Ik kreeg me toch een geweldige opmerking met Halloween als ik voor de oranje EAC ging, haha.
Want ja, ik ben van België, ik spreek Engels tegen de CM's, en ik krijg de vraag: waarom is de brief dan in het Frans ??
Euhm ... omdat jullie Frans spreken/het park in Frankrijk ligt ??? Verschrikkelijk.
Disney voor mindervaliden
-
imagination75
- Member

- BerichtenCOLON 9
- GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2012, 22:28
Hoi, nog twee vraagjes. Mijn moeder,rolstoelgebondwn,gaat een jaarkaart kopen. Volgens mij goedkoper dan 4 dagen entree. Wat betaald dan haar vriend, de begeleider?
Koopt ze dan eerst haar jaarkaart...en dient ze dan terug te gaan voor haar groene kaart?
Graag uitleg.
Alvast bedankt!!
Koopt ze dan eerst haar jaarkaart...en dient ze dan terug te gaan voor haar groene kaart?
Graag uitleg.
Alvast bedankt!!
Je moet wel brief arts in engels of frans meehebben met daar in wat je moeder mankeert. Jaarkaart kan je aan de kassa kopen en dan dezelfde dag bij burau passport omwisselen in def jaarkaart. Hier kan ze ook meteen verzoek doen voor groene kaart.
Als jaarkaarthouder kan je kaartjes met korting kopen. Maar als goed is kan ze per dag voor 1 begeleider een toegangskaart halen bij de invalide kassa of guest relations dat laatste is laatste kan jevinden net voor bij ingang van disneyland hotel helemaal rechts.
Als jaarkaarthouder kan je kaartjes met korting kopen. Maar als goed is kan ze per dag voor 1 begeleider een toegangskaart halen bij de invalide kassa of guest relations dat laatste is laatste kan jevinden net voor bij ingang van disneyland hotel helemaal rechts.
-
imagination75
- Member

- BerichtenCOLON 9
- GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2012, 22:28
Dus als het goed is kan de begeleider kosteloos mee naar binnen? Bedankt voor jullie antwoord!
Als je moeder een Europese invaliden kaart heeft mag ze inderdaad een gratis begeleider meenemen. Hiervoor moet wel iedere dag een kaartje gehaald worden en ik weet niet of dit al kan tijdens de Extra Magic Hours waar ze als jaarkaarthouder wel recht op heeft.
Paar weken geleden kon ik begeleiderskaartje halen bij de guest relations desk deze is bij de kassa's buiten park. Daarna mochten we gewoon naar binnen terwijl we in partner hotel sliepen. Mochten later toen er werd gecontroleerd voor het kasteel op wel of niet toegang hebben op EMH ook gewoon van de plaza doorlopen naar fantasyland.olafLover schreefCOLONAls je moeder een Europese invaliden kaart heeft mag ze inderdaad een gratis begeleider meenemen. Hiervoor moet wel iedere dag een kaartje gehaald worden en ik weet niet of dit al kan tijdens de Extra Magic Hours waar ze als jaarkaarthouder wel recht op heeft.
- Minnie1979
- Member

- BerichtenCOLON 475
- GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24
Wij gaan komende weken ook jaarkaart aanschaffen met ons gezin. Mijn zoon heeft ook diagnose ASS en kan geen wachtrijen doen door de vele prikkels. Kopen wij dan best maar 3 jaarkaarten aan ipv 4? Gezien de begeleider gratis binnen mag?
Als jaarkaarthouder krijg je EAC kaart voor de duur van je jaarkaart heb ik begrepen?
Als jaarkaarthouder krijg je EAC kaart voor de duur van je jaarkaart heb ik begrepen?

Met een ASS diagnose mag je niet gratis een begeleider mee naar binnen nemen. Dat geldt alleen als je een Europese invalide kaart hebt (zo'n parkeerkaart). Je heb wel kans dat je een groene kaart krijgt waarmee je de rijen kan over slaan.
je hebt inderdaad recht op een gratis begeleider. Je moet dan wel altijd in de rij staan voor de gratis kaart. Afhankelijk van de de periode dat je gaat kan dit best een lange rij zijn. Als je altijd met het gezin gaat in drukkere periodes zou ik zelf overwegen om toch voor iedereen een jaarkaart te nemen, dit scheelt een hoop wachttijd bij de kassa.
Soms geven ze de gratis kaart voor max 3 dagen in 1 keer, maar dat hangt af van de medewerker die je treft.
Soms geven ze de gratis kaart voor max 3 dagen in 1 keer, maar dat hangt af van de medewerker die je treft.
Is niet zo. Ik mag ook een begeleiderskaart halen terwijl geen europese parkeerkaart heb. Zolang je een groene kaart heb bij je jaarkaart waarop duidelijk staat je niet zonder begeleider ergens in mag, mag je kaartje halen. Je moet immers begeleiding meehebben. Ook rolstoelers mogen kaartje halen. De icoonen waar een rood sterretje bijstaan zijn die categorieën waar bij begeleiding verplicht is.olafLover schreefCOLONMet een ASS diagnose mag je niet gratis een begeleider mee naar binnen nemen. Dat geldt alleen als je een Europese invalide kaart hebt (zo'n parkeerkaart). Je heb wel kans dat je een groene kaart krijgt waarmee je de rijen kan over slaan.
Ik was onder de indruk dat je enkel een gratis kaart mocht gaan halen als je een rolstoeltje op je jaarpas hebt staan... Groene kaart hoef je zelfs niet eens af te geven
Heb ik ook jaren gedacht maar dat is dus niet zo.digikleuter schreefCOLONIk was onder de indruk dat je enkel een gratis kaart mocht gaan halen als je een rolstoeltje op je jaarpas hebt staan... Groene kaart hoef je zelfs niet eens af te geven
En olaflover geen probleem kan gebeuren, komt denk ik ook omdat ze bij bureau passport zo ongelovelijk dramen over europese parkeerkaart alsof iedereen alleen in een rolstoel zit die ziek is.

[/u