Allerlei nieuws rond Amerikaanse pretparken

Gaston
Member
Member
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 21:44



Een heel pretpark voor uzelf alleen. Is dat niet een jongensdroom? Nee, niet altijd, zeker niet wanneer Katrina is langsgeweest.

Sinds de ramp Katrina overwaaide in 2005, is de geavanceerde speeltuin te New Orleans nooit meer geopend. Alleen 'Batman: The Ride' bleef schadevrij en werd overgeplaatst naar Six Flags Fiesta in Texas.

De rest is een griezelig zooitje geworden. En dat is smullen voor fotograaf Teddy Smith, die er zes dagen mocht filmen. De laatste beelden van een ooit zo vreugdevolle plek, want het park komt in zijn geheel bij het oud ijzer te staan.

edit PC: filmpje zichtbaar gemaakt
Gebruikers-avatar
kevin
Member
Member
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 22:30

heftig dat een park zo aan z'n einde komt!

Is een leuke locatie voor een film op te nemen.
98x DLRP
2x WDW
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40



(TheDisneyBlog)
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Tientallen mensen hebben gisteren angstige momenten beleefd toen de Supermanattractie van het Six Flags pretpark in Vallejo (Californië) op het hoogste punt van de achtbaan blokkeerde. De pretparkbezoekers zaten twee uur vast vooraleer de brandweer soelaas kon brengen op vijftig meter hoogte.

De mensen werden echter niet uit de attractie gehaald maar moesten eerst nog de vrije val ondergaan. Daarna konden ze eindelijk veilig uitstappen. Eind goed, al goed!



(Bron HLN)
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

De 12-jarige Shane zal nooit meer helemaal vooraan gaan zitten als hij voor een ritje op de achtbaan gaat. Begrijpelijk, want de jonge Amerikaan kreeg bij zijn vorige rit een duif vol in het aangezicht.

'Toen ik geraakt werd, wist ik eerst niet wat me overkwam. Ik dacht dat er iemand een bal of zoiets gegooid had', zegt de 12-jarige Shane over zijn bizar ongeval in een Six-Flags-vestiging in Jackson Township (New Jersey). 'Toen ik echter veren begon uit te spuwen, wist ik dat ik geraakt was door een vogel.'

'Ze zeggen dat de vogel (een duif, zo bleek later, red.) ontploft is in mijn gezicht. Het deed zo'n 3 seconden heel veel pijn', doet Shane zijn verhaal. 'De mensen achter me zaten ook volledig onder het bloed en de veren.'

Toch heeft Shane ook geluk gehad. Net voor de botsing ging er een auto-alarm af in de buurt, waardoor de 12-jarige zijn hoofd draaide. 'Als ik dat niet had gedaan, had ik de duif recht in mijn ogen gekregen.'

(Bron Nieuwsblad)
Filmpje
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120730_047
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Moet toch wel erg bangelijk geweest zijn om zo een stukje achterwaarts terug te keren. Gelukkig was het nog niet te erg, kon heel wat slechter afgelopen zijn... Het blijft toch een zeer indrukwekkende attractie!
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Howl-O-Scream 2012 scare zones, shows, club, and photo ops at Busch Gardens Tampa

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Christmas Town 2013 preview at Busch Gardens Tampa

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Gisteren maakte Legoland Florida General manager Adrian Jones officieel bekend dat er een Legoland Hotel gebouwd zal worden.



De bekendmaking gebeurde met een ceremonie op de plek waar het hotel tegen 2015 moet staan, links naast de ingang van Legoland Florida. De opening van het hotel maakt zo van het attractiepark onmiddellijk een meerdaagse belevenis.





Er zijn al vier Legoland Hotels wereldwijd (één in Californië, het Billund -, het Windsor - en het Malaysia hotel die binnenkort zijn deuren opent), en ook nu gaat het nieuwe hotel wat op zijn broertjes lijken. Er komt een veelkleurige ingang met heel wat Legodetails doorheen de 152 kamers en suites, de interactieve speelruimte,

Bron: Insidethemagic
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

Brrrrrrrrr... Niets voor mij, die Falcon's Fury :shock: :P
Heeft u geen last van hoogtevrees en bent u een fan van snelheid? Dan is een rit op de Falcon's Fury misschien iets voor u. Deze vrijevaltoren opent binnenkort de deuren in het pretpark Busch Gardens in Tampa, Florida.

Voor wie benieuwd is naar de sensatie, is er bovenstaande video. De attractie lijkt op het eerste gezicht op alle andere vrijevaltorens, maar dat is ze niet. Met zijn 102 meter is het de hoogste toren in Noord-Amerika.

Terwijl de inzittenden naar boven worden getrokken, kantelen alle 32 zitjes naar voren, waardoor de durfallen met hun neus letterlijk op de diepte worden gewezen. Daarna volgt er een vrije val van ruim 100 meter tegen 96,5 kilometer per uur. Kort voor de attractie weer beneden is, treedt er een magnetisch remsysteem in werking en wordt de daling afgebroken.

Voor de nieuwsgierigen: Falcon's Fury is niet de hoogste vrijevaltoren ter wereld. Met 126 meter is die eer weggelegd voor Zumanjaro, in Six Flag's Great Adventure, in New Jersey. Ter vergelijking: de Dalton Terror in Walibi maakt een vrije val van 77 meter.



Bron: HLN
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

24 mensen bevrijd uit vastgelopen achtbaan

Afbeelding

Reddingswerkers hebben zondag (plaatselijke tijd) 24 bezoekers van een attractiepark in de Amerikaanse staat Maryland uit een achtbaan bevrijd. Op een hoogte van ruim 20 meter was de achtbaan Joker's Jinx vast komen te zitten. Na een reddingsoperatie van zo'n 5 uur stonden de inzittenden, onder wie zeven kinderen, weer op de grond.

Diverse Amerikaanse media volgden de reddingsactie, waarbij de brandweer via een hoogwerker water en paraplu's uitdeelde om de inzittenden te beschermen tegen de zon. Het is nog onduidelijk waardoor The Joker's Jinx defect is geraakt.

Bron: hln
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

Zet je schrap voor "de eerste 4D-rollercoaster ooit"

Liefhebbers van ijzingwekkende achtbanen wacht een nieuwe, allesovertreffende sensatie. Volgend jaar, op een nog nader te bepalen datum, gaat in het Six Flags Fiesta Texas-attractiepark in San Antonio de allereerste 4D-rollercoaster open. Het 'monster' heet 'Batman: The Ride' en moet je het gevoel geven dat je door het zwerk zoeft zoals de gelijknamige superheld. Een voorproefje.

Het 'spel' begint met een klim naar een hoogte van nagenoeg 37 meter. Voor je het weet ga je vervolgens zes keer over de kop. In de baan zitten ook drops van meer dan 90°: de garantie voor een joekel van een adrenalineboost.

Volgens Martin Bozer, directeur van Six Flags Fiesta Texas, is 'Batman: The Ride' een totaal nieuwe ervaring in achtbanenland, gespekt met tal van speciale effecten.




Bron: HLN
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

*Kitty* schreefCOLONZet je schrap voor "de eerste 4D-rollercoaster ooit"

Liefhebbers van ijzingwekkende achtbanen wacht een nieuwe, allesovertreffende sensatie. Volgend jaar, op een nog nader te bepalen datum, gaat in het Six Flags Fiesta Texas-attractiepark in San Antonio de allereerste 4D-rollercoaster open. Het 'monster' heet 'Batman: The Ride' en moet je het gevoel geven dat je door het zwerk zoeft zoals de gelijknamige superheld. Een voorproefje.

Het 'spel' begint met een klim naar een hoogte van nagenoeg 37 meter. Voor je het weet ga je vervolgens zes keer over de kop. In de baan zitten ook drops van meer dan 90°: de garantie voor een joekel van een adrenalineboost.

Volgens Martin Bozer, directeur van Six Flags Fiesta Texas, is 'Batman: The Ride' een totaal nieuwe ervaring in achtbanenland, gespekt met tal van speciale effecten.




Bron: HLN
Dit word een heftige baan. Zelfs bij zien van filmpje al zo iets van no way!
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Maak je klaar voor een pretpark rond The Hunger Games

Afbeelding

Fans van The Hunger Games kunnen zich binnenkort amuseren in een pretpark in het thema van de film. Dat bevestigt Lionsgate, het bedrijf dat eigenaar is van de filmrechten.
Gisteren liet entertainmentbedrijf Lionsgate weten dat een licentie verstrekt is om een Hunger Games-pretpark te bouwen in Atlanta in de VS en eentje in Hengqin, China. De Amerikaanse krant The New York Times schrijft dat het park in Atlanta opent in 2019. De Chinese versie van het pretpark zou ergens eind 2018 de deuren openen.

De laatste film uit de The Hunger Games-reeks, Mockingjay Part 2, is vanaf 18 november in bioscoop te zien.

Bron : HLN
Gebruikers-avatar
collectcoins
Member
Member
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 10:08

Batman the Ride in Texas is inmiddels geopend:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?time_cont ... iOyZus-kuM[/youtube]

Lijkt me toch wel vet om heen te gaan!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar