Disneyland Parijs Financieel

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
digikl
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 18:34

Prins Adam schreefCOLON
digikleuter schreefCOLONNiets doen, lijkt mij ook geen optie? Als er méér aandelen gaan komen, dan gaat het benodigde aantal voor de ShareholdersClub ook stijgen. Ikzelf heb 20 nieuwe aandelen, 2000 oude, ze hoeven straks maar af te komen met een nieuw getal en ik lig er al meteen uit.

Verder ben ik ook wel eens benieuwd hoe mensen dat tellen als ze het hebben over 'de voordelen' van de shareholdersclub. Mijns inziens, tenzij je gaat buffet eten of bij Annettes, kun je er niet veel mee in het park zelf. Een Dream gaat overal boven en dat hebben de meesten toch.

M.
Dit staat erbij:
How will this transaction impact admission criteria to the shareholders Club?
There will be no changes to the admission criteria for existing members of the Club due to this transaction. However we may adjust admission criteria in the future for new shareholders.
Dus wie nu lid is kan lid blijven zonder bijkopen!
Tuurlijk, lijkt me ook niet meer dan logisch. Als de abonnementsprijs stijgt, moet ook niet iedereen met een abo eerst geld bijbetalen om alsnog binnen te mogen.
Het gaat erom als het stijgt, en het zal stijgen, wat zijn dan de voorwaarden tot hernieuwing. Nu heb ik overigens geprofiteerd van het feit dat ik al van voor 2005 lid ben, en ik aan gunstigere voorwaarden kan lid blijven.

M.
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Aandelen kopen op de beurs is altijd gokken op een eventuele meerwaarde.
Natuurlijk is het janken met de kraan open als ze zoals nu weer de aandelen veranderen of aanpassen.
Dit is natuurlijk de zure appel waarin men moet bijten als men zelf gegokt heeft .
Gebruikers-avatar
pluto71
Member
Member
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2012, 12:53

digikleuter schreefCOLONNiets doen, lijkt mij ook geen optie? Als er méér aandelen gaan komen, dan gaat het benodigde aantal voor de ShareholdersClub ook stijgen. Ikzelf heb 20 nieuwe aandelen, 2000 oude, ze hoeven straks maar af te komen met een nieuw getal en ik lig er al meteen uit.

Verder ben ik ook wel eens benieuwd hoe mensen dat tellen als ze het hebben over 'de voordelen' van de shareholdersclub. Mijns inziens, tenzij je gaat buffet eten of bij Annettes, kun je er niet veel mee in het park zelf. Een Dream gaat overal boven en dat hebben de meesten toch.

M.
ik heb mijn aandelen indertijd gekocht om lid te kunnen worden van de shareholdersclub, heb er dit jaar dan ook bijgekocht omdat ik er niet genoeg had, voor mij levert dit wel voordeel op in de winkels aangezien ik geen jaarpas heb, ik weet nooit op voorhand hoeveel keren en hoeveel dagen ik op een jaar kan gaan dus voor mij loont een jaarpas niet, en dan is een shareholderskaart voor mij een perfect alternatief. Ben nu een beetje aan het twijfelen, moet ik aandelen bijkopen uit voorzorg omdat ze het vereiste aantal (100) mss nog gaan verhogen in de toekomst? er wordt wel gezegd dat het voor bestaande shareholders gelijk blijft, maar je weet maar nooit...

dat de aandelen nu gezakt zijn is jammer, maar voor mij niet zo een grote ramp, ik verkoop ze toch niet, en de korting is dus voor mij mooi meegenomen ;)

ben niet zo een krak in aandelen ed, dus van de hele uitleg ivm de nieuwe en goedkope aandelen snap ik niet veel...maar aangezien ik mijn oude aandelen toch niet wil verkopen, heeft het dan zin om die nieuwe aandelen van TWDC te kopen?
digikl
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 18:34

pluto71 schreefCOLON

M.
... Ben nu een beetje aan het twijfelen, moet ik aandelen bijkopen uit voorzorg omdat ze het vereiste aantal (100) mss nog gaan verhogen in de toekomst? er wordt wel gezegd dat het voor bestaande shareholders gelijk blijft, maar je weet maar nooit...
...
ben niet zo een krak in aandelen ed, dus van de hele uitleg ivm de nieuwe en goedkope aandelen snap ik niet veel...maar aangezien ik mijn oude aandelen toch niet wil verkopen, heeft het dan zin om die nieuwe aandelen van TWDC te kopen?
Misschien verduidelijken: mijn Shareholderskaart is pas van augustus jongstleden hernieuwd. Dus ik zit nog twee jaar 'safe'. Uiteraard verandert er voor de mensen die een kaart hebben op dit moment niks. Ieder doet gewoon de geldigheid van z'n kaart uit. Stel je voor dat je pakweg in februari moet gaan vernieuwen... tegen dán denk ik dat er wél nieuwe regels gaan zijn en dan zit je met de gebakken peren. Met méér aandelen zal mijns inziens het benodigde aantal aandelen voor de club sowieso omhoog gaan => DUS moet je wel bijna meegaan in het bijkopen van aandelen nu om er tegen dan genoeg te hebben.

Allez... lijkt mij hé ;)

M.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Prins Adam schreefCOLONOok D-log.nl heeft nu een artikel met wat info:

Via verschillende kanalen stopt moederbedrijf The Walt Disney Company een slordige 1 miljard euro extra in het nog altijd noodlijdende Disneyland Paris. Dat is vanochtend aan aandeelhouders bekend gemaakt.

De extra steun komt in de vorm van een cash infusion van 420 miljoen euro, 600 miljoen euro aan schulden aan The Walt Disney Company worden omgezet in aandelen en de overige schuld (€998 miljoen ipv de huidige €1,7 miljard) hoeft pas in 2024 afbetaald te zijn.

Door de financiële injectie komt er per direct 250 miljoen euro vrij voor investeringen, maar door het wegvallen van de enorme schuldenlast is er over een periode van meerdere jaren veel meer financiële ruimte voor nieuwe attracties, opknapbeurten van huidige rides en hotels en de langverwachte placemaking van het Studios Park.

Alle details van de maatregelen vind je hier: http://timon.disneylandparis.com/corpor ... disney.pdf Voor alle duidelijkheid: de maatregelen zijn nu nog een voorstel -- ze moeten nog door aandeelhouders (waaronder prins Al Waleed bin Talal, goed voor 10% van de aandelen) worden goedgekeurd. Als dit allemaal doorgaat krijgt TWDC namelijk meer aandelen dus ook meer zeggenschap in EuroDisney,wat automatisch leidt tot minder inspraak voor de overige aandeelhouders.

Deze maatregelen laten zien dat TWDV gelooft in succes voor Parijs, maar ook wel snapt dat het resort niet kan verder bouwen met de huidige schuldenlast. Twee jaar geleden nam het al 1,3 miljard van de schuldenlast over van de Franse banken, waarmee TWDC de grootste schuldeiser van EDL werd -- dat hield direct in dat een project als de Ratatouille ride gerealiseerd kon worden, aangezien TWDC een stuk toeschietelijker bleek geld te geven voor deze investering dan de Franse banken dit waren.

Deze tweede grote injectie is wederom blijk van vertrouwen vanuit Amerika in Parijs, maar een 1 miljard-expansie zoals TWDC die in DCA doorvoerde is het (nog) niet.

Mark Stead, Senior Vice-President Finance van EuroDisney SCA, heeft in een video verdere uitleg verschaft en benadrukt dat het bedrijf niet in de problemen zit.

http://d-log.nl/nieuws/104/157288/milja ... and-parijs
Vandaag is er in Parijs de aandeelhoudersvergadering en wordt er dus gestemd of dit voorstel doorgaat of niet! Een belangrijke dag voor Disneyland Parijs....
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

De vergadering begint straks....

Afbeelding

Radio Disney Club @RadioDisneyClu
Romina Grochow et Sonia Demay, équipe Ambassadeurs #DisneylandParis 2015-16, accueille les actionnaires.

Afbeelding

Bron Radio Disney Club

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Wat vooral opvalt van de Aandeelhoudersvergadering (die nog steeds bezig is):
  • Disneyland Parijs moet er terug stralend uitzien, dus grote investeringen om het park terug naar originele schoonheid te brengen.
  • Er komt een Frozen zomerseizoen (vanaf eind mei 2015)!
  • Nieuwe effecten voor Space Mountain
  • Talking Mickey komt naar Parijs.
  • De 2014 cijfers zijn ronduit slecht
  • De 300.000.000 bezoeker wordt verwacht in 2015
  • Ook de Nautilis wordt volledig onder handen genomen
  • Village Nature wil Europa's leidende eco-toerisme resort worden.
Als voorbereiding op de nieuwe Frozen show die deze zomer de trekpleister wordt, waren Anna, Els, Kristoff en Olaf aanwezig op de aandeelhoudersvergadering!

Afbeelding

Foto: Chronique Disney
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
aspers
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2014, 09:02

"2014 was ronduit slecht" uhmmm.... oké... dat is hoopgevend nieuws. Ik dacht dat Rattatouille juist zoveel extra bezoekers had getrokken?

Iets bekend over talking Mickey? Wij gaan in juni voor het eerst met de kids. En de jongste is helemaal wild van Mickey! Dus de normale versie zal al geweldig indrukwekkend zijn. Laat staan de 'talking' versie... :D
DisneyBoyke
Member
Member
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 18:14

grote investering, ja dat is te zien aan de lijst met attracties die voor lange tijd dicht gaan.
een frozen zomerseizoen, benieuwd wat we daar allemaal in krijgen, een show in chapperal theater, een meet en greet,....

talking Mickey lijkt me ook zeer leuk, maar dat zal denk ik nog niet voor meteen zijn,
lijkt me ook niet de prioriteit qua investering.

ratatouile heeft helaas niet echt gezorgd voor meer bezoekers, waren er nog minder in 2014 dan jaar ervoor.
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Talking Mickey is blijkbaar een verkeerd gerucht die tussen de verschillende berichten terecht is gekomen. Voorlopig begrijpt Mickey dus nog altijd geen Frans :)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Dragy schreefCOLONWat vooral opvalt van de Aandeelhoudersvergadering (die nog steeds bezig is):
  • Disneyland Parijs moet er terug stralend uitzien, dus grote investeringen om het park terug naar originele schoonheid te brengen.
  • Er komt een Frozen zomerseizoen (vanaf eind mei 2015)!
  • Nieuwe effecten voor Space Mountain
  • Talking Mickey komt naar Parijs.
  • De 2014 cijfers zijn ronduit slecht
  • De 300.000.000 bezoeker wordt verwacht in 2015
  • Ook de Nautilis wordt volledig onder handen genomen
  • Village Nature wil Europa's leidende eco-toerisme resort worden.
Als voorbereiding op de nieuwe Frozen show die deze zomer de trekpleister wordt, waren Anna, Els, Kristoff en Olaf aanwezig op de aandeelhoudersvergadering!

Afbeelding

Foto: Chronique Disney
Later is ook de herfinanciering van 1000000000 € goedgekeurd voor Disneyland Parijs!!!

Dus nu komt er budget vrij....

Benieuwd wat het gaat geven met de aandelen!

Afbeelding
Afbeelding
PeterPan1
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2014, 16:40

Gisteravond een mail ontvangen over de emissie. Iemand anders al enig idee wat we nu moeten doen?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

PeterPan1 schreefCOLONGisteravond een mail ontvangen over de emissie. Iemand anders al enig idee wat we nu moeten doen?
Kreeg hem ook, je kan via de link 2 pdf's downloaden met details allemaal in het frans! pffff
Het is zo allemaal al niet simpel hoe of wat.
Het enige wat ik wel weet dat als je nu minimum 100 aandelen hebt en lid bent van de shareholdersclub je dat gewoon kan blijven met die 100 aandelen! En kost je niks.
In de documenten staat wat er komende dagen en weken gaat gebeuren ivm de kapitaalsverhoging, wij zouden als aandeelhouder ook de kans krijgen om per 1 aandeel nu, er 9 nieuwe bij te kopen aan 1 euro. Daarna kan je die houden of terugverkopen aan de Walt Disney Company aan 1.25 euro per aandeel. Maar hoe en wat weet ik ook niet helemaal :(

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Prins Adam schreefCOLON
PeterPan1 schreefCOLONGisteravond een mail ontvangen over de emissie. Iemand anders al enig idee wat we nu moeten doen?
Kreeg hem ook, je kan via de link 2 pdf's downloaden met details allemaal in het frans! pffff
Het is zo allemaal al niet simpel hoe of wat.
Het enige wat ik wel weet dat als je nu minimum 100 aandelen hebt en lid bent van de shareholdersclub je dat gewoon kan blijven met die 100 aandelen! En kost je niks.
In de documenten staat wat er komende dagen en weken gaat gebeuren ivm de kapitaalsverhoging, wij zouden als aandeelhouder ook de kans krijgen om per 1 aandeel nu, er 9 nieuwe bij te kopen aan 1 euro. Daarna kan je die houden of terugverkopen aan de Walt Disney Company aan 1.25 euro per aandeel. Maar hoe en wat weet ik ook niet helemaal :(
Ik heb eens contact opgenomen met bank, ben klant bij binckbank ben benieuwd of die erbij kunnen helpen...

Afbeelding
Afbeelding
sander71
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2015, 09:46

ik snap er ook helemaal niets van. kun je mij op de hoogte houden als je wat van binck hoort?

we kunnen m.i. via onze brokers (in mijn geval ook binck) gewoon altijd aandelen kopen tegen de dan geldende koers. ik weet niet hoe we iets moeten kopen tegen een zogenaamde "korting"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar