Disneyland Paris 20th Birthday

Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Leuk Artikel uit Metronieuws!!!
"Disneyland zal nooit af zijn, zolang er fantasie is"

Van een kale berg zand naar het mooiste Disneypark van de wereld. Dat was 24 jaar geleden het doel van Tony Baxter, Senior Vice President Walt Disney Imagineering. Volgende maand is het precies twintig jaar geleden dat Disneyland Paris de poorten opende. Tony Baxter herinnert het zich nog als de dag van gisteren. Hij ontwierp het park en een groot aantal attracties.

Wat was uw persoonlijke doel voor Disneyland Paris, toen u ruim twintig jaar geleden begon aan het ontwerp?
Toen ik hoorde dat Disneyland naar Europa zou gaan, was ik gelijk enthousiast. Ik wilde hier ontzettend graag aan meewerken. Ik was eerder al betrokken bij Disneyland Californië en Disney World Florida. Van Disneyland Paris wilde ik het mooiste park van allemaal maken.

Is dit gelukt?
Disneyland Paris is volgens mij het mooiste park, maar Disneyland Californië is het meest charmante park en Disney World Florida het meest spectaculaire park. Kiezen tussen deze parken is hetzelfde als mij vragen naar mijn lievelingskind.

Was het anders om een park in Europa te ontwerpen in vergelijking met de Amerikaanse parken?
Er waren twee grote uitdagingen. Dat waren de taal en het klimaat. Voor het eerst moesten we rekening houden met zeker vijf verschillende talen die de bezoekers zouden spreken. Daarom hebben we het park heel visueel gemaakt. Iedereen kan dingen zien, welke taal je ook spreekt. Alles moest duidelijker en kleurrijker. Dingen moesten het verhaal vertellen. De tweede uitdaging was het klimaat. We wilden in eerste instantie zoveel mogelijk overdekt terrein tegen de regen, maar toen ik alle terrassen van de restaurants in Parijs zag, realiseerde ik me dat mensen hier heel graag buiten willen zijn, alles overkappen zou een slecht idee zijn. Het was een hele uitdaging om hier een goede combinatie in te vinden.

Wat deed u twintig jaar geleden op de dag dat Disneyland Paris de deuren opende?
Mijn collega hield een speech en ik stond er naast. Ik was zo nerveus, het is toch het eerste Disneypark in Europa. Na de ceremonie heb ik de hele dag in het park rond gehangen. Ik heb alleen maar gekeken naar de reacties van de bezoekers. Heel veel tripjes heb ik die dag in de attracties gemaakt, dat is toch de beste plek om de reacties van bezoekers te zien.

Terugkijkend op de afgelopen twintig jaar, wat zou u willen veranderen in het park?
Niks, ik zou wel graag nog dingen willen toevoegen. Het lijkt me geweldig om nog meer verhalen in Discoveryland te creëren. Er ligt daar nog een heel stuk niet gebruikte grond achter, die zo bij het park betrokken kan worden.

Gaat dat gebeuren?
Walt Disney zei altijd: ”Zolang er nog fantasie in de wereld is, zal Disneyland nooit af zijn.”
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Het Main Street Station krijgt een gouden kleurtje:

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Radiodisneyclub

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator

Op 12 april verschijnt er een speciaal tshirt (één vrouwelijke en één mannelijke).

Afbeelding

Ook komt er een speciaal parkplannetje en pin voor die dag! De pin kost €12.99, maar heeft wel een zeer beperkte oplage.

Bron: DLRP Today & Disney Central Plaza
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Afbeelding

Er komt een nieuwe interactieve website van Disneyland Parijs. Waar bezoekers en cast members hun eigen foto's en video's kunnen uploaden, om hun eigen Disneyland Parijs geschiedenis te maken.

Ondertussen is de Timeline op de Disneyland Parijs website gelanceerd!!
Je kan er op een handige manier door de geschiedenis bladeren.

Goofy brengt een bezoek bij jou thuis via dit leuke filmpje.

En onderstaande filmpjes worden geplaatst onder de noemer "Focus on". Eerste filmpje handelt over de Disneyland Generation, en het tweede over Disneyland Paris als Holiday Destination.

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Er komt ook een boek uit "Disneyland Parijs: 20 years of Dreams" .

Dit boek bevat 192 pagina's en 500 foto's over de geschiedenis van Disneyland Parijs. De prijs is 49.99 euro. Er zou een oplage zijn van 5000 stuks, en men wil het boek graag in de winkels hebben op 12 april.

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Dlrptoday

Afbeelding
Afbeelding
Wezz
Member
Member

Een tweet van @DisneylandNL die iedereen alleen maar kan toejuichen!
'Vandaag hebben we alle parade- en showaankondigingen uit de Parken opnieuw opgenomen met een bekende Nederlandse stem. Wie zou het zijn..?' 100% echt Nederlands! ;-).
Michiel Veenstra is degene die de stem heeft gedaan! Toch gaaf voor hem als Disneyfan om zoiets te mogen doen..
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Fair88
Member
Member

In Disneyland Parijs is afgelopen weekend de viering voor het twintigjarig bestaan van het park op gang geschoten. Tal van vedetten waren aanwezig bij de openingsceremonie. Onder hen onder meer ex-voetbalvedette Zinedine Zidane en actrice Salma Hayek.

Ook uit België was er hoog bezoek. Prins Laurent, Prinses Claire en hun kinderen Louise, Nicolas en Aymeric maakten van de start van de paasvakantie gebruik om een weekendje in het populairste pretpark van Europa door te brengen. Ook Idool-sterren Kevin en Kato en Tanja Dexters waren van de partij.

Disneyland Parijs opende de deuren op 12 april 1992 en verwelkomde sindsdien al meer dan 250 miljoen bezoekers. Het park is al jaren de toeristische attractie nummer 1 in Europa.

Naar aanleiding van zijn twintigste verjaardag pakt het park uit met enkele nieuwe attracties. Topper is de avondshow Disney Dreams op en rond het Kasteel van Doornroosje. Tijdens deze spectaculaire show met projecties, lasers, waterfonteinen, pyrotechnische effecten en vuurwerk neemt Peter Pan de bezoekers mee naar tal van beroemde Disneyfilms.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Het Nieuwsblad
Disneyland Paris The Place Where Dreams Come True!!!!
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Vragenuurtje met Steve Davison, Kat de Blois en Katy Harris.

De pre show van het persevent.

De Ambassadeurs nodigen ons uit voor 12 april.

En de Main Street, U.S.A. Music Area Loop is aangepast aan die van de Amerikaanse parken. Beluister hem hier.

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Het definitieve programma voor 12 april is bekend:

08:00-10:00 - EMH in WDS
09:30 - Park deuren gaan open
09:45 - Openingscermonie op Town Square
10:00 - Flashmob in Main Street USA
10:45-11:15 - Tony Baxter in Videopolis
11:15-22:00 - 20 years of DLP memories in Videopolis
10.15,14:00, 16:00 &18:00 - Frontierland Celebrates met de Country Bears (inclusief Shaker) Goofy&Max
voor Cowboy Cookout
11:00,12:00, 13:00 & 16:00 - Adventureland Celebrates met Baloo, King Louie, Donald en Daisy
Vlakbij Colonel Hathi's Pizza Outpost
11:00,12:00, 13:00 & 18:00 - Fantasyland Celebrates met Mickey & Minnie bij Blanche-Neige et les Sept Nains
11:00,12:00, 13:00 & 15:00 - Discoveryland Celebrates met Stitch, Angel, Chip n Dale en Carisse bij Orbitron
18:15, 19:15, 20:15 & 21:15 - Mainstreet USA Celebrates, de grootste verassing van de dag met een heleboel exclusieve characters op Town Square

Om 17:00 DMOP en om 21:30 Dreams
(InsideDLParis)

Kijk vanavond om 18 uur Live naar Disneyland Paris 20th Anniversary.

Afbeelding
Afbeelding
Prince Philip
Member
Member

12 april 2012, en dag om nooit meer te vergeten!! Een greep uit de vele activiteiten.

Een filmpje over hoe de vliegtuigen boven het park vliegen.

Afbeelding

De Disney characters hadden hun mooiste outfit uit de kast getrokken. En het was ook een erg blij weerzien met sommigen.

Openings Ceremony/Flashmob: Mickey, Minnie, Donald, Daisy, Pluto, Goofy, Clarice, Knabbel & Babbel (in magiërs outfit), Genie, Woody, Buzz Lightyear, Pinocchio, Sully, Lilo, Stich, Jessie, Mrs. & Mr. Incredible.

Afbeelding

Afbeelding

Naast dit alles is er ook nog de Disney's Celebration Train en de Disney Magic on Parade.

Adventureland Celebrate's: Balou, King Louei, Mowgeli, Monkey's, Daisy & Donald (Special Safari Outfit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frontierland Celebrate's: Goofy, Max & Coontry Bears

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fantasyland Celebrate's: Mickey & Minnie, Sneeuwwitje, Prince Charming en de zeven dwergen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Discoveryland Celebrate's: Stitch, Angel, Clarice, Knabbel & Babbel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij al deze show's zijn ook dansers in het bijpassende thema: zo hebben ze bij Discoveryland rolschaatsers in Space, Fantasyland heeft Royal Fanfare, Frontierland heeft de Country band en Adventureland heeft speciale safari dansers.

Vanavond zal er 4 maal de speciale show Main Street Celebrate's zijn en Dreams.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

glstitch
Member
Member

Het was fantastisch behalve vanaf de derde Main Street USA Celebrates ! , iedereen moest ineens op de trotoir gaan staan en niemand kon nog zijn foto nemen met Main Street Duffy , terwijl de shows dervoor Duffy bijna bij iedereen langs geweest is.
Main Street USA Celebrates was zoo schattig met Duffy die praatte :D
Frontierland Celebrates was iets saaier , wel leuk dat de Country Bears weer eens volledig waren.
Adventureland Celebrates was leuk , maar je moest al echt op de eerste rij staan om te kunnen zien (Mowgli :D)
Fantasyland Celebrates was ook zeer leuk , genoeg plaats en je kon van overal goed zien
Discoveryland Celebrates was zéér leuk , we hebben nu ook de 'nieuwe' Angel !(bij 1 show was er wel een probleempje maar kan altijd gebeuren).

Alle characters hadden ook een speciale ketting met een logo van de naam van de show (bv. Discoveryland Celebrates in een gouden bliksem).

Zal vanavond de eerste video's posten.
Wezz
Member
Member

Dit was echt de beste dag ooit! Wat een geweldige happenings en prachtige outfits voor de characters. Een absoluut geslaagde dag wat al begon met een geweldige opening van het park. Had het voor geen goud willen missen.

Main Street USA Celebrates had ik wel iets totaal anders verwacht, aangezien er stond dat dit de grootste verrassing zou zijn. Maar uiteindelijk was dit wel 1 van de leukste shows, kreeg er heimwee van naar WDW!

We moeten de prins enorm dankbaar zijn dat dit allemaal is geregeld voor de 20e verjaardag. En dat we er allemaal gewoon bij mochten zijn! Foto's van mij volgen waarschijnlijk vanavond
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Svenneke
Member
Member

Wezz @ zo 15 apr, 2012 07:15 schreef:Dit was echt de beste dag ooit! Wat een geweldige happenings en prachtige outfits voor de characters. Een absoluut geslaagde dag wat al begon met een geweldige opening van het park. Had het voor geen goud willen missen.

Main Street USA Celebrates had ik wel iets totaal anders verwacht, aangezien er stond dat dit de grootste verrassing zou zijn. Maar uiteindelijk was dit wel 1 van de leukste shows, kreeg er heimwee van naar WDW!

We moeten de prins enorm dankbaar zijn dat dit allemaal is geregeld voor de 20e verjaardag. En dat we er allemaal gewoon bij mochten zijn! Foto's van mij volgen waarschijnlijk vanavond
Hoezo, de prins? Komt het daardoor? Heb wel gezien dat hij een speciale privévoorstelling kreeg van Fantasyland celebrates, maar wist niet dat hij met alles betrokken was. Indien wel: merci, zou ik zeggen!:)
Wezz
Member
Member

Jah wat ik heb begrepen heeft hij hier allemaal voor gezorgd. Alleen de flashmob had Disney zelf gepland. Bij elke show heeft hij een keer vooraan gestaan met z'n hele gevolg. Wij troffen ze elke keer weer aan. Maar hebben ook fantastische foto's! Ga zo beginnen aan een tripreport
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

2 hele leuke filmpjes van 12 April !!!

Toespraak Philippe Gas en Flashmob

Gesprek met Tony Baxter

Beide waren uniek om me te maken. Het was een geweldige dag!

DLP kreeg op 20 jaar meer dan 250 milj bezoekers:
20 years of Tourism expertise (by Disneyland Paris)

Since 1992, and thanks to its capacity to constantly innovate, Disneyland Paris has held the title of Europe’s favourite tourist destinations. The site has welcomed one quarter of a billion visits in twenty years! A true leader in European tourism, Disneyland Paris is also a choice partner for meetings and conventions. Proof of this lies in the 1,000 events hosted onsite every year. The future is packed with projects associated with the tenth Cluster structure in the Île-de-France region. This will bring together seven public and private partners to lead the creation of a centre for tourism excellence, the Tourism Cluster. Other major projects that will influence tomorrow’s tourism include Villages Nature.

Afbeelding
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Archief 2013”