Walygator Parc

Futuroscope, Parc Astérix, Parc Bagatelle, Vulcania, Walibi Rhône-Alpes, Walibi Sud-Ouest, Walygator Parc, Merdesable, Nigloland, Parc Saint Paul.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Het Franse pretpark Walygator zit in slechte papieren. Eerder gaf de directeur van het pretpark al aan dat de bezoekersaantallen dit seizoen 25% lager liggen dan vorig jaar, uit een reportage van France 3 Lorraine gisteren, blijkt dat de omzet met 70% is gezakt. Het gevolg van deze dramatische cijfers las je al op Pretparkkriebels, het uitbetalen van het personeel verloopt – op zijn zachtst gezegd – moeizaam. Daarom, ook dit las je al op onze site, trekt een deel van de medewerkers naar de rechtbank. Maar nu doen sommige (ex-)medewerkers ook een boekje open over het pretpark op de Franse pretparkfora…

Een ex-medewerker van het pretpark aan het woord

Ok, ter herinnering, deze man die de lonen niet kan uitbetalen is eveneens eigenaar van verschillende nachtclubs in de regio. En die clubs (Le Tiffany bijvoorbeeld) draaien allemaal zeer goed. Aan zijn vrienden geeft hij trouwens wel eens een Bentley als verjaardagscadeau.

Walygator Parc heeft inderdaad geen geld, maar meneer Le Douarin heeft er wel. Hij kan dus betalen!

Het pretpark is voor hem trouwens maar een simpele dekmantel. Ik weet niet wat ik er moet van denken, maar op een drietal meter van het park wonen een honderdtal mensen in woonwagens. Elk rijden ze in prachtige auto’s van bouwers als Bentley en Mercedes.

Bij een onverwachte politiecontrole in augustus 2010, sloot plotseling 90% van de zaken en begonnen verschillende mensen zich te verstoppen. Het bleek een identiteitscontrole te zijn van het personeel. Was het een simpele controle of waren die politieagenten (met een 20-tal combi’s) op zoek naar iets?

Persoonlijk denk ik dus dat de heer Douarin gewoon dit terrein nodig heeft voor zijn vreemde praktijken. Het is toch vreemd dat iemand vanuit het niets plots een pretpark, de helft van de nachtclubs van Metz, verschillende restaurants,… koopt.

Voorts is het onderhoud van het park zeer triest. Vele bezoekers worden slecht ontvangen en komen niet meer terug. En dat heeft meneer Douarin blijkbaar niet begrepen. Mensen die één of meerdere keren per jaar naar Disney of Europa Park gaan, zijn tevreden over hun bezoek.

Een voorbeeld van het slechte onderhoud en je m’en foutisme. Tijdens een panne van de wildwaterbaan in 2010 moest het personeel het water lozen. Op de bodem van de attractie werd een pet van Walibi Schtroumpf gevonden. Geen wonder dat het water vuil is.

En dan spreek ik nog niet over de manier waarop men met het personeel omgaat. Elke morgen worden de medewerkers uitgescholden. Management in Lorrain…

Ach, ik kan nog uren doorgaan.

Ik wil ook nog even verduidelijken dat alles wat ik hier zeg, niet is gebaseerd op wat men mij heeft gezegd, maar op wat ik als operator heb meegemaakt.

http://www.pretparkkriebels.be/personee ... -internet/
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Eind oktober kon Walygator in Maizières-les-Metz zijn deuren sluiten met een positieve balans! De nieuwe overnemers (ondertussen al de 7e sinds de opening in 1986) hebben hun aanwezigheidsdoel bereikt. Er kwamen zo'n 400.000 bezoekers naar het vernieuwde park sinds zijn opening op 1 juni. En ze kwamen niet enkel uit de regio, ook werden er bezoekers geteld vanuit gans Frankrijk, België, Luxemburg en Duitsland.



De nieuwe eigenaars hebben al zo'n 4 miljoen euro geïnvesteerd om het park volledig onder handen te nemen, maar door die positieve cijfers zijn ze plan om nog 2 miljoen euro extra te investeren tegen de opening van volgend jaar.

De 2 miljoen euro gaan vooral opgaan in twee nieuwe attracties. Er komt een nieuwe attractie naast de Dark Tower, en de Walyboat wordt volledig opnieuw gethemed met nieuwe scènes.

De nieuwe eigenaars van Walygator weten dat ze niet op hun lauweren kunnen rusten, en zien de toekomst erg rooskleurig in. Ze willen namelijk in vijf jaar tijd, het 4e grootste attractiepark van Frankrijk worden in bezoekersaantallen.

Bron: francebleu
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Meer nieuwe en oude attracties komen terug voor 2014!

Afbeelding

foto: http://www.coasterfriends.de/
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Opening Dino World in Walygator

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

Walygator Parc verwelkomt in de toekomst een Piratenzone

Afbeelding

Het Franse pretpark “Walygator Parc”, gelegen nabij de stad Metz, zet in 2016 ook in op de verdere thematisatie van het park. Het park begon 2 jaar geleden aan een volledige vernieuwing van hun thematisatie. Het eerste parkdeel dat werd aangepast was “de ruimtezone”, de plaats waar de attractie “G-Lock” werd gebouwd (een Air-Racer).

Dit jaar werd een volledige “Dinozone” ontwikkeld rondom de “rapid river”.

Volgend jaar is het de beurt aan het stationsgebouw van de achtbaan “The Monster”, een indrukwekkende achtbaan van bouwer B&M. Op de concepttekeningen kunnen we zien dat dit alvast geen kale bedoening zal worden.

De B&M achtbaan zal samen met enkele andere attracties opgenomen worden in een heuse piratenzone. Ook de attractie “Krinoline” zal een piratenkleedje krijgen. Verder wordt het schommelschip naar deze zone verplaatst, waardoor de Big Apple Family Coaster verplaatst zal worden naar een andere locatie.

Ook de houten achtbaan “Anaconda” krijgt een volledig nieuwe toegang. Dit seizoen bleef deze echter enkele maanden gesloten door problemen, maar de concept-tekeningen geven weer hoop op een heropening. Welke bijkomende toevoegingen er aan deze baan zullen gebeuren is vooralsnog niet geweten.

Voor het aankleden van deze zone wordt een beroep gedaan op het in Nederland gevestigde bedrijf Jora Vision, dat de laatste jaren vooral bekend werd door de vele spookhuizen dat het ontwikkelde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Themeparkfreaks
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar