Big Thunder Mountain

Alles over het Disneyland Park.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Wat een bizar verhaal.. Laatst vallen er rotsblokken naar beneden en nu ontspoort er een trein. Waar bevind zich zone 5 in de attractie ?!
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Gebruikers-avatar
Svenneke
Member
Member
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2009, 10:42

Mja, en ik lees net dat de rock and rollercoaster ook defect is wegens defecte lancering (hoort eigenlijk bij studio's maar tis ook vandaag gebeurd). Geen goed dagje voor Disney: de disney-schurken al aant werk in voorbereiding van Halloween?
Gaston
Member
Member
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 21:44

Achtbaan in Disneyland Parijs ontspoord
PARIJS (ANP) - Een van de achtbanen in Disneyland Parijs is donderdagavond ontspoord. De eerste twee karretjes van de Big Thunder Mountain liepen uit de rails. Omdat het op een vlak stuk en bij lage snelheid gebeurde, raakte niemand gewond. De attractie is voor onderzoek gesloten. Dat meldden Franse media in de nacht van donderdag op vrijdag.

In april van dit jaar was er ook al een ongeluk bij de Big Thunder Mountain. Een deel van de attractie viel toen op de langsrijdende karretjes. Een 38-jarige man raakte daarbij zwaargewond, vier anderen liepen lichte verwondingen op.

@ Wezz, denk dat zone 5 het stuk is na de laatste tunnel. Is het enige stuk waar BTM lage snelheid heeft.
Kan er naast zitten natuurlijk.
driesko69
Member
Member
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009, 21:13

Het zou gebeurt zijn aan de wissel net voordat het treintje terug binnenrijdt.
Er zouden 2 gewonden zijn, waaronder een meisje van 8.
Niet de volledige trein is ontspoort, enkel de twee voorste karretjes.

Ws zijn we weer vertrokken voor weken...

Ook rock'n rollercoaster zou niet meer openen voor de terrorific nights...
Gebruikers-avatar
Fozzyke
Member
Member
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2009, 07:36

De pers in België is er ook opgesprongen:
http://www.hln.be/hln/nl/2/Kanaal-Reizen/article/detail/1340504/2011/10/28/Achtbaan-in-Disneyland-Parijs-ontspoord.dhtml

Zelf ben ik enkele weken geleden geweest en vond het laatste stuk in de tunnel al serieus rammelen. Ik kan me dus inbeelden dat er in de tunnel iets is misgegaan en dat het pas zichtbaar is geworden in het vlakke stuk.
Gebruikers-avatar
lady
Member
Member
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2009, 20:41

De ontsporing van de trein van BTM was vanmorgen ok op het journaal.
driesko69
Member
Member
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009, 21:13

Fozzyke @ vr 28 okt, 2011 08:50 schreefCOLONDe pers in België is er ook opgesprongen:
http://www.hln.be/hln/nl/2/Kanaal-Reizen/article/detail/1340504/2011/10/28/Achtbaan-in-Disneyland-Parijs-ontspoord.dhtml

Zelf ben ik enkele weken geleden geweest en vond het laatste stuk in de tunnel al serieus rammelen. Ik kan me dus inbeelden dat er in de tunnel iets is misgegaan en dat het pas zichtbaar is geworden in het vlakke stuk.

Dat laatste stuk in de tunnel hoort zo
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Aiai, raar dat er zich net weer op de BTM een incident moet voordoen. Tijdens ons laatste was hij ook vaak gesloten en werden wij ook al uit de attractie geëvacueerd. Misschien tijd voor een totale, grondige controle?
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Prince Charming

Volgens diverse bronnen gaat BTM vandaag weer open!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

idd hij was terug open !!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
pinocchio
Member
Member
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 00:52

kuva @ di nov 01, 2011 7:58 pm schreefCOLONidd hij was terug open !!
Inderdaad, en de hele dag 70 tot 120 minuten wachtrij....
last year: 23-26 sept 2016: Disneyland Half Marathon Weekend, Inaugural Party, Cafe Mickey Meets, 5k, Halve Marathon, Dream Castle, upcoming: 21-24 sept 2017: Half marathon weekend, 5k,10k,HalfMarathon, Bibbidi-Bobbidi-Boo-challenge, Hotel Cheyenne
Gebruikers-avatar
elcy
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010, 18:09

we hebben gisteren idd kunnen genieten van ritjes in de btm.
maar vanmorgen ging die weeral niet open (of met erge vertraging, maar we moesten smiddags terug richting huis...)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Wij liepen gisteren toevallig voorbij toen hij nét open ging.. Rond een uurtje of 12 geloof ik. Was echt perfecte timing en binnen een paar minuten zaten we erin. Toch wel eng ;) Maar vanavond hebben we nog een ritje gedaan. Geen afgebroken wielen gelukkig ;) ( Wel 3 kwartier vastgezeten in POTC.. )
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
sebasjecc
Member
Member
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2011, 18:34

@ Wezz

ook vastgezeten in de POTC? In de herfstvakantie zat ik ook vast wegens een technisch probleem. Moesten uiteindelijk geëvacueerd worden. Misschien tijd voor een goede onderhouds beurt?
Gebruikers-avatar
Buzz Lightyear
Member
Member
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2009, 17:15

@ Wezz
@ Sebasjecc

Vast zitten in POTC is eigenlijk wel de droom van iedere dlrp fan, toch?
Zeker als je dan ook nog backstage de attractie moet verlaten is een ervaring die je niet snel vergeet.
We hebben het 1 keer mee mogen maken :D
Laatste bezoek:
Orlando en WDW 22 September - 8 Oktober 2014

35 X DLRP
3 X WDW
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar