Disney voor mindervaliden
Een vriendin van mij is een keer door iemand gevraagd bij de uitgang van BTM of ze mee wilde als begeleider. Ze wilde wel nog een keer, dus is meegegaan. Denk dat je altijd wel iemand kan vinden die bereid is om begeleider te zijn voor hem. D-Tekenaar heeft foto's dat hij "gered" werd toen hij vast zat (toch?), dan laten ze gewoon de brandweer komen, denk ook niet dat jij hem kan dragen.
- D-Tekenaar
- Member

- BerichtenCOLON 12207
- GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Ja en het was echt geen gemakkelijke klus !!!
Ik weeg echt veel en ze moesten toch behoorlijk sjouwen om me weer veilig buiten te brengen .
Maar het was wel een attractie op zijn eigen voor mij hoor hahaha
Rolstoelers moeten ten alle tijden een begeleider van 18 jaar of oufer bij zich hebben. Hij word dus niet in zijn eentje toegelaten bij rides. Zijn ze behoorlijk streng in wat ook te begrijpen is. De begeleider moet nl de rolstoeler helpen in en uit de ride te komen. Alleen bij een noodsituatie zal personeel/brandweer mee komen helpen. Lijkt me verstandig om als mogelijk is nog ene volwassenen mee te nemen naar dlrp zodat er een je man kan begeleiden en de ander bij de kids kan zijn. Je man mag in totaal 4 mensen meenemen. Ook mag hij voor de begeleider elke dag een zogenaamd care taker kaartje halen bij de invalide kassa. Dan mag begeleider gratis mee naar binnen. Verlaagt hopleijk ook de drempel om iemand extra mee te nemen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik snap dat ze regels hebben en dan moeten we nog maar even kijken hoe we het gaan doen. Het lastige is dat hij mocht her nodig zijn zelf ut een attractie zou kunnen komen omdat zijn handicap vooral zit in het gebrek aan energie. De dagen erna kan hij dan niets meer en alleen op bed liggen maar dat zien we dan wel
Ik denk niet dat we iemand gaan meenemen omdat we juist een vakantie willen met het gezin. Stof over na te denken.
Bij BTM zit je met zijn alle in kar (neem aan dat de kinderen ook mee gaan) dus waarschijnlijk gaat dat wel goed. Hangt wel af van de leeftijd van de kinderen vaak. Kinderen onder de 7 mogen nog niet zonder begeleiding in veel rides, vandaar dat ze bij Buzz moeilijk deden waarschijnlijk, want zowel je gehandicapte persoon als de kinderen hebben dan een begeleider nodig en dan heb je dus een extra 18+ persoon nodig.
- Minnie1979
- Member

- BerichtenCOLON 475
- GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24
Hallo,
In topic van Star wars las ik dat er aparte rij is (priority kaart) voor het inschrijven van de jedi training academy.
Ik vroeg mij af of er ook aparte rij om achter een kaartje te gaan voor het prinsessenpaviljoen of hoe gaat dat tegenwoordig? is al 2 jaar geleden dat we nog naar Disneyland geweest zijn.
Anders iemand nog praktische tips voor ons eerste Disney tripje van 2017?
groetjes
In topic van Star wars las ik dat er aparte rij is (priority kaart) voor het inschrijven van de jedi training academy.
Ik vroeg mij af of er ook aparte rij om achter een kaartje te gaan voor het prinsessenpaviljoen of hoe gaat dat tegenwoordig? is al 2 jaar geleden dat we nog naar Disneyland geweest zijn.
Anders iemand nog praktische tips voor ons eerste Disney tripje van 2017?
groetjes

- Mama van prinsesjes
- Moderator

- BerichtenCOLON 4991
- GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52
Beantwoordt dit je vraag?D-Tekenaar schreefCOLONBij de prinses paviljoen moet je tijdens de ochtend een plekje reserveren .
Dit is vanaf 10 uur ! En je moet dit doen aan de Mindervaliden ingang vlak bij Small World .
Volg onze avonturen op instagram
- Minnie1979
- Member

- BerichtenCOLON 475
NeenMama van prinsesjes schreefCOLONBeantwoordt dit je vraag?D-Tekenaar schreefCOLONBij de prinses paviljoen moet je tijdens de ochtend een plekje reserveren .
Dit is vanaf 10 uur ! En je moet dit doen aan de Mindervaliden ingang vlak bij Small World .
Ik heb dat gelezen. Ik veronderstel dat dit voor iedereen is maar ik vroeg mij af of er aparte rij is als je over priority kaart beschikt of gewoon zoals de rest in de rij moeten staan.
Is het momenteel kaartjes die uitgedeeld worden of via een automaat zoals de FF.
Twee jaar geleden zijn we niet in het prinsessen paviljoen geraakt omdat alle kaartjes de deur uit waren. Zou graag volgende week toch één keer bij hen geraken met onze kids.

Ik weet niet zeker of er op dit moment weer kaartjes uitgedeeld worden in de PP of niet. Toen dit wel het geval was, was er inderdaad een aparte rij voor de kaartjes voor een priority kaart. Is FF een typefout en bedoel je Fast Pass? Er waren namelijk inderdaad apparaten gekomen vorig jaar voor de kaartjes, het systeem werkt echter hetzelfde, alleen ipv een CM die het kaartje schrijft, komen ze uit een machine, je moet er nog steeds op tijd voor in de rij staan, dus anders dan de FastPass (of als een FastPass die bijna meteen op is
)
Maar goed, ik weet niet hoe het nu gaat, de laatste keer dat ik er was stond er een bord met twee prinsessen die er zouden zijn en de tijden wanneer welke er was. Als dat zo is kan je neem ik aan via de invalide ingang naar binnen op ieder moment, net zoals bij Meet Mickey.
Maar goed, ik weet niet hoe het nu gaat, de laatste keer dat ik er was stond er een bord met twee prinsessen die er zouden zijn en de tijden wanneer welke er was. Als dat zo is kan je neem ik aan via de invalide ingang naar binnen op ieder moment, net zoals bij Meet Mickey.
Ik heb even in het programma gekeken en er wordt niets gezegd over een starttijd van de uitnodigingen, dus ik ga er vanuit dat er op dit moment geen kaartjes zijn en dat je dus gewoon op elk moment naar de invalide ingang kan
- Minnie1979
- Member

- BerichtenCOLON 475
Bedankt voor de verduidelijk, inderdaad typfoutje, bedoelde inderdaad die toestellen voor FastPassolafLover schreefCOLONIk heb even in het programma gekeken en er wordt niets gezegd over een starttijd van de uitnodigingen, dus ik ga er vanuit dat er op dit moment geen kaartjes zijn en dat je dus gewoon op elk moment naar de invalide ingang kan
Zal nog beetje zoeken zijn om onze draai te vinden maar zal wel lukken

Geen de kaart laten zien aan de CM bij de ingang, deze zal dan de ingang wijzen die je moet gebruiken, of een terugkom tijd geven oid. Het is ook niet overal en altijd hetzelfde, dus dat is de meest veilige methode.
Ga het vooral ook de eerste dag al proberen, als de terug kom tijden dan toch al op zijn, weet je dat de volgende dag eerder/op een bepaalde tijd er moet zijn.
Ga het vooral ook de eerste dag al proberen, als de terug kom tijden dan toch al op zijn, weet je dat de volgende dag eerder/op een bepaalde tijd er moet zijn.
- Minnie1979
- Member

- BerichtenCOLON 475
Thx. Probleem is dat we de eerste dag onze jaarpassen moeten gaan omwisselen (heb voucher) en de priority kaart aanvragen. Zal waarschijnlijk nog efkes duren in het jaarkaartenbureau...olafLover schreefCOLONGeen de kaart laten zien aan de CM bij de ingang, deze zal dan de ingang wijzen die je moet gebruiken, of een terugkom tijd geven oid. Het is ook niet overal en altijd hetzelfde, dus dat is de meest veilige methode.

Bij alle meet greets waar zo wie zo een fotograaf van disney bij is en characthers die op een plek staan waar met een bord is aangegeven dat ze daar staan en hoe laat werken ze tegenwoordig met tijden voor mindervaliden. Je meld je bij cm met rode jas of shirt en die kijkt op de lijst na wanneer eerst volgende mogelijkheid is. Kam zijn dat er geen reserveringen zijn op dat moment en dan hoef je maar even te wachten voor je aan de beurt bent. Als er wel reserveringen zijn hoor je wanneer de volgende mogelijkheid is voor jou party. Je moet wel de priority kaart al hebben want ze noteren je naam en kaartnummer oo de lijst en je krijgt enbriefje met zelfde gegevens naam hoe laat bij wie en hoeveel mensen uit je party. Je meld je op aangegeven tijd en dan mag ensnel via de uitgang van de meet greet zone naar het figuur toe. Eigenlijk geld dit voor alle characthers die oo het programma staan aangegeven.
Loslopende characthers die spontaan buiten komen werken niet met een tijd. Daar kan je in de rij gaan staan of als dat niet kan even de begeleider aanspreken je kaart laten zien en vragen of ze je kunnen helpen om de characther te ontmoeten. Over algemeen is dit geen probleem en moeten ze je ook Helpen. Heel heel af en toe kom je er een tegen die er geen zin in heeft. Dan gewoon even blijven aandringen en uitleggen dat het wel zo prettig is als ze wel helpen want je hebt de kaart niet voor niks. Let wel oo dat de kaart houder wel e bij is als je terug gaat voor de meet and greet. Je kan niet zonder die persoon aankomen zetten en alleen briefje tonen. Dan moet je in de gewone rij staan.
Systeem werkt ook bij de prinsessen in het paviljoen, en meet mickey in zijn theater.
Loslopende characthers die spontaan buiten komen werken niet met een tijd. Daar kan je in de rij gaan staan of als dat niet kan even de begeleider aanspreken je kaart laten zien en vragen of ze je kunnen helpen om de characther te ontmoeten. Over algemeen is dit geen probleem en moeten ze je ook Helpen. Heel heel af en toe kom je er een tegen die er geen zin in heeft. Dan gewoon even blijven aandringen en uitleggen dat het wel zo prettig is als ze wel helpen want je hebt de kaart niet voor niks. Let wel oo dat de kaart houder wel e bij is als je terug gaat voor de meet and greet. Je kan niet zonder die persoon aankomen zetten en alleen briefje tonen. Dan moet je in de gewone rij staan.
Systeem werkt ook bij de prinsessen in het paviljoen, en meet mickey in zijn theater.
- Minnie1979
- Member

- BerichtenCOLON 475
Bedankt Calimero voor de vele informatie.
We gaan sowieso eerst achter onze jaarkaarten in het jaarkaartenbureau, dacht je dat je priority kaart ook krijgt? Allé hoop dat het geen probleem gaat zijn anders wordt het ramp voor mijn zoon. Heb engelstalige verklaring met diagnose en dat hij onmogelijk in de rij kan staan door de vele prikkels.
We gaan sowieso eerst achter onze jaarkaarten in het jaarkaartenbureau, dacht je dat je priority kaart ook krijgt? Allé hoop dat het geen probleem gaat zijn anders wordt het ramp voor mijn zoon. Heb engelstalige verklaring met diagnose en dat hij onmogelijk in de rij kan staan door de vele prikkels.

[/u