runDisney/Magic Run Weekend 2018 DLP

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

@Laura: ik heb al veel plus/mins gegeven. Wat aanvullingen.

De projecties op de Tower of Terror waren er vorig jaar ook al. Toen was er een animatie van Be my Guest. Dit was dit jaar natuurlijk weer supertof, maar geen verbetering ten op zicht van vorig jaa

Goed:
* er nu bij de 10 en halve marathon een belangrijk character op het podium stond. Geen onverwachtse rijen of chaos met characters in de finishstraat.
* ophalen van de challenges medailles. Ik heb een foto kunnen maken van het laptop scherm, het ziet er goed uit en er vind echt een check plaats.
* hotels waren veel beter voorbereid, aparte check in balies, cast members die je vragen konden beantwoorden (vorig jaar moest ik hen uitleggen dat er een hardloopweekend was ...)
* route 5K niet alleen door beide parken maar ook veel meer met publiek voor mijn gevoel.

Verbeterpunten: al eerder genoemd, maar toch.
-De bocht na de start / corral placement / te weinig foto stops & bezuinigd op borden zoals KM borden en I did it borden.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Dat vroegen wij ons nog wel af ja! Hoe controleerden ze de challenges? :)
Gebruikers-avatar
MissMetal
Member
Member
BerichtenCOLON 253
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2017, 19:26

olafLover schreefCOLONDat vroegen wij ons nog wel af ja! Hoe controleerden ze de challenges? :)
Met een chip in de bibs en automatische registratie punten op bepaalde afstanden blijkbaar

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

De chip in de bibs checkt of je elke afstand hebt gefinisht. Het systeem laat geen tijd zien, maar alleen 'finished'


Het systeem laat je foto zien die je hebt gemaakt nadat je bib & t shirts hebt opgehaald (zodat ze kunnen zien of jij de persoon bent van wie de bib is) en daarnaast staan drie vakjes: in elk vakje een vinkje is een medaille.

31K werkt met 2 vakjes & vinkjes.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Bedankt voor de uitleg :)
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Ik was binnen toen het nog rustig was dus ik kon even met de man die mijn bib scande praten. We (ik kwam binnen met iemand die ik via Instagram wel vaker tegenkom bij hardloopwedstrijden) mochten ook gewoon een foto van het scherm maken omdat er toch niemand was.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
kizzy
Member
Member
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2014, 11:57

[/quote]Wat ik me afvraag: was Thanos/Marvel wel een leuk thema voor een family fun run? Ik vond het geweldig, ik hou van Marvel! Maar kennen jonge kinderen tussen de 7-10 jaar wel Black panther, Loki en black widow? Ik denk dat een big 5 (mickey, minnie, pluto, goofy, donald) thema leuker is voor kinderen voor een 5K family fun run.[/quote]


We hebben zowel dit jaar als vorig jaar meegedaan als gezin met kinderen van nu 7 en 8
Wat ik nu tof vond was dat alles ook effectief in thema was, maar ze hadden idd een 'kindvriendelijker' thema kunnen aanhalen.
Of de characters zetten zoals spiderman die bij jonge kinderen beter gekend zijn dan Loki, black widow,...
Vorig jaar was het thema belle en het beest, maar dat kwam niet voort in de characters op het parcour, maar ik moet er dan wel bij zeggen, dat mijn zoon niet echt een liefhebber was van het thema , omdat het te meisjesachtig was (is idd een fase die passeert , want stiekem vond hij het wel tof)

Ik zou ook opteren voor de 'bekendere' liefst in toffe outfits,




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikers-avatar
kizzy
Member
Member
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2014, 11:57

MarjoleinART schreefCOLONWat doen jullie met de medailles? Ik zou ze graag in een lijst oid doen. Iemand dit al eens gedaan of andere leuke ideetjes!?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vroeg me dat ook af, vooral omdat we met vier hebben gelopen hebben we ook alles in 4voud, vorig jaar hebben we mijn en mijn man zijn tshirtrn kunnen inwisselen voor onze kinderen, dit jaar ging dat blijkbaar niet, dus hebben we de tshirten ook dubbel in een maat waar we niets mee zijn Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ik heb het mailtje met de link!
sabientjuh
Member
Member
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2017, 21:12

Ik kijk net bij loopreizen voor de prijzen en ik zou voor hetzelfde pakket als dat ik dit jaar had, volgend jaar 120 euro! meer betalen! Hoe dan?!
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

sabientjuh schreefCOLONIk kijk net bij loopreizen voor de prijzen en ik zou voor hetzelfde pakket als dat ik dit jaar had, volgend jaar 120 euro! meer betalen! Hoe dan?!
Het meeste in Disney wordt wel ietsjes duurder elk jaar, en dit jaar hadden we weer meer deelnemers dan 2017. Ze kunnen de prijs omhoog doen, mensen komen toch wel. En het is nog steeds veel goedkoper dan de runs in Amerika! Daar zijn de prijzen voor de Star Wars run in 2019:
5K 85$ /10K 125$ / HM 188$ / 10K+HM challenge 335$ (en dat is allemaal exclusief TAX).


@Koen goeie punten, heb er ook weer even een paar opgeschreven waar ik het mee eens ben!


Er blijven foto's toegevoegd worden aan mijn photopass, nu ook weer 5 nieuwen erbij. En ik mis er zeker nog 2 van de Expo. Totaal nu 56 foto's :shock:
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
sabientjuh
Member
Member
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2017, 21:12

Laura schreefCOLON
sabientjuh schreefCOLONIk kijk net bij loopreizen voor de prijzen en ik zou voor hetzelfde pakket als dat ik dit jaar had, volgend jaar 120 euro! meer betalen! Hoe dan?!
Het meeste in Disney wordt wel ietsjes duurder elk jaar, en dit jaar hadden we weer meer deelnemers dan 2017. Ze kunnen de prijs omhoog doen, mensen komen toch wel. En het is nog steeds veel goedkoper dan de runs in Amerika! Daar zijn de prijzen voor de Star Wars run in 2019:
5K 85$ /10K 125$ / HM 188$ / 10K+HM challenge 335$ (en dat is allemaal exclusief TAX).


@Koen goeie punten, heb er ook weer even een paar opgeschreven waar ik het mee eens ben!


Er blijven foto's toegevoegd worden aan mijn photopass, nu ook weer 5 nieuwen erbij. En ik mis er zeker nog 2 van de Expo. Totaal nu 56 foto's :shock:
Ja mensen blijven toch wel komen idd. Zelf ga ik ondanks dat ik het schandalig vind ook weer volgend jaar ;)
Het was namelijk toch wel heel erg leuk dit jaar :P
MisterMagic
Member
Member
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2018, 08:33

Ook ik heb een lijstje met + en - punten. De meeste zijn eigenlijk door iedereen al aangehaald. Maar ik heb de volgende nog als aanvulling.

negatieve punten:
- ik vond het Villains-thema geweldig maar ik vond het Marvel-verhaal er niet goed bij passen. De 5k was de enigste race waar vooral de helden stonden, past niet echt in een slechterikkenthema
- de namen van de 31k en de 36k. Ik vond het vorig jaar zo leuk om steeds te zeggen: "Ik doe de Bibbidi Bobbidi Boo Challenge" (de 31K toen). Ik snap dat als ze elk jaar van thema veranderen, het moeilijk is om de Challenge een naam te geven. Maar iets als "Dream", "Magic",... Challenge moet toch kunnen. En dat vind ik net iets leuker en meet Disney's klinken dan de 31K of de 36K Challenge.

Maar al bij al vond ik het een geweldig weekend. De 5K vond ik super, de 10K nog beter. Goed begonnen aan de halfmarathon en aan de challenges maar dan onverwacht (en heel abrupt) moeten stoppen vanwege mijn partner die onwel werd. Enorm zonde om na zo'n lange voorbereidingen deze zomer en zo'n goede vibe toch ineens uit de race te moeten stappen (door iets dat niks te maken heeft met de race)... Gelukkig alles goed nu maar we vinden het toch beiden zonde dat we de halfmarathon en de challenges niet konden afmaken. Smaakt dus terug naar meer!
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Persoonlijk ben ik juist blij met de namen 31K en 36K challenge. Dit maakt direct duidelijk wat het omvat, waardoor ikhet meer als een prestatie zie. In amerika werken ze ook met namen voor challenges en dat komt voor mijn gevoel altijd net niet helemaal goed uit de verf.

Ik heb bijv het BBB-challenge shirt nog nooit aan gehad. Het logo past niet bij me en nergens is te zien dat je er 31K voor hebt gelopen dus die ligt ergens achter in mijn kast nu.

Ik maak trouwens nooit lijsten met de medaille. Ik vind het superleuk om ze af en toe even te bekijken, vast te hebben enzo.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Nog diverse merchandise van het run weekend in de winkels te vinden.

Deze sleutel hangers zijn te vinden in World of Disney
Afbeelding

Sommige I Did It pins zijn ook nog te verkrijgen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar