Alleen naar Disneyland Parijs

Allerlei info Disneyland Paris
Gebruikers-avatar
Cynderella
Member
Member
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 11:35

Liez schreefCOLONDit is een heel leuk topic! Ik denk er nu ook al iets meer dan een jaar over om eens een paar dagen alleen te gaan, gewoon omdat ik echt eens even wat 'me-time' nodig heb zonder dat ik rekening moet houden met dochterlief haar grillen en de vriend die er soms met z'n lang gezicht bij staat omdat het hem niet echt zo interesseert... :roll: :lol:

Mijn grootste probleem wat me tegenhoudt is: hoe geraak ik daar. Wij rijden normaal met de auto maar mijn fysieke toestand laat het me niet toe om die 4u alleen te rijden. na een uur verga ik al van de pijn. De trein vind ik zo overdreven duur en ik wil dan liefst een trein die rechtstreeks tot aan station Disneyland gaat en niet dat ik nog moet beginnen sukkelen ter plekke met een lokale trein. Ook ben ik niet zo happig op het alleen in station Brussel Centraal rondlopen. Ben daar 1 keer geweest voor een opleiding van het werk en ik liep haast verloren in dat station. Da's nie goe voor mijnen tikker :p zeker als je bvb maar 10 minuten hebt om van perron 7 naar perron 1 te gaan ofzo.

Alleen eten lijkt me op zich geen probleem. wij gaan zowiezo altijd vroeg eten dus druk is het dan nog niet. En alleen vind je wel ergens een plekje, desnoods bij anderen aan een grote tafel. Ik moet alleen zorgen dat ik effectief wel iets eet dan want door een oude eetstoornis heb ik het nu nog vaak moeilijk met eten 'in het openbaar' .... ik zou dus al ergens een plekje goed verstopt in een hoekje moeten vinden ofzo :) maar da's mijn eigen probleem. Grootste zorg is dus: daar geraken.
Jouw redenen, zijn ook mijn redenen dat ik met een busdagtrip ga. Ja, je zit vast aan tijden, maar dat heb je zoals eerder benoemd ook met de trein. Voordeel aan zo'n busdagtrip vind ik dat je nergens hoeft over te stappen. Toevallig is mijn woonplaats ook een opstap plaats, dus daar hoef ik ook niet zo ver voor te reizen in het holst van de nacht.
Afbeelding T/m 25-8-2018
AfbeeldingVanaf 26-8-2018
mickeyjones
Member
Member
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011, 17:02

ik ga regelmatig alleen, absoluut geen problemen mee. Uutje en half op TGV en rustig dagje in disneyland, zeer rustgevend.
Ik ga deze zomer zelf 2 weken alleen naar WDW
Noppe77
Member
Member
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011, 19:02

Ben ook bijzonder vaak alleen geweest, met eigen vervoer (3 uurtjes rijden) of anderhalfuurtje via TGV of Thalys (via Paris Nord). Geen enkel probleem mee, kan me daar gerust een dag bezig houden, zelfs zonder eigenlijk één attractie te doen :-p

Zelfs alleen op restaurant gaan (met tafelbediening), geen enkel probleem :-) !
Afbeelding
Afbeelding
Your dreams can come true, if you have the courage to pursue them (Walter Elias Disney)
Gebruikers-avatar
Disney Collections
Member
Member
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2016, 16:43

Ik zat te denken aan een busreis (dagtocht) voor mezelf alleen. Alleen dat alleen reizen ernaar toe... Ik zie het niet zitten om de gehele busreis naast een vreemde te zitten. Alleen is niet zo erg, maar telkens naast een vreemde op de heen- en terugweg? Ik weet het niet.

Alleen zijn er bij de Disney characters altijd crew members aanwezig die een foto kunnen maken? Ik vind het fantastisch om met Disney characters op de foto te gaan (dit vind ik leuker dan merchandise of attracties of wat dan ook!), vooral de villains tijdens Halloween, alleen als ik alleen ben kan er niemand anders een foto maken...
5 - 8 juni 2001 (Disney's Davy Crockett Ranch)
26 juni 2012 (Enkele dagtocht zonder overnachting)
6 - 9 juni 2014 (Hotel Kyriad)
15 - 16 oktober 2017 (Disney's Newport Bay Club)
Gebruikers-avatar
Cynderella
Member
Member
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 11:35

Disney Collections schreefCOLONIk zat te denken aan een busreis (dagtocht) voor mezelf alleen. Alleen dat alleen reizen ernaar toe... Ik zie het niet zitten om de gehele busreis naast een vreemde te zitten. Alleen is niet zo erg, maar telkens naast een vreemde op de heen- en terugweg? Ik weet het niet.

