Met de trein/metro/tram naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jochum en Albert
Member
Member
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2017, 17:09

yolayo schreefCOLON
moorhunhe schreefCOLONZe schaffen de Thalys af die van Brussel naar DLRP ging, en nu komt ie terug?
(wel vanaf NL nu, maar dan nog ... ze hadden hem volgens mij gewoon 3x per dag ofzo kunnen laten al die jaren)
Daar dacht ik ook precies aan, vroeger ging die indd altijd ook al langs chessy.

Alleen jammer dat Roosendaal geen opstap plek is voor Thalys hij stopt er wel maar je mag neit intstappen......dan de TGV want ik vertik het om duur naar Rotjeknor te reizen met ns als ik goedkoper uit ben naar Brussel Midi met de belgische spoorwegen

In 2001 zijn wij al met de Thalys via dezelfde route naar Disneyland geweest. Een paar jaar later was deze rechtstreekse verbinding tussen Amsterdam en Disneyland verdwenen, waarschijnlijk een geldkwestie. Er wordt dus eigenlijk een oude situatie hersteld. Voor de fans vanuit Nederland wordt de trein opeens weer een aantrekkelijke optie.
Big dreams in a small world
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Nou ja, het is maar net van waar uit je in Nederland vertrekt, als je eerst nog uren onderweg bent voor je in Amsterdam of Rotterdam bent.
Volg onze avonturen op instagram
Lianne
Member
Member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2013, 12:28

Mama van prinsesjes schreefCOLONNou ja, het is maar net van waar uit je in Nederland vertrekt, als je eerst nog uren onderweg bent voor je in Amsterdam of Rotterdam bent.
Ik woon in Drenthe, boven in Nederland dus, maar zou het toch wel overwegen hoor. Ik doe het nu altijd met de auto. Maar omdat ik zelf moet rijden, en dan steevast met migraine aan zou komen als ik in 1 x rijd, boek ik altijd overnachtingshotel. Boek meestal iets betaalbaars, maar thalys zou dan voor mij toch de overweging waard zijn.
Gebruikers-avatar
Jochum en Albert
Member
Member
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2017, 17:09

Mama van prinsesjes schreefCOLONNou ja, het is maar net van waar uit je in Nederland vertrekt, als je eerst nog uren onderweg bent voor je in Amsterdam of Rotterdam bent.
Ja dat begrijp ik. Laat ik het zo zeggen, voor ons is het een extra optie. Wij wonen in Sneek en kunnen in ongeveer een uurtje in Amsterdam zijn. Ik denk dat dat voor veel Nederlanders geldt, Amsterdam ligt toch redelijk centraal in Nederland. Tenzij je in de zuidelijke provincies woont, dan zal Brussel waarschijnlijk makkelijker en sneller te bereiken zijn.
Big dreams in a small world
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Jochum en Albert schreefCOLON
Tenzij je in de zuidelijke provincies woont, dan zal Brussel waarschijnlijk makkelijker en sneller te bereiken zijn.
Vanuit Limburg (BE en NL) is Aken of Luik nu een prima vertrekmogelijkheid voor de Thalys, nu nog tot Gare du Nord, maar het zou helemaal top zijn als vandaar uit ook in de toekomst gereden zou worden naar DLP.


.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Maria-Anna schreefCOLON
Jochum en Albert schreefCOLON
Tenzij je in de zuidelijke provincies woont, dan zal Brussel waarschijnlijk makkelijker en sneller te bereiken zijn.
Vanuit Limburg (BE en NL) is Aken of Luik nu een prima vertrekmogelijkheid voor de Thalys, nu nog tot Gare du Nord, maar het zou helemaal top zijn als vandaar uit ook in de toekomst gereden zou worden naar DLP.
Dat was vroeger dus al. Brussel-Zuid --> DLRP. Die hebben ze afgeschaft jaren geleden. Nu is hij er dus terug.
Alleen is voor de Belgen nu wel Antwerpen een extra optie. Reed hij zoal voorbij vanuit NL naar Brussel, maar hij stopte daar nooit.
thierry_mat
Member
Member
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2016, 18:06

Is er nog een andere optie behalve auto tijdens de treinstakingen op 2 juni?
lieve-1973
Member
Member
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2014, 19:57

thierry_mat schreefCOLONIs er nog een andere optie behalve auto tijdens de treinstakingen op 2 juni?
je kaarten laten terug betalen, je kan ook je treinkaarten om boeken voor andere dag dat ze niet staken, of per auto.
Gebruikers-avatar
Mouseketeer
Member
Member
BerichtenCOLON 1507
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2011, 13:00

thierry_mat schreefCOLONIs er nog een andere optie behalve auto tijdens de treinstakingen op 2 juni?
Bus, vliegtuig, te voet, met de luchtballon, op de step, op de scooter, of met de boot.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cynderella
Member
Member
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 11:35

Mouseketeer schreefCOLON
thierry_mat schreefCOLONIs er nog een andere optie behalve auto tijdens de treinstakingen op 2 juni?
Bus, vliegtuig, te voet, met de luchtballon, op de step, op de scooter, of met de boot.
Je vergeet het ouderwetse stalen ros nog! Eventueel elektrisch ondersteund!
Afbeelding T/m 25-8-2018
AfbeeldingVanaf 26-8-2018
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Vind het ook een beetje een rare vraag ... maar goed ;)

Ik heb het al wel gehad ermee, pffff ...
Ik en m'n vriend hebben er nu elke keer last van.
Ik om terug te komen vanuit Disney 19 april, als ik terug kwam afgelopen week van Londen op 4 april waren er heel veel Eurostars gecancelled, en als mijn vriend naar hier komt en op 9 mei weer richting Londen gaat is het ook weer staking.

Vermits dit toch echt menens is, snap ik niet goed wat ze in Frankrijk aan het doen zijn om het op te lossen, zodat eventueel de rest van de stakings dagen worden afgelast. 3 maanden lang 2-3 dagen per week staken.
thierry_mat
Member
Member
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2016, 18:06

Ik heb de tickets voor de fandaze, de treinen staken en met de auto dat lukt niet

Het is de niet bedoeling om met mij de draak te steken, ik wou gewoon weten wat de overige opties waren?
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

thierry_mat schreefCOLONIk heb de tickets voor de fandaze, de treinen staken en met de auto dat lukt niet

Het is de niet bedoeling om met mij de draak te steken, ik wou gewoon weten wat de overige opties waren?
Beetje logica, niet? Je enige optie zal een busreis zijn, maatschappijen zoeken die naar DLRP gaan.
Of met de vlieger naar CDG, en dan voort met bv Uber ofzo.
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

thierry_mat schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLONBus? Van waar moet je naar dlp reizen?

Leuven Belgie
Misschien over de grens van België in Tourcoing TGV nemen (OUIGO) nadeel is wel dat ze super vroeg in de morgen vertrekken... denk vertrek om 6 u 's morgens in Tourcoing... Wel super goedkoop, 10 euro voor volwassenen en 5 euro per kind enkele reis.
Afbeelding

Afbeelding
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Minnie1979 schreefCOLON
thierry_mat schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLONBus? Van waar moet je naar dlp reizen?

Leuven Belgie
Misschien over de grens van België in Tourcoing TGV nemen (OUIGO) nadeel is wel dat ze super vroeg in de morgen vertrekken... denk vertrek om 6 u 's morgens in Tourcoing... Wel super goedkoop, 10 euro voor volwassenen en 5 euro per kind enkele reis.
Dat is in Frankrijk, en wil dat nu net het probleem zijn ;) Franse spoorwegstakingen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar