Cyberspace

Alles over het Walt Disney Studios Park.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
NickySacred
Member
Member
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2015, 18:24

Hallo iedereen, ikzelf heb deze attractie jammer genoeg nooit zelf beleefd enkel waargenomen.
CyberSpace was een built your own roller coaster simulator gelegen in een zaal/plaats Zapping Zone met nog andere interactieve games die over waren gekomen van uit Disney Quest.

Ik ben zelf van 1995 en mijn herinneringen komen van onze familie vakantie in DLP in 2005, ik was toen nog als de dood voor roller coaster's die overkop gingen. Ik weet nog heel goed ben space mountain binnen gegaan omdat ik zo graag wilde maar vanaf ik het lawaai hoorde waar de trein word gestopt was ik terug weg haha. Dus deze simulator was me ook allemaal nog net iets te spannend maar als kind heeft deze me wel erg gefascineerd aangezien dit me altijd is bijgebleven (ik geloof mijn mama en nonkel er zijn in geweest maar die herinneren het niet meer). CyberSpace was toen voor mij echt mind blowing dat je u eigen coaster kon bouwen en beleven, ik had geen idee zo iets mogelijk was en vandaar dat ik me dit nog zo goed herinner. Al moet ik toegeven ik heb deze herinnering verschillende keren verteld om bevestiging te vragen of dat iemand dit zich ook herinnerd en elke keer opnieuw wist niemand over wat ik het had. Ik heb gegoocheld achter 'retired' rides en zo voort ik kwam er niet bij uit. Ik begon al te denken ik dit gedroomd had of gewoon verzonnen te veel fantasie en zo voort ik was nog jong dus soms herinner je dingen veel cooler dan ze werkelijk waren. Ik begon stilaan te denken dat dit er dus nooit geweest was tot ik een video bekeek over de history van Disney Quest en ze over een soort gelijke attractie sproken waarop ik de naam die de attractie daar had Cyberspace Mountain intyp op google met daarachter disneyland paris en eindelijk de bevestiging kreeg dat ik dit niet gedroomd had. Straffer nog ik zag foto's en dacht dit is echt exact hoe ik het me herinner maar heel veel info is er niet over te vinden en daarvoor maak ik dit topic aan met de vraag of jullie mij hiermee zouden willen helpen. Aangezien ik hier een youtube video over wil maken op mijn Disney youtube kanaal maar aangezien mijn eerste trip terug in 2007 was wanneer CyberSpace alweer dicht was heb ik zelf geen ervaringen meer mee of foto's.

Door dat ik zelf zo erg vind ik dit nooit heb kunnen beleven zou ik heel graag jullie ervaring(en), gedachten, foto's en alles wat je over deze attractie en de overige games in de zapping zone weet hier te posten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
31 Oktober - 1 November Halloween Soirée
6 - 7 December Mickey Mouse Birthday Party AP Event
31 December - 2 Januari New Years Eve
October - November 2019 First time Walt Disney World
Dave
Member
Member
BerichtenCOLON 223
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2014, 22:05

Ik heb hem in 2006 twee keer kunnen beleven. Zelf vond ik het concept erg goed, maar de capaciteit was wel erg laag. Enerzijds voor het ontwerpen van de achtbaan, maar anderzijds ook voor het rijden. Ik herinner me twee keer lange wachtrijen in een hal waar airco zeker toen niet aanwezig was. Maar ondanks dat kreeg je in een simulatie omgeving ongeveer twee minuten tijd om je achtbaan met alles bij elkaar 15 onderdelen te ontwerpen. Je kon dus 15 stukken baan selecteren en dat werd je eigen virtuele achtbaan. Daarna werd de achtbaan door het computersysteem zelf beoordeeld van ultra soft tot ultra extreme. Afhankelijk van hoeveel 'specials' je erin had zitten. Ik heb zelf met een vriend ooit ultra extreme gedaan. Dat betekende dus 30x over de kop. Je moest een erg sterke maag hebben en mocht niet van tevoren gegeten hebben. Mijn herinnering is dat we nadien allebei even moesten gaan zitten.

Het comfort in die consoles liet ook te wensen over. Je werd erg strak vastgezet. Dan zou volgens toemalig CM te maken gehad hebben met de stabiliteit en evenwicht van de simulator. Blijkbaar ontstonden van daaruit ook vaak defecten. Maar zelden waren de vier simulatoren tegelijk in werking, wat ongetwijfeld een reden is geweest om dit te sluiten.

De software die toen gebruikt werd is ook een tijdje in de handel geweest onder de naam Ultimate Ride DisneyCoaster. Maar enkel het space-gedeelte was in een eenvoudigere voorgeprogrammeerde versie in de attractie beschikbaar. De graphics waren ongeveer hetzelfde.

Het is jammer dat ze het hebben weggehaald. Er zijn veel mensen die het nooit hebben gezien, omdat het wat verborgen achterin weggemoffeld stond. Vooral de lange wachttijden die telkens amper vooruit gingen, deden veel mensen afhaken. Wat daar verder nog te zien was kan ik me maar amper herinneren. Helaas zijn de foto's die ikzelf daarvan nog had allemaal verloren gegaan bij een computercrash.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar