Met de trein/metro/tram naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

Iemand afgelopen dagen al iets gemerkt van de stakingen in het openbaar vervoer?
Ik zie dat mijn Thalys van 15 april er gelukkig (nog) niet onder valt... Maar mijn vraag is, hoe zit het met de RER?
Lopend vanaf Gare Du Nord is iets te ver :roll: , dus ik hoop dat er in ieder geval iets rijd?
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2014, 09:42

Thalys valt er sowieso niet onder toch?!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

belle1608 schreefCOLONThalys valt er sowieso niet onder toch?!
Thalys heeft een aantal lijnen geschrapt. Maar ik vroeg naar de RER.. Thalys reist tot Gare du Nord niet tot Marne-la-Vallée
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Zelfs Eurostar van Londen naar Brussel zijn geannuleerd, vanwege de stop in Rijsel, de mijne rijd voorlopig woensdag nog.

Ik denk dat je rekening moet houden de metro ook.
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2014, 09:42

SabinaH schreefCOLON
belle1608 schreefCOLONThalys valt er sowieso niet onder toch?!
Thalys heeft een aantal lijnen geschrapt. Maar ik vroeg naar de RER.. Thalys reist tot Gare du Nord niet tot Marne-la-Vallée
O wauw... sorry hoor dat ik geen antwoord gaf op jouw vraag :?
Afbeelding
belle1608
Miss CM
Miss CM
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2014, 09:42

Verder vrees ik ook voor de RER en vraag ik mij ook af hoe en wat
Afbeelding
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Download de SNCF app, heb ik ook gedaan. Kan je meldingen in laten zetten, en alles opzoeken.

Elke trein nummer komt dagelijks voor, en de nummer die wij op 16 april hebben, die nummer trein rijd ook op 3 en 4 april. Kreeg al meldingen dat op sommige uren deze al geannuleerd zijn.

Je kan ook metro bijhouden in de app.

En vooral hopen dat ze zich houden aan de data die op die kalender staan, en er geen extra gaan bij doen.
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

moorhunhe schreefCOLONDownload de SNCF app, heb ik ook gedaan. Kan je meldingen in laten zetten, en alles opzoeken.

Elke trein nummer komt dagelijks voor, en de nummer die wij op 16 april hebben, die nummer trein rijd ook op 3 en 4 april. Kreeg al meldingen dat op sommige uren deze al geannuleerd zijn.

Je kan ook metro bijhouden in de app.

En vooral hopen dat ze zich houden aan de data die op die kalender staan, en er geen extra gaan bij doen.
Bedankt voor de tip, ik heb het direct gedownload en ga het in de gaten houden.
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

Ik heb dus gezien dat mijn terugreis op 19 april op een stakingsdag valt.
Ik kom er niet helemaal uit in die app en de sites of de RER A helemaal niet rijd of gewoon minder vaak?
Als hij helemaal niet rijd, heeft iemand een tip hoe ik dan bij mijn Thalys kan komen?
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

SabinaH schreefCOLONIk heb dus gezien dat mijn terugreis op 19 april op een stakingsdag valt.
Ik kom er niet helemaal uit in die app en de sites of de RER A helemaal niet rijd of gewoon minder vaak?
Als hij helemaal niet rijd, heeft iemand een tip hoe ik dan bij mijn Thalys kan komen?
Taxi nemen. Denk niet dat er bussen vanaf Disney naar Parijs zelf rijden, eventueel met een overstap maar daar ben ik zelf niet helemaal in thuis.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

SabinaH schreefCOLONIk heb dus gezien dat mijn terugreis op 19 april op een stakingsdag valt.
Ik kom er niet helemaal uit in die app en de sites of de RER A helemaal niet rijd of gewoon minder vaak?
Als hij helemaal niet rijd, heeft iemand een tip hoe ik dan bij mijn Thalys kan komen?
Uber?
https://www.uber.com/nl/cities/paris/


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Vanaf april 2019 supersnel naar Disneyland Paris met de trein.

Afbeelding

Vandaag maakte Staatssecretaris Stientje van Veldhoven bekend het initiatief om de Thalys rechtstreeks naar Luchthaven Charles de Gaulle (Parijs) en Marne la Vallée (Disneyland) te laten rijden, te steunen. Vanaf april 2019 zal de hogesnelheidstrein twee keer per dag tussen Amsterdam en Marne La Vallée rijden.

Volgens de Staatssecretaris sluit dit aan op de wensen van de internationale treinreizigers en zal dit bevorderlijk zijn voor het reizen met de trein. Van Veldhoven wilt het trein gebruik stimuleren.

De Thalys zal vanaf april 2019 vanuit Amsterdam, via Schiphol, Rotterdam, Antwerpen en Brussel rechtstreeks naar Charles de Gaulle en Marne la Vallée rijden. Goed nieuws dus voor de Disneyfans, met zo'n 3 en een half uur kun je dus vanuit Amsterdam in Disneyland zijn.

De nieuwe treinverbinding tussen Amsterdam, Charles de Gaulle en Marne la Vallée komt in de plaats van de verbinding tussen Amsterdam en Lille. Met ingang van de nieuwe dienstregeling, komt deze te vervallen.

Bron: rijksoverheid.nl
Volg onze avonturen op instagram
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Ze schaffen de Thalys af die van Brussel naar DLRP ging, en nu komt ie terug?
(wel vanaf NL nu, maar dan nog ... ze hadden hem volgens mij gewoon 3x per dag ofzo kunnen laten al die jaren)
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

moorhunhe schreefCOLONZe schaffen de Thalys af die van Brussel naar DLRP ging, en nu komt ie terug?
(wel vanaf NL nu, maar dan nog ... ze hadden hem volgens mij gewoon 3x per dag ofzo kunnen laten al die jaren)
Daar dacht ik ook precies aan, vroeger ging die indd altijd ook al langs chessy.

Alleen jammer dat Roosendaal geen opstap plek is voor Thalys hij stopt er wel maar je mag neit intstappen......dan de TGV want ik vertik het om duur naar Rotjeknor te reizen met ns als ik goedkoper uit ben naar Brussel Midi met de belgische spoorwegen
Afbeelding

Afbeelding



DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

Goofy1898 schreefCOLONHallo allemaal;
(mijn excuses wanneer dit topic verkeerd geplaatst is)

Op 14 april (zaterdag) ga ik waarschijnlijk met een busreis naar Disneyland. Ik zou dan weer rond 3.00 in Breda zijn, maar er rijden op dat moment geen treinen meer richting vlissingen (eerste rond 7.45)

Heeft iemand een ervaring gehad met een busreis naar disney? Of heeft iemand tips / ideeën?
Als je bij het station Breda Centraal uitstapt kun je in de eerste hal van het station wel wachten(geen zit mogelijkheid).

Maar als je bij Breda Prinsenbeek uitstapt( Parking De Elleboog adres Lage Mosten) is het wel een probleem want hier is totaal geen wachtruimte, wij zitten zelf ook altijd met datzelfde euvel dan is het je op laten halen door iemand of wachten totdat de eerste trein vertrekt vanaf Prinsenbeek. Een taxi nemen of er is daar wel een hotel eventueel wat aan Parking de Elleboog grenst.

https://www.bastionhotels.com/nl-nl/hot ... sPEALw_wcB
Afbeelding

Afbeelding



DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar