Met de bus naar Disneyland Paris

Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

thierry_mat schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLONBus? Van waar moet je naar dlp reizen?
Leuven Belgie
Misschien gaan met "intercity bussen", zoals bijvoorbeeld Flixbus, naar Charles de Gaulle airport, is dit een optie voor het eerst stuk? Het laatste stuk naar DLP met Uber? https://bit.ly/2JtpTUM gaat helaas niet rechtstreeks https://bit.ly/2IzsAD0


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Cynderella schreefCOLON
Mouseketeer schreefCOLON
thierry_mat schreefCOLONIs er nog een andere optie behalve auto tijdens de treinstakingen op 2 juni?
Bus, vliegtuig, te voet, met de luchtballon, op de step, op de scooter, of met de boot.
Je vergeet het ouderwetse stalen ros nog! Eventueel elektrisch ondersteund!
Wahaha, sorry maar toch een goeike! :mrgreen: :mrgreen:
Serieus nu, tjah alternatieven zoeken... Busreis met een reisorganisatie of intercitybus à al eurolines, flixbus, vliegtuig, ...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Ona1991 schreefCOLON Busreis met een reisorganisatie
Toevallig zag ik laatst Slangen reizen, deze heeft geen opstapplaats in Leuven maar wel heel vroeg in de ochtend in Brussel. Ingang Koning Boudewijnstadion, maar helaas beperkt aantal dagen dat ze er heen rijden.
https://www.slangenreizen.nl/dagtochten ... and-paris/

Als aantal forumleden samen een touringcar huren? Hebben wij in het verleden ook eens gedaan met een groep mensen.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Disney Collections
Member
Member
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2016, 16:43

Op één keer na, zijn tot nu toe al mijn reisuitjes naar Disneyland Parijs, met een bustocht geweest. Ik vind het ideaal. Alleen als jouw opstapplaats bij het terugbrengen als laatste word gesorteerd, ja... Daar kan ik soms wat chagrijnig van worden na een héle lange dag, maar goed daar valt niet zoveel aan te doen. Hetzelfde geld voor de beenruimte. Ook niet altijd even veel, verschilt echt enorm per rit. Ik ga altijd met Peter Langhout Reizen.
5 - 8 juni 2001 (Disney's Davy Crockett Ranch)
26 juni 2012 (Enkele dagtocht zonder overnachting)
6 - 9 juni 2014 (Hotel Kyriad)
15 - 16 oktober 2017 (Disney's Newport Bay Club)
Gebruikers-avatar
Cynderella
Member
Member
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 11:35

Ik ben inmiddels 2 keer met de bus geweest, 2 keer brabant expres. De eerste keer was ik alleen en was erg goed bevallen. Kon alleen zitten en de bus zat ook voor de helft vol. Echter de tweede keer zat de bus volledig vol en hadden we veel overlast van een groep mede passagiers. In Disneyland dit al aangegeven bij de chauffeur, maar op de terug weg was het weer ellende. Bij thuiskomst dan ook een klacht ingediend en de volledige reissom terug geëist. Ik had een jaarkaart, mar mijn nichtje niet. We kregen alles terug behalve haar toegangsticket. Hier konden we ons prima in vinden. Afgezien van de belabberde bus reis, hebben we het fantastisch naar ons zin gehad!
De maatschappij heeft ook hun excuus aangeboden.
Ik zou het zeker weer een keer doen omdat ik wel geloof dat ons busreis uitzonderlijk vervelend was een dan ook gelukkig niet vaak voor komt.
Afbeelding T/m 25-8-2018
AfbeeldingVanaf 26-8-2018
thierry_mat
Member
Member
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2016, 18:06

Maria-Anna schreefCOLON
Ona1991 schreefCOLON Busreis met een reisorganisatie
Toevallig zag ik laatst Slangen reizen, deze heeft geen opstapplaats in Leuven maar wel heel vroeg in de ochtend in Brussel. Ingang Koning Boudewijnstadion, maar helaas beperkt aantal dagen dat ze er heen rijden.
https://www.slangenreizen.nl/dagtochten ... and-paris/

Als aantal forumleden samen een touringcar huren? Hebben wij in het verleden ook eens gedaan met een groep mensen.
Iemand die hier interesse in heeft?
Gebruikers-avatar
Cynderella
Member
Member
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 11:35

thierry_mat schreefCOLON
Maria-Anna schreefCOLON
Ona1991 schreefCOLON Busreis met een reisorganisatie
Toevallig zag ik laatst Slangen reizen, deze heeft geen opstapplaats in Leuven maar wel heel vroeg in de ochtend in Brussel. Ingang Koning Boudewijnstadion, maar helaas beperkt aantal dagen dat ze er heen rijden.
https://www.slangenreizen.nl/dagtochten ... and-paris/

Als aantal forumleden samen een touringcar huren? Hebben wij in het verleden ook eens gedaan met een groep mensen.
Iemand die hier interesse in heeft?
Op zich wel, maar dan ligt het verder nog aan de plannen.
Is het voor 1 dag of meerdere dagen?
Wat zijn de opstap plaatsen en tijden en hoelaat weer retour?
Wat zijn de kosten?
Snap dat je die nu niet hebt, maar dat zijn wel concrete zaken die het er vanaf laten hangen of ik er wel of niet echt interesse in heb.
Afbeelding T/m 25-8-2018
AfbeeldingVanaf 26-8-2018
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ik heb een grote vriendengroep die twee keer per jaar, meestal in het buitenland een vakantie plant. Er is eens (of meerdere keren) uitgezocht of het goedkoper was om een bus te huren ipv te carpoolen (we hebben zelfs een buschauffeur, dus daar zouden we op kunnen besparen) en dit blijkt steeds niet goedkoper. Nu gebeurd het carpoolen wel met eigen auto’s, maar dan nog zou je in dit geval wel echt iets van 70 man moeten verzamelen om een touring car vol te krijgen en dat lijkt me toch onrealistisch. Denk dat je meer kans maakt door te kijken of je een carpool kan regelen, met evt een auto of busje (waar je met gewoon rijbewijs in mag rijden) te huren. Tenzij het je lukt om een charter te regelen bij Oad of een andere maatschappij die vaker busreizen naar Disney heeft. Miss een carpool topic aanmaken speciaal voor de fabdaze omdat dan de stakingen zijn? (Ga zelf dan niet, maar heb meestal wel 2 plekken vrij als we gaan)
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

olafLover schreefCOLONIk heb een grote vriendengroep die twee keer per jaar, meestal in het buitenland een vakantie plant. Er is eens (of meerdere keren) uitgezocht of het goedkoper was om een bus te huren ipv te carpoolen (we hebben zelfs een buschauffeur, dus daar zouden we op kunnen besparen) en dit blijkt steeds niet goedkoper. Nu gebeurd het carpoolen wel met eigen auto’s, maar dan nog zou je in dit geval wel echt iets van 70 man moeten verzamelen om een touring car vol te krijgen en dat lijkt me toch onrealistisch.
Ik heb in het verleden idd voor een man of 36 een bus voor een dagtocht naar DLP geregeld, was bij een touringcar bedrijf dat in te huren is voor personeelsfeesten, schoolreisjes enz. In ons geval voor mensen met Ass en hun begeleiding. Goed kunnen onderhandelen over de prijs en reistijden. Was vanuit Nederland-Limburg, zonder entreetickets en prijstechnisch gunstig. Opstapplaats was centraal, uitstappen op diverse plekken. De bussen die over het algemeen werden aangeboden hadden verschillende opties. De zitplaatsen van touringcars varieerde van 19 tot 90 zitplaatsen. De minibussen hadden 19 zitplaatsen, meeste standaard bussen hadden meen ik ongeveer 54 tourist class stoelen of 38 zitplaatsen in comfort class waar ook een aantal tafels bij geplaatst werden, dubbeldekkers hadden maximaal 90 zitplaatsen.
Destijds rondgevraagd tot we een passende en betaalbare aanbieding hadden gevonden. Of carpoolen gunstiger zou zijn geweest heb ik niet onderzocht destijds omdat dat geen optie was voor onze groep.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Nog even de prijs noemen, was +/- €35 euro per persoon retour. Exclusief de fooi voor de chauffeur.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Oh dat is zeker geen slechte prijs! Daarvoor wordt carpoolen al lastig (ivm tol ook)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

Heb net Slangenreizen weer geboekt met een jaarpas is die ook maar €35 pp kun je niet zelf voor gaan rijden.

23 Juni gaan we weer een dagje op en af
Afbeelding

Afbeelding



DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Sabrina_12
Member
Member
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2017, 01:31

Heeft iemand al eens de magic shuttle vanaf cdg genomen? Ik ga voor t eerst met de flixbus en deze komt bij een andere terminal aan dan waar de magic shuttle vanaf vertrekt.. kun je dan wel daar komen? :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar