Het Disney-theory spel

Speel mee met onze online Disneyspelletjes!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Heb Ghibli-films nog nooit gezien, ben nooit gek geweest op manga-series zoals avatar of yugi-yo, maar weet niet of dit ermee te vergelijken is.

Van de link van de kleine zeemeermin met de Mickey Mouse cameo naar toy story, begrijp ik wel niet. In dit spel is het de bedoeling om link te leggen met bovenstaande film. Maar omdat ik geen al te strenge topicbeheerder :P wil zijn, los ik het even op:
Afbeelding

Mickey mouse is niet alleen te zien in De kleine zeemeermin, maar ook in toy story afgebeeld op een klok. Dat brengt ons naar de verwijzing van buzz in finding nemo, bij de tandarts. Hoop dat buzz nooit in de handen van Darla gekomen is. :o
Bij diezelfde tandarts zien we een oud magazine van the incredibles.
Afbeelding
Is dit oude tijdschrift van de tijd dat supers nog misdaad mochten bestrijden of strijden de supers alsweer om de wereld een veilige plek te maken?

Wie vindt een link in the incredibles? (Van een walt disney animation-theorie naar de befaamde pixar-theorie dan maar
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

In the incredibles zien we dat machines langzaam maar zeker een eigen wil krijgen en misschien kan dit leiden tot machine-domination. De wall-e afvalverwerkerrobot was al te koop tijdens the incredibles
Afbeelding

Rechtsboven in schap, wie vindt een wall-e link/easter egg
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Karinliam
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 09:39

Aaaaahhhhh pas nu valt het kwartje/de franc....het is een soort ketting...dus niet alleen verwijzingen in films, maar erop voortborduren...excusez moi! ;-)
"Adults are only kids grown up, anyway" (Walt Disney)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Karinliam schreefCOLONAaaaahhhhh pas nu valt het kwartje/de franc....het is een soort ketting...dus niet alleen verwijzingen in films, maar erop voortborduren...excusez moi! ;-)
Inderdaad! Maar wees zo vrij om de volgende link te vinden :thumbs: Als je beetje opzoekingswerk doet, dan zal je zien dat bijna in elke film verwijzingen zijn naar andere films (zeker bij pixar, verwijzing naar komende film) en verwijzingen naar 'oudere' films in recentere films. Dus zeer leuk om er een spelletje van te maken :sorc:
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Afbeelding

Wie heeft een link met wall-e?
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Omdat ik dit topic eigenlijk bedoeld had voor Disney animation films (De bekende verwijzingen in alle Pixar films naar een volgende pixar-film, pizzaplanet-truck en luxo-ball zijn algemeen gekend) maak ik een kleine ommezwaai.

In de naam WAll-E zit A113 verstopt alsook het noodplan van de AxiomAfbeelding, het klasnummer van verscheidene animators die aan the california institute of the arts studeerden en in vele andere films zien we deze verwijzing (niet alleen in Pixar of Disney-films).

Zo zien we ook A113 verschijnen in Lilo en stitch
Afbeelding

go!go! wie vindt er een verwijzing in of naar Lilo & Stitch! :stitch:
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

In lilo & Stitch zie je een verwijzing naar Mulan, een poster op lilo's kamer
Afbeelding

(ik speel dit spel echt alleen he:P )
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Japperboy schreefCOLONIn lilo & Stitch zie je een verwijzing naar Mulan, een poster op lilo's kamer
Afbeelding

(ik speel dit spel echt alleen he:P )
Whahaha, we genieten mee. Momenteel te warm om er over na te denken. :p
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Mickeys op Shangs paard.
Afbeelding
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Mama van prinsesjes schreefCOLONMickeys op Shangs paard.
Afbeelding
amai die wist ik nog niet :)
oké dan zitten we weer bij Mickey, Ik dacht meteen aan hidden mickey in Frozen, maar k vond deze interessanter. k geef 3 films op, zodat de volgende vrij is om in 1 van deze films een andere verwijzing te zoeken.Afbeelding

Belle en Het beest: subtiele hidden -mickey


of

De reddertjes (Mickey Mouse horloge...trouwens ook te zien in Toy story)

of

sneeuwwitje (the one that started it all heeft ook wat verwijzingen :lol: )
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Wist je die niet? Kan het me haast niet voorstellen dat er iets is wat jij niet weet. :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Mama van prinsesjes schreefCOLONWist je die niet? Kan het me haast niet voorstellen dat er iets is wat jij niet weet. :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
K voel me gevleid :oops: :) Dat is nu net het leuke van veel op te zoeken :D ... elke dag weer iets nieuw bij leren :thumbs:
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Japperboy schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLONWist je die niet? Kan het me haast niet voorstellen dat er iets is wat jij niet weet. :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
K voel me gevleid :oops: :) Dat is nu net het leuke van veel op te zoeken :D ... elke dag weer iets nieuw bij leren :thumbs:
Nooit te oud om wat te leren!
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44



Ik kon voor dit topic geen beter introductie filmpje vinden, dan datgene dat ik nu gezien heb! Ook ik daag jullie uit om verwijzingen van films in de parken terug te vinden en vice versa
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Japperboy schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLONMickeys op Shangs paard.
Afbeelding
amai die wist ik nog niet :)
oké dan zitten we weer bij Mickey, Ik dacht meteen aan hidden mickey in Frozen, maar k vond deze interessanter. k geef 3 films op, zodat de volgende vrij is om in 1 van deze films een andere verwijzing te zoeken.Afbeelding

Belle en Het beest: subtiele hidden -mickey


of

De reddertjes (Mickey Mouse horloge...trouwens ook te zien in Toy story)

of

sneeuwwitje (the one that started it all heeft ook wat verwijzingen :lol: )
Een verwijzing naar zowel Belle & het beest en Sneeuwwitje vinden we dan weer terug op de trap van rapunzel:

Afbeelding

Appel die verwijst naar Sneeuwwitje

Afbeelding

Roos die verwijst naar Belle & het beest

Afbeelding

Muiltje uit assepoester
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar