vraagje over vliegtickets

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Gebruikers-avatar
rolo
Member
Member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2015, 12:56

Tacha676 schreefCOLONHier ook het bericht gehad na net sturen van 3 mails. Heb wel contact met creditcard maatschappij en misschien dat ik via die weg mijn geld kan terugvorderen. Misschien een idee voor u Rolo. Als het via die weg niet lukt zal ik het moeten uitstellen vrees ik. :no:
Wij hadden niet met creditcard betaald. Dus helaas geen mogelijkheid voor ons.
Volgende week ga ik contact opnemen met mijn rechtsbijstand. Dan via hun een claim indienen.
We zitten helaas ook aan datums vast dus op dit moment gaat onze voorkeur uit naar Icelandair.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

In NL valt een boeking soms onder Stichting Garantiefonds Reisgelden
www.sgr.nl/garantieregeling.
SGR was het eerste garantiefonds reisgelden in Europa. Inmiddels hebben alle EU-landen hun eigen garantieregeling. Misschien is via het garantiefonds nog wat te halen?


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
rolo
Member
Member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2015, 12:56

Maria-Anna schreefCOLONIn NL valt een boeking soms onder Stichting Garantiefonds Reisgelden
http://www.sgr.nl/garantieregeling.
SGR was het eerste garantiefonds reisgelden in Europa. Inmiddels hebben alle EU-landen hun eigen garantieregeling. Misschien is via het garantiefonds nog wat te halen?
Helaas hebben we direct bij Air Berlin geboekt.
Pakketreizen die via een ANVR-touroperator worden geboekt vallen onder het garantiefonds SGR, maar dat geldt niet voor losse vliegreizen.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tacha676
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2016, 20:07

Wel een beetje omgekeerde wereld vind ik dat mensen die na 15 aug geboekt hebben en weten dat het kan zijn dat hun vlucht geannuleerd word, hun geld terugkrijgen en mensen die ter goeder trouw geboekt hebben hun geld zien verdwijnen.
En dat er daar ook geen garantiefonds voor bestaat
Gebruikers-avatar
Juidth43
Member
Member
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2016, 18:17

ooo wat vervelend allemaal lees het nu pas ik heb nog niet geboekt maar ik vlieg hoe dan ook met lufthansa zoals dit jaar en dan eerst vanuit turkije naar europa en dan naar orlando.. ik betaal ook altijd met me creditcard just to be sure... tegenwoordig weet je het gewoon nooit of een bedrijf failliet gaat. wel probeer ik altijd de grote maatschappijen te nemen met dochter bedrijven etc.... hoop dat het voor iedereen goed uitpakt...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Reisbureau keten Kupers reizen heeft dit bekend gemaakt voor hun klanten die Airberlin tickets hebben geboekt. Hopelijk nemen andere verkooppunten dit over:

Afbeelding


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Hier al mensen wat meer bericht gekregen over de tickets van AirBerlin en of je geld terugkrijgt?

Net de factuur van mijn mobiel bekeken, al die telefoontjes naar AirBerlin heeft me dus ook nog eens €41,84 gekost!
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Tacha676
Member
Member
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2016, 20:07

Hey Laura, ik heb een aantal weken terug de bevestiging gehad van airberlin dat de vluchten geannuleerd zijn en dat ik automatisch een formulier zou krijgen om terugbetaling aan de curator te vragen. Dit formulier heb ik nog niet gehad en weet toch wat het antwword gaat zijn 'nee'. Maar heb wel dat antwoord nodig. Dan kan ik het doorsturen naar de cc maatschappij en krijg ik het misschien via hun terug want alleen de annulatie was voor hun niet voldoende.
Heb maar besloten om de reis uit te stellen maar heb het nog niet over mijn hart gekregen om het mijn kids te vertellen.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Oef, wat een teleurstelling zeg! Kan me voorstellen dat het niet leuk is om aan je kinderen te vertellen
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Laura schreefCOLON

Net de factuur van mijn mobiel bekeken, al die telefoontjes naar AirBerlin heeft me dus ook nog eens €41,84 gekost!
Ik hoop echt voor je dat deze extra uitgave zich alsnog gaat lonen!

Vanaf de 18e december komt vanuit Düsseldorf een nieuwe verbinding naar Orlando, elke maandag en donderdag wordt deze route uitgevoerd door Eurowings.


http://tiny.cc/bhrioy


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Berry
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2014, 15:58

Vandaag gebeld naar Tui NL om te vragen wanneer onze vlucht tijden eindelijk beschikbaar gaan zijn voor aankomende zomer (Schiphol - Orlando Sanford). Bleek dat de vlucht verplaatst was naar zondag en terugkom op donderdag ipv de maandagen. Was dat ff schrikken voor ons.

Maar 600€ korting gehad op mijn tickets om om te boeken. Dank U Tui.nl. ;-)

Nog 254 daagjes!
Dream pas Infinity Pass since 2008

2018 is our most magical Disney year! 4x Disneyland Paris, 18 days Walt Disney World (Port Orleans Riverside) and 3 days Disneyland Resort Anaheim (Disneyland Hotel).
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Maria-Anna schreefCOLON
Laura schreefCOLON

Net de factuur van mijn mobiel bekeken, al die telefoontjes naar AirBerlin heeft me dus ook nog eens €41,84 gekost!
Ik hoop echt voor je dat deze extra uitgave zich alsnog gaat lonen!

Vanaf de 18e december komt vanuit Düsseldorf een nieuwe verbinding naar Orlando, elke maandag en donderdag wordt deze route uitgevoerd door Eurowings.


http://tiny.cc/bhrioy
Die telefoontjes waren om te vragen of onze vlucht door ging. We hebben nooit de officiële annulering via AirBerlin zelf gekregen, ook zo slecht. Maar ben bang dat wij geen geld terug krijgen, gezien we geen vliegticket garantie hebben genomen (die fout maak je ook maar 1x....)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Laura schreefCOLON ]Die telefoontjes waren om te vragen of onze vlucht door ging. We hebben nooit de officiële annulering via AirBerlin zelf gekregen, ook zo slecht. Maar ben bang dat wij geen geld terug krijgen, gezien we geen vliegticket garantie hebben genomen (die fout maak je ook maar 1x....)
Hoe heb je hem gekocht? Je credit card heeft soms ook nog een soort van verzekering? En heb je een reisverzekering? Dit zou ook (een deel) vergoeden denk ik
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

olafLover schreefCOLON
Laura schreefCOLON ]Die telefoontjes waren om te vragen of onze vlucht door ging. We hebben nooit de officiële annulering via AirBerlin zelf gekregen, ook zo slecht. Maar ben bang dat wij geen geld terug krijgen, gezien we geen vliegticket garantie hebben genomen (die fout maak je ook maar 1x....)
Hoe heb je hem gekocht? Je credit card heeft soms ook nog een soort van verzekering? En heb je een reisverzekering? Dit zou ook (een deel) vergoeden denk ik
Nee via vliegwiel.nl via ideal. Ze hebben een aanvraag gedaan van geld terug, maar dat kon wel.weken duren. Reis en.annuleringsverzekering doet niets, omdat we dus.geen vliegticketgarantie hebben genomen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ah, die vlieggarantie was al bij de reisverzekering, balen zeg! (Ik dacht bij het reisbureau oid). Hadden jullie een tijdelijke verzekering of doorlopend? Ik ken die optie nl helemaal niet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar