WBTA 2017

Alle algemene informatie over de DCL's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Volgens mij gaan er behoorlijk wat mensen van Café Mickey mee met deze cruise, dus het leek me leuk om (naast de Facebook groep waar ik ook al wat bekenden heb gezien) hier ook een topic te openen om samen nog meer voorpret te hebben. Mogelijk kunnen we ook een meet houden tijdens de cruise :)
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Fun, gezellig. Benieuwd wie er nog meer gaan. Vertel wel op voorhand dat we niet graag naar meetings gaan. Heeft met ziekte te maken. Is te druk.

Wij gaan mee met de WBTA 2017. Dit word onze 5e DCL cruise. Wij zijn mijn man Oscar maar aan boord Ansgar ( is officiele doopnaam nl en die word aanboord gebruikt want die staat op alle gegevens.) 39 jaar en ik Anoeschka Van 40 jaar. Tijdens de cruise op de 20e zijn we 15 jaar getrouwd. Voor de cruise verblijven we enkele dagen in hotel van Port Aventura. Na de cruise verblijven we 8 dagen in New Jersey. We hebben een appartement gehuurd vlak aan het water van de Hudson. Vanuit daar zijn we in no time in Manhatten.

Hopelijk zijn er nog meer mensen die met onze cruise mee gaan die hier al van te voren kennis willen maken!
Laatst gewijzigd door 1 op calimero, in totaal 7 keer gewijzigd.
vos123
Member
Member
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2013, 02:13

ik heb de verkeerde cruise gekozen ik doe deze ebta 2017 of moet ik een loterij winnen als er nog plek zijn dan doe ik deze ook
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

De meeting van de Facebook groep is voor mij denk ik ook wat te veel, daarom leek een kleinschaligere met Café Mickey me wel leuk :)
Ik ben Andrea, 33 jaar oud (aan boord Adriana, als ze het echt zo streng gaan doen daar ;)) en samen met Olaf (dan 31 jaar) is het onze eerste cruise.
We gaan 2 dagen van te voren naar Barcelona, hebben daar een AirBnb. Naderhand hebben we 5 dagen een AirBnb in de buurt van Times Square. Na New York nemen we de Amtrack naar Niagara Falls. Hier hebben we nog 3 nachten voordat we terugvliegen uit Toronto.

@Vos123, je hebt wel het voordeel dat je eerder mag! Wij moeten nog zo lang! En jullie gaan naar Amsterdam!
Gebruikers-avatar
liesbeth54
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2010, 20:47

Hoi,
Ook wij zijn aan boord.
Wij zijn mijn zoon Paul (inmiddels 30) en ik Liesbeth. Ik word Elisabeth genoemd, maar ook Liesbeth is wel bekend.
Dit wordt onze 8e DCL cruise. We zijn in 2011 begonnen met onze eerste cruise ook een WBTA en zijn vanaf toen verslaafd geraakt.
We hebben veel vrienden gemaakt intussen en zien veel mensen terug op deze lange cruises. Deze WBTA zijn het er minder dan we gewend zijn, dus ik vind het erg leuk om ook hier wat vooraf te praten.
We gaan 1 dag van te voren Nasr Barcelona, hotel is geboekt, vlucht nog niet. Na de cruise nog 5 dagen New York. Heb 2 hotel opties geboekt in Queens, moet nog kiezen, maar dat kan tot later wachten. Vlucht terug is inmiddels geboekt.

Andrea, leuk dat je dit begonnen bent. We hadden al contact via de Facebook groep.

Hi Anoeschka we hebben elkaar ontmoet bij een pin trading en hadden contact via het oude forum. Wat leuk dat dat jullie ook aan boord zijn.

En Vos123 de EBTA is ook een prachtige cruise, wij hebben hem in 2015 gedaan. En jullie varen Amsterdam binnen als eerste Disney schip, dat is heel bijzonder. Wij staan in Amsterdam aan de kant om jullie aan te zien komen. Hebben afgesproken met bekenden. En er zitten ook Nederlanders/Belgen aan boord dan.
Disneyland Parijs 1994 - 2017
WDW 2011, 2013, 2015, 2018
DL Anaheim 2012, 2016
DCL WBTA 2011, 2014, 2015, 2017, Hawaii 2012, Bahama's 2013, EBTA 2015, Panama 2016, 2018
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Doen jullie mee aan activiteiten van Facebook?
Ik doe de FE, en recipe exchange en samen gaan we naar een aantal alcohol tastings :)
Gebruikers-avatar
liesbeth54
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2010, 20:47

Heb me opgegeven voor adult FE. Heb tot nu toe alleen gewone FE gedaan, dus hele families. Nu is er voor het eerst 1 voor alleen volwassenen. Scheelt bagage, want ik had altijd veel kindjes.
Verder kijk ik nog naar de drink tasting, group palo brunch en linked dining. Er zijn minder zeedagen dan ik gewend ben, dus ik wil het ook niet zo vol plannen. Wil ook nog een palo brunch zelf boeken.
Disneyland Parijs 1994 - 2017
WDW 2011, 2013, 2015, 2018
DL Anaheim 2012, 2016
DCL WBTA 2011, 2014, 2015, 2017, Hawaii 2012, Bahama's 2013, EBTA 2015, Panama 2016, 2018
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ik dacht dat je maar 1 Palo brunch van te voren kon hebben? Dus als je de group palo brunch boekt, je je gewone kwijt raakt? Ik was van plan dat gewoon samen te doen.
Ik doe ook de adult FE, ben al druk bezig om dingen te maken, ook de FE zelf moet nog.

Ik vind het erg lastig om te bepalen wat (te) vol is en wat niet omdat het dus onze eerste cruise is.
Gebruikers-avatar
liesbeth54
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2010, 20:47

Op onze eerste cruise konden we geen palo brunch meer van te voren boeken en hebben we dit met een groep allemaal nieuwe cruisers gedaan. Later maakte ik 1 voor mezelf en deed ik ook mee met de groepsbrunch. Als het niet op dezelfde dag was, kon hij tot nu toe blijven staan.
We hebben ook wel eens een brunch van te voren geboekt en ook nog 1 aan boord. Alles is dan meestal nog mogelijk.
Ook Palo diner hebben we meestal aan boord geboekt, maar die gaan we dit keer niet doen. Paul,mijn zoon vindt het menu tegenwoordig niet meer zo, te weinig keus wat hij lekker vindt. Maar we kijken wel aan boord.

Wat FE betreft. Het is heel verschillend wat men doet, van magneetjes (al dan niet zelfgemaakt) pennen, kettinkjes, sleutelhangers, soms 1 soms vanalles wat. Ik heb het altijd leuk gevonden. Gebruik de sleutelhangers van de verschillende cruises dagelijks en heb de magneten op mijn koelkast. Zijn allemaal dierbare herinneringen.

Ik ben er ook mee bezig. Heb in het verleden klompjes als magneet of sleutelhanger gedaan en voorverpakte stroopwafeltjes. Ook delftblauwe kerstballen heb ik al eens gedaan. En dan iets voor de dames en heren apart en dan nog de kinderen (disney pennen, opschrijfboekjes, kettinkjes, stikkers, puzzeltjes of wat zo te vinden was en geschikt voor de leeftijdsgroep)
Disneyland Parijs 1994 - 2017
WDW 2011, 2013, 2015, 2018
DL Anaheim 2012, 2016
DCL WBTA 2011, 2014, 2015, 2017, Hawaii 2012, Bahama's 2013, EBTA 2015, Panama 2016, 2018
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Hmmm, jullie eerste cruise was een WBTA en jullie konden geen brunch boeken van te voren? Ik hoopte dat er genoeg zeedagen waren zodat het wel genoeg plek zou zijn, ook voor nieuwkomers.
Nou is Palo ook niet echt een must voor me, maar de brunch lijkt me wel leuk.
Gebruikers-avatar
liesbeth54
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2010, 20:47

Ze hadden toen minder tijden beschikbaar. En het blijft altijd afwachten. De laatste cruises was er altijd nog plek van te voren. Je kan dat zien als je kan boeken, ook nadat de nieuwe cruisers kunnen boeken.
Maar je kan altijd aan boord boeken, ze houden daar plaats voor open.
De brunch is wel heel lekker. Voor ons eigenlijk een must do, ook al is de prijs een paar keer omhoog gegaan, het is het nog steeds meer dan waard.

Hetzelfde geldt ook voor het boeken van excursies. Er raken maar weinig uitverkocht van te voren. We hebben er ook nog wel aan boord geboekt.

En volgens mij kan je nu ook fotosessies van te voren boeken. Heb ik nog niet meegemaakt. Ze waren ooit begonnen om dit aan te bieden als je aan boord kwam. Net als het characters ontbijt.

Maar deze cruises zijn niet overvol. De hutten zijn wel uitverkocht, maar zijn minder vol. Dat maakt dat alles wel relaxter is. Enig nadeel is dat de adult pool en omgeving wel vol zijn. :D
Disneyland Parijs 1994 - 2017
WDW 2011, 2013, 2015, 2018
DL Anaheim 2012, 2016
DCL WBTA 2011, 2014, 2015, 2017, Hawaii 2012, Bahama's 2013, EBTA 2015, Panama 2016, 2018
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ons huidige plan is om alleen op de Azoren een DCL excursie te doen, omdat we hier niet zo heel lang zijn en ik wel graag de meren in het midden van het eiland wil zien. Voor alle andere havens hebben we (nu?) het idee dat we het lopend af kunnen. Ik denk dat ons tempo nogal afwijkt van de gemiddelde toerist (soms juist sneller, soms juist langzamer), dus dat het bij ons wat frustratie brengt als we te veel excursies doen ;)

Ja, ik wil erg graag een character ontbijt en ook de foto sessies! Hoop dat daar genoeg plek is.
Gebruikers-avatar
Boomerke
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Hey. Leuk om te horen dat er nog mensen van cafemickey deze cruise doen!
Ik ben Kenny (34) en samen met Kurt(39) (prins adam opt forum) is dit onze vijfde Disneycruise en de eerste transatlantische.

Zou leuk zijn om jullie aan boord te ontmoeten!
Wij komen in de ochtend aan met vliegtuig in Barcelona. In new york blijven we enkele dagen in Cassa 45th hotel.
Eerste keer in New York en van plan om toch een disney musical mee te pikken.

Uitstappen hebben we nog niet gepland. Dus alle tips welkom voir leuke bezienswaardigheden op onze stops!

Ik doe ook voor het eerst mee met de FE adults.
En denk ook wel dat we enkele tastings gaan doen. Vond ik wel leuk de vorige keer.
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them. ~Walt Disney
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Oh ja, musicals in New York! Wij wilden naar Paramour (Cirque du Soleil), we zijn grote CdS fans, maar helaas stopt die over een aantal weken. Ik had ook al naar de DCL excursie met Aladdin of Lion King zitten kijken, zo'n back stage tour lijkt me we erg gaaf! We gaan dus deze doen als hij beschikbaar is, we zijn er alleen nog niet uit welke het wordt. (We zijn net naar de Lion King geweest in Scheveningen, maar Olaf is niet zo'n fan van Aladdin als ik).
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Leuk dat jullie aan boord zijn Liesbeth! Altijd leuk om je weer eens te zien!
En ook leuk om de rest te leren kennen!
Tips over uitstapjes zijn altijd welkom. Heb gisteren van vrienden gehoord dat Lisabon heel goed te doen is vanaf de haven. Je bent zo in d stad. Zullen daar denk ik ook lekker eigen gan gaan. Voor de rest nog geen flauw idee. Denk op de azoren wel een port adventure om zelfde reden als die jij geeft Olaf, korte tijd en mooi eiland. Manlief is wat dat erg Strikt in de regel geen risico lopen door zelf wat te regelen dus lekker via disney doen. Op Cozumel tijdens 1e cruise drie dames zien rennen op blote voeten met alleen een roos in hun handen richting buurschip......... dat al ver buiten gaats was Gevaren. Die hadden een probleem en dat willen wij niet.

Ik heb eerder dit jaar dcl gemaild over de musical port adventure. Toen was er nog niks bekend over dit jaar. Moest rond de 120 dagen grens website in de gaten houden en hun nog terug mailen om te zien of er meer bekend was. Wij willen graag de backstage en bezoek brengen aan Aladdin. Duimen dat gaat lukken.

Doe mee met de adult FE en secret mickey. Voor de FE hebben we stom toevallig al kei leuk disney cadeautje gevonden vorig maand. Maar ga nog wel kleinigheidje er bij maken. Love doormagnets dus wat is leuker dan er uit te delen. Na 1e cruise zo wie zo gevallen voor door magnets dus elke x komen er weer meer bij. Wel zelf gemaakt. Al leuk idee voor nieuwe die bij deze cruise horen.gelukkig nog maaaaaaanden de tijd.

Palo is vaste prik. Beetje wisselgeld naar manlief toe dat ie elf nachten disney moet snuiven. Wat ie stiekum erg leuk vind. Hij zegt dat ie geen groot disneyfan is maar ondertussen...... is ie wel middelmaat fan hoor. x brunchen en x diner als is het maar voor de chocolate soufflé.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar