Wat te doen met de Village

Alles over Disney Village.
paterdave2
Member
Member
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009, 12:26

Ik las op Themepark.nl een topic over wat te doen met de Village.
Ik wilde jullie de zelfde vraag stellen. Ook zal ik jullie mijn idee zo laten zien.
Eerst hier de tekst van de topic starter daar.

"Quote van Rene"
In 1992 opende Euro Disney, een combinatie van een pretpark met een uitgaansgebied en meerdere overnachtingsmogelijkheden. Uniek was dat je met het OV voor de deur van dit Disney park kon worden afgezet, bij de andere parken in de wereld is dat iets lastiger. Niet onmogelijk, maar zulke verbindingen als in Parijs waren ongekend. Helaas werd het park niet direct een succes en vooral de uitgaven in het park bleven achter. Mensen kwamen wel, maar de hand bleef op de knip. De baguettes werden vanaf huis meegenomen en die disney knuffel van 120 Franse Francs was toch iets te hoog gegrepen.

Iets dat wel wat beter liep was Disney Village, de restaurants werden redelijk bezocht en ook de sfeer was er wel te vinden. Maar, in de afgelopen 25 jaar is er veel veranderd. Even een terugblik naar de sterrenhemel die er de eerste jaren hing, herkent iemand hem nog? Deze is uiteindelijk verwijderd na een jaar of 10, denk ik, een exacte datum heb ik niet meer in mijn hoofd zitten. Even goed was dit wel een unieke sfeermaker in het Disney Village.



In Disney Village kon je bijna alles. Er waren geen echte attracties maar je kon in een Western bar veel te dure biertjes wegtikken en daarnaast genieten van goede wijnen en een steak die precies goed gebakken was. Maar ook voor burgers kon je terecht, of wat dacht je van met een hotdog in de sportsbar lekker naar honkbal kijken. En als het dan wat later werd liep je de Hurricanes in om te stappen tot in de kleine uurtjes. En mocht je niet willen stappen dan was er ook nog een artistieke circus show of de dinershow van Buffalo Bills.

Dit samen met een aantal winkeltjes zorgde voor een redelijk uitgebalanceerd geheel, maar sfeer heeft er eigenlijk nooit echt heel erg gehangen. De roestvrijstalen pilaren zijn intussen voor een groot deel verwijderd en de pilaren die niet weg konden zijn intussen gedecoreerd door lichtgevende ballen om alles nog een beetje sfeer te geven. En als je nu kijkt naar Village dan is het wel heel anders dan 25 jaar geleden.



De Disney Store heeft concurrentie gekregen van World of Disney, LEGO heeft zijn intrek genomen in één van de winkels en Hurricanes is intussen al jaren dicht. Net als de circus show die 2 jaar heeft gedraaid. Ook zijn enkele bars vervangen, King Ludwig's zit er alweer een tijdje maar die literpullen waren aan het begin niet te vinden in Disney Village, ook Earl of Sandwich is nieuw.

En toch, naar mijn mening mist er wat in Disney Village, heel wat!

Naar mijn mening is de sfeer in Disney Village niet hetgeen wat je verwacht van een avondje uit. Als ik in Disney Village loop is het niet om lekker rond te wandelen en zo nu en dan eens ergens binnen te lopen maar recht op mijn doel af en dan snel weer weg. Er zijn teveel lege plekken in Disney Village, alles is te gesegmenteerd en bovendien blijven die hallen die in 1992 zijn neergezet gewoon stalen loodsen waar geen sfeer in zit.



Waar de parken intussen een flinke facelift krijgen blijft het naar mijn mening in Disney Village angstvallig stil. De laatste toevoeging was World of Disney in 2012 en nu wordt er op de hoek nog een restaurant gebouwd in Italiaanse stijl. Maar dat is het wel. Er is geen planning om het avond-entertainment weer naar een hoger niveau te tillen of die stalen loodsen eens echt een facelift te geven en dat vind ik jammer.



Waar je in Anaheim en Orlando een volledig uitgaansgebied hebt met verschillende barretjes, restaurant, winkels en shows is het in Parijs een ongezellige straat met een beperkte keuze die er is. Nu zeg ik niet dat we naar een formaatje Orlando moeten want dat is misschien wat te hoog gegrepen, maar qua sfeer en opzet zou een vergelijking met Anaheim op zijn plaats zijn. Een groene en gezellige straat met veel winkels en restaurants waar je bovendien ook nog rustig even op verschillende plekken kan zitten. Naar mijn idee moet de sloopkogel door 90% van village en gewoon opnieuw beginnen met iets sfeervols neerzetten. Bovendien denk ik dat een uitnodigende omgeving ook ervoor zorgt dat gasten meer uitgeven.

Maar nu dan de vraag . . .

. . . wat vinden jullie van Disney Village, en wat zou je graag veranderen?
"End quote"

Dan nu mijn idee/reaktie daar en voor jullie hier om het topic een begin te geven.
Ik heb hier een aantal geruchten en daarbij mijn ideeën samen gevoegd.
Het is niet de goedkoopste oplossing maar kan heel makkelijk in fases worden gedaan.

Voor ik de planning voor de verandering plaats wil ik er voor al melden dat in de huidige village ook alles aangepast moet worden door bv Facades voor de huidige winkels te plaatsen. Ik denk zelfs dat wellicht de fronts naar voren geplaatst moeten worden zodat je niet meer dat afdakje hebt waardoor je die rare hallen krijgt.
Ook kan je op deze manier de winkels iets vergroten en makkelijker een facade er tegen kan bouwen dit is zeg maar fase 1
dan nu:

Afbeelding

Fase 2
W - Winkels en Restaurants om de nieuwe Vapiano en Five guys een betere kans van slagen te geven word aan deze kant van de Village een nieuwe straat gemaakt. Deze loopt door tot over de Rotonde welke nu de omloop is voor de Parkeergarage van de Village. Deze krijgt een nieuwe aanrijroute(zwarte lijn)
Het tweede stuk winkels (tweede blok met de W kan in Fase 2 worden gebouwd.

S - Tweede ingang naar het RER Station. hier word je uiteraard wel gecontroleerd alvorens je het terrein op mag.

G + Rode lijn - Om de aanvoer van de winkels te verhullen word er een groen gebiedje aangelegd tussen de winkels en de rode lijn welke het voetpad is naar de ingang van de Village.

C - Een controle punt. Dit punt word beter opgezet als de groene tenten die we nu hebben. Met meer banden met scanners en meer controleurs. Ook zal dit een stenen gebouw worden waardoor het voor de medewerkers ook wat prettiger werken is.

Fase 3 bestaat eigenlijk uit de H en de tweede W. Dit zijn een nieuw Hotel(waar al geruchten over zijn) en Winkels/Restaurants. Je kan het op 2 manieren doen. Om geluidsoverlast te beperken kan je het volledig overkappen(het in het hotel inbouwen) of je laat het gewoon open maar zal dat zal voor de mensen in het hotel voor geluidsoverlast kunnen zorgen. De kant van het hotel worden op de begane grond ook winkels dus er kan ook voor gekozen worden om daarboven de kantoren keuken enzo te maken.
Doordat je zo ook een rondloop krijgt in de Village kunnen mensen langer blijven hangen. Wel zal er voor meer entertainment gezorgd moeten worden. Wat dus ook een optie zou kunnen zijn is om in het tweede gedeelte een theater te laten maken waar of Disney shows worden opgevoerd of zoals in Tokyo en Orlando een show van Cirque du Soleil.

Zoals ik al zei is dit niet de meest goedkope oplossing en zal daarom ook in fases gedaan moeten worden. Maar ik denk zeker met het oogpunt op meer variatie er wel een mogelijkheid voor is om zo meer bekendere merken naar de Village te krijgen. Al weet ik niet of Disney dat juist wil aangezien ze juist bezig zijn geweest om alle Restaurants weer onder eigen beheer te nemen(waren wel van Disney maar de keuken was uitbesteed. De restaurant keten die het deed wilde verlengen alleen Disney wilde dat juist niet)

Mensen even een laatste punt. Dit gaat om meningen van iedereen dus laten we het niet op de man gaan spelen met de reakties. Een open discussie mag natuurlijk altijd.
AYFM Een nieuw online station met disney muziek. AYFM Radio All your favorite music
paterdave2
Member
Member
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009, 12:26

Niemand die zijn ideeën wil delen??
AYFM Een nieuw online station met disney muziek. AYFM Radio All your favorite music
Gebruikers-avatar
JohanD
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2013, 13:00

paterdave2 schreefCOLONNiemand die zijn ideeën wil delen??
Spijtig dat op zo een topics geen reacties komen hier.

Sommigen willen hier alleen uitzoeken hoe ze een euro goedkoper naar Disney kunnen. Heel jammer
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Deel gerust je ideeen Johan, ik heb er zelf namelijk geen maar vind het altijd leuk om andermans creativiteit te zien :)
En tja het forum is er voor allerlei doeleinden natuurlijk, maar dat terzijde.
Gebruikers-avatar
frummel88
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2016, 12:39

Ik heb me serieus hier nog nooit in verdiept en ik ben ook geen uitgaansmens met 2 kinderen. Ik ben 5 jaar geleden geweest dus ben benieuwd wat ik ervan vind. Wij gaan er volgende week een halve dag besteden ivm.blockdag
Afbeelding

1x Disneyland 2010
4x Disneyland 2011
5x Disneyland 2017
2x Disneyland 2018


Gepland: April 2018
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Geen mening is ook een mening.

Zelf lopen wij er ook alleen door heen om bij de hotels te komen met 2 kids. Meestal pakken we de winkels mee, maar mijn kindjes geven de voorkeur aan langer in het park rond te hangen.

@Johand, gezien je mening over andere personen, ben ik wel zeer benieuwd naar jouw mening over de Village.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
NCC-1701-Q
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2016, 15:50

Ik heb zelf helemaal niets met de Village. Daar kan ik lang of kort over nadenken maar het komt hier op neer:
al een aantal jaar heb ik een Dream-jaarkaart om naar de attractieparken te gaan - attracties, karakters ontmoeten, shows bekijken en de sfeer proeven van de verschillende gebieden in beide parken.
De Village is een straatje (zo zie ik het) zoals aan het einde van Val d' Europe, vlak naast de FNAC en het aquarium. Een gewoon straatje met restaurants en een paar winkels.
Heel af en toe, als we iets meer afwisseling zoeken qua eten of als onze zoon in de LEGO-winkel wil kijken gaan we naar de Village, maar meestal is het parkeerplaats-tassencontrole-park of park-parkeerplaats. Wellicht hangt e.e.a. van onze gezinssituatie af (mijn vrouw, zoon (5), dochter (11) en ikzelf): wij zoeken 's avonds eerder ons bed op dan een avond vol vertier of barbezoek. Bovendien verblijven we altijd in een appartement in Bailly waar ook restaurantjes bij in de buurt zitten.
Voor mij heeft de Village dus geen aantrekkingskracht. Om dat te verbeteren zou er of betaalbaardere horeca moeten komen (een "normaal" diner voor vier kost toch al gauw €60-€70) of winkels met echt exclusieve items.
pietemuis
Member
Member
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2016, 21:09

Ik vind de village leuk. Wij gaan er 's avonds graag eten. Planet Hollywood en Rainforrest zijn leuk, lekker en redelijk betaalbaar (vind ik). En ook de winkels bekijken we iedere keer als we naar DLP gaan. Zo sluiten we ook meestal ons bezoek af na een paar dagen... Maar verder uitbreiden en wat meer sfeer in de Village brengen vind ik wel een goed idee. Al zou ik het toch graag Disney gerelateerd houden.
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Ik vind dat er in de Village super leuke dingen zitten. Zoals Annette's, Earl of Sandwich, World of Disney, The Disney gallery, nu Vapiano... allemaal voor mij de moeite waard om naar toe te gaan. Maar ik ga de village altijd in met een gericht doel; het is niet sfeervol genoeg om zomaar wat rond te hangen. Hoe ze dat kunnen oplossen weet ik ook niet zo goed.
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Fantillusion schreefCOLONIk vind dat er in de Village super leuke dingen zitten. Zoals Annette's, Earl of Sandwich, World of Disney, The Disney gallery, nu Vapiano... allemaal voor mij de moeite waard om naar toe te gaan. Maar ik ga de village altijd in met een gericht doel; het is niet sfeervol genoeg om zomaar wat rond te hangen. Hoe ze dat kunnen oplossen weet ik ook niet zo goed.

Wie weet misschien door wat meer animatie en niet enkel tijdens het hoog seizoen :?: :?:
Gebruikers-avatar
Jochum en Albert
Member
Member
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2017, 17:09

Ik ben het er mee eens dat de Village wel een make-over kan gebruiken. Maar ik denk niet dat dat er in zit. Daarvoor trekt het te weinig bezoekers. Ik denk dat voornamelijk de gasten van de Disneyhotels bezoeken. Mensen die elders verblijven gaan na sluitingstijd meteen weg. Ook voor merchandise hoef je niet speciaal naar de Village, in de parken is voldoende te krijgen. Dit zou ook na een uitgebreide make-over zo blijven, denk ik.
Big dreams in a small world
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

In Village is toch genoeg te doen lijkt mij, als wij er zijn zie ik toch altijd optredens daar, en er is altijd wel iets te doen, ik weet niet waar andere mensen kijken maar goed je moet dan ook wel een rondje maken door de village. Zelf logeer ik zo goed als altijd in andere hotels dan de Disney Hotels en ik vind het zalig om daar 's-avonds door te wandelen, lekker een hapje te gan eten of een heerlijke coctail bij de Sportsbar te drinken. Ik zie het er altijd en eeuwig druk zijn, dus ik weet niet waar het idee vandaan komt dat niet disney hotel gasten daar niet komen, want volgens mij komt er toch ook veel bevolking van de omgeving s avonds richting Village. Al is het maar naar de bioscoop anders zullen ze al snel verder weg moeten gaan!
Afbeelding

Afbeelding



DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Gebruikers-avatar
Karinliam
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 09:39

Ik vind het eigenlijk juist altijd erg gezellig in the Village. Dat wil niet zeggen dat er geen verbeteringen mogelijk zijn, maar wij gaan graag een drankje doen in Ludwig's bar na een dag in de parken. Om te eten vinden we Rainforest cafe leuk en ook Ludwig was prima. Planet Hollywood is leuk om even te zien maar vinden wij niet leuk om echt uit eten te gaan, Anette's moeten we nog altijd een keer heen, net als Earl of Sandwiches. De kinderen vinden het heerlijk om in World of Disney rond te snuffelen en zeker rond Halloween toen wij er waren was er veel entertainment op het podium in The Village. Billy Bob's heb ik 20 jaar geleden gezien, dat wordt wel weer eens tijd, met de kindjes, maar is een dusdanige smak geld bovenop wat je toch al uitgeeft dat we dat tot dusver niet hebben gedaan... We gaaf dat jij er zo over hebt nagedacht trouwens! En zoals gezegd, ik vind het er al leuk maar denk zeker dat het nog beter en sfervoller kan maar ik begrijp ook dat ze liever eerst investeren in de parken zelf.
"Adults are only kids grown up, anyway" (Walt Disney)

Afbeelding

Afbeelding
disneyfan29
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013, 23:57

Ik zou wel meer gezelligheid willen in village maar nu is het meer er door heen lopen naar me hotel. Eerst ging ik wel eens naar café Mickey maar na dat ze de menu hadden aangepast nu het is veranderd in een vast menu is het niet zo intersant meer omdat waar je uit kan kiezen niet me smaak is. Waaronder altijd het voorgerecht een salade is en dat niet me ding is. Mc donalds is wel oké maar is erg krap waar je moet bestellen. Buiten zijn redelijk wat plaatsen die allleen in de zomer worden geberuikt. Ik zou de ingang meer naar voor halen zo dat je wat meer ruimte krijgt waar je wat kan bestellen. En wat meer verschillende winkeltjes zou ook wel leuk zijn. En want andere eettentjes voor mensen met een klein budget.
2004, 2005, 2006 ibis hotel
2008 2014 hotel santa fe
2013, 2018 cheyenne
2015, 2017, 2018 magic circus
2015 kyriad
2015, 2016 newport bay
2017 sequoia lodge
2017 B&B
2016 dream castle
2019 Npbc,Disneyland hotel, explores, cheyenne
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

disneyfan29 schreefCOLONIk zou wel meer gezelligheid willen in village maar nu is het meer er door heen lopen naar me hotel. Eerst ging ik wel eens naar café Mickey maar na dat ze de menu hadden aangepast nu het is veranderd in een vast menu is het niet zo intersant meer omdat waar je uit kan kiezen niet me smaak is. Waaronder altijd het voorgerecht een salade is en dat niet me ding is. Mc donalds is wel oké maar is erg krap waar je moet bestellen. Buiten zijn redelijk wat plaatsen die allleen in de zomer worden geberuikt. Ik zou de ingang meer naar voor halen zo dat je wat meer ruimte krijgt waar je wat kan bestellen. En wat meer verschillende winkeltjes zou ook wel leuk zijn. En want andere eettentjes voor mensen met een klein budget.
Euhm, enkel salade?
Ik zie al gelijk een caesar salad, minestrone soepje, gazpacho en gebakken champignons. Dat is 1x salade en 3x andere zaken...

Ik ben het met Yolayo eens. Altijd druk in de village als wij er zijn en de rijen voor de restaurants zijn soms echt te gek voor woorden. Wij gaan er ook heel graag een hapje eten of nog wat drinken na een dag park. Of snuisteren in de winkeltjes, je vind altijd wel IETS wat je in het park niet tegen gekomen was. En ik vind de world of disney geweldig handig om op het einde van mijn trip 1 grote shopping haul te doen en alles te kopen wat ik dan de voorbije dagen in de parken gezien had en van beslist had dat ik 't wilde. Ipv 3, 4 x met een zak rond te lopen, gewoon op het einde hopsa alles in 1 winkel bij elkaar. Zo handig! :D
Ik denk altijd van ik moet van die shopping service gebruik maken, maar tegen dat wij richting winkeltjes gaan is het zo vaak al 15u of later. :P
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar