Fiscaal jaar 2017

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Het financiële jaaroverzicht van 2017

10/2/17 eerste kwartaal
9/5/17 halfjaar
8/8/17 3de kwartaal
9/11/17 het volledige financiële jaaroverzicht

Afbeelding

Bron Disneyland Paris
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Euro Disney SCA haar resultaten bekendgemaakt voor het eerste kwartaal 2017!

De omzet van de toeristische activiteiten bedroeg EUR 345 miljoen voor het eerste kwartaal, een stijging van 3%, vooral als gevolg van hogere volumes, werden het eerste kwartaal van vorig jaar beïnvloed door vier dagen sluiting parken na de gebeurtenissen van november 2015 in Parijs
De Groep blijft investeren voor bezoekers met The Force Season, dat begon in januari 2017 en de aanstaande lancering van de viering van 25 ste verjaardag van Disneyland ® Paris
In de jaarrekening over het boekjaar 2016, opgesteld in overeenstemming met de Franse GAAP, boekte het bedrijf een bijzondere waardevermindering van haar aandelenbelang in Euro Disney Associés SCA voor € 953.000.000. Deze bijzondere waardevermindering heeft geen invloed op de geconsolideerde jaarrekening van de Groep opgesteld onder IFRS en cash van de Groep

Met betrekking tot de resultaten, Catherine Powell, voorzitter van Euro Disney SAS, zei:

"Na een moeilijk jaar, de toeristische sector in de regio Parijs blijft ingewikkeld, met de noodtoestand nog steeds van kracht voor meer dan een jaar. Echter, het bijwonen van onze parken en onze hotels s 'verbetert. het park is fantastisch na al het werk dat is gedaan om te renoveren onze vlaggenschip attracties, zoals Big Thunder Mountain, It's a Small World en Peter Pan's Flight en we blijven positieve feedback te ontvangen van onze bezoekers. we zijn ook zeer verheugd het Season of Force , die een zeer positieve respons krijgt, en we zijn verheugd om onze 25ste verjaardag in maart te lanceren met nog meer vernieuwingen!

Inkomsten uit het toerisme stegen met 3% tot $ 345.000.000, tegen euro 334 miljoen in het eerste kwartaal van vorig jaar.

Pretparken omzet steeg met 3% tot $ 194.000.000, als gevolg van een stijging van 6% bezoekers van de pretparken, waren het eerste kwartaal van vorig jaar beïnvloed door vierdaagse park sluiting na de gebeurtenissen van november 2015 in Parijs. Deze toename in opkomst werd gedeeltelijk gecompenseerd door een daling van 3% in de gemiddelde besteding per gast in vergelijking met het eerste kwartaal vorig jaar. De toename van de aanwezigheid van themaparken weerspiegelt vooral een verhoging van de Franse en Britse bezoekers, gedeeltelijk gecompenseerd door een daling van het aantal Belgische en Nederlandse bezoekers. De daling van de gemiddelde besteding per gast weerspiegelt lagere gemiddelde prijs van inputs.

De omzet van hotels en Disney Village ® steeg met 4% tot $ 141.000.000, voornamelijk als gevolg van een stijging van 3 punten van de bezettingsgraad hotel. De toename van het hotel bezettingsgraad weerspiegelt een toename van de Britse bezoekers, gedeeltelijk gecompenseerd door een daling van het aantal Belgische en Franse gasten overnachten in hotels.

De opbrengsten gegenereerd door de Real Estate Segment verhoogd met 5 miljoen tot $ 9.000.000. Deze stijging wordt verklaard door een toename van de verkoop van grond activiteit. Gezien de aard van de vastgoedactiviteiten van de groep, het aantal en de omvang van de transacties variëren van de ene periode naar de andere.

Bron en meer info: http://corporate.disneylandparis.fr/COR ... presse.pdf
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Op 31 maart 2017 zal, om 9u30 in Disney's Hotel New York Convention Center, de jaarlijkse Algemene vergadering doorgaan. Midden maart zullen er meer gegevens bekend gemaakt worden en zal er ook praktische informatie meegedeeld worden. Tegen dan zullen de aandeelhouders ook hotelaanbiedingen krijgen.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Noppe77
Member
Member
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011, 19:02

Iemand die ooit al deelgenomen heeft aan de Algemene Vergadering ??

Ik zou voor het eerst (en het laatst, gezien de vermoedelijke verwijdering vd aandelen vd beurs) in jaren er naartoe kunnen gaan.

Blijkbaar moet je aan je bank een "aanvraag tot deelname" vragen, die dan samen met het bewijs van je aandelen + ID naar de "Société Générale" in Nantes per post moet gestuurd worden.

Als iemand dit dus reeds gedaan heeft in het verleden, hoor ik graag zijn praktische tips en ervaringen, om dit vlot en snel te kunnen "afwerken" ;-) ! Dank alvast !!
Afbeelding
Afbeelding
Your dreams can come true, if you have the courage to pursue them (Walter Elias Disney)
Noppe77
Member
Member
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011, 19:02

Tot op heden heb ik nog steeds niets ontvangen om vrijdag deel te nemen aan de algemene vergadering (nochtans heeft mijn bank alle aanvragen opgestuurd, reeds vele weken geleden) ....

Iemand die vrijdag ook van plan was te gaan en zoja, hebt u dan reeds iets ontvangen van toelating / deelnamekaart ??
Afbeelding
Afbeelding
Your dreams can come true, if you have the courage to pursue them (Walter Elias Disney)
Noppe77
Member
Member
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011, 19:02

Noppe77 schreefCOLONTot op heden heb ik nog steeds niets ontvangen om vrijdag deel te nemen aan de algemene vergadering (nochtans heeft mijn bank alle aanvragen opgestuurd, reeds vele weken geleden) ....

Iemand die vrijdag ook van plan was te gaan en zoja, hebt u dan reeds iets ontvangen van toelating / deelnamekaart ??
Mijn eigen vraag heb ik ondertussen zelf reeds kunnen beantwoorden, want net vandaag zat mijn "carte d'admission" in de brievenbus :thumbs: !

Ik zal vrijdag dus aanwezig kunnen zijn op de algemene aandeelhoudersvergadering (tegelijkertijd vermoedelijk de laatste, gezien de verwachte overname van EDSCA door TWDC en het van de beurs halen van Eurodisney SCA) !
Afbeelding
Afbeelding
Your dreams can come true, if you have the courage to pursue them (Walter Elias Disney)
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Super!

Ik ga niet, komt niet goed uit, tis nog school en alleen zie ik niet zitten om naar Parijs te rijden :-)
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Disneyland Paris heeft gisteren de cijfers bekend gemaakt voor de eerste 6 maand van het fiscale jaar 2017.
(oktober 2016 tot maart 2017)

Er waren 2% meer inkomsten tot 613 Miljoen euro, maar er was nog altijd een netto verlies van 166 miljoen euro. Daarnaast wil The Walt Disney Company, Euro Disney SCA van de beurs halen door alle aandeelhouders 2 euro per aandeel aan te bieden. (Wordt volgende week bepaald of dit mag)
Het van de beurs halen lijkt met deze cijfers meer dan nodig, de parken hebben teveel schulden om rendabel te worden. En er is ook extra geld nodig voor de verdere vernieuwing en uitbreidingen.

Meer info over de financiële toestand: http://corporate.disneylandparis.com/CO ... q2fy17.pdf
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Sorry dat ik dit als Disneyfan moet schrijven .
Het wordt hoogtijd dat er een degelijk fi nancieel management komt en/of dat Disneyland Paris oftewel EuroDisney van de beurs gehaald wordt zodat het Disney hoofd bedrijf het kan overnemen.
Hopenlijk gaan ze de prijzen weer niet opslaan.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Afgelopen dagen maakte Disneyland Paris zijn halfjaar cijfers bekend!

De inkomsten stegen wat maar nog steeds veel te weinig om uit de kosten te komen en hierdoor was er op een half jaar 166 miljoen euro netto verlies!
Er waren ook meer bezoekers, maar deze gaven minder uit en er waren meer hotelkamers bezet en deze gaven gemiddeld evenveel uit.

Lees het volledige verslag hier: http://corporate.disneylandparis.com/CO ... report.pdf

Om verdere verliezen te vermijden en te kunnen investeren in Disneyland Paris zijn ze ook gestart met het opkopen van alle aandelen! Aandeelhouders kunnen hun aandelen verkopen aan TWDC en ze hebben belooft dat de aandeelhoudersclub met alle voordelen nog 10 jaar blijft bestaan. http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... =26&t=2877
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Meer bezoekers maar toch weer meer 166 miljoen euro verlies ,omdat de mensen minder uitgeven?????
Sorry maar dat vindt ik , en jammer dat ik dit als Disneyfan moet zeggen, niet meer dan normaal .
Men leest ook nergens dat de prijzen toch meer dan serieus gestegen zijn zoals inkom en dergelijke.
Mijn oplossing is haal euro disney van de beurs en het probleem zal zich geleidelijk aan oplossen. Het zal dan ook gedaan zijn met het feit dat de grote aandeelhouders hun eisen stellen, en wie weet zal het misschien beter gaan met een amerikaans management? :?:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar