Disney Cruise Line FAQ

Alle algemene informatie over de DCL's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

calimero schreefCOLONLigt er aan wat. Is het in verband met eten allergie enzo dan moet je dat wel van te voren doen. Maar weet niet wat je nodig hebt lijkt me handig om alles van te voren wel te melden komen hun ook niet voor verrassingen te staan.
Het gaat om ASS (autisme spectrum stoornis)


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Ja in autisme is zo een groot verschil dat dit best een moeilijk vraag is.
Zo heb je mensen waar je op het eerste zicht niets aan merkt.
Maar ook die niet praten of bij de minste verandering een aanval krijgen.
Ik denk dat je bij een lichte versie niet veel moet doorgeven (al kan dit nooit kwaad)
Maar als het is zoals bij onze welbekende Tommy uit Disney world zou ik het zeker doorgeven zo dat de beste zorg
Gegeven kan worden . Disney doet ALTIJD zijn best voor alle handicaps ! Niet zoals er soms wordt aangegeven door bepaalde mensen. En als je een maar een beetje anders bent doe je echt niets mis door het door te geven zo maak je het alleen maar beter en veiliger .
Gebruikers-avatar
JulieBogaerts1990
Member
Member
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2014, 21:12

Misschien een vraag die al ergens beantwoord is, maar als je de disney cruise via de officiele site boekt, is het drankenpakket ( niet-alxoholische dranken) dan zoiezo al in de prijs inbegrepen? We zouden graag de transatlantic cruise van Barcelona naar Miami doen in september 2015, heb al een overzicht van hoeveel het plaatje zou kosten maar kan precies nergens weervinden of het drankenpakket standaard in de prijs zit.
Goofycollector
Member
Member
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013, 18:37

JulieBogaerts1990 schreefCOLONMisschien een vraag die al ergens beantwoord is, maar als je de disney cruise via de officiele site boekt, is het drankenpakket ( niet-alxoholische dranken) dan zoiezo al in de prijs inbegrepen? We zouden graag de transatlantic cruise van Barcelona naar Miami doen in september 2015, heb al een overzicht van hoeveel het plaatje zou kosten maar kan precies nergens weervinden of het drankenpakket standaard in de prijs zit.
Ik weet niet zo goed wat je met het "drankenpakket" bedoeld? Als je duid op het drinken in het algemeen dan zit dat in principe in de prijs van je cruise inbegrepen. Dus drinken in de restaurants en de self service machine op het bovendek. Als je in één van de clubs wat drinken besteld moet je wel betalen en ook dien je (waar dan ook aan boord) te betalen voor alcoholische dranken.
Gebruikers-avatar
JulieBogaerts1990
Member
Member
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2014, 21:12

Bedoelde inderdaad het algemeen drankengebruik (niet alcoholisch) op de cruise! Ben al reeds op Disney cruise geweest waar alles voor ons op voorhand geregeld was, dus zijn nu de kleinigheden waar ik me vragen bij stel , toch bedankt met je antwoord!
VeraC
Member
Member
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2014, 06:21

Hoi,

Ik ben van plan om een Disney Cruise te gaan boeken (voor februari) in het caribisch gebied. Mij maakt het op zich niet zoveel uit welke route de boot vaart of welke boot het is want het lijkt me allemaal erg leuk.
Maar hebben jullie nog tips voor mij waar ik op moet letten? En aan welke kosten moet ik denken die er nog bij komen?

En nog een paar vragen:
- zijn er ook hutten met meer kamers (zodat mijn zoontje apart kan liggen anders kunnen we savonds niet tv kijken bijv)
- kun je over de reling de zee in vallen? Tegen die tijd zal mijn zoontje wel lopen vandaar.
- heeft iemand ooit gebruik gemaakt van de kinderopvang? ik las dat je die al van te voren moet reserveren. Ik vroeg me af of die snel vol is?

Alvast super bedankt voor jullie reacties!!!
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

VeraC schreefCOLONHoi,

Ik ben van plan om een Disney Cruise te gaan boeken (voor februari) in het caribisch gebied. Mij maakt het op zich niet zoveel uit welke route de boot vaart of welke boot het is want het lijkt me allemaal erg leuk.
Maar hebben jullie nog tips voor mij waar ik op moet letten? En aan welke kosten moet ik denken die er nog bij komen?

En nog een paar vragen:
- zijn er ook hutten met meer kamers (zodat mijn zoontje apart kan liggen anders kunnen we savonds niet tv kijken bijv)
- kun je over de reling de zee in vallen? Tegen die tijd zal mijn zoontje wel lopen vandaar.
- heeft iemand ooit gebruik gemaakt van de kinderopvang? ik las dat je die al van te voren moet reserveren. Ik vroeg me af of die snel vol is?

Alvast super bedankt voor jullie reacties!!!
De standaard kamers hebben geen extra kamer ofzo, alles zit in één plaats. Je kan natuurlijk altijd een suite nemen, die heeft wel aparte ruimtes, maar de meerkost daarvoor is waarschijnlijk veel te hoog enkel en alleen zodat je zoon zou kunnen slapen terwijl de tv nog aanligt.

Normaal kan je wel zijn bed wat afscheiden van de rest door een gordijn dicht te trekken. Dit zorgt dan toch voor iets meer privacy...

De reling is afgezet met veiligheidsglas, dus voor een klein kindje onmogelijk om op te kruipen en af te vallen.

Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar de kinderopvang is voor kinderen onder de drie jaar en je betaald $9 per uur, en moet je inderdaad op voorhand reserveren. Is je zoon ouder, dan zijn er wel verschillende andere clubs waar je zoon zich kan bezighouden (onder begeleiding).
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Goofycollector
Member
Member
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013, 18:37

VeraC schreefCOLONHoi,

Ik ben van plan om een Disney Cruise te gaan boeken (voor februari) in het caribisch gebied. Mij maakt het op zich niet zoveel uit welke route de boot vaart of welke boot het is want het lijkt me allemaal erg leuk.
Maar hebben jullie nog tips voor mij waar ik op moet letten? En aan welke kosten moet ik denken die er nog bij komen?

En nog een paar vragen:
- zijn er ook hutten met meer kamers (zodat mijn zoontje apart kan liggen anders kunnen we savonds niet tv kijken bijv)
- kun je over de reling de zee in vallen? Tegen die tijd zal mijn zoontje wel lopen vandaar.
- heeft iemand ooit gebruik gemaakt van de kinderopvang? ik las dat je die al van te voren moet reserveren. Ik vroeg me af of die snel vol is?

Alvast super bedankt voor jullie reacties!!!
Even kijken of ik op een paar vragen antwoord kan geven. In principe is de prijs waarvoor je boekt all inclusive, echter moet je wel bedenken dat er achteraf gevraagd wordt om een tip (vastegesteld bedrag per persoon) voor de serveerders en schoonmaker. Verder kun je de cruise zelf zo "duur" maken als je wilt. Nuttig je veel alcoholische dranken, dan moet je daarvoor betalen, wil je dineren in het "adult only" restaurant Palo, dan moet je daar voor betalen, en ook als je excursies (port adventures) boekt vanuit Disney zul je daarvoor moeten betalen. Maar zonder de excursies kun je je vaak ook goed vermaken aan wal.

Wat betreft de hutten met meer kamers, daar durf ik niet met zekerheid over te praten, maar volgensmij hebben alleen concierge hutten aparte kamers om te slapen.

Wat betreft het in zee vallen, overal loopt een reling, welke vrij hoog is voor kleine kinderen en welke is afgeschermd met plastic glas, zodat kinderen niet de reling op kunnen klimmen. Wel blijf ik erbij dat je kleine kinderen nooit alleen over het schip moet laten lopen, helemaal niet buiten, gewoon in de gaten houden dus.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Alleen de suite's hebben meerdere kamers maar dan praat je over prijzen jij je niet blij van gaat worden. De rest van de kamers is alles in 1 kamer. Er is wel een gordijn maar dan zou de kleine in jullie bed moeten liggen terwijl jullie op zijn bed/bank tv kijken. Je hebt in de kamer een wave telefoon 2 stuks zijn gewone draagbare telefoons die je geloof ik ook als babyfoon kan gebruiken. Dus dan zou je van de kamer af kunnen. Deze telefoons zijn puur te gebruiken aanboort of op cast waar cay en zitten er bij inbegrepen. Je kan er niet mee vanaf schip naar bv nl bellen. Is om onderling te kunnen communiceren.

De babycarecentre is betaald en per uur. Op onze 2 cruises nooit gezien dat dat bomvol zat omdat best prijzig is. Vanaf drie en zindelijk draaien ze mee in de kinderclubs
VeraC
Member
Member
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2014, 06:21

Bedankt voor jullie reacties!!

Mijn zoontje is tegen die tijd 1,5 jaar, dus nog best jong. Ik had begrepen dat kinderen die niet zindelijk zijn niet in het zwembad mogen. Nu las ik dat op de boot dream een splash area was waar kinderen wel nat konden worden. Wel echt balen dat ze niet mogen zwemmen...

He lijkt me super gaaf het enige dat me tegen houdt is dat ik bang ben dat mijn zoontje een raar ritme krijgt door de jetlag of dat hij op het schip lastig is of zich verveeld ofzo. Maar ja dat heb je natuurlijk altijd als je op vakantie bent. Het is gewoon best een reis met zo een kleintje.

Vinden jullie dat er veel verschil tussen de boten zit? Ik ben nu alleen naar de vaarschema's aan het kijken en niet echt welke boot. Weet niet of ik op bepaalde dingen moet letten? Of welke boot leuker is voor kleine kinderen? Heeft een van jullie al eens gevaren met kleine kids?
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Wij deden de magic en de fantasy, beide zijn de moeite maar de Fantasy is nieuwer en er zijn meer kamers met terras waardoor die goedkoper zijn! Enige nadeel is dat de Fantasy enkel in vs vaart, maar je zou wss toch naar daar gaan? Aja de zomermaanden zou ik afraden het is dan ook heel warm. Was nu in oktober al meer dan warm genoeg. Ons verslag volgt nog, nu nog in wdw....
Hier vind trouwens de links om te boeken of prijzen te vergelijken. ..
http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... =18&t=1459
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Je zou ook in Europa met de magic kunnen gaan cruisen. Dan geen last van Jetlag. Is wel wat duurder wat cruise prijs betreft maar daar tegen over niet de dure tickets voor Amerika.

Je zoontje zal je zelf veel bezig moeten houden want heel de dag in de crèche is duur grapje en daar voor neem je hem niet mee. Dis ey heeft tegenwoordig verschillende soorten in zijn excursie aanbid. Adults only, teens en family. Jullie zouden dan of kind in crèche achter kunnen laten als je adults only wil doen of met de family tours mee mocht er iets zijn wat je echt graag wil doen. Denk dat de stopplaatsen in Europa ook iets meer zo te bieden hebben, waardoor je zelf lekker kan gaan struinen.

Wat to do aanboort met de kleine, spetterzone die is er ook op de magic en wonder maar dan veel kleiner meer wat waterspuiters. Op de magic zou ik het u even niet weten hoe get er uit ziet aangezien ze het zwembad gedeelte van de kids verbouwd hebben.

Verder meet and Greet met de characters en dus de crèche. Veel meer is er niet voor je kleine. Er is geen speeltuin of zo waar die gebruik van kan maken want daar is ie te klein voor. In de kidsclub is er nl wel een glijbaantje maar daar kom je niet in zonder kind van de juiste leeftijd.
Goofycollector
Member
Member
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013, 18:37

Ben zowel op de oude als op de nieuwe Magic geweest en de kidszone op dek 9 is aanzienlijk verandert. Voor kleine kinderen een leuk splash gedeelte met Kwik, Kwek en Kwak dus daar zou je wel met de kleine met water kunnen spelen. Verder is het ook prima te doen met kleine kinderen, maar ik denk dat als ze wat ouder zijn, vanaf 3 jaar of zo dat het voor de kids zelf leuker is.
VeraC
Member
Member
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2014, 06:21

Thnx voor de info. Toch nog een vraagje (sorry dat ik zoveel vraag).
Als je een balkonhut hebt zit je balkon dan boven de zee of boven een ander dek? Dus als je er vanaf zou vallen/springen (niet dat ik die intentie heb) val je dan in zee of gewoon op een lager dek?
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Bij de meeste balkons zijn de reddingbooten onderaan....
Als je hoog zit is het wel hoog want de balkons zijn boven elkaar
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar