Klik hier voor meer aanbiedingen.

Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   - Nog niet geregistreerd?

Reageren op dit onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
runDisney Parijs trainingen 
Auteur Bericht
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Bericht Re: runDisney Parijs trainingen
Nou, ik was toevallig nog aan het zoeken naar een trainingsschema, helemaal niet eraan gedacht om indd op RunDisney te kijken terwijl het zo logisch is :lol: Ik denk dat ik de 27e begin met de schema, wil volgende week twee 'meetmomentjes' doen om te kijken wat mijn tijden zijn momenteel.

Dit is het jaar waar ik hardlopen iets serieuzer wil nemen (verveel me ook kapot nu ik nog niet kan beginnen aan kostuums haha) dus ik heb mezelf in ieder geval voorgenomen om minder te gaan wandelen en te proberen onder 3 uur te finishen :sorc:

Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke

Wo 15 Mei 2019, 16:03
Bericht 76 Top
Profiel   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
@MagieDeDisney
RunDisney.com heeft inderdaad vele trainingsschema's! Van een 5K tot de Dopey Challenge. Ik pas de schema's altijd aan, en soms loopt het een beetje in elkaar over. Dopey Challenge training begint namelijk in juli al! En ik heb elke maand wel 1 of meerdere wedstrijdjes.

Wacht je eerst op het thema voordat je begint met costuums? Ben benieuwd wat het dit keer wordt! Mooi streven toch, binnen 3uur!

Voor ons is het nog even afwachten wat onze tactiek wordt. Ik moet een nieuwe POT hebben voor Dopey en ik wil weer in startvlak D zitten. De cut off time voor een 10 mijler is dan 1:46 en voor een HM 2:22, aanstaande vrijdag heb ik een 10mijler en ik hoop echt dat ik die tijd haal. Als dat zo is, kan ik de halve van Zwolle echt relaxt en genietend lopen en hoef ik ook de HM van DLP niet voor tijd te gaan en weer veel foto's kan maken.

DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019

Do 16 Mei 2019, 09:07
Bericht 77 Top
Profiel WWW   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Ik duim voor je! Het feit dat ik echt conditie op wil bouwen is ook voor een fatsoenlijke POT, het is zeer motiverend ;) Met alle kilometers die je nu al maakt geloof ik wel dat het je gaat lukken!

Het is inderdaad wachten op de themas. Ik heb al wat ideeën gebaseerd op de foto's, maar wacht toch even op bevestiging. Als ik kijk naar de bekendmaking data van medailles die je in het 2019 topic hebt gepost, moet ik toch wel even wachten. Even goed hardlopen nu ik geen kostuumstress heb is dus een goede tijdsinvulling! Ik denk eigenlijk dat ik heel makkelijk een halve kan doen in 2:40, maar dat moet ik nog bevestigen met een race buiten Disney :lol:

~ Anneke

Do 16 Mei 2019, 16:16
Bericht 78 Top
Profiel   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Kan ik hier nu uit op maken dat jij ook Dopey 2020 gaat doen?
Denk eigenlijk dat jij wel makkelijk binnen de 2.30 een halve kan doen...! Voor een halve in WDW kom je dan in D (2.15-2.30), voor de Dopey Challenge langer dan 2.22 HM in Corral E.

Ben nu aan 1 stuk steeds aan t lopen, opbouwen naar de HM van Zwolle. Moet zeggen, soms mis ik het runwalkrun wel.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Do 16 Mei 2019, 17:30
Bericht 79 Top
Profiel WWW   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Was dat maar zo! :lol: Ik laat school nu nog even voorgaan, ik zie het zeker zitten om 2021 terug naar WDW te gaan, maar het lijkt me ook wel leuk om mijn eerste keer Dopey op de 30th marathon anniversary te doen! Na Star Wars van vorig jaar zie ik wel het belang van POT, dus ik ga in ieder geval daar nu op focussen.

Om mezelf eindelijk serieus te nemen als hardloper had ik mezelf uitgedaagd om 30 dagen lang een 5K te doen iedere dag, met trots gehaald! (18-4 t/m 17-5) Natuurlijk icm runwalkrun maar ik merk dat mijn conditie heel erg vooruit gegaan is. Afgesloten met een hardloop 4 daagse, waarbij ik dan halve marathon over 4 dagen heb gedaan, onverwachts nauwelijks gewandeld. Veel geleerd in een korte tijd, geen blessures opgelopen, en voel me al een stuk zekerder over de voorbereidingen voor Parijs :)

~ Anneke

Ma 20 Mei 2019, 18:46
Bericht 80 Top
Profiel   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
@ De 30e marathon anniversairy is in 2023, 2018 was de 25e. Tijd genoeg om te plannen en trainen ;)

POT gaf mij zoveel rust, en maakte me geen moment zorgen om de balloon ladies. Als ik in D kan komen, kan jij dat zeker. Voor een WDW Challenge (niet Goofy of Dopey)moet je dan een 10K hebben van 1:07 of sneller of een HM van 2:30 of sneller. Dat kan jij!

Oef, een running streak, knap hoor! Ik doe dit zelf niet, veel te bang voor blessures. Fijn dat het zo goed gaat! in 4 dagen een HM lopen is ook al een goeie training voor Parijs! Goed bezig!

Oh, ik heb mijn corral D POT voor Dopey binnen! Heb vrijdag een 10mijler in 1:45 gelopen! :D

Di 21 Mei 2019, 07:24
Bericht 81 Top
Profiel WWW   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Ik bedoelde inderdaad ook 2023 als doel, maar als ik mezelf niet in kan houden, zie ik 2021 als meest realistische 'zo snel mogelijk' optie als mijn zin niet helemaal duidelijk was :P Tijd genoeg is zeker!

Bedankt voor de aanmoediging! Zojuist de tijden van de vierdaagse ontvangen, 2:18! Ze hebben wss een beetje afgerond omdat het allemaal handmatig is gemeten, maar heel fijn ondanks dat de routes uiteindelijk rond de 23km zat. Zal niet dezelfde tijd worden voor een serieuze half-marathon, maar hoop wel dit jaar nog een halve te doen naast Disney om het fatsoenlijk te meten.

En proficiat! Kan in ieder geval niet wachten om je TR te lezen volgend jaar :D

~ Anneke

Di 21 Mei 2019, 17:01
Bericht 82 Top
Profiel   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Ik ben geen groot fan van dagelijks een 5K. Twee dingen: Kans op overbelasten omdat je het niet gewend bent en/of je lijf echt te weinig tijd heeft om te herstellen van elke 5K.
Maar als je lijf het wel aankan om elke dag een 5K te doen zonder spierpijn of overbelasting; dan heb je natuurlijk de vraag: daag je jezelf dan wel genoeg uit?

Afbeelding

Do 30 Mei 2019, 22:03
Bericht 83 Top
Profiel   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Het was inderdaad moeilijk om de grens tussen die twee punten te vinden! Voor mij was het dagelijks gaan ook een manier om mezelf in de hardloop ritme te zetten, omdat ik vaak genoeg uitstelde wegens 'te druk' 'te moe' 'geen zin'. Mijn lichaam was op zich gewend aan een 5K, maar ik wilde het wel opbouwen om niet te eindigen met een blessure.

Om blessures/overbelasting te voorkomen wisselde ik af met intervals; paar dagen 4/1, dan 8/1, weer even terug 5/1 en uiteindelijk lukte me de vierdaagse zonder te wandelen. Er zaten zeker veel rustige 5Ks tussen als herstelsessies. Om mezelf uit te dagen; Ik wilde wel uiteindelijk een mooie tijd neerzetten, Over de maand heen ben ik van 35:00 naar 30:22 gegaan.

Persoonlijk heb ik veel geleerd in een maand, maar ik ben het zeker mee eens dat het niet aan te raden is voor iedereen!

~ Anneke

Di 04 Jun 2019, 10:20
Bericht 84 Top
Profiel   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
De eerste vier weken van de Jeff Galloway schema zitten erop! Wie volgt zijn schema nog meer?

Over twee weken begint mijn Dopey challenge training ook weer. Het plan is om alles tot 10km hard te lopen, en daarboven runwalkrun. Ik heb namelijk nog 1 PR die ik dit jaar wil verbreken en dat is een 5 mijler in september.

Zaterdag de halve marathon van Zwolle gedaan, zonder walkbreaks. Wilde toch nog een keer op deze manier een HM lopen. Vanaf nu gaat het niet meer zo om snelheid, en ben wel blij met even een rustweekje :P (2x 30min en in weekend 5KM).

Hoe gaat het verder met jullie trainingen? Ergens waar je tegenaan loopt?

Ma 17 Jun 2019, 17:33
Bericht 85 Top
Profiel WWW   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Ik train iets! Wat al een verbetering is vergeleken met vorig jaar.

Strong viking loop, fitness trainingen en zo af en toe rondjes van 5-6 KM

Afbeelding

Do 20 Jun 2019, 11:01
Bericht 86 Top
Profiel   
Gebruikers-avatar
Member

Reageer met citaat
Ik ben daadwerkelijk met een schema aan het trainen! Welliswaar voor een ander doel waarbij het runweekend er eigenlijk nog redelijk ongelukkig tussen valt, maar ik ben benieuwd wat het wordt!

Afbeelding

Zo 04 Aug 2019, 21:47
Bericht 87 Top
Profiel   
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6