Ik snap niet hoe de aandelen minder waard zullen kunnen worden in het geval je niet verkoopt en de ze halen de 95% niet. Als van de tien man, der 9 verkopen, dan heeft die ene achteraf enkel nog vrije aandelen van Eurodisney. Dus die worden vanzelf méér waard. Tuurlijk, zal EuroDisney vervolgens weer aandelen op de markt gooien om toch wat geld op te halen en dat zal de boel wel weer wat afvlakken, maar ik denk dat de meesten onder ons toch maar kleine vissen zijn waar het hoogstens over een paar honderd euro zal gaan. Bovendien, sinds ze toch Disneyland niet failliet willen/mogen/kunnen laten gaan, zullen er naar mijn mening toch wel investeerders gevonden worden. In Shanghai zijn ze zelfs minderheidsaandeelhouder. Lijkt me dat ze écht niet geleerd hebben van Parijs, als ze het daar opnieuw zo doen. Uiteraard mocht het park er anders niet komen, maar toch. Je investeert toch ff 1.5 miljard waarvan ze nu dus al ff weten dat zo'n systeem niet werkt, afgaande van de situatie in Parijs.
Mijn mening, de mensen die nu aandelen hebben, hebben ze sowieso al de afgrond in zien vallen en hebben ze nog steeds. Die kunnen ze ook wel wat langer houden dan. De mogelijk verplichte verkoop en de Amerikanen die het hier eens ff komen vertellen hoe het moet is al de eerste fout die ze maken in mijn -bescheiden- ogen.
Algemene Info Aandelen
- Maria-Anna
- Member

Het verslag staat onlineMaria-Anna schreef:Wij neigen naar alles verkopen.Prins Adam schreef:Vandaag is de jaarlijkse algemene aandeelhoudersvergadering in Disneyland Paris. De aandeelhouders krijgen de kans om hun aandelen te verkopen aan The Walt Disney Company voor 2 euro per aandeel.
De grote vraag verkoop jij nu je aandelen of wil je de gok wagen?
Ben benieuwd naar de verslagen van de bijeenkomst van vandaag.
http://www.appaed.com/assemblee-genera ... rale-2017
.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Aandelen stonden voor het bod van Disney rond de 1.20. Als je de beurs wat volgt zie dan als zo'n overname niet doorgaat dat de aandelen sterk dalen. Bovendien heeft DLP geld nodig waardoor ze terug veel nieuwe aandelen moeten uitgeven. Dit kunnen ze alleen doen aan een uitgifteprijs die nog lager ligt dan de beurskoers.digikleuter schreef:Ik snap niet hoe de aandelen minder waard zullen kunnen worden in het geval je niet verkoopt en de ze halen de 95% niet. Als van de tien man, der 9 verkopen, dan heeft die ene achteraf enkel nog vrije aandelen van Eurodisney. Dus die worden vanzelf méér waard.
Mensen die niet verkopen kunnen enkel hopen dan men net niet aan de 95% komt en een nieuw hoger bod doen.
Voor de toekomst van Disneyland Paris denk ik dat een overname het beste is. De voorbije jaren zijn er amper nieuwe attracties, en ik denk dat die er wel komen eens het park in handen is van Disney zelf.
Ik heb mijn aandelen net na het bod verkocht (op de beurs) en heb er nog een mooie som aan overgehouden.
- Prins Adam
- Beheerder

Het grootste probleem is dat er gewoon teveel schulden zijn. Als ze op de beurs blijven kan die berg niet weg. In het geval de 95% niet gehaald wordt ziet het er eigenlijk heel slecht uit voor Parijs, maar dat snappen vele mensen niet. Ze hebben liever een ziek park (financieel) omdat ze graag een gratis koffiekoek en koffie willen 
En gratis geld geven kan ook niet zomaar, dus is het beste de boel van de beurs halen. Dan wordt twdc en eurodisney 1 bedrijf en kunnen er zoveel insteken als ze willen. Nu moeten ze al zoveel afbetalen dat winst nooit kan en het geld is terug op, dus er is extra geld nodig....
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
En gratis geld geven kan ook niet zomaar, dus is het beste de boel van de beurs halen. Dan wordt twdc en eurodisney 1 bedrijf en kunnen er zoveel insteken als ze willen. Nu moeten ze al zoveel afbetalen dat winst nooit kan en het geld is terug op, dus er is extra geld nodig....
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

- Prins Adam
- Beheerder

Kreeg net een mail van de club, vanaf 31 maart 2017 worden er geen nieuwe leden meer toegestaan!
En bestaande leden gaan automatisch een nieuwe kaart krijgen die dan 10 jaar geldig blijft met dezelfde voordelen als ze er nu zijn...
En bestaande leden gaan automatisch een nieuwe kaart krijgen die dan 10 jaar geldig blijft met dezelfde voordelen als ze er nu zijn...
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier

Hoe jammer het voor velen (waaronder mezelf) ook aanvoelt om zijn aandelen van Eurodisney SCA te verliezen, het enige perspectief om het Parijse resort een toekomst te bieden, is dat TWDC de boel helemaal overneemt en de aandelen van de beurs haalt ... De vele emotionele (maar helaas niets altijd rationele) vragen van de huidige aandeelhouders tijdens de AGM vorige vrijdag, bewijzen dat velen wel begaan zijn met Eurodisney SCA, maar net té vaak voor voordelen die er dan aan vast hangen ...
En draai of keer het gelijk men wil, Eurodisney SCA blijft een gigantisch bedrijf, dat als enig doel heeft om enerzijds een uitmuntende kwaliteit en diversiteit aan te bieden aan haar doelpubliek, maar anderzijds ook om winst te maken om dit dan te kunnen investeren (in personeel !!, onderhoud, vernieuwingen, enz ...). En dan moet men soms (alé, eigenlijk bijna altijd) naar de harde, financiële cijfers kijken
Onafhankelijke studies van diverse financiële experten hebben trouwens aangetoond dat de effectieve waarde van een aandeel van Eurodisney SCA kan terugzakken naar 0,07 € / aandeel (als dus de waardebepaling zal verminderen indien de 95% overname niet wordt gehaald).
Dus ook ik zal - tot mijn spijt - overgaan tot de volledige verkoop van mijn aandelen, in de hoop zo toch iets te kunnen bijdragen tot een financieel gezonde toekomst voor "ons" DLP.
De mooie herinneringen (en gedurende nog 10 jaar de voordelen) van ooit voor 0,000000000xxx % "eigenaar" geweest te zijn, zal ik dan met plezier koesteren
En draai of keer het gelijk men wil, Eurodisney SCA blijft een gigantisch bedrijf, dat als enig doel heeft om enerzijds een uitmuntende kwaliteit en diversiteit aan te bieden aan haar doelpubliek, maar anderzijds ook om winst te maken om dit dan te kunnen investeren (in personeel !!, onderhoud, vernieuwingen, enz ...). En dan moet men soms (alé, eigenlijk bijna altijd) naar de harde, financiële cijfers kijken
Onafhankelijke studies van diverse financiële experten hebben trouwens aangetoond dat de effectieve waarde van een aandeel van Eurodisney SCA kan terugzakken naar 0,07 € / aandeel (als dus de waardebepaling zal verminderen indien de 95% overname niet wordt gehaald).
Dus ook ik zal - tot mijn spijt - overgaan tot de volledige verkoop van mijn aandelen, in de hoop zo toch iets te kunnen bijdragen tot een financieel gezonde toekomst voor "ons" DLP.
De mooie herinneringen (en gedurende nog 10 jaar de voordelen) van ooit voor 0,000000000xxx % "eigenaar" geweest te zijn, zal ik dan met plezier koesteren

Your dreams can come true, if you have the courage to pursue them (Walter Elias Disney)
zo denk ik er dus ook overgoofy schreef:De investering is sowieso nodig. Tot een half miljard moet geïnvesteerd worden. Of dat nu gebeurd door TWDC voor 100% of 95% zal het verschil niet maken. TWDC managed Euro Disney al jaren, dus dit aanbod is gewoon een scam. En het park dichtgooien kunnen ze zich sowieso niet veroorloven. Ik zie dus geen reden om de aandelen te verkopen en, te horen aan het gejoel op de AGM afgelopen vrijdag en het applaus telkens iemand opriep om de aandelen níét te verkopen, een groot deel van de aandeelhouders evenmin.
Om te investeren is er geld nodig. Disney gaat niet alles financieren als ze niet 100% eigenaar zijn. Dus dan zullen er terug leningen zijn + uitgifte van nieuwe aandelen. Bij dat laatste dalen de aandelen en die truc kunnen ze niet blijven toepassen.
Waarom zouden ze het park niet failliet laten gaan en dan voor een prikje overnemen?
Waarom zouden ze het park niet failliet laten gaan en dan voor een prikje overnemen?
- D-Tekenaar
- Member

Officiële mededeling dat bestaande shareholders nog 10 jaar van de voordelen kunnen genieten.

Omdat dat niet mag van frankrijk ,het is nog te zien of ze dit voorstel zullen aanvaarden.sloeber schreef:Om te investeren is er geld nodig. Disney gaat niet alles financieren als ze niet 100% eigenaar zijn. Dus dan zullen er terug leningen zijn + uitgifte van nieuwe aandelen. Bij dat laatste dalen de aandelen en die truc kunnen ze niet blijven toepassen.
Ik blijf erbij dat dit vootstel het laatste voorstel zal zijn van twdc,nog 1.5 miljard en dan moet eurodisney zichzelf redden als het voorstel er niet doorkomt.
In 2014 1.5 miljard gegeven en dan fiscaal jaar 2016 885 miljoen euro verlies (dat is maar op 1 jaar) , dat is waanzin! Twdc zal dat ook niet meer aanvaarden hoor.
Laatst gewijzigd door disneyzot op 03 apr 2017, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar 
disneyzot schreef:sloeber schreef: Ik blijf erbij dat dit voirstel het laatste voirstel zal zijn van twdc,nog 1.5 miljard endan moet eurodisney zichzelf redden als het voirstel er niet doorkomt.
In 2014 1.5 miljard gegeven en dan fiscaal jaar 2016 885 mikjoen euro verlies (dat is maar op 1 jaar) , dat is waanzin! Twdc zal dat ook niet meer aanvaarden hoor.
Waarom zouden ze met 1.5 miljard ineens wél winst draaien?
Zoals je zelf zegt is dat met de verliezen op 1 jaar al voor de helft op.
Wat gaat er naar volgend jaar toe veranderen dat ze plots géén verlies meer draaien? Denk je dat -zoals nu- de prijzen omhoog te draaien ineens winst gedraaid wordt? Dat hadden ze afgelopen jaren toch ook al gedaan kunnen hebben? Toen zat WDC er toch ook al tussen? Al die presidenten gaan van het ene park naar het andere, is daar niemand van geweest die wist hoe het moest en volgend jaar gaat er ineens een messias opstaan die het wél weet? Als ze er nu 1.5 miljard insteken dan is het nog maar het begin! daar zet je vijf attracties mee neer en links en rechts wat refurbishment. Denk je dat dat ineens een groot verschil gaat maken? Die vijf attracties gaan er niet ineens komen dus dit jaar, volgend jaar en met een aanslag meer of minder het jaar nadien ook nog gaan ze sowieso nog giga verlies hebben.
Ook hoor ik maar dat het enkel kan draaien als WDC er helemaal eigenaar van is. In Shanghai zijn ze dat ook niet. Zijn ze zelfs minderheidsaandeelhouder. Hebben ze dan niks geleerd van Parijs om dat avontuur nog eens aan te gaan??
En ja, ik wil die koek
Omdat het dan gerunt word door een gezond bedrijf dat de schuld kan wegwerken en veel meer geld heeft.In sanghai zijn ze nog maar bezig en mischien hebben ze daar geen wurgcontracten (als dlp met frankrijk).in tokio is twdc zelfs geen aandeelhouder ,gebruiken ze alleen de licentie en daar drazit het ook goed,dus het ligt aan het bedrijf eurodisney zelf en hun ongeloofelijk moeilijke financiele structuur wazr ze eigenlijk bijna nooit winst kunnen mee maken.aks twdc alleen eigenaar is kan die structuur eindelijk eens opgekuist worden.digikleuter schreef:disneyzot schreef:sloeber schreef: Ik blijf erbij dat dit voirstel het laatste voirstel zal zijn van twdc,nog 1.5 miljard endan moet eurodisney zichzelf redden als het voirstel er niet doorkomt.
In 2014 1.5 miljard gegeven en dan fiscaal jaar 2016 885 mikjoen euro verlies (dat is maar op 1 jaar) , dat is waanzin! Twdc zal dat ook niet meer aanvaarden hoor.
Waarom zouden ze met 1.5 miljard ineens wél winst draaien?
Zoals je zelf zegt is dat met de verliezen op 1 jaar al voor de helft op.
Wat gaat er naar volgend jaar toe veranderen dat ze plots géén verlies meer draaien? Denk je dat -zoals nu- de prijzen omhoog te draaien ineens winst gedraaid wordt? Dat hadden ze afgelopen jaren toch ook al gedaan kunnen hebben? Toen zat WDC er toch ook al tussen? Al die presidenten gaan van het ene park naar het andere, is daar niemand van geweest die wist hoe het moest en volgend jaar gaat er ineens een messias opstaan die het wél weet? Als ze er nu 1.5 miljard insteken dan is het nog maar het begin! daar zet je vijf attracties mee neer en links en rechts wat refurbishment. Denk je dat dat ineens een groot verschil gaat maken? Die vijf attracties gaan er niet ineens komen dus dit jaar, volgend jaar en met een aanslag meer of minder het jaar nadien ook nog gaan ze sowieso nog giga verlies hebben.
Ook hoor ik maar dat het enkel kan draaien als WDC er helemaal eigenaar van is. In Shanghai zijn ze dat ook niet. Zijn ze zelfs minderheidsaandeelhouder. Hebben ze dan niks geleerd van Parijs om dat avontuur nog eens aan te gaan??
En ja, ik wil die koekMaar, laten we eerlijk zijn, de komende tien jaar blijven dezelfde diensten en voordelen behouden, maar ik vermoed dat ze toch wel aangepast zullen worden. Lees alles van de officiële mededeling en je leest dat ze op elk moment de voordelen of kortingen kunnen aanpassen. Als je zo zeker bent van alles te laten bij het oude, dan moet je er dat vanonder niet bijzetten eh.. ga het vooral eens zoeken op de brief hierboven. Ik zie het dus nog eens gebeuren dat ze zeggen: Ah Salon Mickey, das fijn, 2 euro per muffin en 1 waterke voor 1 euro en je mag 1 keer per maand komen. En dat is hun volste recht. Dus die tien jaar waarmee gegoocheld wordt, dat op zich staat, maar niet de inhoud.
het zou misschien ook al helpen als ze het wat betaalbaarder zouden houden voor de gewone mens, het gezinnetje met 2 ouders, 2 kids, zodat die gewone mensen meerdere keren kunnen komen en dan waarschijnlijk ook meer geld uit zouden geven, ipv het nu pokkeduur te maken voor die mensen zodat ze jaren moeten sparen om een keertje te komen, en dan amper nog iets over hebben om in het park te spenderen...
ook de personeelskosten kunnen in mijn ogen wel een stuk naar beneden gebracht worden, als ik soms toch zie hoeveel castmembers dikwijls gewoon staan te niksen en met hun duimen staan te draaien, schroef dat aantal terug en het zou ook al een stuk schelen in het verlies... laatst zagen we een groepje mannen een lamp vervangen van een lantaarnpaal in the village, 3 mannen stonden er gewoon bij te kijken, ene hield de ladder vast en ene was effectief de lamp aan het vervangen, laat dan die 3 "kijkers" thuis ipv die te moeten betalen om niks te doen, en zo heb ik al meerdere keren van die toestanden gezien...
ook de personeelskosten kunnen in mijn ogen wel een stuk naar beneden gebracht worden, als ik soms toch zie hoeveel castmembers dikwijls gewoon staan te niksen en met hun duimen staan te draaien, schroef dat aantal terug en het zou ook al een stuk schelen in het verlies... laatst zagen we een groepje mannen een lamp vervangen van een lantaarnpaal in the village, 3 mannen stonden er gewoon bij te kijken, ene hield de ladder vast en ene was effectief de lamp aan het vervangen, laat dan die 3 "kijkers" thuis ipv die te moeten betalen om niks te doen, en zo heb ik al meerdere keren van die toestanden gezien...
Ook dat is een wet van frankrijk ,er moet een bepaald aantal werklieden zijn per post en bij dlp zijn dat er inderdaad te veel maar er kan er niet van onderuit gegaan worden ,een perfect voorbeeld van wurgcontracten van frankrijk.pluto71 schreef:het zou misschien ook al helpen als ze het wat betaalbaarder zouden houden voor de gewone mens, het gezinnetje met 2 ouders, 2 kids, zodat die gewone mensen meerdere keren kunnen komen en dan waarschijnlijk ook meer geld uit zouden geven, ipv het nu pokkeduur te maken voor die mensen zodat ze jaren moeten sparen om een keertje te komen, en dan amper nog iets over hebben om in het park te spenderen...
Lijkt me dat ze beter wat gaan praten met Frankrijk dan. Dat gaat niet veranderen of ze nu op de beurs zitten of niet.