Big Thunder Mountain
Wat een bizar verhaal.. Laatst vallen er rotsblokken naar beneden en nu ontspoort er een trein. Waar bevind zich zone 5 in de attractie ?!
Mja, en ik lees net dat de rock and rollercoaster ook defect is wegens defecte lancering (hoort eigenlijk bij studio's maar tis ook vandaag gebeurd). Geen goed dagje voor Disney: de disney-schurken al aant werk in voorbereiding van Halloween?
Achtbaan in Disneyland Parijs ontspoord
PARIJS (ANP) - Een van de achtbanen in Disneyland Parijs is donderdagavond ontspoord. De eerste twee karretjes van de Big Thunder Mountain liepen uit de rails. Omdat het op een vlak stuk en bij lage snelheid gebeurde, raakte niemand gewond. De attractie is voor onderzoek gesloten. Dat meldden Franse media in de nacht van donderdag op vrijdag.
In april van dit jaar was er ook al een ongeluk bij de Big Thunder Mountain. Een deel van de attractie viel toen op de langsrijdende karretjes. Een 38-jarige man raakte daarbij zwaargewond, vier anderen liepen lichte verwondingen op.
@ Wezz, denk dat zone 5 het stuk is na de laatste tunnel. Is het enige stuk waar BTM lage snelheid heeft.
Kan er naast zitten natuurlijk.
PARIJS (ANP) - Een van de achtbanen in Disneyland Parijs is donderdagavond ontspoord. De eerste twee karretjes van de Big Thunder Mountain liepen uit de rails. Omdat het op een vlak stuk en bij lage snelheid gebeurde, raakte niemand gewond. De attractie is voor onderzoek gesloten. Dat meldden Franse media in de nacht van donderdag op vrijdag.
In april van dit jaar was er ook al een ongeluk bij de Big Thunder Mountain. Een deel van de attractie viel toen op de langsrijdende karretjes. Een 38-jarige man raakte daarbij zwaargewond, vier anderen liepen lichte verwondingen op.
@ Wezz, denk dat zone 5 het stuk is na de laatste tunnel. Is het enige stuk waar BTM lage snelheid heeft.
Kan er naast zitten natuurlijk.
Het zou gebeurt zijn aan de wissel net voordat het treintje terug binnenrijdt.
Er zouden 2 gewonden zijn, waaronder een meisje van 8.
Niet de volledige trein is ontspoort, enkel de twee voorste karretjes.
Ws zijn we weer vertrokken voor weken...
Ook rock'n rollercoaster zou niet meer openen voor de terrorific nights...
Er zouden 2 gewonden zijn, waaronder een meisje van 8.
Niet de volledige trein is ontspoort, enkel de twee voorste karretjes.
Ws zijn we weer vertrokken voor weken...
Ook rock'n rollercoaster zou niet meer openen voor de terrorific nights...
De pers in België is er ook opgesprongen:
http://www.hln.be/hln/nl/2/Kanaal-Reizen/article/detail/1340504/2011/10/28/Achtbaan-in-Disneyland-Parijs-ontspoord.dhtml
Zelf ben ik enkele weken geleden geweest en vond het laatste stuk in de tunnel al serieus rammelen. Ik kan me dus inbeelden dat er in de tunnel iets is misgegaan en dat het pas zichtbaar is geworden in het vlakke stuk.
http://www.hln.be/hln/nl/2/Kanaal-Reizen/article/detail/1340504/2011/10/28/Achtbaan-in-Disneyland-Parijs-ontspoord.dhtml
Zelf ben ik enkele weken geleden geweest en vond het laatste stuk in de tunnel al serieus rammelen. Ik kan me dus inbeelden dat er in de tunnel iets is misgegaan en dat het pas zichtbaar is geworden in het vlakke stuk.
Fozzyke @ vr 28 okt, 2011 08:50 schreefCOLONDe pers in België is er ook opgesprongen:
Dat laatste stuk in de tunnel hoort zo
Aiai, raar dat er zich net weer op de BTM een incident moet voordoen. Tijdens ons laatste was hij ook vaak gesloten en werden wij ook al uit de attractie geëvacueerd. Misschien tijd voor een totale, grondige controle?
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
- Prins Adam
- Beheerder

- BerichtenCOLON 9221
- GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40
idd hij was terug open !!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Inderdaad, en de hele dag 70 tot 120 minuten wachtrij....kuva @ di nov 01, 2011 7:58 pm schreefCOLONidd hij was terug open !!
last year: 23-26 sept 2016: Disneyland Half Marathon Weekend, Inaugural Party, Cafe Mickey Meets, 5k, Halve Marathon, Dream Castle, upcoming: 21-24 sept 2017: Half marathon weekend, 5k,10k,HalfMarathon, Bibbidi-Bobbidi-Boo-challenge, Hotel Cheyenne
Wij liepen gisteren toevallig voorbij toen hij nét open ging.. Rond een uurtje of 12 geloof ik. Was echt perfecte timing en binnen een paar minuten zaten we erin. Toch wel eng
Maar vanavond hebben we nog een ritje gedaan. Geen afgebroken wielen gelukkig
( Wel 3 kwartier vastgezeten in POTC.. )
- Buzz Lightyear
- Member

- BerichtenCOLON 39
- GeregistreerdCOLON 24 Feb 2009, 17:15
@ Wezz
@ Sebasjecc
Vast zitten in POTC is eigenlijk wel de droom van iedere dlrp fan, toch?
Zeker als je dan ook nog backstage de attractie moet verlaten is een ervaring die je niet snel vergeet.
We hebben het 1 keer mee mogen maken
@ Sebasjecc
Vast zitten in POTC is eigenlijk wel de droom van iedere dlrp fan, toch?
Zeker als je dan ook nog backstage de attractie moet verlaten is een ervaring die je niet snel vergeet.
We hebben het 1 keer mee mogen maken
Laatste bezoek:
Orlando en WDW 22 September - 8 Oktober 2014
35 X DLRP
3 X WDW
Orlando en WDW 22 September - 8 Oktober 2014
35 X DLRP
3 X WDW