Milieuwetgeving Frankrijk (vignet)

vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

In België toch ook al in Antwerpen hoor! Dus de rest zal wel volgen
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

vdbemdsa schreefCOLONIn België toch ook al in Antwerpen hoor! Dus de rest zal wel volgen
Serieus???? :o ow, ook even rekening mee houden dus.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Is het in Antwerpen ook met stickers? In Rotterdam heb je ook een milieu zone, maar die werkt gewoon op nummerplaat, geen sticker nodig. In London volgens mij ook, vind dus vooral de stickers (die dan ook nog eens maar voor 1 land gelden) echt niet handig. Kom met een Europese sticker lijkt mij dan!
Laatst gewijzigd door 1 op olafLover, in totaal 14 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Ik hoop idd dat ze snel met een Europese sticker komen. De stickers zijn niet bepaald klein. nemen nog best wel wat ruimte in.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Antwerpen is niet met sticker dacht ik (mijn pa werkt daar al jaren en hij heeft toch geen hangen). Weet nu ook wel niet hoe ze ze buiten houden/detecteren.

Ik hoorde vandaag dat Marne la vallee ook op de lijst staat voor die sticker. Iemand die meer weet? Heb het zelf nog nergens zien staan. Dus ben nu ook wel in twijfel. Al schaffen we wrs sowieso een sticker aan, wonen hier vlak bij de grens met Frankrijk.
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Hahaha, gevonden. Marnevallei (Vallée de la Marne) staat op de lijst, maar dus niet Marne la Vallée ;).

Voor wie de lijst wil:
http://nl.france.fr/nl/tips/milieuzones ... et-critair
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Lille is toekomstige milieuzone. Die zullen we dan in de gaten moeten houden of het nodig id aks we baar dlp gaan.
Joepie
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2015, 16:42

Ik schreef een mailtje naar de site waar je de vignetten moet bestellen met de vraag of we een vignet nodig hadden om van België naar Disneyland Parijs te rijden en dit was hun antwoord:

"We advice you to order the certificate if you drive in France."
Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

Joepie schreefCOLONIk schreef een mailtje naar de site waar je de vignetten moet bestellen met de vraag of we een vignet nodig hadden om van België naar Disneyland Parijs te rijden en dit was hun antwoord:

"We advice you to order the certificate if you drive in France."
Ja natuurlijk .... geld uit de beurs kloppen, noem ik het. Om vanuit Nederland door België naar Disneyland te geraken, gewoon via de snelweg, is een vignet niet nodig. Lees ook maar de eerdere reacties.
Afbeelding
Joepie
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2015, 16:42

Ja natuurlijk .... geld uit de beurs kloppen, noem ik het. Om vanuit Nederland door België naar Disneyland te geraken, gewoon via de snelweg, is een vignet niet nodig. Lees ook maar de eerdere reacties.
Ja, ja, dat weet ik wel. Maar ik wilde dat hier gewoon is melden. Ik vind website voor de vignetten trouwens heel onduidelijk.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ik heb een Française die in Parijs woont en die kon ook niets maken van die site! (Ook de Franse variant dus).

Ik denk niet dat ze er heel erg veel geld voor opstrijken, zo duur zijn de vignetten niet en incl productie en opsturen betwijfel ik dat er winst op zit.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

olafLover schreefCOLONIk heb een Française die in Parijs woont en die kon ook niets maken van die site! (Ook de Franse variant dus).

Ik denk niet dat ze er heel erg veel geld voor opstrijken, zo duur zijn de vignetten niet en incl productie en opsturen betwijfel ik dat er winst op zit.
29,65 euro vind ik toch al een behoorlijke prijs voor zo'n sticker
https://www.crit-air.fr/nl/bestelwinkel.html
of lees ik dit verkeerd?
Je betaalt je al blauw aan benzine, péage en dan nog eens eco-sticker! TRipje disneyland kan al over de 100euro zijn, zonder nog maar het park binnen te zijn! :o
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ik denk dat je het verkeerd leest? Hij is 4 euro ofzo, die site die jij geeft ziet er ook anders uit?
Dit is de officiële site:
https://www.certificat-air.gouv.fr/en/
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

olafLover schreefCOLONIk denk dat je het verkeerd leest? Hij is 4 euro ofzo, die site die jij geeft ziet er ook anders uit?
Dit is de officiële site:
https://www.certificat-air.gouv.fr/en/
ow in dat geval zwijg ik in alle talen... :oops: :P voor 4euro misschien dan toch maar doen
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Het is 3.80 + porto zag ik nu, dacht dat het incl porto was ;) Niet gekeken wat het dan wordt voor Nederland/België
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar