Marceline & the Walt Disney Hometown museum

Alles over The Walt Disney Company.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Marceline - Waar Walt De magie oprichtte!

Afbeelding

Ongetwijfeld heb je al eens gehoord van het Walt Disney family museum in San Francisco (zo niet? klik hier), maar ken je ook het Walt Disney Hometown museum in Marceline Missouri?

Marceline is de geboortestad van Walt Disney, waar hij ook een groot deel van zijn jeugdjaren doorbracht.

Main Street USA in de Disney-themaparken is geïnspireerd op het centrum van Marceline. Een wandeling langs deze originele Main Street USA geeft bezoekers hetzelfde gevoel dat Walt als een jongen heeft kunnen ervaren.

De schoonheid van Marceline wordt verder versterkt door de vriendelijke en ongedwongen sfeer in de kleine stad gelegen in Noord-Centraal Missouri.

Marceline werd op 6 maart 1888 opgericht door de Santa Fe Railway als een divisiepunt op de route Kansas City-Chicago. De naam, Marceline, kwam op verzoek van een directeur van de nieuwe spoorweg waarvan de vrouw de Spaanse naam "Marcelina" had. Het depot van Marceline in Santa Fe herbergt het Walt Disney Hometown Museum.

meer info, klik hier
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Marceline: Honderd jaar aan Disney-geschiedenis

1901

Afbeelding

5 december 1901 - Walt Disney wordt geboren in Chicago.
"Walt Disney herinnerde zich niets van zijn eerste jaren in Chicago, maar de herinneringen aan Marceline bleven bij hem gedurende zijn hele leven." - Bob Thomas

1905

- Walt's vader, Elias Disney, verhuist zijn familie naar een boerderij in Marceline, Missouri.

- Elias koopt een boerderij uit de nalatenschap van William Crane, veteraan uit de Amerikaanse
Burgeroorlog.

- De Disney's en hun buren, de Taylors ' zijn goede vrienden worden.

- Walt ontvangt zijn eerste betaling voor een tekening van Doc Sherwood.

- Walt doet mee aan een toneelstuk van Peter Pan, waarbij hij de hoofdrol speelt op zijn basisschool. Roy bediende achter de schermen een touw zodat Walt kon vliegen.

- Oom Mike Martin, de ingenieur van Santa Fe, voedt de levenslange interesse van Walt in de spoorweg.

1920

- Walt maakt zijn eerste animatiefilm met boerderijdieren die hij leerde kennn als een boernejongen in Marceline.

- Heen en weer reizend van LA naar New York met de trein , zou Lilian Disney over Walt gezegd hebben: “Wanneer de trein stopte in Marceline kondigde Walt aan iedereen in de wagon aan dat dit zijn thuisstad is, dat is mijn hometown’”!


1938

Walt schrijft aan The Marceline News: "Om de waarheid te vertellen, De belangrijkste gebeurtenissen in mijn leven gebeurden vooral in Marceline. veel belangrijker dan de jaren erna - of waarschijnlijk ooit in mijn toekomst."

1946

Walt keert terug naar Marceline voor het project 'so dear to my heart' en zijn jeugdjaren te herbeleven.

Afbeelding

1948

So Dear to My Heart (meer kijken kan hier) kwam uit. Toen hij dit een van zijn favoriete films noemde, merkte Walt op: 'Wel, dat is het leven waar mijn broer en ik mee opgegroeid zijn als kinderen in Missouri.'

1955

Disneyland wordt geopend en Walt's herinneringen aan Marceline inspireren Main Street USA.
Disney's Lady and the Tramp wordt uitgebracht, gebaseerd op dezelfde periode dat Walt in Marceline was.

Afbeelding

1956

- Walt en Roy Disney keren terug naar Marceline voor de opening van het Walt Disney park en zwembad.

- Walt en Roy wonen de Midwest-première van The Great Locomotive Chase in het Uptown Theatre bij. Walt vertelt de kinderen van Marceline: "Je hebt geluk dat je in Marceline woont, mijn beste herinneringen zijn de jaren die ik hier heb doorgebracht."

- Walt had het idee om zijn jeugdhuis en boerderij te kopen en het te heropbouwen in Californië

Afbeelding

1960

- Walt keert terug naar Marceline om de Walt Disney Elementary School te wijden. Bij de inwijding zegt Walt: "Ik ben geen grappige jongen, ik ben maar een boerenjongen van Marceline die zich achter een eend en een muis verbergt."
- Walt doneert een vlaggenmast voor de Squaw Valley Olympics en een Disney-kunstenaar siert het interieur van de school met Disney-muurschilderingen.

1966

Afbeelding

- Walt en Roy verhuizen de Midget Autopia Ride van Disneyland naar Marceline. De attractie is een uniek geschenk dat nog nooit door de Disney Company is herhaald.
De Disney's wouden de attractie in juni inwijden. Walt annuleert op het laatste moment om gezondheidsredenen. Hij sterft 3 maanden later en het Marceline-project stopt.

1968

- Marceline lobbyt bij de US Postal Service om een ​​herdenkingszegel uit te geven ter ere van Walt Disney.
Marceline is gekozen als locatie voor de uitgifte van de postzegel. De Santa Fe "Disney Special" brengt de Disney-familie naar Marceline voor het evenement.

1980

Drie Japanse Disney-specials worden gefilmd in Marceline.

1998

Afbeelding

The Disney Company organiseert de première van The Spirit of Mickey in Marceline. Mickey, Minnie en al hun Disney-personagevrienden reizen naar Marceline voor het evenement, bijgewoond door 18.000 enthousiaste Disney-fans.

- Marceline kondigt aan dat ze Walt Disney in 2001 zullen eren ter herdenking van zijn 100ste verjaardag.
Walt Disney's Hometown Toonfest wordt voor de eerste keer gehouden.


2000

- Ruth Disney Beecher schenkt Disney-familie-artefacten. Haar wens was om een ​​museum in Marceline te hebben om het verhaal van de Disney-familie te vertellen.
- De Walt Disney Family Foundation films in Marceline voor Walt, the Man behind the myth.



2001


- Marceline organiseert de 100e verjaardagspartij van Walt Disney.

- BNSF Railway brengt familieleden van Disney, de wetgevers van Missouri, de gouverneur en zijn gezin, Mickey, Minnie en de Disneyland-ambassadeur naar Marceline op een reis met een trein uit de jaren vijftig. 13 leden van de Disney-familie wonen dit bij.

- Walt's schuur is herbouwd op de Disney Farm.

- Het Walt Disney Hometown Museum opent zijn deuren.


2004

- Het postkantoor van Marceline is omgedoopt tot het Walt Disney US Post Office, het enige federale gebouw in het land vernoemd naar Walt Disney.

- Het Marceline Heritage-programma wordt gepresenteerd aan culturele vertegenwoordigers uit Hong Kong.

2005

Ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Disneyland presenteert Marceline een jong boompje Dreaming Tree aan het park.

50e jubileumeditie van Lady and the Tramp is uitgebracht. Inbegrepen in de DVD is het belang dat Marceline speelde in de inspiratie voor de film.

meer weten, klik hier

Marceline Heritage Pr
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

The Real Main Street USA - Marceline, MO - Walt Disney's Home town - Randomland



Walt Disney's Boyhood Home Museum is Epic



Walt Disney's Boyhood Home revisited



Bekijk meer video's van justin scarred, één van mijn favoriete youtubers, om meer te weten te komen over de geschiedenis van Walt, de parken en andere bijzondere plaatsen in Amerika hier
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar