Disney brengt 'Beauty and the Beast' tot leven

Alles over de Live-action films.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Beauty and the Beast | Ondertitelde Clip: Lumière Beraamt Een Romantisch Plan | Disney BE

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Ontdek Beauty and the Beast met je Dreampas !!!

Afbeelding

Klik hier voor je reservering !!!
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Koop vanaf vandaag de Cd van Beauty and the Beast !!!

Klik hier voor een exemplaar van de cd!
Gebruikers-avatar
Miss Ariel
Member
Member
BerichtenCOLON 1806
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014, 08:37

Een beauty van een film met een beast kantje

De geliefde klassieker “Beauty and the Beast” komt opnieuw tot leven in een prachtige spannende nieuwe live action film!

Wie kent deze Disney klassieker niet? Door velen geliefd door de prachtige animatie, mooie boodschap dat liefde kan groeien en van binnen zit, adembenemende tijdloze muziek zoals de titelsong “Beauty and the beast”, geweldige personages die je direct in je hart sluit en zoveel meer. Deze topfilm met romantische kant won niet alleen talloze prijzen maar ook ieders hart elke keer de film bekeken werd of als de musical werd gespeeld.

Afbeelding

Dus waarom een live action film maken van een tijdloze geliefde klassieker? Disney’s antwoord: omdat we door de moderne technologie het verhaal nog mooier kunnen laten uitkomen en omdat we nu meer mogelijkheden hebben. Nou dat wil iedereen weleens met eigen ogen zien, niet? Want veel mensen sloeg de angst om het Disney hart dat deze prachtfilm verprutst ging worden als live action, ook de bekendmaking van de cast met o.a. Emma Watson als Belle (bekend als Hermione uit de Harry Potter films), Dan Stevens als Beast (bekend van oa Downtown Abbey), Luke Evans als Gaston (bekend van oa The hobbit), Josh Gad als LeFou (bekend als de stem van Olaf) als ook een Disney favoriet Emma Thompson die mee doet, kon niet iedereen geruststellen.

Ook ik had mijn bedenkingen. Ik had leren houden van Belle en het Beest, maar zou ik terug verliefd kunnen worden op het verhaal dat me zo nauw aan het Disney hart ligt in een live action versie? Aan een meesterwerk moet je niet prutsen toch? Ik kreeg de bijzondere kans om het antwoord sneller als ik dacht te weten te komen toen ik voor Café Mickey naar de speciale voorvertoning mocht gaan, een spannend moment!

Afbeelding

Nota;
Aan alle liefhebbende ouders van jonge kroost; dit is geen schattige Disney animatie film met enkel luchtige mooie momenten, het gaat er vaker donkerder en iets enger aan toe. Daarom is er voor deze film een leeftijdgrens van 12 jaar gesteld. Check je bioscoop voor je gaat of je kind onder begeleiding van een volwassene toch de film mag zien. Jullie kennen je eigen kind het beste natuurlijk maar ik snap wel dat ze denken dat de film voor sommige kinderen wat te heftig kan zijn aangezien hij een stuk donkerder is dan het origineel.

Afbeelding

Het verhaal
Eigenlijk begint de live action film hetzelfde als de animatie film; met de belangrijke monoloog over de egoïstische prins die geen liefde in zijn hart heeft en vervloekt wordt door een tovenares als hij haar geen onderdak tegen de storm bied. Ook Belle zien we voor het eerst rondwandelen in haar dorp onderweg naar de boekwinkel voor een nieuw leesavontuur, terwijl ze nagezongen wordt door de dorpelingen die haar vreemd vinden en Gaston die de jacht op haar opent. Helaas voor hem liggen haar interesses elders, avontuur in de wijde wereld wil zij. Dat heeft ze misschien van haar vindingrijke vader geërfd maar die kiest tegenwoordig liever voor klein en veilig. Misschien heeft ze het van haar overleden moeder die zo gemist wordt? Toch zijn Belle en Maurice samen een happy family die van alles nieuws uitvinden. Wanneer Maurice voor twee dagen vertrekt, zal hij niet terugkeren met een roos voor zijn dochter, maar een angstige Phillipe die Belle naar hem en het betoverde kasteel leidt. Het kasteel is niet enkel een thuis van een eng beest dat geen hart lijkt te bezitten, maar ook van opgewekt personeel in de vorm van pratende voorwerpen. Belle’s meest magische en spannendste avontuur zal ze zelf beleven ook al had ze dit alles nooit kunnen bedenken. Zeker niet dat een roos in bloei zo belangrijk kon zijn!

Afbeelding

Mijn mening
Ik was erg opgelucht na het zien van de film want ik vond dat ze het prachtige verhaal en de animatiefilm uit 1991 recht aan deden, wat een hele opgave was vanwege hoe geliefd deze tijdloze klassieker is. Van begin (letterlijk vanaf het Disney logo!) tot de aftiteling is alles prachtig in de stijl van de film die met zoveel oog voor detail is gemaakt dat je hem enkel al een paar keer kunt gaan kijken om alles te zien. Het verhaal is in grote lijnen hetzelfde maar net zoals in de live action Cinderella is er meer achtergrond informatie in verwerkt zoals de moeder van Belle, de ouders van het Beest, een andere kant van Gaston en LeFou en zien we meer hoe Belle en het Beest naar elkaar toegroeien, wat het verhaal nog meer diepgang geeft naar mijn mening.

Er zit meer musical in de film verwerkt, er wordt meer gezongen: de klassiekers “ Belle”, “Be our guest”, “Gaston” en “Beauty and the Beast” komen voorbij maar ook drie nieuwe nummers zijn te horen waaronder het prachtige "How Does a Moment Last Forever" door Celine Dion gezongen bij de aftiteling, (een reden om te blijven zitten dus!) en in de film door Belle’s vader, “Days in the sun” over Beest en zijn ouders en “Evermore” een solo door het Beest. Stuk voor stuk prachtnummers die een meerwaarde zijn voor het verhaal. Ik miste wel meer nummers van de musical die ik graag had gehoord maar de nieuwe maakten dit voor mij dan weer goed.

Alle personages waren een beetje anders maar erg mooi gedaan als ook iets moderner neergezet. De hele cast zat niet alleen goed in hun rol maar voegde er ook iets nieuws aan toe, dan heb ik niet enkel over goede zang maar ook een persoonlijke touch. Ondanks dat deze film een meer donkere ondertoon heeft, vond ik dat juist iets toevoegen. Dat mag ook wel met een film waarin een van de hoofdrollen door een Beest wordt gespeeld denk ik dan.

Wat ik ook erg knap vond aan de film was dat alles heel echt over kwam, alsof het geen film maar een waargebeurd verhaal was en dat verhaal sleepte je helemaal mee ondanks dat je weet hoe het gaat eindigen omdat je die film sinds kinds af aan hebt gezien.

Afbeelding

Het is gewoon weer een top film om aan de Disney lijn toe te voegen met romantiek, humor, liefde, mooie boodschap, familie en ontdekkingen in de magische wereld zoals Disney dat het beste kan.
Dit is een prachtige visueel spektakel dat je niet mag missen!
Ik voorspel de kaskraker van dit jaar.
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Ik kijk echt heel erg uit naar deze film. We hebben al een weekend geprikt, ik hoop dat er nog kaartjes beschikbaar zijn.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

BEAUTY AND THE BEAST TV Spot #19 - Better Than The Original (2017) Emma Watson Disney Movie HD

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Luke Evans & Josh Gad: Beauty and the Beast Prank

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Beauty and the Beast Cast Plays Disney Trivia | Oh My Disney

Gebruikers-avatar
Gert
Member
Member
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2009, 23:48

Mooie review Miss Ariel.
Ik kijk zelf ontzettend uit naar deze film. Ik heb al afgesproken met vrienden om hem binnenkort zeker in de bioscoop te gaan bekijken. Van de teasers en trailers die ik al zag ziet het er fantastisch uit. Vind ik overigens voorlopig al van alle live actions die verfilmd zijn van de echte classics.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Koop de Beauty and the Beast Pandora set ...En krijg een gelimiteerde lithograph !!!

Afbeelding

lees meer op : http://www.pandora.net/en-us/campaigns/ ... :agency-cw
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Beauty and the Beast niet in de bioscoop in Maleisië

Afbeelding

De film Beauty and the Beast komt voorlopig niet uit in Maleisië. Filmproducent Walt Disney heeft de film er op de plank gelegd. Waarom is niet bekendgemaakt, maar het lijkt erop dat het te maken heeft met een "uitdrukkelijk homoseksueel moment" in de film, zoals regisseur Bill Condon een scène eerder noemde.

Maleisië is een islamitisch land en het is er verboden om homoseksualiteit te 'promoten'. Daarom eiste de instantie die in Maleisië nieuwe films beoordeelt, dat het homo-fragment uit de film wordt geknipt. Zonder dat fragment zou Beauty and the Beast door de keuring komen. Wel vinden de autoriteiten dat kinderen onder de 13 de film alleen mogen bekijken onder begeleiding van een volwassene.

lees meer op : http://nos.nl/artikel/2163053-beauty-an ... eisie.html
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Vanaf 29 Maart ontdek je de magie van Beauty and the Beast ook in Nederland !!!

Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Ik heb net mijn tickets besteld voor volgende week Donderdag ...Ik kijk er naar uit :)
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Vanaf Zaterdag 18 Maart kan je in veel Belgische bioscopen al genieten van Beauty and the Beast ... en vanaf Woensdag 21 Maart zal Beauty and the Beast te zien zijn in alle Belgische bioscopen . In zowel een originele als vlaamse versie !!!

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Disney knipt homopersonage niet uit 'Beauty and the Beast'

Afbeelding

Disney is niet van plan zijn eerste homopersonage ooit uit een film te knippen. De film Beauty and the Beast ligt in Maleisië, waar homoseksualiteit illegaal is, onder vuur. Disney heeft volgens BBC laten weten niet te knippen in de film, ook niet voor Maleisië. Beauty and the Beast zou morgen in de Maleisische bioscopen gaan draaien.

Een Maleisische overheidsinstantie oordeelde dat Beauty and the Beast in het land vertoond mag worden, mits één scène, waarin LeFou uitkomt voor zijn geaardheid, wordt geschrapt. Dat wil Disney dus niet. Of de film nu helemaal niet te zien zal zijn in Maleisië, is niet bekend. Volgens de officiële lezing van Disney is de première nog steeds enkel uitgesteld.

lees meer op : http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... east.dhtml
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar