Milieuwetgeving Frankrijk (vignet)

Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

Ik begin er nog niet aan. Zolang ik niet de binnenstad in rijd, is niets aan de hand. En binnenstad Parijs met de eigen auto ben ik écht niet van plan...
Maar ik blijf het een vreemd advies vinden om "een sticker te plakken als je in Frankrijk rijdt.

Dat is bijna hetzelfde als een alcohol-blaastest bij je hebben. Het wordt geadviseerd, maar is géén verplichting! Voor Fransen blijkbaar wél plicht maar voor andere nationaliteiten niet. De wetgeving is blijkbaar in de maak maar nog niet officieel. Daar mag je je dus op beroepen als de heren in Blauw je zouden willen bekeuren als je zoiets niet bij je hebt. Ik heb dit recentelijk nog nagevraagd bij de ANWB.
Afbeelding
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Lars1978 schreefCOLONIk begin er nog niet aan. Zolang ik niet de binnenstad in rijd, is niets aan de hand. En binnenstad Parijs met de eigen auto ben ik écht niet van plan...
Maar ik blijf het een vreemd advies vinden om "een sticker te plakken als je in Frankrijk rijdt.

Dat is bijna hetzelfde als een alcohol-blaastest bij je hebben. Het wordt geadviseerd, maar is géén verplichting! Voor Fransen blijkbaar wél plicht maar voor andere nationaliteiten niet. De wetgeving is blijkbaar in de maak maar nog niet officieel. Daar mag je je dus op beroepen als de heren in Blauw je zouden willen bekeuren als je zoiets niet bij je hebt. Ik heb dit recentelijk nog nagevraagd bij de ANWB.
Klopt, alcolholtesten waren verplicht, iedereen ze dus aangeschaft, en nu tijdje terug beslist om toeristen geen verplichting op te leggen. Tja, eerst de mensen dus toch maar geld ervoor laten uitgeven !
Gebruikers-avatar
SpookjeFee
Member
Member
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2016, 21:44

Mama van prinsesjes schreefCOLON
vdbemdsa schreefCOLONIn België toch ook al in Antwerpen hoor! Dus de rest zal wel volgen
Serieus???? :o ow, ook even rekening mee houden dus.
Even nuanceren: we hebben hier in Antwerpen wel een Lage Emissie Zone, maar daar heb je geen sticker voor nodig. Auto's vanaf een bepaalde norm mogen niet meer in de stad rijden, maar je moet niks aanvragen of op de ruit plakken. Op verschillende invalswegen staan camera's die alle auto's screenen.
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

SpookjeFee schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLON
vdbemdsa schreefCOLONIn België toch ook al in Antwerpen hoor! Dus de rest zal wel volgen
Serieus???? :o ow, ook even rekening mee houden dus.
Even nuanceren: we hebben hier in Antwerpen wel een Lage Emissie Zone, maar daar heb je geen sticker voor nodig. Auto's vanaf een bepaalde norm mogen niet meer in de stad rijden, maar je moet niks aanvragen of op de ruit plakken. Op verschillende invalswegen staan camera's die alle auto's screenen.

Is eigenlijk dan nog erger he, ik heb me er niet over verdiepd, zal bij ons op het werk ook wel ergens in een of ander wetgeving staan (mobiliteit), maar ik zit gelukkig op een andere dienst. Maar dus als je een "oudere" auto hebt, mag je de stad niet meer in, dus kostelijker he, dan zo een vignetje van rond de 5 euro!
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Het vignetje heeft een kleurtje en als de luchtkwaliteit slecht is mogen alleen bepaalde kleuren naar binnen. Het is dus exact hetzelfde (bepaalde kleuren mogen nu al nooit Parijs in). Zelfs nog wat strenger, want als ze zin hebben kunnen ze de grens verleggen
Gebruikers-avatar
SpookjeFee
Member
Member
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2016, 21:44

vdbemdsa schreefCOLON
SpookjeFee schreefCOLON
Even nuanceren: we hebben hier in Antwerpen wel een Lage Emissie Zone, maar daar heb je geen sticker voor nodig. Auto's vanaf een bepaalde norm mogen niet meer in de stad rijden, maar je moet niks aanvragen of op de ruit plakken. Op verschillende invalswegen staan camera's die alle auto's screenen.

Is eigenlijk dan nog erger he, ik heb me er niet over verdiepd, zal bij ons op het werk ook wel ergens in een of ander wetgeving staan (mobiliteit), maar ik zit gelukkig op een andere dienst. Maar dus als je een "oudere" auto hebt, mag je de stad niet meer in, dus kostelijker he, dan zo een vignetje van rond de 5 euro!
Klopt, het is eigenlijk een heel smerig systeem. Als je een oude wagen hebt kan je wel een soort toegangspas kopen, maar dat kost dan weer een bom geld. Reken voor een gewone personenwagen op 20 euro voor 1 dag. Pure geldklopperij! Ik heb al van een aantal zelfstandigen gehoord dat ze nu dik in de problemen zitten: ofwel nieuwe camionetten kopen, ofwel een jaarlijkse toegangspas van rond de 1000 euro, ofwel niet meer in Antwerpen gaan werken.
Maar goed, het ging hier over Frankrijk, en niet over Antwerpen ;)
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

SpookjeFee schreefCOLON
vdbemdsa schreefCOLON
SpookjeFee schreefCOLON
Even nuanceren: we hebben hier in Antwerpen wel een Lage Emissie Zone, maar daar heb je geen sticker voor nodig. Auto's vanaf een bepaalde norm mogen niet meer in de stad rijden, maar je moet niks aanvragen of op de ruit plakken. Op verschillende invalswegen staan camera's die alle auto's screenen.

Is eigenlijk dan nog erger he, ik heb me er niet over verdiepd, zal bij ons op het werk ook wel ergens in een of ander wetgeving staan (mobiliteit), maar ik zit gelukkig op een andere dienst. Maar dus als je een "oudere" auto hebt, mag je de stad niet meer in, dus kostelijker he, dan zo een vignetje van rond de 5 euro!
Klopt, het is eigenlijk een heel smerig systeem. Als je een oude wagen hebt kan je wel een soort toegangspas kopen, maar dat kost dan weer een bom geld. Reken voor een gewone personenwagen op 20 euro voor 1 dag. Pure geldklopperij! Ik heb al van een aantal zelfstandigen gehoord dat ze nu dik in de problemen zitten: ofwel nieuwe camionetten kopen, ofwel een jaarlijkse toegangspas van rond de 1000 euro, ofwel niet meer in Antwerpen gaan werken.
Maar goed, het ging hier over Frankrijk, en niet over Antwerpen ;)
Daar heb je gelijk in, maar vanuit NL, rijden er best wel veel langs Antwerpen denk ik, dus is het wel handig om ons ook hier in te verdiepen. Stel je neemt een keer een verkeerde afslag of zo. ;)
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
SpookjeFee
Member
Member
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2016, 21:44

Mama van prinsesjes schreefCOLON
SpookjeFee schreefCOLON
vdbemdsa schreefCOLON

Is eigenlijk dan nog erger he, ik heb me er niet over verdiepd, zal bij ons op het werk ook wel ergens in een of ander wetgeving staan (mobiliteit), maar ik zit gelukkig op een andere dienst. Maar dus als je een "oudere" auto hebt, mag je de stad niet meer in, dus kostelijker he, dan zo een vignetje van rond de 5 euro!
Klopt, het is eigenlijk een heel smerig systeem. Als je een oude wagen hebt kan je wel een soort toegangspas kopen, maar dat kost dan weer een bom geld. Reken voor een gewone personenwagen op 20 euro voor 1 dag. Pure geldklopperij! Ik heb al van een aantal zelfstandigen gehoord dat ze nu dik in de problemen zitten: ofwel nieuwe camionetten kopen, ofwel een jaarlijkse toegangspas van rond de 1000 euro, ofwel niet meer in Antwerpen gaan werken.
Maar goed, het ging hier over Frankrijk, en niet over Antwerpen ;)
Daar heb je gelijk in, maar vanuit NL, rijden er best wel veel langs Antwerpen denk ik, dus is het wel handig om ons ook hier in te verdiepen. Stel je neemt een keer een verkeerde afslag of zo. ;)
In dat geval: voor al diegenen die even willen controleren of hun wagen wel nog in Antwerpen binnen mag, en waar de grenzen liggen
https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/lez
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Bedankt voor het delen
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Ik heb voor ale zekerheid er eentje besteld , 4.80 € is niet de kop af.
Heb eerst de site goed gelezen na hem in het duits gezet te hebben en voor mij was het echt redelijk duidelijk. Een boete die tienmaal hoger is wil ik hier echt niet voor oplopen. En wees er maar zeker van dat ze de buitenlanders echt goed zullen gaan controleren . :sorc:
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Ik vind de kosten idd wel verwaarloosbaar vergeleken met de boete die er tegen over staat.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Alleen de levertijd is helaas wat lang. Als ik het eerder had geweten had ik hem ook gekocht. Nu voorzie ik voorlopig geen tripjes meer naar Frankrijk en toen ik hem nodig had was het zo kort van te voren pas bekend dat ik niet eens de digitale bevestiging kon hebben (daar zouden ze op het moment genoegen mee nemen, maar duurt ook 3 dagen)
Marieke1978
Member
Member
BerichtenCOLON 669
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2011, 18:34

Ik heb geen creditcard en ook geen digitale versie van mijn kentekenbewijs. Mij lukte het daarom niet om zo'n vignet aan te vragen. Blijkbaar mag ik wel Antwerpen in en kom ik gelukkig niet (met de auto) in Parijs.
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Het vignet Crit'Air viel al 11 dagen na de online aankoop bij de officiële website hier (NL) op de deurmat. Voor de site https://www.crit-air.fr/nl wordt gewaarschuwd, kosten voor een vignet liggen daar rond de 30 euro terwijl je het eigenlijk voor nog geen 5 euro via Frankrijk in huis krijgt. Dit is niet de officiële website maar een bedrijf in Berlijn die proberen geld te verdienen over de rug van mensen die eventjes niet opletten en bij de eerste de beste website bestellen.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Joepie
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2015, 16:42

Ik heb een klein probleempje. Ik weet dat het niet echt nodig is om naar Disney te rijden maar voor alle zekerheid heb ik een vignet aangevraagd. Ondertussen heb ik een bevestiging van de aanvraag in mail gehad met het bericht dat het vignet onderweg is.

Maar.... nu heb ik ondekt dat ik de 1 van het begin van onze nummerplaat ben vergeten in te vullen (in België beginnen de meeste nummerplaten met een 1 dan de letters en dan nog cijfers). Toch is er een vignet onderweg controleren zij dan nooit alle gegevens in mijn aanvraag?

Telefonisch kan je niet op de dienst terecht en per mail zeiden ze mij dat ik opnieuw een aanvraag moet indienen dit terwijl dat ik eigenlijk al een goedkeuring heb gekregen. Wat als ik het vignet nu ontvang en dat op mijn auto plak? Ben ik verplicht van de bevestig van de aanvraag (waar de fout opstaat) ook in mijn auto te hebben?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar