Fiscaal jaar 2015
- Prins Adam
- Beheerder
- BerichtenCOLON 9220
- GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40
Euro Disney SCA heeft gisteren de cijfers van het Fiscaal jaar 2015 vrijgegeven.
De totale inkomsten van zijn met 9% gestegen doordat er meer bezoekers (5%) waren, die ook meer uitgaven (6%). Daarnaast waren er ook 8% meer inkomsten van de hotels, door hogere kamerprijzen (3%) en meer hotelgasten (4%).
Naast de hogere inkomsten waren er ook 8% meer uitgaven door investeringen en hogere kosten omdat er meer bezoekers waren.
Voor 2015 was er een netto verlies van 101.9 miljoen euro tegenover 113.7 miljoen in 2014.
Het volledige verslag lees je hier: http://corporate.disneylandparis.com/CO ... elease.pdf
De totale inkomsten van zijn met 9% gestegen doordat er meer bezoekers (5%) waren, die ook meer uitgaven (6%). Daarnaast waren er ook 8% meer inkomsten van de hotels, door hogere kamerprijzen (3%) en meer hotelgasten (4%).
Naast de hogere inkomsten waren er ook 8% meer uitgaven door investeringen en hogere kosten omdat er meer bezoekers waren.
Voor 2015 was er een netto verlies van 101.9 miljoen euro tegenover 113.7 miljoen in 2014.
Het volledige verslag lees je hier: http://corporate.disneylandparis.com/CO ... elease.pdf
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)
Dat is inderdaad mooi hoewel 100 miljoen euro verlies nog altijd veel is (ze zouden eens moeten meedoen met euromillions vanavond ) voor volgend jaar zal er waarschijnlijk wel weer een daling zijn omdat het een moeilijk jaar zal worden met de renovaties maar daarna zie ik het wel goedkomen
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar
-
- Member
- BerichtenCOLON 76
- GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 18:14
soms vraag ik me wel af of ze ooit nog winst gaan maken, meer bezoekers betekent ook steeds meer kosten, en zelfs toen ze bijna 16 miljoen bezoekers hadden maakten ze nog verlies, maar gaat al iets beter, hopelijk gaan ze zo door
Ja toen moesten ze ook veel rechten betalen aan disney zelf ;nu disney 80 percent aandelen heeft zal dat ook niet meer moeten; de contracten met frankrijk zijn ook niet ideaal maar ik zie de toekomst rooskleurig in.DisneyBoyke schreefCOLONsoms vraag ik me wel af of ze ooit nog winst gaan maken, meer bezoekers betekent ook steeds meer kosten, en zelfs toen ze bijna 16 miljoen bezoekers hadden maakten ze nog verlies, maar gaat al iets beter, hopelijk gaan ze zo door
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar
Die rechten die ze aan het 'hoofdkantoor' betalen is iets typisch Amerikaans en vermoed dat dit nog steeds gebeurt. Bij mijn man zijn vorige werkgever was dit ook zo: verplicht een bord met hun naam en logo van bepaalde grootte moeten aanbrengen en dan kosten moeten doorbetalen aan kantoor in Amerika om de naam te mogen gebruiken...raar, maar is zo dat ze kosten maken
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ja maar dan betalen ze wel aan hunzelf aangezien eurodisney al 80 percent van hun is ;kan ook een vorm van belastingontduiking zijn om meer geld over te houden voor het moederbedrijf.
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar
- Prins Adam
- Beheerder
- BerichtenCOLON 9220
- GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40
Bron Disneyland Paris2015 ANNUAL RESULTS : THREE QUESTIONS FOR MARK STEAD, SENIOR VICE PRESIDENT AND CHIEF FINANCIAL OFFICER
As the Euro Disney Group reported Fiscal Year 2015 results, we asked three questions to Mark Stead, Senior Vice-President and Chief Financial Officer, to understand them and put them in perspective.
What are the main developments of fiscal year 2015?
We are pleased to announce solid revenue growth for fiscal year 2015, reflecting higher theme park attendance, hotel occupancy and guest spending.
In 2015 overall revenues increased 7% from 2014 and we reached almost €1.4 billion in Resort operating segment revenues, representing a 9% increase from 2014. These results reflect this year’s higher attendance, higher occupancy and higher spending per guest in our theme parks and in our hotels.
With 14.8 million guests this year, attendance has risen by 5% while the hotel occupancy rate increased by four percentage point.
Guest spending reached two record highs: spending per guest in theme parks increased 6% to €53.66, while spending per room increased 3% to €237.88.
Our markets are thus showing positive signs, but this remains subject to the confirmation of the European economic recovery.
How can this performance be explained?
Growing park attendance as well as higher hotel occupancy is spurred by an improving macroeconomic climate, but they are also due to the success of our ‘early booker’ offers in the United Kingdom, France, and Spain – not to mention the better weather we enjoyed in 2015.
The increase in average spending per guest resulted from higher spending on admissions, food and beverage and merchandise.
The increase in average spending per room was due to higher daily room rates and higher spending on food and beverage, partly offset by lower spending on merchandise.
On the other hand, our costs and expenses increased 8% in 2015. This increase has three main drivers:
– Costs related to higher Resort volumes.
– Investments in new shows, attractions, and hotels: we further enriched our guest offerings with new entertainment experiences, such as Frozen Summer Fun and the Jedi Training Academy. We have also continued with the implementation of our hotel and park refurbishment program.
– Our investment in our Cast Members, with increased labor costs.
In summary, the increase in our costs results from costs associated with higher resort volumes, costs related to the enhancement of the guest experience and costs linked to our investment in our Cast Members.
Do these results reflect the strategy of our Group?
The increases in revenues and in average spending are the product of our long-term strategy, which is to improve the experience we create for our Guests and Cast Members.
We remain confident that investing in our resort is essential, because these investments will enable us to improve guest satisfaction.
That’s why in 2015, we continued to invest in our shows (Frozen Sing-along and Jedi Training Academy), and in our attraction renovations (Space Mountain: Mission 2, Videopolis, etc.) and in our hotels (second phase of hotel room renovation in Disney’s Newport Bay Club).
Over the long term, we’ll continue implementing our strategy of investing in a high-quality guest experience, and we’ll continue to renovate our resort in preparation of our 25th anniversary in 2017.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)
- Prins Adam
- Beheerder
- BerichtenCOLON 9220
- GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40
Dat gaat meer over Walt Disney Company, denk dat die van dlp vooral te maken hebben met terroristen:( en de gevolgen in Parijs
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)
- Prins Adam
- Beheerder
- BerichtenCOLON 9220
- GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40
14.8 miljoen bezoekers in 2015
Bron Pixiedust.be
Bron Pixiedust.be
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)
- Prins Adam
- Beheerder
- BerichtenCOLON 9220
- GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40
de cijfertjes van 2015
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)