Alleen zijn er bij de Disney characters altijd crew members aanwezig die een foto kunnen maken? Ik vind het fantastisch om met Disney characters op de foto te gaan (dit vind ik leuker dan merchandise of attracties of wat dan ook!), vooral de villains tijdens Halloween, alleen als ik alleen ben kan er niemand anders een foto maken...
Ik had dus het geluk dat ik alleen kon zitten, omdat de bus niet vol zat.
Over het algemeen zijn castmembers wel bereid een foto te maken, dat heb ik toen ook gewoon gevraagd toen ik alleen was.
Afbeelding T/m 25-8-2018
AfbeeldingVanaf 26-8-2018
Gebruikers-avatar
MagieDeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 14:18

Ik ben heel vaak alleen geweest in DLP en ga nu ook op een vrije dag regelmatig naar de WDW parken! Er komt ook een Thalysverbinding tussen NL en DLP dus dat is wel supergaaf en snel! :D

Het is ideaal om gewoon zelf te beslissen wat je wilt doen, hoelaat je opstaat en thuiskomt. Zelf vind ik alleen eten nog het fijnst, geen rekening houden met andermans magen, even opladen en op je telefoon zitten, en er is altijd plek voor één persoon. Geldt ook voor shows, het is heel makkelijk nog een goede plekje te krijgen als je alleen bent.

Ik vind vaak als ik een CM vraag om een foto te nemen dat de foto's erg tegenvallen, ik neem zelf graag een mini driepootje mee. Prullenbakken zijn allemaal plat dus dat is heel fijn! Ziet er misschien gek uit, maar niemand zal onthouden hoe gek er iemand voor de kasteel stond. Voor characters zijn er indd altijd wel character attendants en anders is een selfie ook leuk.
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
Gebruikers-avatar
Liez
Member
Member
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2016, 10:30

Nee sorry, die busreizen zijn echt geen optie.
As pixiedust falls from a star, it touches you and here you are.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Disney Collections
Member
Member
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2016, 16:43

Cynderella schreefCOLONIk had dus het geluk dat ik alleen kon zitten, omdat de bus niet vol zat.
Over het algemeen zijn castmembers wel bereid een foto te maken, dat heb ik toen ook gewoon gevraagd toen ik alleen was.
Ja, alleen zitten is ook geen probleem. Lijkt mij wel lekker, als je de gehele busreis rustig alleen kan zitten. Boekje lezen of wat muziek luisteren met koptelefoon. En gelukkig zijn er dan wel castmembers in de buurt.
MagieDeDisney schreefCOLONIk ben heel vaak alleen geweest in DLP en ga nu ook op een vrije dag regelmatig naar de WDW parken! Er komt ook een Thalysverbinding tussen NL en DLP dus dat is wel supergaaf en snel! :D

Het is ideaal om gewoon zelf te beslissen wat je wilt doen, hoelaat je opstaat en thuiskomt. Zelf vind ik alleen eten nog het fijnst, geen rekening houden met andermans magen, even opladen en op je telefoon zitten, en er is altijd plek voor één persoon. Geldt ook voor shows, het is heel makkelijk nog een goede plekje te krijgen als je alleen bent.

Ik vind vaak als ik een CM vraag om een foto te nemen dat de foto's erg tegenvallen, ik neem zelf graag een mini driepootje mee. Prullenbakken zijn allemaal plat dus dat is heel fijn! Ziet er misschien gek uit, maar niemand zal onthouden hoe gek er iemand voor de kasteel stond. Voor characters zijn er indd altijd wel character attendants en anders is een selfie ook leuk.
Een selfie is wel een goed idee, daar had ik nog niet aangedacht! Dat doe ik nu ook als ik ergens in een stad loop en ik zie een beroemdheid.
Liez schreefCOLONNee sorry, die busreizen zijn echt geen optie.
Ik ben, op 1x na, tot nu toe áltijd met een busreis gegaan naar Disneyland Parijs. Ideaal, maar dan was ik ook samen met anderen en zit je dus naast iemand die je kent. Maar naast iemand zitten die je niet kent, dat zie ik gewoon niet zo zitten.
5 - 8 juni 2001 (Disney's Davy Crockett Ranch)
26 juni 2012 (Enkele dagtocht zonder overnachting)
6 - 9 juni 2014 (Hotel Kyriad)
15 - 16 oktober 2017 (Disney's Newport Bay Club)
KayDee
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2017, 21:59

Ik ga ook altijd alleen en doe dit altijd met de TGV, ik vind dat echt ideaal en niet duur (als je vroeg boekt of via een pakket met hotel en parktickets), je bent er vlug en terwijl kan je wat lezen op wat internetten op je gsm. Ik heb er ook geen probleem mee dat er iemand naast me zit, wel spijtig dat je je plaats op de TGV niet kan kiezen zoals op Eurostar.
Alleen eten vind ik ook niet erg maar ik ga wel enkel voor de counterservice. Je eet wat je wil, je doet wat je wil maar eerlijk, soms vind ik het wel wat spijtig dat je al dat moois niet kan delen met je familie en vrienden thuis.
Wat ik ook minder vind aan alleen reizen is dat je in de Disneyhotels veel moet betalen voor je kamer, er zouden toch wat goedkopere single rooms mogen voorzien worden, en wat me ook al veel voorgevallen is s'morgens bij het ontbijt, dat je nog wat van het buffet wil gaan opscheppen en terwijl je terug naar je plaats wil gaan zijn ze al aan het afruimen, omdat ze denken dat je al weg bent, dan is het wel direct verontschuldigingen natuurlijk! :D
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Ik ga ook alleen (vriende met jonge kinderen, vaste relaties of zeggen geen geld te hebben). Als mensen gaan lopen zeuren hoeven ze niet mee hoor.

Dit jaar rundisney Paris en de wine & dine in WDW, en hier ga ik ook alleen naar toe.
Volgend jaar wil ik een abonnement (na rundisney paris).

En volgend jaar kun je idd rechtstreeks met de trein: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/rech ... heidstrein
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

EleanorJM schreefCOLONIk ga ook alleen (vriende met jonge kinderen, vaste relaties of zeggen geen geld te hebben). Als mensen gaan lopen zeuren hoeven ze niet mee hoor.

Dit jaar rundisney Paris en de wine & dine in WDW, en hier ga ik ook alleen naar toe.
Volgend jaar wil ik een abonnement (na rundisney paris).

En volgend jaar kun je idd rechtstreeks met de trein: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/rech ... heidstrein
Wel jammer als je vrienden helemaal geen interesse hebben. Ik zou graag een keer alleen gaan, maar ben ook 3 keer met een groep vrienden geweest (die meestal nog nooit geweest waren) en een super dag gehad (altijd leuk om via iemand het park voor het eerst te beleven, al hebben ze dan meestal minder met characters)
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

EleanorJM schreefCOLONIk ga ook alleen (vriende met jonge kinderen, vaste relaties of zeggen geen geld te hebben). Als mensen gaan lopen zeuren hoeven ze niet mee hoor.

Dit jaar rundisney Paris en de wine & dine in WDW, en hier ga ik ook alleen naar toe.
Volgend jaar wil ik een abonnement (na rundisney paris).

En volgend jaar kun je idd rechtstreeks met de trein: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/rech ... heidstrein
Dat klopt, maar pas in april 2019. Echt nog een heel jaar wachten.

viewtopic.php?p=133199#p133199
Volg onze avonturen op instagram
Lianne
Member
Member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2013, 12:28

Ik was een tijdje terug ook bezig om dan maar alleen naar Disney te gaan. Maar voor mij werd het dan echt een bustrip. Normaal gesproken rijden we altijd zelf heen, met een overnachting op de heen- en terugreis (kom van bovenuit NL). Maar in je eentje is dat nogal een dure hobby. Plus dat het natuurlijk als vrouw alleen enige risico's met zich mee brengt.

Een busreis geeft toch enige houvast dan. Vind ik tenminste. Je hebt altijd een reisleider waar je in geval van nood op terug kunt vallen.

Ik heb uiteindelijk gewoon een berichtje op fb gegooid of er toevallig toch mensen mee wilden, en ga nu uiteindelijk met een vriendin. Wel met eigen vervoer, en overnachting heen en terug. Maar betaalbaar door ANWB actie.
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2014, 09:42

Ik ben ook vrouw, maar heb mij nog nooit onveilig gevoeld moet ik zeggen. Ik zorg er wel voor dat ik altijd bij mensen in de buurt ben
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2011, 13:00

Ik reis al jaren alleen, naar allerlei landen, en heb ook genoeg tripjes naar DLP in m'n eentje gedaan.
Ik ga meestal met de Eurolines bus. Geen georganiseerd reisje. Je zit met enkel buitenlanders in de bus.
Je wordt midden in Parijs gedropt en neemt vanuit daar de metro en RER naar DLP.
En ik ben een vrouw alleen. Nog nooit mis gegaan.
Met Eurolines is niet de meest comfortabele manier van reizen, maar het is wel 1 van de meest goedkope opties.
Je kunt al voor 20€ een retourtje hebben.
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar