Algemeen Vragen Topic

Allerlei info Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

De bagagerie bij het Disneyland Park zit helemaal rechts naast guest relations (in de buurt van de ingang van het Disneyland Hotel). Bij de Studio's zit hij ook helemaal rechts langs de kassa's. Deze is vaak alleen in het weekend en in vakantieperiodes geopend. Als deze open is, is het wel het dichtste bij het station (aangezien je via Disney Village eruit moet), maar het hangt dus af van de dag. Prijzen variëren van €6 per kleine bagage tot €10 per grote bagage.
Disneyfan1983
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2018, 09:50

Dank voor de info!
Disneyfan1983
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2018, 09:50

Ik ben net bij de huisarts geweest voor mijn dochter voor een verklaring voor mijn dochter die adhd heeft voor de priority card.
Nu zegt mijn huisarts en ze heeft mij ook een officieel schrijven meegegeven dat huisartsen en behandeld artsen geen verklaringen meer afgeven.
Alleen een stukje uit het medisch dossier kunnen zij meegeven waarin staat dat mijn dochter is gediagnostiseerd, hoe ga ik dit nu aanpakken, is dit voldoende?
Disneyfan1983
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2018, 09:50

Wat ik me afvraag,kan je het water in Disneyland drinken?
Altijd gehoord dat dat niet slim is om te drinken maar nooit nagevraagd.

Ik vraag het omdat we dit jaar voor de 1e keer met de Thalys gaan, normaal namen we met de auto wel een paar flesjes water mee, dit gaan we dus niet doen in de thalys, vanwege extra bagage die wemoeten sjouwen dan en hebben daar niet zoveel zin in.
We denken eraan om een waterfles mee te nemen en daar te vullen in de toilet oid, we gaanin juli dus dan kan het erg warm zijn en dan drink je veel.
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

Het water is drinkbaar, echter is het anders dan in Nederland en België. Dus als je het veel drinkt kan het zijn dat je er last van krijgt. Zelf doe ik het nooit.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ik krijg er inderdaad last van van mijn darmen. Veel meer chloor dan we gewend zijn. Het is niet schadelijk voor je, maar je kan er een reactie op krijgen omdat je het niet gewend bent. Wij nemen water mee en kopen ter plekke flesjes
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Dat van de drinkfonteintjes is drinkbaar (logisch) maar dat in de toiletten zelf niet heb ik al veel horen zeggen. Wij hervullen onze flessen aan de drinkfonteintjes en nog nooit last van gehad, ook de kinderen niet. Enkel de smaak is wat minder wegens de chloor. Wij nemen altijd een flesje grenadine bij om aan te lengen en dan is het zeker goed drinkbaar.
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Ik drink het ook niet vanwege krampen dan, veel te veel chloor in dat water en daar kunnen mijn gevoelige maag en darmen niet tegen. Zeker niet bij hitte als dat allemaal al wat gevoeliger is door de temperaturen.
Het kan in principe geen kwaad en is niet ongezond ofzo, maar voor een gevoelige spijsvertering kan het wat slecht vallen. Heb je een sterk gestel dat wel ergens tegen kan, dan kan je 't prima drinken.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cynderella
Member
Member
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 11:35

Ik ervaar geen problemen met het drinken uit de fonteintjes
Afbeelding T/m 25-8-2018
AfbeeldingVanaf 26-8-2018
Disneyfan1983
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2018, 09:50

Dank jullie wel
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Tegenwoordig is het water in dlrp niet meer zo sterk gechloreerd dan vroeger. Het is zowel in de hotels als in het park prima te drinken. Zekers uit de fonteintjes. Afhelopen twee dagen er veel gebruik van gemaakt door de extreme hitte die er was.
Macamba
Member
Member
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2015, 14:09

calimero schreefCOLONTegenwoordig is het water in dlrp niet meer zo sterk gechloreerd dan vroeger. Het is zowel in de hotels als in het park prima te drinken. Zekers uit de fonteintjes. Afhelopen twee dagen er veel gebruik van gemaakt door de extreme hitte die er was.
Ik kan dit bevestigen. Voor ons geen Vittel a 2-3 euro :-)
Prima te doen.
Macamba
Member
Member
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2015, 14:09

Ervaren jullie dit ook?
Het kost ons altijd enorm veel moeite om m'n jaarpaspoort te scannen, zowel bij de ingang als bij fastpass machines.
Laatst gewijzigd door 1 op Macamba, in totaal 10 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Macamba schreefCOLONErvaren jullie dit ook?
Het kost ons altijd enorm veel moeite om m'n jaarpaspoort te scannen, zowel bij de ingang als bij fastpass machines.

Nu kun je op je GSM die QR code scannen en het is niet meer dan "text" (kaartnummer).
Ik ben van plan dat nummer eens op een iets ander type of / grotere QR code af te drukken en ze uit te proberen voor fastpass. Er bestaan namelijk verschillende versies QR codes (je ziet bijv. het verschil tussen jaarkaarten, dagtickets etc)
DLP lijkt voor de jaarkaarten een simpele QR code Type 1 te gebruiken, meer bepaald de "V01 Q" met de maximale toegelaten foutmarge van 25% (zie https://racoindustries.com/barcodegenerator/2d/qr-code/)

Voeger hadden ze de "barcode" dat was een ramp, nu de QR code maar die automaten zijn bekrast en werken maar half.
Waarom toch nemen ze geen voorbeeld aan Amerika, alle apparatuur is geschikt voor RFID, dus de contactloze kaarten die we kennen van het openbaar vervoer, onze bank of het liefst de Magicband.. mensen betalen kapitalen aan DLP.. maar toch lopen ze jaren achter op hun collega's.

Iemand hier al eens mee bezig geweest of meer over gehoord? Voor het personeel moet dit toch ook vermoeiend zijn.
THX
Ja, wij hebben hier ook last van. Zelf een keer bij het jaarkaart bureau nagevraagd of we miss een nieuwe pas konden krijgen, maar bij hun scant het allemaal prima, probleem zijn de lezers. Deze zijn ze aan het vervangen, dus het zou beter moeten worden. Maar ik snap echt niet waarom er voor de hotelgasten RFID wordt gebruikt, maar voor de jaarkaarten een QR code (de poortjes en fastpasses kunnen het dus aan!)
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Hier ook, vroeger met de barcode ging het prima maar de QR-codes scannen heel slecht. Ik beweeg al uit gewoonte voor en achteruit met mijn kaart en schuifel wat heen en weer tegen het glas van de scanner, dat helpt gewoonlijk wel.
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar