Disneywinkels/beurzen in Nederland & België

Alles over Disney verzamelingen, Pins, Disney Boeken, Disney Muziek, ...
BUTTON_POST_REPLY
Jopo
Member
Member
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2009, 21:45

Hasselt is binnenkort een unieke winkel rijker. Philippe Massa en Sylvia Claeskens openen binnenkort "De Magische Poort", de toegang tot alles wat de naam Disney draagt. Het concept is enig in de Benelux en vindt zelfs haar gelijke niet in Parijs. Tijd om eens te gaan kijken naar de opbouw van een sprookjeswinkel.

Sylvia en Philippe werkten al jarenlang samen als collega's in de electrohandel. Maar ze wilden meer en beter. Tot Philippe op een mooie dag naar Parijs trok; naar de Disney winkel op de sjieke Champs Elysées. Daarna volgde nog een bezoek aan de grootste speelgoedbeurs ter wereld: Nurnberg. Eénmaal terug in het land stond het besluit vast: voor Sylvia en Philippe was er geen weg meer terug. In Hasselt zou en moest er een winkel komen met de Disney producten als centraal thema.

Beiden zochten en vonden in december een schitterend pand op het Molenpoortplein. Het interieur doet nu al erg sprookjesachtig aan. Nissen en bogen, niveauverschillen en balustrades maken dat het geheel een echte Disney sfeer uitstraalt.

Philippe: "We willen een winkel voor iedereen. Dus ook voor volwassenen en dat is blijkbaar nieuw. Toen we op zoek gingen naar originaliteit waren we stomverbaasd over het aanbod in dit segment. Uit deze prospectietochten hebben we veel geleerd."

Sylvia: "Wist u dat er speciale collecties voor verzamelaars zijn ontworpen? Wees er maar zeker van dat die binnen een aantal jaren gegeerd zullen zijn. En het mooist van al is dat je in alle prijsklassen je gading kunt vinden. In onze winkel vindt je het kleinste gadget naast levensgrote kastelen."

In een grote hoek is de afdeling 'kleding' voorzien. Naast de sprookjeskledij vindt je ook dagdagelijkse jeans en T-shirts. Maar ook ondergoed en winterjassen zullen er zijn. Philippe en Sylvia verwachten dat schoolgerief en speelgoed de drukst bezochte hoeken gaan worden.

Philippe vat het kort samen: "Wij willen alles aanbieden wat onze klant interesseert. Goederen van A tot Z voor mensen van 1 tot 101. En dat voor ieders beurs." "In onze winkel is plaats voor speelgoed en gebruiksartikelen. Dingen voor de werk-, bad-,hobby- woon- en speelkamer", gaat hij enthousiast verder. "Uiteindelijk is het onze taak om de klanten een beetje te verwennen", besluit Sylvia.

De Magische Poort is op zoek naar studenten die in deze wondere wereld een stage willen lopen. "Het is een enige kans en we willen graag een aantal jongeren mee op sleeptouw nemen door hen een goede stage aan te bieden."

"De Magische Poort" gaat open op zaterdag 5 september. Er komt in oktober een webshop op hun site: http://www.demagischepoort.be.

Leuk initiatief, toch een keertje gaan kijken als ie open is...
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Ben reuzebenieuwd naar deze winkel. Jammer genoeg ligt hij toch nog 170km (een kleine 2uur) van ons vandaan. Misschien valt dit wel te combineren met eens een weekendje weg...
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Fozzyke
Member
Member
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2009, 07:36

Afgelopen zaterdag stonden sneeuwwitje en de evil stiefmoeder op de Demerstraat (= vlakbij gelegen drukke winkelstraat) reclame te maken voor de "Magische Poort"
Gebruikers-avatar
Fozzyke
Member
Member
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2009, 07:36

Ben vandaag eens gaan kijken. Middelmatige winkel. Als je de disneystores van DLRP gewend bent, verdwijnt deze toch in het niets.
Gebruikers-avatar
bradybrad7
Member
Member
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2009, 19:27

Hey iedereen!

Ben er van de week geweest en had misschien toch wat te hoge verwachtingen in gelegd,
Het heeft een gezellige leuke sfeer, maar vind het logo echt zo slecht en niks disney-achtig.
Dan de winkel is niet echt heel groot gewoon zal ik maar zeggen,
en er is een disneysfeer maar had er echt iets teveel van verwacht
maar ik vind het nog wel eenbezoekje waard :D

groetjes
Gebruikers-avatar
lian
Member
Member
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009, 09:30

Wij zijn gisteren dagje naar Hasselt geweest met als hoofdreden om daar naartoe te gaan: "de magische poort" :sorc:

Was zeker de moeite waard om gezien te hebben en geweest te zijn, nog paar leuke aankopen mee naar huis genomen :thumbs:
Erg leuk gesprek met Philippe de eigenaar gehad, een vriendelijke en erg behulpzame man.(niet alleen wat zijn winkel betreft)
Het is idd geen disney store maar ja dat kan en mag ook niet, ze hebben er veel maar voornamelijk toch wel voor kinderen (speelgoed, knuffels, bordjes, kleding), maar ook beeldjes, tassen, kerstartikelen, porselein etc.
Nadeel: veel spullen (vooral kleding volwassenen en kerst)komen uit dlp...
Als we weer in de buurt zijn gaan we er zeker weer heen !!!
The place where magic realy lives is inside of us, just listen to your heart and follow your dreams...
dirkiedik
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2011, 22:50

mijn vrouw en ik zijn zinnens van plan om hier in onze woonplaats een disneyshop te openen,
er is in een cirkel van 100 km geen disneywinkel te vinden.
wij hebben 1 probleem,hoe komen wij aan een licentie van disney
misschien dat iemand al eens ergens iets gevonden heeft,de winkeliers van de disneywinkels in den landen laten hier niets over los.
Gebruikers-avatar
daan1973
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2011, 15:47

Hoi,

Ikzelf ben een aantal jaren geleden ook bezig geweest om een disneywinkel op te starten..
volgens mij hoef je geen licensie te hebben maar je zal nooit onder de naam van disneystore mogen handelen zonder zo'n licensie.. In het verleden ben ik wezen informeren bij diverse winkels van disneystore en ook diverse brieven geschreven naar hoofdburo.. noooit enig reactie gekregen.. het initiatief om een winkel te openen moet geloof ik echt vanuit henzelf komen.. Er zijn wel diverse winkels in Nederland maar die hebben soms ook moeite hun hoofd boven water te houden.. Ik heb zo het idee dat bij een winkel zij zelf alle artikelen inkopen met korting in disneyparijs of in USA.. hier en daar goede contacten hebben opgebouwd zodat zij zeker zijn dat hun bestellingen ook zullen arriveren.. maar daar tegenover staat wel dat je mensen hier in nederland zo gek moet krijgen dat ze extra willen betalen voor de artikelen.. soms zijn ze echt 50% duurder dan wanneer je het zelf zou aanschaffen.. tja... Ik zelf heb nu de poen en de tijd/puf (3 kleine kinderen) er niet voor om een winkel te starten maar wellicht is het een optie voor jullie om een webwinkel te beginnen of via marktplaats/ ebay een start te maken om te kijken hoeveel mensen er iets zouden willen kopen.. je zult wel een startkapitaal moeten hebben om zelf spul in te slaan.. Als jullie zelf naar amerika gaan is het een optie.. zo min mogelijk kleding mee en zelf spul mee terug te nemen..
succes ermee... mag ik weten in welke omgeving je woont?
DLRP:
mei 1996, mrt.1997, aug.1998, dec.1998, mrt.2000, aug.2001, feb.2004, okt.2004, mrt.2006,
mei 2008, mei 2009, mei 2010, mrt.2011, jun.2011, okt.2011, nov 2011
next trip april/mei 2012
dirkiedik
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2011, 22:50

ik weet dat de importeur in belgie ,frankrijk en de uk zit.
wanneer je je aanmeld als retailer bij enesco vind je deze buitenlands site's.
waar ik vandaan kom wil ik even hier niet kwijt,voor je het weet loopt een ander met je idee weg,
maar je moet me op mijn woord geloven dat er hier in de omgeving(50km)geen disneywinkel zit
Gebruikers-avatar
daan1973
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2011, 15:47

Misschien moet je met je bedrijfsplan eens persoonlijk gaan aankloppen bij de importeurs.. verder weet ik ook niet hoe we je kunnen helpen.. denk dat met mij en jou velen een eigen shop zouden willen... Als je alleen wdcc en kerstartikelen wilt gaan verkopen kan ik je alleen maar adviseren om een webwinkel te openen met een mogelijkheid voor mensen die bij jou in de buurt wonen de spullen thuis af te halen. Ga met kerstspullen staan op diverse kerstmarkten etc.. en verder heel veel succes
DLRP:
mei 1996, mrt.1997, aug.1998, dec.1998, mrt.2000, aug.2001, feb.2004, okt.2004, mrt.2006,
mei 2008, mei 2009, mei 2010, mrt.2011, jun.2011, okt.2011, nov 2011
next trip april/mei 2012
dirkiedik
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2011, 22:50

bedankt
Gebruikers-avatar
Nele
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 21:07

Er zijn nog enkele standplaatsen, maar het begitn aardig te lopen dus evt. geïnteresseerden kunnen best niet te lang meer wachten om hun plekje veilig te stellen!
http://www.facebook.com/events/368246606535431/
DLRP: castmember from 06/03-05/08
DCL: 9x sinds 2007
DLC: 3 keer in 2005
WDW: 22 keer sinds november 2004
TDL: 3x januari 2010
HKDL: 3 x sinds juni 2011
Gebruikers-avatar
Nele
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 21:07

Even ter info, de winkel Sorry! No Subtitles heeft intussen ook een standplaats bevestigd.
DLRP: castmember from 06/03-05/08
DCL: 9x sinds 2007
DLC: 3 keer in 2005
WDW: 22 keer sinds november 2004
TDL: 3x januari 2010
HKDL: 3 x sinds juni 2011
Gebruikers-avatar
Nele
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 21:07

Officieel zijn alle standplaatsen nu vol, MAAR je mag mij nog steeds contacteren om op de reservelijst te staan (mensen moeten een maand vooruit hun standgeld betaald hebben). Annuleert er niemand hebben we nog een 2e optie: bij goed weer mag je dan eventueel je stand opbouwen op de binneplaats (openlucht dus). Je dient wel zelf een tafel-of berschermlaken voor de grond dan mee te brengen en het standgeld voor zo een buitenplek wordt dan wel gehalveerd...
DLRP: castmember from 06/03-05/08
DCL: 9x sinds 2007
DLC: 3 keer in 2005
WDW: 22 keer sinds november 2004
TDL: 3x januari 2010
HKDL: 3 x sinds juni 2011
Gebruikers-avatar
desidinges
Member
Member
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2012, 11:58

Nele @ vr 02 maart, 2012 11:51 schreefCOLONOfficieel zijn alle standplaatsen nu vol, MAAR je mag mij nog steeds contacteren om op de reservelijst te staan (mensen moeten een maand vooruit hun standgeld betaald hebben). Annuleert er niemand hebben we nog een 2e optie: bij goed weer mag je dan eventueel je stand opbouwen op de binneplaats (openlucht dus). Je dient wel zelf een tafel-of berschermlaken voor de grond dan mee te brengen en het standgeld voor zo een buitenplek wordt dan wel gehalveerd...
fijn dat het zo goed verloopt!! :thumbs:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar