Klik hier voor meer aanbiedingen.

Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   - Nog niet geregistreerd?

Reageren op dit onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Parijs 
Auteur Bericht
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Bericht Re: Parijs
In het Parijse business district La Défence rijden sinds begin juli bestuurderloze shuttlebusjes.

De busjes rijden drie verschillende routes, op de drukste uren met een 10-minuten-dienstregeling.

In een busje passen maximaal 15 personen. De topsnelheid ligt op 45 km/uur, maar in de praktijk zal de snelheid rond de 24 km/uur liggen omdat de shuttles ook door gebieden met veel voetgangers rijden.

https://www.verkeersnet.nl/23727/bestuu ... ed-parijs/

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.

Vr 04 Aug 2017, 23:34
Bericht 46 Top
Profiel   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Mijn moeder en ik zouden graag naar de Disney store in Paris willen. Maar zij loopt met een rollator en de laatste keer dat ik in Paris zelf ben geweest is 10 jaar geleden. Is het mogelijk om vlakbij de Disney store met een rollator naar boven te komen vanuit de RER/metro (dus zonder trap). En iemand een idee hoe het in de Disney store zelf is. Is daar een lift in, want in mijn herinnering was het met meerdere verdiepingen of een kelder of iets dergelijks? (Of roep ik nu hele rare dingen?)

15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad

Vr 09 Mrt 2018, 14:18
Bericht 47 Top
Profiel   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
SabinaH schreef:
Mijn moeder en ik zouden graag naar de Disney store in Paris willen. Maar zij loopt met een rollator en de laatste keer dat ik in Paris zelf ben geweest is 10 jaar geleden. Is het mogelijk om vlakbij de Disney store met een rollator naar boven te komen vanuit de RER/metro (dus zonder trap). En iemand een idee hoe het in de Disney store zelf is. Is daar een lift in, want in mijn herinnering was het met meerdere verdiepingen of een kelder of iets dergelijks? (Of roep ik nu hele rare dingen?)

Ten eerste: welke Disney Store? Die op de Champs-Elysées of in Galeries Lafayette?

Parijs is geen rolstoel/rollator vriendelijke stad.
De metrohaltes in de buurt van zowel Champs-Elysées als Galeries Lafayette hebben geen lift.
Ook de Disney Store op de Champs-Elysées heeft geen lift (en ja, is 2 verdiepingen hoog).
De Disney Store in Galeries Lafayette zit op de 4e verdieping van het warenhuis en is per lift te bereiken.

Afbeelding

Vr 09 Mrt 2018, 16:43
Bericht 48 Top
Profiel WWW   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Ik had geen idee dat er 2 zitten haha. Ja ik had het over die op de Champs-Elysées.
Ik heb ondertussen een plattegrond gevonden waarop staat dat de halte bij de Arc de Triomphe (Ch. de Gaulle Etoile) een rolstoel erachter heeft staan, dus dan lijkt het me dat die halte rolstoelvriendelijk is?
Dacht mij te herinneren dat je van daar niet heel ver hoeft te lopen toch?
Bedankt voor het antwoord.

15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad

Vr 09 Mrt 2018, 16:49
Bericht 49 Top
Profiel   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
SabinaH schreef:
Ik had geen idee dat er 2 zitten haha. Ja ik had het over die op de Champs-Elysées.
Ik heb ondertussen een plattegrond gevonden waarop staat dat de halte bij de Arc de Triomphe (Ch. de Gaulle Etoile) een rolstoel erachter heeft staan, dus dan lijkt het me dat die halte rolstoelvriendelijk is?
Dacht mij te herinneren dat je van daar niet heel ver hoeft te lopen toch?
Bedankt voor het antwoord.

Vanaf halte Charles de Gaulle-Étoile is het ongeveer 15-20 minuten lopen naar de Disney Store.
De Disney Store zit aan de andere kant van de Champs-Elysées, vlakbij metrohalte Franklin D. Roosevelt.
Vanuit Franklin D. Roosevelt is het 3-4 minuten lopen naar de Disney Store.
Ook Charles de Gaulle-Étoile heeft geen lift. De enige haltes die liften bieden, zijn degenen die op lijn 4 zitten.

Afbeelding

Vr 09 Mrt 2018, 17:02
Bericht 50 Top
Profiel WWW   
Gebruikers-avatar
Moderator

Reageer met citaat
Bericht Re: Café Mickey Babbelbox 2.0, voor leuke praatjes!
Gele hesjes verwoesten Disneystore in Parijs.

In de Franse hoofdstad Parijs is het zaterdag opnieuw onrustig tijdens de 'Gele Hesjes'-protesten. Gemaskerde demonstranten zijn aan het plunderen geslagen op de Champs-Élysées. De politie zette traangas en waterkanonnen in om het geweld de kop in te drukken.

Onder meer een herenmodewinkel en een restaurant werden belaagd door de relschoppers. Ook werden een bankgebouw en een kiosk in brand gestoken.

Ook de Disneystore kwam helaas niet ongeschonden uit de strijd. Het is nu reeds de 18de week van de gele hesjes demonstraties in Frankrijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer informatie over de acties lees het volledige artikel op nu.nl
Foto's: Disneyland Magic Dream

Mijn hobby, mijn passie. Like mijn pagina en blijf op de hoogte.
https://www.facebook.com/pages/Kittys-little-bakery/252489791597158

Za 16 Mrt 2019, 18:45
Bericht 51 Top
Profiel   
Gebruikers-avatar
Moderator

Reageer met citaat
De schade aan de Disney Store op de Champ Elysee is nog goed zichtbaar na de rellen van de gele hesjes afgelopen zaterdag.

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig is de winkel wel gewoon geopend en vind je er nog steeds de leukste Disneyspulletjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Di 19 Mrt 2019, 16:37
Bericht 52 Top
Profiel   
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4