Tim Burton's Alice in Wonderland 1 & 2

Alles over de Live-action films.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Ik heb m, ik heb m, ik heb m.

Ik ga vanavond kijken... WHOOOOHOOOOO :thumbs:
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Wezz @ wo 02 jun, 2010 14:46 schreefCOLONDe dvd los is wel gewoon 10 euro overal of niet ?! Dat zou mooi zijn.. van de week ff langs bij de Media Markt!
Anders kun je gewoon doen wat Hagenaar gedaan heeft hoor, gewoon zeggen dattie in Arnhem maar 10,00 was... krijg je 'm ook wel voor die prijs doen ze nooit moeilijk over.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

hagenaar @ wo 02 jun, 2010 13:37 schreefCOLONBedankt voor de tip van de mediamarkt. Bij ons stond hij voor 19 euro, maar toen ik vroeg naar de aktie van 13 euro, zeiden ze dat dat alleen in Arnhem was, maar toen kreeg ik hem toch voor 13 :thumbs:
Haha stom he dat dat niet overal het zelfde is die prijzen... Fijn dat je hem nu voor 13,00 hebt ;)
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
JuffieJoyce _Belle
Member
Member
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2010, 17:25

Joehoeee, ik heb em ook! En meteen gekeken weer gisteren! :D
Afbeelding
Mighty Duck

:chesire: heerlijk genoten gisteren van Alice, wat een geweldige film :thumbs:
Gebruikers-avatar
Suus
Member
Member
BerichtenCOLON 495
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2009, 09:39

Nou, heb m gezien hoor....
Hij is wel fantastisch... (Johnny en Helena maken de film toch wel).

Mijn wederhelft vond m niet zo...
Hij zei dat hij betere "Burton's" ken en dat Alice wat fouten had... (die heb ik dan weer niet gezien... :appl: )
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Gebruikers-avatar
annabel
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2010, 12:17

Ik vind deze film erg leuk, heb hem ook al een aantal keer gezien en thuis op dvd liggen.
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Mogelijk vervolg op Burton’s Alice in Wonderland



Disney heeft aangegeven een vervolg te willen op Alice in Wonderland van regisseur Tim Burton. Deze film met Johnny Depp als Mad Hatter, Mia Wasikowska als Alice en Helena Bonham Carter als Red Queen was in 2010 op het witte doek te zien, maar lijkt nu mogelijk een vervolg te krijgen. Dit laat Variety afgelopen vrijdag weten.

Daar waar de eerste film geïnspireerd is op Lewis Carroll’s Alice’s Adventures in Wonderland, zal de sequel trekken weg hebben van Through the Looking-Glass. Er zijn nog geen definitieve conclusies en plannen, maar al wel een plot voor een verhaal. Deze zal namelijk gaan over een oudere Alice die naar Wonderland vlucht om aan de werkelijkheid te kunnen ontsnappen.

Het is nog niet bekend wanneer het vervolg op Alice in Wonderland in de bioscopen te zien zal zijn. Eveneens wie ditmaal de hoofdrollen zullen vertolken. Tot dusverre is alleen bekend dat het script geschreven is door Linda Woolverton. Zij is eveneens verantwoordelijk geweest voor het script uit 2010.

Naast scriptschrijver Woolverton zullen ook Joe Roth, Suzanne Todd en Jennifer Todd mogelijkerwijs terugkeren als producenten voor het vervolg. Op dit moment is echter nog niets gezegd over een mogelijk terugkeer van regisseur Tim Burton.

Al met al heeft Burton’s Alice in Wonderland 3D-film in 2010 maar liefst 1 miljard dollar opgeleverd en won deze daarnaast twee Oscars voor kostuumontwerp en art direction.

Naast deze ontwikkelingen lijken er ondertussen ook plannen te liggen voor een musicalproductie van Alice in Wonderland. Disney Theatrical Prods houdt zich hier onder leiding van Rob Ashford mee bezig en zal in grote lijnen het plot van Woolverton’s Alice script volgen. Binnenkort zal hiervan de eerste foto volgen.

Bron: Throwing Acorns
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 471
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2013, 17:17

Disney heeft een 2e deel bevestigd voor 2016. Johnny Dep en Mia Wadikowska zullen terugkere, al zal de regie niet door Tim Burton gedaan worden.

The release date of Alice in Wonderland 2 is confirmed and it will be on May 27th, 2016. Disney also confirmed that Johnny Depp and Mia Wasikowska will return to reprise their roles in this sequel which will be directed by James Bobin and not Tim Burton.
bron: disneyandmore
idylles
Member
Member
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2013, 10:32

Beetje jammer dat Tim Burton het niet doet. Ben niet zo onder de indruk van het werk van James Bobin.

En om heel eerlijk te zijn vond ik de eerste nu ook geen gigantische parel. Het is echt een mooie film en Mad Hatter en Cheshire zijn super, maar verder kon het me niet warm maken. Maar dat ligt misschien aan het feit dat ik Mia niet zo'n goede actrice vind. Ik vond haar Alice een beetje jammer.
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

idylles schreefCOLONBeetje jammer dat Tim Burton het niet doet. Ben niet zo onder de indruk van het werk van James Bobin.

En om heel eerlijk te zijn vond ik de eerste nu ook geen gigantische parel. Het is echt een mooie film en Mad Hatter en Cheshire zijn super, maar verder kon het me niet warm maken. Maar dat ligt misschien aan het feit dat ik Mia niet zo'n goede actrice vind. Ik vond haar Alice een beetje jammer.
Ik vond The Muppets onder regie van Bobin echt wel goed hoor! Hopelijk weet hij wel dezelfde sfeer te creëren als in de eerste Alice in Wonderland.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
idylles
Member
Member
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2013, 10:32

Ja, die was nog oke. Ik denk dat hij wel onder het motto van "oefening baart kunst" leeft. :D Als het zo'n beetje als The Muppets is kan ik het nog wel goed vinden haha.
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Mark Rylance in Disney’s Through the Looking Glass

Afbeelding

De Britse acteur Mark Rylance heeft een rol bemachtigd in Through the Looking Glass, het vervolg op de kaskraker Alice in Wonderland.

Variety stelt dat de acteur, voornamelijk werkzaam op het toneel, de vader speelt van de Mad Hatter, Zanik Hightopp. De rol van de Mad Hatter wordt ook in de sequel gespeeld door Johnny Depp. Mia Wasikowsa (Alice) en Helena Bonham Carter (The Red Queen) keren eveneens terug. De komiek Sacha Baron Cohen zal een schurk genaamd Time spelen. Details rondom het karakter van Hightopp en hoe hij in het verhaal past, worden nog geheim gehouden.

James Bobbin (The Muppets) zal de film regisseren. Het script is wederom afkomstig van Linda Woolverton. Het eerste deel werd wisselend door de critici ontvangen maar het algemene publiek verschilde van mening. Alice in Wonderland, onder regie van Tim Burton, bracht wereldwijd meer dan een miljard dollar op.

Rylance is een legende binnen de Britse theaterwereld en werd als eerste benoemd als artistiek directeur van de Shakespeare's Globe in Londen. Rylance filmwerk omvat onder meer bijrollen in The Other Boleyn Girl en Blitz.

Through the Looking Glass staat gepland voor 27 mei 2016.

Bron: Moviescene
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
BibiTotoLover
Member
Member
BerichtenCOLON 763
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2014, 11:48

Holy!
Ik wist niet eens dat er een vervolg deel kwam! Nice. :D
AfbeeldingWaiting for the day we'll meet. Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

BibiTotoLover schreefCOLONHoly!
Ik wist niet eens dat er een vervolg deel kwam! Nice. :D
Lol, beter laat dan nooit... Hij wordt pas in de bioscopen verwacht in mei 2016, dus nog tijd genoeg om af te tellen :)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar