Het Disney-theory spel

Speel mee met onze online Disneyspelletjes!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Tijd voor een nieuw spel! Disney stopt al heel lang kleine 'easter-eggs' (verwijzingen naar andere films)in zijn films. Hierdoor geloven Disney Theoristen dat al deze films verbonden zijn met elkaar en in een zelfde universum plaatsvinden. En het is inderdaad zo dat je zeer makkelijk 2 films aan elkaar kunt koppelen door deze 'easter-eggs of door gelijkenissen van personages. Dit is de uitdaging:

Link steeds 1 film aan een bovenstaande film, door een verwijzing die je ziet in een andere film.
Aangezien Frozen zeer opvallend deze trend heeft gestart begin ik hier mee.

Frozen en Tangled

Afbeelding

De ouders van Anna en Elsa waren op weg naar de bruiloft van Eugene en Rapunzel toen hun boot zonk en 3 jaar later bezoeken Eugene en Rapunzel Arendelle voor de kroning van Elsa


Wie linkt er film die de link legt tussen Frozen en/of tangled?
Laatst gewijzigd door 1 op Japperboy, in totaal 7 keer gewijzigd.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Of aan frozen:
De ouders van Anna en Elsa kunnen ontkomen van een schipbreuk en spoelen aan op een eiland. Krijgen een kind Tarzan, waarna ze verscheurd worden door een jaguar.

Wie vindt link naar andere film in Tarzan?
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

In tarzan zie je mevrouw tuit met barstje staan in het kamp dat door terk en haar vrienden word vernield.
Tarzan word zo aan belle and the beast gelinkt.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Belle zou dan ook de over overgrootmoeder van Jane kunnen zijn, die zelfde Belle die we zien stappen in het Parijs van de Klokkenluider van Notre Dame
AfbeeldingAfbeelding
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

AfbeeldingIn de klokkenluider van Notre Dame wordt Pumba vereerd voor zijn heldendaden.

Wie vindt een verwijzing in De leeuwenkoning of een andere film waar een leeuwenkoning verwijzing is ? :roll:
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Rowi
Member
Member
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2014, 08:26

In Hercules zie je een vloerkleed (geloof ik) van Scar uit The Lion King.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Afbeelding
Zou het dat Hades scar terug bracht uit de doden om Hercules te verslaan? Helaas liep het voor scar eerder slecht af en eindigde hij als een vloerkleed.

Dat brengt mij bij Hercules, deze keer een mythologische verwijzing
Afbeelding
Poseidon, de vader van triton?

Misschien vergezocht? Maar dit brengt ons bij 'De kleine zeemeermin'

Wie vindt de volgende verwijzing?
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
stitchie
Member
Member
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2014, 09:56

Nou ik geef je het voordeel van de twijfel, we zijn nu bij de bruiloft van de kleine zeemeermin en zie daar :P De koning en Grand duke van Cinderella
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Die duke en koning toch! Zou de koning op het huwelijk van Eric en Vanessa ook op zoek zijn gegaan naar een passende echtgenote voor zijn zoon? Op de afkondiging van de zoektocht naar de dame met het glazen muiltje was er alleszins een oude bekende schaduw te zien .
Afbeelding

(nu ja, oude bekende! Toen Assepoester uitkwam, was Peter Pan nog in de maak! Een reden om aan te nemen, dat Disney toen al verwijzingen stopte in films naar toekomstige films.)
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Peter pan is moeilijke, maar niet onmogelijk:
Tinker Bell is te zien in the Black Cauldron (Taran en de toverketel), maar dat is jammer genoeg een dood einde.
Afbeelding

Daarom ga ik verder met Peter Pan
Afbeelding
De roodharige zeemeermin doet denken aan ariel. Daarom dat Disney imagineers ariel ook toevoegden aan peter pan's flight in wdw.
Maar in de film zien we geen Ariel, maar mogelijks Ariels moeder, die gedood werd door piraten, of kapitein haak. Je zou voor minder nooitgedachtenland verlaten.

We zitten zo weer bij kleine zeemeermin, maar ook hier zijn vele linken.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Hoeft geen link uit The little mermaid zijn, mag ook altijd een andere film zijn waar een verwijzing wordt gemaakt naar personages uit de film.

In de kleine zeemeermin kon je ook Mickey Donald en Goofy zien.
Afbeelding

Wie zorgt voor de volgende verwijzing? verwijzing naar The little mermaid? of misschien liever andere hidden Mickey in Disney-films (alles mag, zolang je maar een link kunt leggen)

;)
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Karinliam
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 09:39

I weet niet hoe ik een afbeelding moet plaatsen, maar toen ik van de week naar finding Nemo zat te kijken viel me op dat als Nemo in het aquarium bij de tandarts zit Buzz Lightyear op de grond ligt bij het speelgoed in de wachtkamer.
"Adults are only kids grown up, anyway" (Walt Disney)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Deze?

Afbeelding
Volg onze avonturen op instagram
stitchie
Member
Member
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2014, 09:56

Dan wil ik toch even een leuk uitstapje maken in Toy Story naar Japan :P

Totoro (die grijze katachtige) een wezen in de Ghibli films kom je tegen in Toy Story en dan mag iemand verder met een Pixar :P kan de Ghibli's echt aanraden om te gaan kijken.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

stitchie schreefCOLONDan wil ik toch even een leuk uitstapje maken in Toy Story naar Japan :P

Totoro (die grijze katachtige) een wezen in de Ghibli films kom je tegen in Toy Story en dan mag iemand verder met een Pixar :P kan de Ghibli's echt aanraden om te gaan kijken.

Afbeelding
Totoro!!!! <3 jeugd sentiment!
Volg onze avonturen op instagram
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar