Algemeen Vragen Topic

Allerlei info Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Disney Collections
Member
Member
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2016, 16:43

Al vanaf het moment dat ik vanaf het bestaan van Auberge de Cendrillon af weet, wil ik er een keertje eten. Nu heb ik een paar vraagjes hierover waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :sorc:

(We gaan met 2 volwassenen)

1. Is het verplicht om bij Auberge de Cendrillon te reserveren? Of is het handig, aangezien het snel vol zit? Ik hoor vaak dat het erg druk is, maar ik weet niet of het reserveren ook daadwerkelijk echt verplicht is.
2. Kan het telefonisch reserveren alleen in het Engels & Frans, of ook in het Nederlands? In beide ben ik geen ster. :oops:
3. Hoe lang van tevoren kan je reserveren? Is dat een paar dagen, een week, een maand of een jaar van tevoren? Ik weet vaak de datums van mijn vertrek héél ver van tevoren aangezien ik geen late boeker ben.
4. Als je bij je hotel zelf gaat reserveren voor Auberge de Cendrillon, ben je dan niet veelste laat omdat het zo kort dag is?

Dit waren mijn vragen voor nu, denk ik zo. :oops:
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met de antwoorden! ;)
5 - 8 juni 2001 (Disney's Davy Crockett Ranch)
26 juni 2012 (Enkele dagtocht zonder overnachting)
6 - 9 juni 2014 (Hotel Kyriad)
15 - 16 oktober 2017 (Disney's Newport Bay Club)
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

1. Het reserveren is niet verplicht, maar de kans dat je er terecht kan als je er zo naartoe loopt is erg klein.
2. Telefonisch reserveren kan niet in het Nederlands
3. Je kan max 2 maanden van te voren reserveren. Als je in het weekend wil moet je voor Auberge de Cendrillon ook echt wel rond die tijd zijn. Ik was een keer 3 weken van te voren en toen was alles vol. 5 weken van te voren was het moment dat ik wilde vol en heb ik een ander moment dat weekend moeten kiezen.
4. Bij het hotel zelf is de kans erg groot dat je te laat bent.
Gebruikers-avatar
Disney Collections
Member
Member
BerichtenCOLON 156

olafLover schreefCOLON1. Het reserveren is niet verplicht, maar de kans dat je er terecht kan als je er zo naartoe loopt is erg klein.
3. Je kan max 2 maanden van te voren reserveren. Als je in het weekend wil moet je voor Auberge de Cendrillon ook echt wel rond die tijd zijn. Ik was een keer 3 weken van te voren en toen was alles vol. 5 weken van te voren was het moment dat ik wilde vol en heb ik een ander moment dat weekend moeten kiezen.
Dank voor de snelle en duidelijke antwoorden! Als je telefonisch reserveert, heb je dan niet dat als je bij Auberge de Cendrillon aankomt, ze om een bewijs(kaartje) vragen? Of checken ze alleen je naam op de lijst en kan je doorlopen?
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528

Ze checken alleen je naam en wonder boven wonder is die van mij steeds goed geschreven terwijl het gesprek verder steeds vrij moeizaam gaat (het Engels is vaak niet heel goed).
Gebruikers-avatar
Brina
Member
Member
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2015, 08:40

Ik ben al 2 weken moed aan het verzamelen om te bellen om te reseveren voor chez remy hahah zo hekel aan engels praten en vooral als iemand aan de andere kant ook moeizaam engels praat

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528

Juist omdat ze zelf zo moeizaam engels spreken zou ik me er geen zorgen over maken. Je krijgt aan het begin de optie tussen Frans en Engels en alsnog beginnen ze in het Frans, maak je echt geen zorgen
Gebruikers-avatar
Disney Collections
Member
Member
BerichtenCOLON 156

Nog een vraagje, vanaf welke datum kan je Halloween terug zien in het thema van het park? Wanneer beginnen ze daar echt mee?
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Disney Collections schreefCOLONNog een vraagje, vanaf welke datum kan je Halloween terug zien in het thema van het park? Wanneer beginnen ze daar echt mee?
1 oktober tot 5 november

Telefonisch reserveren echt geen stress voor hebben hoor. Ze stellen zeer gericht vragen zodus het is niet alsof je echt een uitleg moet doen. Basically moet je alleen opsommen datum, restaurantnaam, tijdstip, aantal personen en op de vraag "do you have meal vouchers" yes/no antwoorden. Het enige wat ik wel altijd handig vind is mijn naam vooraf in een word doc gespeld klaar zetten met het NAVO alfabet. Dat is altijd handig als ze je vragen je naam te spellen omdat je door de verschillende talen met een accent zit waarbij letters anders kunnen klinken. Zodus ik zet in een word doc klaar: "S for Sierra, H for hotel, A for alpha, ..." zodat ik maar gewoon hoef af te lezen zonder na te denken. Ze vragen nogal makkelijk om je naam te spellen, zeker als deze niet de standaard Sara of Jan is. ;)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Brina
Member
Member
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2015, 08:40

Ona1991 schreefCOLON
Disney Collections schreefCOLONNog een vraagje, vanaf welke datum kan je Halloween terug zien in het thema van het park? Wanneer beginnen ze daar echt mee?
1 oktober tot 5 november

Telefonisch reserveren echt geen stress voor hebben hoor. Ze stellen zeer gericht vragen zodus het is niet alsof je echt een uitleg moet doen. Basically moet je alleen opsommen datum, restaurantnaam, tijdstip, aantal personen en op de vraag "do you have meal vouchers" yes/no antwoorden. Het enige wat ik wel altijd handig vind is mijn naam vooraf in een word doc gespeld klaar zetten met het NAVO alfabet. Dat is altijd handig als ze je vragen je naam te spellen omdat je door de verschillende talen met een accent zit waarbij letters anders kunnen klinken. Zodus ik zet in een word doc klaar: "S for Sierra, H for hotel, A for alpha, ..." zodat ik maar gewoon hoef af te lezen zonder na te denken. Ze vragen nogal makkelijk om je naam te spellen, zeker als deze niet de standaard Sara of Jan is. ;)
Vorige keer ging het ook goed toen ik belde en scheelt heb een hele korte achternaam. Ga morgen weleens bellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
patjegerrits
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2017, 19:41

Ik heb de laatste keer (eind februari) de restaurants via het telefoonnummer van Disneylandparijs.nl gereserveerd. Heel handig kan zelf een bevesting van reservering ontvangen via de mail.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Disney Collections
Member
Member
BerichtenCOLON 156

olafLover schreefCOLON1. Het reserveren is niet verplicht, maar de kans dat je er terecht kan als je er zo naartoe loopt is erg klein.
Ik zal het noteren in en dan als ik binnen de tijd van 2 maanden zit, zal ik gaan bellen. Ik heb al een documentje gemaakt met wat ik in het Engels moet oplezen (wanneer, hoeveel personen, welk restaurant, de tijd, et cetera)
Gebruikers-avatar
Juis
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2016, 21:04

Hallooooo!
Eindelijk is het weer zover en na 5 jaar ga ik eindelijk weer naar Disney. (stom toevallig met 15 met 20 en nu met 25 jarig bestaan. :p)
Nu gaan we 3 dagen doordeweeks met de actie half pension maar maken er nog extra vol pension van. Hoe weten we waar we kunnen eten daar maar ook wat ze serveren in de "restaurants"?
We blijven in DCR ivm jonge kinderen die anders echt niet gaan slapen op een hotel kamer als we aan het rond rommelen zijn haha
DLRP: 1997, 1999, 2001, 2003, 2007, 2012, 2017, 2018
Gebruikers-avatar
Disney Collections
Member
Member
BerichtenCOLON 156

Ook als je voor op een maandag reserveert, buiten weekenden/feestdagen/vakantieperiodes om?
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Disney Collections schreefCOLON
Ook als je voor op een maandag reserveert, buiten weekenden/feestdagen/vakantieperiodes om?
Ja, eender welke dag/maand/periode.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Iemand die al eens op de nationale feestdag van Spanje (12 oktober) is geweest? Valt het op (drukte)? Hotel is tijd geleden al geboekt. Twijfel nu om te annuleren en verzetten ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar