Epcot Seas Adventures

Alles over Epcot in Walt Disney World.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Epcot Seas Adventures

In Walt Disney World zijn verschillende backstage tours te boeken. Vandaag willen we de Epcot Seas Adventures hieruit uitlichten.
Er zijn drie verschillende Epcot Seas Adventures, te weten:
  • Aqua Tour
  • Dolphins in Depth
  • DiveQuest
Afbeelding

Algemene informatie
Één van de voordelen van deze tours is dat je geen ticket nodig hebt voor het park (dit is niet bij alle back stage tours het geval), dus heb je een dag over, maar geen toegangsticket of ben je in Orlando, maar wil je geen tickets voor Walt Disney World kopen? Dan is dit een leuke manier om toch een stukje Disney magie mee te krijgen!
De tours verzamelen buiten het park. In de buurt van Guest Services is het verzamelpunt duidelijk aangegeven.

Afbeelding

Hier wordt je opgehaald door je host van de dag en mag je meteen door de cast member only ingang naar binnen.

Afbeelding

Deze dag ben je een honorary cast member. Honorary betekent in dit geval dat je wel de verplichting hebt om gasten te vermaken, maar dat je niet betaald wordt ;).

Afbeelding

Backstage mag je helaas geen foto's maken, dus hier zullen we het met verhalen moeten doen. Je ziet de ruimte waar het eten voorbereid wordt voor de dieren. De borden waarop van iedere haai vermeld staat wanneer ze voor het laatst gegeten hebben (ze krijgen dus niet iedere dag!) en de diëten van de andere dieren. Ondertussen krijg je heel erg veel informatie over het wel en wee van het aquarium.

Afbeelding

Na een kort rondje tussen de gewone bezoekers, ga je weer backstage om de door jou gekozen experience te beleven.

Aqua Tour
Tijdens de Aqua Tour ga je snorkelen in het grote bassin van het aquarium. Je zwemt tussen de haaien, schildpadden en nog veel meer vissen. In totaal ben je 30 minuten in het water.

Dolphins in Depth
Tijdens de Dolphins in Depth tour ligt de nadruk op de dolfijnen. Hoe worden ze getraind en verzorgd? Je mag ook met ze in het water, maar je hoeft niet te kunnen zwemmen. De dolfijnen zitten in een ander verblijf dan de andere dieren in het aquarium, je zal dus alleen de dolfijnen van dichtbij ontmoeten. Je bent ongeveer 30 minuten bij de dolfijnen in het water.

DiveQuest
Heb je een duikbrevet en wil je echt het diepe in? Doe dan DiveQuest. Tijdens DiveQuest ben je 40 minuten in het water. Je maakt eerst een rondje met de dive master en daarna staat het je vrij om zelf het hele aquarium te verkennen (behalve het stuk met de dolfijnen), zolang er maar een andere duiker in zicht is. Familie leden kunnen je zien duiken en foto's maken door gewoon het aquarium te bezoeken.
Er is een speciale stempel aanwezig voor in je logboek, maar als je deze vergeten bent krijg je ook een pagina die je in je logboek kan plakken.

Afbeelding

Praktische informatie
Voor deze ervaringen moet je zwemkleding meenemen, maar deze nog niet aantrekken! Voor je het water in gaat, kan je je omkleden. In de kleedkamer is een kluisje voor je aanwezig en hierin zit je wetsuit en handdoek. Je mag niets meenemen het water in (ook geen camera!), alleen een eigen masker (in het geval van Aqua Tour en DiveQuest) als je deze hebt. Ze leveren zelfs fish save haar elastiekjes als je deze nodig hebt.
Na de tour kan je douchen in de kleedkamer (douchegel aanwezig). Er zijn ook föhns en een zwemkleding centrifuge.

De opbrengst van deze tours gaat naar het Disney Conservation fonds. Jij hebt dus een geweldige ervaring en je helpt ook nog de natuur ermee! Omdat je met je deelname een bijdrage geeft aan het Disney Conservation fonds krijg je hier ook een button van. Daarnaast heb je ook de keuze tussen een pet of t-shirt van je ervaring.
Zoals elke Disney attractie eindigt ook de tour in de giftshop, je kan een video kopen van je ervaring. Dit kost zelfs $30,- en de opbrengst gaat ook naar het Disney Conservation fonds. Je krijgt de video op een mooi USB pasje met de afbeelding van je ervaring.

Afbeelding



Onze ervaring
Wij hebben deelgenomen een DiveQuest. Ik had deze experience als verjaardagscadeau gegeven aan mijn man. We kunnen allebei duiken, dus dit was een leuke activiteit om samen te doen in Walt Disney World. Stiekem was het altijd een beetje een droom van me om in een aquarium te duiken. Geen idee waarom, het leek me gewoon heel erg leuk. De hele ervaring was nog leuker dan ik verwacht had. Ik had verwacht dat we de hele duik als groepje bij elkaar zouden moeten blijven, maar na de eerste introductie mag je gewoon je eigen gang gaan. Ik kreeg een beetje last van keuzestress. Het is zo groot en er is zo veel te zien, welke kant wil ik op?? Maar het was heel erg leuk, zo veel vissen. Opeens zwemmen ze voor je langs.
Het is heel erg leuk om langs de ramen te zwemmen en alle bezoekers van het aquarium daar zo te zien staan. Echt een unieke ervaring!

Afbeelding

Afbeelding

Wil je dit zelf ook een keer meemaken? Hier vind je meer informatie over Aqua Tour, Dolphins in Depth en DiveQuest
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar