Walt Disney World Marathon Weekend

Hier vind je alles terug over de Rundisney events, Disneyland Paris heeft zijn eigen forum in verband met Rundisney: klik hier
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Walt Disney World Marathon Weekend, presented by Cigna

Afbeelding

De Walt Disney World Marathon is de langstlopende hardloopwedstrijd in de Disney parken. Sinds 1994 wordt er een marathon georganiseerd in Walt Disney World, in januari 2018 werd de 25e verjaardag van de marathon gehouden. De lopers die elke marathon succesvol hebben volbracht worden ‘perfect marathoners’ of ‘perfect runners’ genoemd. In 2018 telde de marathon zo’n 76 perfect runners. In 1994 deden er 5,588 lopers mee en in 2018 registreerden er 28.000 lopers voor de marathon.

Wanneer vindt het Marathon Weekend plaats?
Het evenement wordt altijd gehouden in januari in Walt Disney World In 2017 werd het iets eerder gehouden 4-7 januari. De eerst volgende marathon weekend is van 8-12 januari 2020. Ruim een jaar voor het event wordt bekend gemaakt op welke data het valt.

Welke races zijn er?

RunDisney Kids races
Vrijdag 10 januari 2020, diverse tijdstippen vanaf 10:30uur.
Diaper Dash voor de allerkleinsten. Leeftijdlimiet is 12 maand of jonger. Vanaf 12:30
100m Dash voor kinderen van 1-4 jaar. Vanaf 10:30 a.m.
200m Dash voor kinderen van 5-8 jaar. Vanaf 11:30 a.m.
En de One Mile Run (1,6KM) voor kinderen vanaf 13 jaar of jonger. Vanaf: 13:00
De Kids races worden gehouden in het complex van ESPN Wide World of Sports.
Afbeelding

Walt Disney World® 5K
Donderdag 9 januari 2020, 5:30uur.
De 5KM had altijd Pluto als thema, in 2019 veranderde dit in Oswald! Kinderen mogen mee doen, maar moet op de dag van de race minstens 5 jaar oud zijn en moeten de race zelf kunnen lopen (of gebruik maken van een speciale roelstoel, buggy’s zijn niet toegestaan!). Het parcour gaat door Epcot.

Walt Disney World® 10K
Vrijdag 10 januari 2019, 5:30uur.
De 10K heeft Minnie Mouse als thema. Het leeftijdslimiet is vanaf 10 jaar en ouder. Het parcour gaat door Epcot en langs een paar Epcot Resort Hotels.
Afbeelding

Walt Disney World® Half Marathon
Zaterdag 11 januari 2019, 5:30uur
Op zaterdag ochtend wordt de Halve Marathon georganiseerd en heeft als thema Donald Duck. Het leeftijdslimiet is 14 jaar en ouder. Het parcour gaat door Epcot en Magic Kingdom.

Walt Disney World® Marathon
Zondag 12 januari 2019, 5:30uur
En als laatste, de oudste race van runDisney: de marathon op zondag, met als thema Mickey Mouse. Vanaf 18 jaar en ouder mag je mee doen met deze race.
Het parcour gaat door Epcot, Magic Kingdom, Animal Kingdom, ESPN Wide World of Sports, Hollywood Studios en eindigt in Epcot.
Afbeelding


Welke challenges zijn er?
Mocht je om welke reden dan ook moeten stoppen met een afstand, dan krijg je wel de afstands medaille, maar niet de challenge medaille.

Goofy’s Race and Half Challenge
Kort gezegd: Goofy Challenge. Wanneer je de Halve én de hele marathon loopt, doe je mee met de Goofy Challenge. Afzonderlijk registreren voor deze races zorgt niet dat je mee doet met de challenge, je moet je echt apart voor de challenge inschrijven. Je krijg een extra shirt en extra medaille bij deze challenge. Vanaf 18 jaar en ouder mag je mee doen. In 2020 is het Goofy's 15th anniversairy!

Dopey Challenge
Heb je je geregistreerd voor de Dopey Challenge, dan loop je alle vier de races: de 5K, 10K, Halve marathon en de hele marathon! Je doet dan automatisch ook mee met de Goofy Challenge en die medailles krijg je ook. De Dopey challenge heeft ook een aparte medaille en shirt, en ga je dus naar huis met maar lieft 6 medailles! Je moet wel alle races hebben uitgelopen. Bij de Expo wordt je foto genomen, en na de marathon wordt er gecontroleerd of jij echt alles mee hebt gelopen. In 2018 was het Dopey's 5th anniversairy.
Afbeelding

Castle to Chateau
Wanneer je of de halve marathon of de hele marathon tijdens het WDW Marathon weekend loopt, en je loopt ook de halve marathon in september in Parijs, dan kun je je opgeven voor de Castle to Chateau medaille. Dit geldt overigens ook wanneer je de halve marathon tijdens het Princess Hal Marathon weekend, of de Star Wars Rival Run Weekend of de Wine & Dine Half Marathon weekend loopt. Loop de halve of hele marathon in Walt Disney World, en de halve in Parijs, en je krijgt ook de Castle to Chateau medaille wanneer je je daar voor opgeeft.
Afbeelding

Castaway Cay Challenge
Wanneer je een afstand loopt vanaf 5K tijdens het Marathon weekend, en daarna op maandag op de Disney Cruise gaat, dan kun je op het eiland Castaway Cay ook een 5K lopen en krijg je de speciale Castaway Cay Challenge medaille en shirt! Let op: dit geldt alleen voor de Disney cruise 4-nights Bahama, Disney Dream. Deze vertrekt de maandag na het marathon weekend. De 5K is op meerdere data te lopen, maar de challenge is alleen tijdens deze cruise!
Let op: in 2019 viert de Castaway Cay Challenge haar 5e verjaardag en wellicht doen ze iets speciaals!
Afbeelding


De Expo en event guide
De Expo is een heel event op zichzelf! De openingstijden zijn van woensdag 8 tot en met zaterdag 11 januari 2019. Je moet hier naar toe om je startnummer, shirt en gEAR bag op te halen en er is zoveel meer te beleven! Je kunt hier de speciale runDisney merchandise vinden, en alles wat hardloop gerelateerd is, er zijn ook sprekers aanwezig! Het is Amerika, het is er groot! Er zijn verschillende gebouwen. In 2017 was de verdeling zo, maar let op, elk jaar veranderd er weer iets! Kijk in de event guide (wordt 1 maand voor het event online gezet), om een beeld te krijgen. Voor de event guide van 2018 klik hier

Plattegrond van de Expo
Let op: dit is van 2018! Elk jaar veranderd weer waar wat is. Ga er niet van uit dat deze info voor 2019 ook geldt.
Afbeelding

A - HP FIELD HOUSE voor runDisney merchandise, vooraf bestelde merchandise pick-up, Dopey Challenge bib & shirt pick up, Goofy’s Race and a Half Challenge Race Bib & Shirt Pick-Up, Runner Relations (5K, 10K, Kids Races, Dopey Challenge and Goofy’s Race and a Half Challenge ONLY)
B CHAMPION STADIUM voor 5K, 10K en Kids Races Bib and Race Shirt Pick-Up, Race Retreat & ChEAR Squad Pick-Up, Exhibitors
C VISA ATHLETIC CENTER voor HM, Marathon Race, Castaway Cay Challenge Bib & Race Shirt Pick-Up, hon Race Bib and Race Shirt Pick-Up, Runner Relations (Marathon and Half Marathon ONLY), shirt exchange (omwisselen van maat), Exhibitors, runDisney Headquarters (Event Information, Transportation Information, Runner Tracking, runDisney future event sales, Walt Disney World® Travel Company)
D FIELD 20 & E Track & Field voor Kids Races – One Mile Run Start Location & Kids Dashes Location
F WELCOME CENTER voor Race Retreat Early Access Check-In & Lost and Found
G ARENA PLAZA voor Cigna Inspiration Station & Medal Backdrops.



Hoe kun je je registreren?
Dit kan op 3 verschillende manier:
1. Via een Travel Agent
Voorheen had runDisney een lijst met Travel Agents, nu zijn ze te vinden wanneer je zoekt naar ‘runDisney Travel Provider Program’. Bekijk goed wat de voorwaarden zijn van een travel agent, soms moet je minimaal 2 dagen in een Disney hotel verblijven en sommigen kunnen maar voor 7 dagen park tickets erbij doen.

2. Via een liefdadigheidsprogramma
Zoek naar “runDisney Charity Groups Program” en je zult meerdere goede doelen vinden dia gelinkt zijn aan het weekend. Zonder een naam te noemen is er een Nederlands goed doel, maar let hier ook op wat de voorwaarden zijn. Bij Kika loop je alleen de halve of een hele marathon, blijf je maar 5 dagen, keus hotel staat al vast en moet je minimaal €5000 ophalen voor het goede doel.

3. Je boekt alles zelf!
Kijk voor de beste WDW aanbieding in ons topic hier.
Je kunt zelf je hotel boeken, onsite of offsite. Voordeel van onsite (op het Disney terrein) is dat gebruik kunt maken van het gratis busvervoer van de Disney hotels naar de start, en van de finish terug naar je hotel. Ook rijden er bussen naar de Expo. Onsite is goedkoper, maar je moet wel zorgen voor eigen vervoer en je moet goed opletten welke wegen open zijn. Door het event worden bepaalde wegen al heel vroeg gesloten.
Sindskort gaat de registratie niet meer via active.com RunDisney heeft dit nu zelf in de handen. Als je al eens eerder gebruik hebt gemaakt van My Disney Experience (hiermee kun je je boeking zien, fastpassen en restaurants boeken), dan kun je naar http://www.rundisney.com gaan en rechts bovenin klikken op ‘Manage my Account’. Je kunt met je gegevens van MDE inloggen, heb je dit nog niet, moet je deze eerst aanmaken.

Bib only registratie opent op dinsdag 16 juli om 12:00 Eastern Time/09:00 Pacific Time, dit is 18:00 onze tijd.


Verkoopt het uit?
Dit blijft altijd moeilijk te voorspellen, elk jaar doen er meer lopers mee dan dat jaar ervoor. Voor 2019 verkocht de 5K binnen 1 dag uit, en de 10K binnen 2 dagen. De Dopey verkoopt na een paar maanden uit, de Goofy verkoopt vaak niet uit. Een paar maand voor het evenement worden nog wat losse startnummers uit de challenges gehaald wanneer deze niet uitverkopen, en zo kan het zijn dat er nog wel elke afstand weer losse startbewijzen beschikbaar komen. Is het je droomwens om een bepaalde race te lopen, ga dan gelijk klaar zitten wanneer de registratie opent! In 2020 is het Goofy's Challenge 15th anniversairy, speciale getallen verkopen vrijwel altijd uit.


De medailles.
De medailles van 2020zijn nog niet bekend, hieronder zie je de medailles van 2019.
Afbeelding

Bronnen: rundisney.com, The Runner's Guide to Walt Disney World door Megan Biller, runKarlarun Blog, runDisney Blog.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Mensen met een jaarpas en leden van de Disney Vacation Club konden zich vandaag al inschrijven voor marathon weekend, en het lijkt erop dat we een klein first look krijgen op het design van 2019.

Bib only registratie opent op donderdag 19 juli om 12:00 Eastern Time/09:00 Pacific Time, dit is 18:00 onze tijd. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Ben (weer) geen fan van het design. Mickey kijkt elke keer zo boos op de marathon afbeeldingen.

Het positieve ervan is dat de pre registratie goed verliep, dus de overstap naar een eigen runDisney account voor registratie lijkt succesvol.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ik durf geen jackets van te voren te bestellen. Het bedrag vind ik vrij hoog (zo uit mijn hoofd rond de $85) en je weet van te voren niet hoe ze er uit zien. 2018 was het meer een regenjas stofje, geen stevige jas als voorgaande jaren. Regenjasje heb ik geen belang bij. Zie wel wat we op de Expo tegen komen!
Dat boos kijken vind ik ook niet zo leuk gedaan... en waarom missen Pluto en Minnie?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Ik vind de jackets überhaupt te duur om, zonder het design te weten, vooraf te kopen. (of achteraf.)

Afhankelijk van waar ik kerst vier haar ik wel de ornaments, omdat die toch wat onweerstaanbaar schattigs hebben.

Pluto stond in 2017 & 2018 wel op het logo. Misschien is dit gewoon nog niet de definitieve versie.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Koen, hoe is de shirt sizing in de US vergeleken met Parijs? Lees nu weer verschillende dingen dat het soms groot uitvalt en anderen zeggen true to size

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Laura schreefCOLONKoen, hoe is de shirt sizing in de US vergeleken met Parijs? Lees nu weer verschillende dingen dat het soms groot uitvalt en anderen zeggen true to size

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Enorm. De maat die mij als beste paste was een woman's S. Maar de pasvorm qua decollete viel dan weer gek. Uiteindelijk heb ik nu een man's S (want er bestaat geen XS) en die is aan de losse kant. Ruilen op de expo was verrassend makkelijk en zelfs gezellig. Ik had welliswaar maar 1 shirtje en geen 6 zoals jij straks.

Ik heb qua outfit voor Parijs nu een XXXl legging (asian sizing). Dus het kan alle kanten op met mijn lijf.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Asian sizing is inderdaad weer een heel anders verhaal haha!
Oke, dan ben ik er voor mijn vriend wel uit wat te bestellen, maar voor mezelf nog in twijfel... Heb niet zoveel zin om 6 shirts te moeten wisselen (a) Heb ook een shirt van een Amerikaans merk wat een maat kleiner is dan mijn normale maat, dus denk dat ik dan ook wel 1 maat ga zakken voor Amerika.
Bedankt!
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

De registratietool voor Wine en Dine geeft geen size table voor de shirtjes, geeft alleen maar aan dat het 'tech shirts' zijn.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Ah, dankjewel voor die info! Hmmm, schijnbaar verschilt het ook per event wat ik nu hoor van anderen... Maar Marathon weekend met lange mouwen schijnt toch groot uit te vallen, is wat ik het meeste hoor.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Ligt denk ik misschien ook aan de race en het model. Lange mouwen was inderdaad groot, en dat merk je sneller omdat de mouwen gewoon te lang zijn.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Weten jullie misschien of er ook een vest bij de merchandise zit?

Dus gewoon zo’n ding van sweater-stof met een rits aan de voorkant en vaak een capuchon.
Niet zo’n plastic zak
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

EleanorJM schreefCOLONWeten jullie misschien of er ook een vest bij de merchandise zit?

Dus gewoon zo’n ding van sweater-stof met een rits aan de voorkant en vaak een capuchon.
Niet zo’n plastic zak
Verschilt per race weekend! Als ik zo snel even terug scrol, dan hebben sommige races meerdere items met lange mouwen, sommige races geen.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Ik denk dat ik meedoe met dit race weekend! :D
Afbeelding
Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

I’m dopey

What have I done?!
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar