Disney’s Halloween Festival - 1 oktober t/m 5 november 2017

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Karinliam
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 09:39

Mushu schreefCOLON Wat leuk! Met je kids?? Jij bent toch mijn stadsgenote Karin?? ((-:

Yep!! That's me ;-)...met man en kinderen inderdaad. Zin in!
"Adults are only kids grown up, anyway" (Walt Disney)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

Wauw ... er zijn nogal wat Café Mickey gangers aanwezig tijdens de herfstvakantie (14-21 okt)... zelf ben ik ook weer van de partij!
Afbeelding
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2014, 09:42

Lars1978 schreefCOLONWauw ... er zijn nogal wat Café Mickey gangers aanwezig tijdens de herfstvakantie (14-21 okt)... zelf ben ik ook weer van de partij!
Kunnen we geen meeting plannen?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Disney Halloween festival: The Making-of

Emmanuel Lenormand en Thomas Gallou beantwoorden enkele vragen over het Disney Halloween Festival!

Hallo Emmanuel en Thomas, jullie waren mede verantwoordelijk voor het herontwerpen van het Disney Halloween festival. Kunnen jullie ons uitleggen wat jullie baan bij Disneyland Paris juist inhoudt en ons meer vertellen over jullie achtergrond bij Disney?


Emmanuel Lenormand: Ik ben Show Director sinds 2002. Ik startte mijn Disney carriere in 1986 op tv, en vervolgens in 1988 verhuisde ik naar Euro Disney. Daar heb ik me weten op te klimmen: danser, acteur, showcoördinator, en tenslotte Show Director. Ik heb altijd gezegd dat het de beste carriere is, want het verandert elke dag en er is een grote verscheidenheid aan projecten waaraan we werken. Elke dag is anders, het is geweldig! Mijn taak is ideeën vinden en verhalen te vertellen met behulp van een fantastische Cast, die zorgen voor kostuums, sets, speciale effecten, geluid en muziek. Alles wat je nodig hebt om een ​​ongelooflijke show voor jong en voor die jong van hart te maken!
Thomas Gallou: Ik ben al bijna twee jaar set designer bij Disneyland Paris. Ik studeerde grafisch 3D ontwerp en spelontwerp. Enkele van mijn grotere projecten zijn het ontwerpen van escape rooms, musicals en werken voor de televisie. Dit Halloween seizoen is mijn eerste grote project in Disneyland!

Afbeelding
(Thomas Gallou werkt aan de eerste concepten tijdens de eerste ontwikkeling

Laten we daar wat meer over praten! Welke nieuwe festiviteiten kunnen gasten dit jaar in Disneyland Park verwachten?

EL: We wilden onze 25ste verjaardag thema behouden ! Langs Main Street, USA, wilden we niet meer andere verhalen van pompoenen en spoken naast de 25e feestversieringen hebben. Dit jaar wordt Halloween daarom helemaal in Frontierland gevierd! We hebben een wereld van ghouls, vogelverschrikkers en pompoenen rond de stad Thunder Mesa gecreëerd, alsof de bewoners van lang geleden zelf de decoraties er hebben gezet. Toen stapte Thomas binnen en hielp ons om een kleurrijk feestje in de buurt van de Fuente del Oro Restaurant te creëren, met gloednieuwe karakters en dieren, evenals vlaggen en wimpels.
TG: Nou, we vroegen ons af wat we voor onze gasten in het Mexicaanse gebied Frontierland zouden kunnen betekenen, we lieten ons inspireren door de traditionele wortels van de Zuid-Amerikaanse cultuur. We hebben nieuwe vogelverschrikkers gemaakt, en elk heeft een eigen kleurrijk en realistisch kostuum, evenals de alebrijes: felgekleurde fantastische dieren die voor Cowboy Cookout Restaurant kunnen gezien worden- Die een oogje in het zeil houden voor de feestgangers!

Afbeelding

EL: Naast deze nieuwe decoraties ontwierpen we een gloednieuwe cavalcade in Main Street, USA, waar Mickey en zijn vrienden Disney Disney Villains zullen leiden op driewielers op de maat van een catchy nieuwe soundtrack. Maak je klaar voor Donald, die ook een schurk zal spelen, als Maleficent! In Frontierland zullen gasten uit hun dak gaan als ze dansen op Goofy's Skeletoons Street Party en Goofy volgen als hij danst met skeletten en vogelverschrikkers!

Afbeelding


Na de pompoen-mannen en de spookverhalen, Wat was jullie inspiratie voor het nieuwe verhaal voor dit seizoen van Halloween?



TG: Het basisidee was de Zuid-Amerikaanse cultuur. Ik had veel beelden in mijn hoofd over carnival en parades in Zuid-Amerika, kleurrijke feesten, grote familiefeesten ... Deze kunnen gezien worden in Frontierland als één groot feest.

EL: We wilden ook nieuwe verhalen vertellen, na de pompoenmensen die het Disneyland Park oranje kleurde, de roze heksen die tegen de pompoenmensen vochten en de geestelijke bewoners van Main Street, USA, die rond de stad dwaalden, wisten we dat het tijd was om voor de 25ste verjaardag was een ​​nieuw hoofdstuk te schrijven! Onze grootste uitdaging als artiesten was om nieuwe verhalen te vertellen die onze gasten zouden verrassen emn dat ze zouden terugkomen voor meer.

Tussen u en mij, kunt u ons vertellen hoe dit verhaal zich in de komende jaren zal ontwikkelen?

EL: We zijn nog niet zeker. Elk seizoen vragen wij onze gasten om ons te laten weten wat ze het leukst vinden en wij houden daar rekening mee. Alles wat ik vandaag kan zeggen is dat het Halloween-feest waarschijnlijk terug komt naar Central Plaza en de Castle Stage!

2017 Halloween seizoen in getallen:
· 13.262 bloemen voor de nieuwe kransen in Frontierland (8 personen en 3 weken om ze te maken)

· 1km lint voor de bomen

· 24 cactussen

· 10 Rag Dolls (skeletten)

· 56 lantaarns

· 100 verschillende weefsels voor vogelverschrikkers en Rag Dolls kostuums

· 175m lichte kransen voor de Frontierland Road

330 pompoenen

Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Japperboy schreefCOLONDit Halloween seizoen kan je je laten shminken naar het ontwerp van Vanessa Davis

Kies uit deze 5 gezichten voor je te laten shminken nabij auberge de cendrillon of les legendes Hollywood.
(vanaf €13,90)

Afbeelding



Bron: ED92
La Reine de Cœur vue par Vanessa Davis

Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Toch gek om weer alleen in Frontierland te merken dat het Halloween is, maar moet zeggen dat ik erg gecharmeerd was van de Dia de los Muertos decoraties!
De 2 "cavalcades" vond ik niet zo bijzonder, vooral de niet gethematiseerde tricycles stoorden me enorm, maar ja beter iets dan niets zullen we maar zeggen dan :)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Tweet van DLPAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mushu
Member
Member
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 18:20

belle1608 schreefCOLON
Lars1978 schreefCOLONWauw ... er zijn nogal wat Café Mickey gangers aanwezig tijdens de herfstvakantie (14-21 okt)... zelf ben ik ook weer van de partij!
Kunnen we geen meeting plannen?
Gezellig hoor!
Groetjes

Cindy

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mushu
Member
Member
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 18:20

Karinliam schreefCOLON
Mushu schreefCOLON Wat leuk! Met je kids?? Jij bent toch mijn stadsgenote Karin?? ((-:

Yep!! That's me ;-)...met man en kinderen inderdaad. Zin in!
Leuk! Jaaaaa....me too!! Ik alleen met Evy en zij weet nog van niks! Halloween is echt haar favoriet. hahahaha heb gezegd dat er geen geld is voor nog een keer naar Disney nu en dat we zaterdag een nachtje naar Antwerpen gaan. Vrijdag slaapt ze bij mn ouders, haal haar zaterdag op en dan zeg ik:"Evy, zou je niet liever naar Disneyland willen ipv Antwerpen?" Dan zegt ze natuurlijk "Ja" en dan zeg ik :"Nou dan gaan we toch gewoon?" :thumbs:
Groetjes

Cindy

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Ze zou nu eens 'nee' moeten zeggen :P
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2014, 09:42

Mushu schreefCOLON
belle1608 schreefCOLON
Lars1978 schreefCOLONWauw ... er zijn nogal wat Café Mickey gangers aanwezig tijdens de herfstvakantie (14-21 okt)... zelf ben ik ook weer van de partij!
Kunnen we geen meeting plannen?
Gezellig hoor!
Ik heb gereageerd in het afspreektopic :) kunnen we daar verder kletsen ;)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
monsterdoll
Member
Member
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2011, 13:27

Waar is de giftige appel popcorn houder te koop? Wij zijn er in de herfstvakantie dus hopelijk is ie er dan nog!
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2011, 13:00

monsterdoll schreefCOLONWaar is de giftige appel popcorn houder te koop? Wij zijn er in de herfstvakantie dus hopelijk is ie er dan nog!
Met popcorn of leeg: de twee popcorn kramen op Central Plaza
Met Hocus Pocus cocktail (non-alcoholisch) of leeg: de hotel bars
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Karinliam
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 09:39

Mushu schreefCOLON Leuk! Jaaaaa....me too!! Ik alleen met Evy en zij weet nog van niks! Halloween is echt haar favoriet. hahahaha heb gezegd dat er geen geld is voor nog een keer naar Disney nu en dat we zaterdag een nachtje naar Antwerpen gaan. Vrijdag slaapt ze bij mn ouders, haal haar zaterdag op en dan zeg ik:"Evy, zou je niet liever naar Disneyland willen ipv Antwerpen?" Dan zegt ze natuurlijk "Ja" en dan zeg ik :"Nou dan gaan we toch gewoon?" :thumbs:

Aaaaahhh zo leuk dat soort verassingen! Ook superleuk om het met zijn tweetjes te doen. Wil ik ook nog wel een keer met Keetje (Wim is het na tig keer ook wel een beetje beu aan het raken volgens mij....heb ik geen last van ;-) )
"Adults are only kids grown up, anyway" (Walt Disney)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Karinliam
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 09:39

Het lijkt me wel gek..Mainstreet en castle stage enzo zonder Halloween thematisering. Ben dan weer wel heel erg benieuwd naar Frontierland!
"Adults are only kids grown up, anyway" (Walt Disney)

Afbeelding

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar