Walt Disney Company wilt Euro Disney S.C.A. van beurs!

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
Dario
Member
Member

Vandaag nog contact gehad met mijn bank aandelen kopen is nog perfect mogelijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mich€l
Member
Member

Aandelen kopen is misschien nog wel mogelijk, maar het lid worden van de Shareholder's Club is niet meer mogelijk. Dus dan is het goed om je af te vragen of het aanschaffen voor nu nog wel een meerwaarde heeft...
Dario
Member
Member

Bwa die shareholders club was mooi meegnomen maar vind ik niet zo belangrijk :-)

Annet
Member
Member

Kopen lijkt me in elk geval niet zo handig als je straks misschien weer gedwongen moet verkopen.
disneyzot
Member
Member

Je kan er ook enkel verlies mee maken ,als de deal niet goed afloopt maakt twdc meer aandelen waardoor ze waardeloos worden.
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Ofwel verlies je geld ofwel moet je ze terug verkopen aan 2 euro.... denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dario
Member
Member

Ze hebben toestemming gekregen om het te proberen ze van de beurs te halen nu nog zien of het hun gaat lukken :-)

scuba-angelo
Member
Member

Dario schreef:Ze hebben toestemming gekregen om het te proberen ze van de beurs te halen nu nog zien of het hun gaat lukken :-)

Ik denk niet dat, ook al blijven ze op de beurs, ze de aanmelding voor nieuwe leden van de shareholders terug zouden gaan activeren. Met het verhogen van het minimum aantal aandelen naar 900 is ook al een poging gedaan om dit te ontmoedigen.
Afbeelding
Dario
Member
Member

Ik zou het echt niet doen om bij de sharholders club te gaan een stukje euro disney bezitten is al leuk genoeg ;-)

geebee
Member
Member

Las toevallig vandaag op een economische site dat het overnamebod aan 2 euro per aandeel nu officieel is, aandeelhouders moeten een bepaald formulier invullen via hun broker ...

Waar is de tijd (1990) toen ik aandelen kocht van Eurodisneyland Resort Parijs aan 450 Belgische Frank (dat was de officiële uitgifteprijs toen) ... die dan in relatief korte tijd doorstegen tot 990 frank (ik had een verkooporder staan aan 1000 frank !) om daarna als een rollercoaster naar beneden te gaan, denk dat ik ze nog ergens aan 280 frank verkocht heb ... als er nog mensen rondlopen die ze aan 990 frank gekocht hebben, zullen ze zeer tevreden zijn met hun 2 euro :-/
geebee
Member
Member

En voor de shareholdersclub :

Shareholders Club

De overname heeft tevens gevolgen voor de huidige aandeelhouders en leden van de Shareholders Club. Omdat Disney straks alle aandelen in haar bezit heeft, zal de Shareholders Club ophouden te bestaan. Tijdens de aandeelhoudersvergadering van 31 maart 2017 werd tevens bekendgemaakt dat alle leden van de Shareholders Club (met een geldige pas op 31 maart 2017) een gratis verlenging krijgen voor 10 jaar, waarbij alle voordelen, inclusief Salon Mickey, beschikbaar blijven.
scuba-angelo
Member
Member

geebee schreef:Las toevallig vandaag op een economische site dat het overnamebod aan 2 euro per aandeel nu officieel is, aandeelhouders moeten een bepaald formulier invullen via hun broker ...

Waar is de tijd (1990) toen ik aandelen kocht van Eurodisneyland Resort Parijs aan 450 Belgische Frank (dat was de officiële uitgifteprijs toen) ... die dan in relatief korte tijd doorstegen tot 990 frank (ik had een verkooporder staan aan 1000 frank !) om daarna als een rollercoaster naar beneden te gaan, denk dat ik ze nog ergens aan 280 frank verkocht heb ... als er nog mensen rondlopen die ze aan 990 frank gekocht hebben, zullen ze zeer tevreden zijn met hun 2 euro :-/
Je mag er niet vanuit gaan dat het aandeel toen 990 frank (€24,75) betaalde nu €22,75 verlies maken.
Want er zijn ondertussen minstens 2 herkapitalitsaties geweest waardoor ze aandelen opgesplits hebben.

Als je naar een uitgebreide grafiek ziet op vb 4-traders.com zie je dat in het equivalent van de huidige aandelen de hoogste koers €4,12 is geweest, dus die mensen maken nog steeds verlies, geen €22,75 maar €2,12 per aandeel. (geen rekening houdend met de inflatie).

Als ik naar mijn situatie zie, ik heb mijn aandelen sinds 2011, maak ik winst, ook al heb ik mijn aandelen gekocht rond de €3,5. Want door de herkapitalisatie heb ik niet 100 maar 253 aandelen. dus mijn aankoopwaarde was rond de €350 mijn verkoopwaarde €506
Afbeelding
geebee
Member
Member

scuba-angelo schreef:
geebee schreef:Las toevallig vandaag op een economische site dat het overnamebod aan 2 euro per aandeel nu officieel is, aandeelhouders moeten een bepaald formulier invullen via hun broker ...

Je mag er niet vanuit gaan dat het aandeel toen 990 frank (€24,75) betaalde nu €22,75 verlies maken.
Want er zijn ondertussen minstens 2 herkapitalitsaties geweest waardoor ze aandelen opgesplits hebben.
Kan zijn hoor ... ik heb het aandeel sinds ik het verkocht niet meer opgevolgd, ik heb er lessen uitgetrokken en alvast niet meer zo naïef geweest. Ondanks de zogezegde verliezen heeft de Walt Disney Company toch veel geld gewonnen aan Euro Disney, de "kleine" belegger heeft voor het beginkapitaal gezorgd maar verder vooral geld aan verloren. Ik heb het echter nooit gelaten om een fan van het pretpark te zijn - vooral dan in de beginjaren ... de laatste paar keer dat we geweest zijn lijkt me de "magie" toch ver te zoeken.
paterdave2
Member
Member

al zou ik wel zeggen mocht het zover komen verkoop dan wel je aandelen. Ze in bezit houden voor het bezit hebben is niet bevoordelijk voor het resort denk ik. (Ik zelf heb geen aandelen maar zou deze wel verkopen als dat gevraagd zou worden door wdc)
AYFM Een nieuw online station met disney muziek. AYFM Radio All your favorite music
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

paterdave2 schreef:al zou ik wel zeggen mocht het zover komen verkoop dan wel je aandelen. Ze in bezit houden voor het bezit hebben is niet bevoordelijk voor het resort denk ik. (Ik zelf heb geen aandelen maar zou deze wel verkopen als dat gevraagd zou worden door wdc)
Juist!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Euro Disney SCA Financieel”