The Hunchback Of Notre Dame musical

Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 471
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2013, 17:17

In Amerika is een musicalversie van de klokkenluider gepresenteerd! Gebaseerd op het originele verhaal en met de muziek uit de film! Alan Merken en Stephan Schwartz zijn samengebracht voor deze musical.

Afbeelding
Based on the Victor Hugo novel and featuring the Oscar-nominated score from the 1996 Disney animated classic, The Hunchback of Notre Dame is the only stage collaboration from two masters of the American musical theatre, composer Alan Menken and lyricist Stephen Schwartz—the multiple Academy®, Grammy® and Tony® Award-winning team of composer Alan Menken (Newsies, Little Shop of Horrors) and lyricist Stephen Schwartz (Wicked, Pippin). Their artistry reaches its zenith in this brand-new production that offers an intimate retelling of the famous love story.

bron: https://d23.com/musical-stage-adaptatio ... ut-in-u-s/
Gebruikers-avatar
Rowi
Member
Member
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2014, 08:26

Wat leuk!! Leent zich perfect voor een musical!! Hopelijk komt ie ook snel naar Nederland!!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

De klokkenluider van de Notre Dame word volgende Disney Musical

Disney heeft intussen al bewezen dat succesvolle Disney klassiekers ideaal zijn voor musicals. Films als Beauty and the beast (Belle en het beest), Mary Poppins en The Little Mermaid (De kleine zeemeermin) hebben het allemaal gemaakt op broadway. The Lion King, Newsies en Aladdin zijn momenteel zelfs nog Disney musicals die nog altijd op de planken spelen. Sinds vorige week waren er ook al geruchten dat de allernieuwste film Disney’s Frozen ook zijn weg naar de planken gevonden heeft, maar voor dit een productie zal worden is het eerst tijd aan een ander project, namelijk een Disney klassieker uit 1996, The Hunchback of Notre Dame (De klokkenluider van de Notre Dame). Dit nieuwe project werd gisteren aangekondigd door Disney en zal de muziek en songteksten van meerdere Oscars, Grammy en Tony winnaars Stephen Schwarts & Alan Menken brengen die onder andere ook al voor hetzelfde zorgde bij de musicals zoals Newsies , Wicked , en Little Shop of Horrors.
Premiere in San Diego

De show zal zijn debuut maken in het La Jolla Playhouse in San Diego , Californië in oktober voor een potentiële maar -nog- niet bevestigd Broadway lopen. Het La Jolla Playhouse deed de aankondiging via de Los Angeles Times en anderen . Het is niet een 100% Disney productie maar eerder een ” speciale regeling ” met Disney , omdat de show daadwerkelijk werd uitgevoerd in Duitsland in 1999.

Bron Disneyfever.be
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Oh super, ben heel benieuwd.
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Ben benieuwd!
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
JohanD
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2013, 13:00

Ik ook wel hopelijk kunnen se deze ooit zien!
Gebruikers-avatar
PuppyLikesYou
Member
Member
BerichtenCOLON 314
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2013, 21:54

Ohhh ik hoop dat hij in NL komt! :D Een van mijn favo disney films <3 moet er heen dan! :)
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
Gebruikers-avatar
Chicken Little
Member
Member
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2014, 13:52

PuppyLikesYou schreefCOLONOhhh ik hoop dat hij in NL komt! :D Een van mijn favo disney films <3 moet er heen dan! :)
Mee eens! :chesire:
''Oh yes, the truth hurts. But the way I see it you can either run from it or learn from it.'' Rafiki, The Lion King.
Gebruikers-avatar
judoka Jol
Member
Member
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013, 15:57

Als deze ooit naar Nederland komt dan ga ik er zeker naar toe!! Ik vind dit wel een van de mooiste films van disney
Vanaf 1997 minstens 1 keer per jaar naar Disneyland Parijs. In 2000 en 2003 naar Walt Disney World te Orlando. En in 2007 naar Disney Resort te Anahem.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

The Hunchback Of Notre Dame musical komt eraan

Er komt een gloednieuwe musical aan van The Hunchback of Notre Dame. Enkele jaren geleden speelde er reeks een musical gebaseerd op de Disney film in Duitsland voor enkele jaren, en met succes. Het heeft echter een tijdje geduurd voordat Disney Theatrical Productions er nieuw leven in blies en dat voor de eerste keer in de Verenigde Staten.

Afbeelding

De musical zal voorlopig spelen in het La Jolla Playhouse theater in San Diego. Het is niet verbazend dat Disney zijn musicals eerst uitprobeerd in kleinere zalen, ver weg van Broadway. Zo kan het zien hoe het publiek reageert en waar de shows eventueel nog aangepast moeten worden. Musicals als The Little Mermaid en Aladdin zijn op die manier gepolijst voordat ze naar New York vertrokken.

Op 11 november zal trouwens een exclusieve VIP voorstelling plaatsvinden voor leden van Disney’s fanclub D23. Zij kunnen tickets kopen aan 75 dollar per stuk voor één van de allereerste voorstelling met aanwezigheid van “een speciale Disney gast”.

Het is nog afwachten of er ook weer een Europese versie van deze musical gemaakt zal worden.


Vip voorstelling info: klik hier

Bron Mickeyland.be
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
judoka Jol
Member
Member
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013, 15:57

Ik hoop maar dat deze musical naar Nederland komt
Vanaf 1997 minstens 1 keer per jaar naar Disneyland Parijs. In 2000 en 2003 naar Walt Disney World te Orlando. En in 2007 naar Disney Resort te Anahem.
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Plzzzz naar Nederland!
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Oh wauw... deze lijkt me echt te gek on stage.. blijf het ook één van de mooiste films vinden!
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Gebruikers-avatar
Chicken Little
Member
Member
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2014, 13:52

Mijn favoriete Disney-film, op The Lion King na. Gewoonweg prachtig, en ik hoop dat de musical naar Nederland (en België) komt.
''Oh yes, the truth hurts. But the way I see it you can either run from it or learn from it.'' Rafiki, The Lion King.
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Oh dat duurt nog wel een paar jaar voordat ik die in London kan gaan zien.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar