Terreuraanslagen in Frankrijk

Allerlei info Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Tess81
Member
Member
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2015, 18:45

Oh bah, dat is zeker even slikken. Maar Gert heeft wel gelijk, het blijft een mooi doelwit. Gelukkig zijn deze idioten opgepakt.
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
Gebruikers-avatar
Sabina
Member
Member
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2015, 14:53

We gaan wel gewoon trouwens. Waar zou je beter kunnen sterven dan op de happiest place on earth? ;)
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Terroristen planden aanslag in Disneyland Paris

Afbeelding

bron : http://www.looopings.nl/weblog/6510/Ter ... Paris.html
Gebruikers-avatar
Kussiez_anne
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 20:07

Waar ben je tegenwoordig nog wel veilig? En ik moet zeggen ze zijn zeer goed beveiligd en de kans dat het gebeurt is heel groot maar er hoeft hier in nederland maar 1 gek te lopen en het kan hier dan ook gebeuren.
De politie heeft in ieder geval nu goed gehandeld je merkt daarin ook dat is qua sterkte af neemt!
En gewoon gaan genieten van disneyland gaan wij ook doen begin januari
Afbeelding
RoseRaven
Member
Member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2014, 22:10

Oh bah hier schrik ik echt van! Want 1 dec zou ik daar inderdaad gelopen hebben...
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Ik snap je angst RoseRaven ... Maar zoals Kussiez_anne zegt kan het echt overal gebeuren ... dit mag je echt niet tegenhouden om gewoon te genieten van Disneyland ... wees er maar zeker van dat de veiligheid weer een beetje meer is nu ...
Gebruikers-avatar
frummel88
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2016, 12:39

Hier ook wel een beetje angst, wij wilde in januari een abbo aanschaffen en omdat 5 januari een blockdag is Parijs in maar ik blijf na dit soort berichten wel met ene knoop ij mijn maag zitten.
Afbeelding

1x Disneyland 2010
4x Disneyland 2011
5x Disneyland 2017
2x Disneyland 2018

Gepland: April 2018
Dave
Member
Member
BerichtenCOLON 223
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2014, 22:05

Per jaar doe ik zo'n heel wat pretparken en andere dagattracties, maar echt nergens is de beveiliging zo goed als in Disney. We zijn nu pas terug van 3 dagen en werden alles bij elkaar een 10-tal keer gecontroleerd. Hoewel je wel met het idee rondloopt tijdens het aanschuiven bij attracties of staat te wachten op een parade/show van 'stel dat hier nu iemand tussen staat met zo'n marginaal slecht idee...' voelde ik me er toch steeds erg veilig. De beveiliging is ook goed op punt, zo schuif je ook voor de parken en vanaf de hotels behoorlijk snel door. Er zijn veel posten zodat er nooit echt grote opstopping ontstaat. Zelfs wanneer dat toch zou gebeuren, staan er steeds mensen van de beveiliging met explosievenhonden enz. rondom. Iemand met zo'n slecht idee maakt daar weinig kans! Met wat ik nu weet, nu ik terug ben, zou ik een bezoekje komende week niet uitstellen of verplaatsen. Als bezoeker mag je jezelf daar echt wel veilig voelen hoor!
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Dave schreefCOLONPer jaar doe ik zo'n heel wat pretparken en andere dagattracties, maar echt nergens is de beveiliging zo goed als in Disney. We zijn nu pas terug van 3 dagen en werden alles bij elkaar een 10-tal keer gecontroleerd. Hoewel je wel met het idee rondloopt tijdens het aanschuiven bij attracties of staat te wachten op een parade/show van 'stel dat hier nu iemand tussen staat met zo'n marginaal slecht idee...' voelde ik me er toch steeds erg veilig. De beveiliging is ook goed op punt, zo schuif je ook voor de parken en vanaf de hotels behoorlijk snel door. Er zijn veel posten zodat er nooit echt grote opstopping ontstaat. Zelfs wanneer dat toch zou gebeuren, staan er steeds mensen van de beveiliging met explosievenhonden enz. rondom. Iemand met zo'n slecht idee maakt daar weinig kans! Met wat ik nu weet, nu ik terug ben, zou ik een bezoekje komende week niet uitstellen of verplaatsen. Als bezoeker mag je jezelf daar echt wel veilig voelen hoor!
zelfs dan nog, beter af en toe opstoppingen een aanschuiven maar veilig zijn dan dat ze minder grondig controleren om het volk sneller binnen te hebben en dat er dan zo'n gek mee naar binnen kan glippen hé.
Het is iets waar je niet teveel bij stil mag staan, anders kan je straks niet eens meer naar de supermarkt toe in je eigen dorp. Ja, het kan gebeuren, en op de éne plek is meer risico dan de andere, maar je kan jezelf er niet om gaan opsluiten. Nu moet ieder voor zichzelf beslissen waar ze de grens trekken van dit doe ik nog wel en dat vind ik niet veilig meer, maar als je zielig thuis in je zetel blijft zitten dan hebben die gekken al gelijk gewonnen denk ik dan.
Afbeelding
Dave
Member
Member
BerichtenCOLON 223
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2014, 22:05

zelfs dan nog, beter af en toe opstoppingen een aanschuiven maar veilig zijn dan dat ze minder grondig controleren om het volk sneller binnen te hebben en dat er dan zo'n gek mee naar binnen kan glippen hé.

Nee maar dat kan dus niet, want iedereen MOET door de controle. Zelfs na de controlepost is nog een extra bewaking die kijkt of er inderdaad niemand doorheen glipt. Wat ik bedoelde is dat als er veel opstopping zou zijn vlak voor de controlepost, net daar wel eens een ideale plaats zou kunnen zijn voor die gekken om wat uit te steken. Maar door de veiligheidsmensen en honden die daar rondom aanwezig zijn, is dat dus ook niet mogelijk.
Gebruikers-avatar
Kussiez_anne
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2016, 20:07

Ik vroeg me af zouden cast members ook gecontroleerd worden? En hoe is het bij de hotels? Laatst hebben ze bij hotel new york ook een man opgepakt met 2 pistolen en kopie van de koran, het blijft een groot doelwit en ik denk dat ze het dan inderdaad voor de controle posten, disney village of hotels zullen doen dan in het park maar ik hoop dat het nu weg blijft en anders er wordt genoeg gedaan om te voorkomen en maar hoop houden!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Wees er maar zeker van dat cast members gecontroleerd worden .... :yes:
Wanneer je het Disneyland hotel binnen gaat ... moeten al je spullen door een scanner .
En zelf wordt je ook nog gecontroleerd met een handscanner .
Dus hier is de controle zeer goed .
Bij de partner hotels vind ik persoonlijk dat de controle zeer laag is .
En dat vind ik wel jammer opzich .
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Dave schreefCOLON

Nee maar dat kan dus niet, want iedereen MOET door de controle. Zelfs na de controlepost is nog een extra bewaking die kijkt of er inderdaad niemand doorheen glipt. Wat ik bedoelde is dat als er veel opstopping zou zijn vlak voor de controlepost, net daar wel eens een ideale plaats zou kunnen zijn voor die gekken om wat uit te steken. Maar door de veiligheidsmensen en honden die daar rondom aanwezig zijn, is dat dus ook niet mogelijk.
Klopt dat is ook precies mijn angst, soms staat er wel een enorme rij voor de controle en dat is het kwetsbaarste moment. Ondanks dat er wel gaten in beveiliging zitten (ik ga bewust niet zeggen wat) zijn dat ook zaken die niet altijd gebeuren, dus ik het park voel ik me zeker veilig, maar tussen de controle en de parkeerplaats...
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Hoh, van die beveiliging heb ik eigenlijk nog niet zoveel gemerkt. Laatste keer dat we gingen was in maart en was gewoon rugzakcontrole. Niemand die jas moest opendoen ofzo dus kan je toch wel heel gemakkelijk wapens binnensmokkelen? Of gewoon al in een vals compartiment in een kinderwagen ofzo. Ze kunnen nooit ALLES controleren. Maar ik hoop uiteraard dat er nooit iets zal gebeuren.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Er zijn tegenwoordig toch poortjes waar je door heen moet? Of zijn die van na maart? Mijn ervaring is dat het voor de poortjes jas open was en erna niet meer
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar