Algemene Info Aandelen

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Minnie1979 schreef:Bedankt voor de info.

Als ik het goed begrijp kan je dus alléén van buiten het park binnen in Salon Mickey?
Ja je moet sowieso van buiten naar binnen
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
pluto71
Member
Member

Minnie1979 schreef:Is het de bedoeling dat je bezoek brengt wanneer je binnen gaat in Disneyland of mag je bijvoorbeeld ook iets gaan drinken rond 11u - 11u30 als je al in het park aanwezig bent?

Kan je via de memberkaart ook korting krijgen op photopass? Ik heb fantasy kaart dus maar 10% korting maar met mijn memberkaart 15% korting op alles in de winkels?
gewoon even buiten het park gaan en dan bij salon mickey aankloppen, wij hebben het zo ook al gedaan als we ontbeten hadden in het hotel en om dan bij koud weer ff wat op te warmen met een koffietje :)
disneyzot
Member
Member

Dus de benefieten zouden blijven bestaan voor 10 jaar mochten ze van de beurs gaan.maar de kaarten blijven maar 5 jaar geldig toch ?
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Momenteel is de jaarlijkse Disneyland Paris aandeelhoudersvergadering bezig!

Afbeelding

De bezoekers krijgen een batterij en 2 parktickets cadeau

Afbeelding

Afbeelding

Disneyland Paris COO Daniel Delcourt #DLPAG

Afbeelding

Disneyland Paris CFO Mark Stead #DLPAG

Afbeelding

Last authorized photo: CEO Catherine Powell takes the stage at the Euro Disney Shareholders Meeting

Afbeelding

De Euro Disney Shareholders Club voordelen zullen nog 10 jaar blijven bestaan!

Afbeelding

Bron Ed92

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Wat ik ervan opmaak is dat je als aandeelhouder 2 keuzes hebt...

Verkopen aan 2 euro aan TWDC of ze houden, maar in dat geval zal de waarde opnieuw sterk verminderen. Omdat TWDC aandelen zal bijmaken!

Daarnaast blijven ale leden van de shareholdersclub, lid voor de komende 10 jaar en blijven de voordelen bestaan.

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Vandaag is de jaarlijkse algemene aandeelhoudersvergadering in Disneyland Paris. De aandeelhouders krijgen de kans om hun aandelen te verkopen aan The Walt Disney Company voor 2 euro per aandeel. Zo gaan ze proberen om 95% in handen te krijgen en het aandeel van de beurs halen. Op deze manier kunnen ze extra geld in het bedrijf pompen en zo de parken een mooie toekomst bieden!
Mochten ze niet aan de 95% aandelen komen, dan gaan ze terug extra aandelen op de markt brengen en zullen deze dus terug veel minder waard worden!
Daarnaast beloven ze dat bestaande shareholders nog 10 jaar kunnen lid blijven van de club en dat de voordelen blijven bestaan voor 10 jaar!
De grote vraag verkoop jij nu je aandelen of wil je de gok wagen?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Minnie1979
Member
Member

Blijft Salon Mickey dan bestaan voor minstens 5 jaar?

Mijn kaart is geldig tot maart 2022 dacht ik, gezien ik nog maar pas lid ben. Dus hoe ik dan 10 jaar lid zou kunnen blijven, blijft mij raadsel...

Nu ja ik denk dat ik toch mijn aandelen zal verkopen aan Disneyland omdat dit het park ten goede zal komen.

Ik vind jammer dat ik niet naar de vergadering kon gaan vandaag.
Afbeelding

Afbeelding
Angel007
Member
Member

Mijn kaart was maar 2 jaar geldig, want deze was net verlengd voor de 5 jaar in zijn gegaan. Dus ik moet deze zomer sowieso vernieuwen. Dus hier blijven de aandeeltjes behouden.
En nu opeens willen ze zelfs 2 euro geven, in een korte periode om over na te denken.... Wij wagen de gok wel... we hebben ooit nog een pak meer voor deze aandelen betaald.
Daarbij ik vind het ergens wel leuk om een ietsie-pietsie stukje Disney te bezitten . :)
Maar ieder zen mening natuurlijk.
Tale as old as time, Song as old as rhyme
Certain as the sun , Rising in the east
Beauty and the beast
pluto71
Member
Member

ik ben ook niet van plan om mijn aandelen te verkopen, vind het ook leuk om een stukje disneyland te bezitten :) TWDC investeert toch wel in het park, of ze nu alle aandelen in handen krijgen of niet... volgens mij maakt het geen verschil voor het park of TWDC alle aandelen zou hebben of niet... hoe meer aandelen ze opkopen, hoe minder geld ze hebben om te investeren... en je hebt geen schade als je nog even blijft wachten, of je nu verkoopt, of bij een verplichte verkoop, je krijgt evengoed 2 euro per aandeel... ik hoop dat de aandelen gewoon op de markt zulllen blijven, rijk gaan we er toch niet van worden ;)

Minnie1979, volgens mij kan je dan nog een keer verlengen, mijn kaart is geldig tot 2021, er is geen enkele kaart die 10 jaar geldig is dus dan zouden ze sowieso nog 1 verlenging moeten toelaten om aan 10 jaar te komen :)
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Wat er zal gebeuren als ze niet alles kunnen inkopen, is dat je aandelen waarschijnlijk veel minder waard gaan worden.
Stel je hebt nu 2000 euro aandelen (1000 aandelen) en ze maken er dubbel zoveel van, dan hebben je aandelen nog een waarde van 1000 euro en je hebt nog steeds 1000 aandelen. Dus ben je 1000 euro kwijt!
Kan ook zijn dat je meer of minder kwijt bent, dat hangt van de beurs af.....
Maar als er ineeens veel meer aandelen zijn, dan daalt de waarde van je aandelen.
En het zal het ene of het andere zijn!
Mijn Collega opt werk had ooit 100 aandelen en die hadden toen veel waarde en hij heeft door de waardeverminderingen nu nog 1 aandeel. Heeft ook nooit bijgekocht of verkocht, Disney heeft al zoveel malen geprobeerd het op een andere manier op te lossen. Maar dat werkt dus NIET.... de enige goeie oplossing is alles van de beurs halen.

Afbeelding
Afbeelding
disneyzot
Member
Member

pluto71 schreef:ik ben ook niet van plan om mijn aandelen te verkopen, vind het ook leuk om een stukje disneyland te bezitten :) TWDC investeert toch wel in het park, of ze nu alle aandelen in handen krijgen of niet... volgens mij maakt het geen verschil voor het park of TWDC alle aandelen zou hebben of niet... hoe meer aandelen ze opkopen, hoe minder geld ze hebben om te investeren... en je hebt geen schade als je nog even blijft wachten, of je nu verkoopt, of bij een verplichte verkoop, je krijgt evengoed 2 euro per aandeel... ik hoop dat de aandelen gewoon op de markt zulllen blijven, rijk gaan we er toch niet van worden ;)

Minnie1979, volgens mij kan je dan nog een keer verlengen, mijn kaart is geldig tot 2021, er is geen enkele kaart die 10 jaar geldig is dus dan zouden ze sowieso nog 1 verlenging moeten toelaten om aan 10 jaar te komen :)

Het verschil is dat als ze alle aandelen hebben ze de schuldenberg deftig kunnen aanpakjen en veel sneller nieuwe attracties kunnen zetten . Als ze niet alle aandelen hebben blijft het zoals het nu is ,aanmodderen met de schuldenberg en elke dag overleven;op een keer zal wdc dan ook zeggen van het is genoeg geweest we zijn weg.
Maria-Anna
Member
Member

Prins Adam schreef:Vandaag is de jaarlijkse algemene aandeelhoudersvergadering in Disneyland Paris. De aandeelhouders krijgen de kans om hun aandelen te verkopen aan The Walt Disney Company voor 2 euro per aandeel.
De grote vraag verkoop jij nu je aandelen of wil je de gok wagen?
Wij neigen naar alles verkopen.
Ben benieuwd naar de verslagen van de bijeenkomst van vandaag.

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
pluto71
Member
Member

disneyzot schreef:
pluto71 schreef:ik ben ook niet van plan om mijn aandelen te verkopen, vind het ook leuk om een stukje disneyland te bezitten :) TWDC investeert toch wel in het park, of ze nu alle aandelen in handen krijgen of niet... volgens mij maakt het geen verschil voor het park of TWDC alle aandelen zou hebben of niet... hoe meer aandelen ze opkopen, hoe minder geld ze hebben om te investeren... en je hebt geen schade als je nog even blijft wachten, of je nu verkoopt, of bij een verplichte verkoop, je krijgt evengoed 2 euro per aandeel... ik hoop dat de aandelen gewoon op de markt zulllen blijven, rijk gaan we er toch niet van worden ;)

Het verschil is dat als ze alle aandelen hebben ze de schuldenberg deftig kunnen aanpakjen en veel sneller nieuwe attracties kunnen zetten . Als ze niet alle aandelen hebben blijft het zoals het nu is ,aanmodderen met de schuldenberg en elke dag overleven;op een keer zal wdc dan ook zeggen van het is genoeg geweest we zijn weg.
het park dicht gooien gaan ze nooit kunnen verantwoorden, dus daar maak ik mij geen zorgen om... en met aandelen van "de kleine man" op te kopen, zal de schuldenberg ook niet verminderen... die paar procent maakt de zaak niet ;)
disneyzot
Member
Member

pluto71 schreef:
disneyzot schreef:

het park dicht gooien gaan ze nooit kunnen verantwoorden, dus daar maak ik mij geen zorgen om... en met aandelen van "de kleine man" op te kopen, zal de schuldenberg ook niet verminderen... die paar procent maakt de zaak niet ;)
Twdc heeft al miljarden geinvesteerd in dlp en het helpt niet hoelang denk je dat dat nog gaat duren?
Als ze volledige eigenaar zijn kunnen ze de schuldenberg wel degelijk oplossen want twdc is in degenstelling tot eurodisney een gezond bedrijf dat geld over heeft en winst maakt.maar ieder zijn keus , aandelen houden en het bergaf zien gaan of aandelen verkopen en nieuwe atracties zoen verschijnen.

Mochten de aandeelhouders de hercapitalisatie van 2014 (die niet gewerkt heeft) niet goedgekeurd hebben zaten we nu al een paar jaar zonder dlp.
Euro disney moet elke dag lenen van twdc om open te blijven ,dit kan realistisch niet blijven voirtduren ,heeft niets te maken met verantwoording.
goofy
Member
Member

De investering is sowieso nodig. Tot een half miljard moet geïnvesteerd worden. Of dat nu gebeurd door TWDC voor 100% of 95% zal het verschil niet maken. TWDC managed Euro Disney al jaren, dus dit aanbod is gewoon een scam. En het park dichtgooien kunnen ze zich sowieso niet veroorloven. Ik zie dus geen reden om de aandelen te verkopen en, te horen aan het gejoel op de AGM afgelopen vrijdag en het applaus telkens iemand opriep om de aandelen níét te verkopen, een groot deel van de aandeelhouders evenmin.
Plaats reactie

Terug naar “Euro Disney SCA Financieel”