Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kuki
Member
Member
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2017, 09:38

Maar zou ik bijv. dan voor mijn zoon een gratis begeleiderskaart kunnen regelen en die kaart dan kunnen overhandigen aan bijv. mijn zwager (man van mijn schoonzus).

Sorry als het wat verwarrend overkomt dus, maar ik zit gewoon te kijken of we met die gratis begeleiderskaart iets kunnen doen. Danwel via de prio card van mijn zoon, danwel via mijn schoonzus zelf.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Je zwager kan prima de begeleider van je zoon zijn, dat is geen enkel probleem. De enige keer dat ik een begeleiderskaartje gebruikt heb was met een groep vrienden en toen zijn we niet opgesplitst, ze hebben er nooit naar gevraagd, maar er was altijd een rolstoel bij degene die het kaartje gebruikte
Gebruikers-avatar
Kuki
Member
Member
BerichtenCOLON 69

Ah kijk aan!
Afbeelding

Afbeelding
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Begeleider dient gewoon 18 jaar te zijn, maakt niet uit wie het is. Spijtig van dat 18 jaar, in Italië is dit niet zo, daar mag onze oudste zoon zelfs als begeleider van onze jongste. Die mensen al dikwijls duidelijk gemaakt dat hij nog niet "volwassen"is, maar zei vinden dat een vertrouwde persoon gewoon begeleider kan zijn, dat de "gehandicapte" dan meer gerust gesteld is. Moeten daar zelfs nooit nog bewijzen voorleggen, al komen we maar 1 keer per jaar daar in dat pretpark (Gardaland).
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Kuki schreefCOLONMaar zou ik bijv. dan voor mijn zoon een gratis begeleiderskaart kunnen regelen en die kaart dan kunnen overhandigen aan bijv. mijn zwager (man van mijn schoonzus).

Sorry als het wat verwarrend overkomt dus, maar ik zit gewoon te kijken of we met die gratis begeleiderskaart iets kunnen doen. Danwel via de prio card van mijn zoon, danwel via mijn schoonzus zelf.
Ik neem aan dat je bedoelt dat jullie dan samen met je zwager het park gaat bezoeken op dezelfde dag.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Kuki
Member
Member
BerichtenCOLON 69

Mama van prinsesjes schreefCOLON
Kuki schreefCOLONMaar zou ik bijv. dan voor mijn zoon een gratis begeleiderskaart kunnen regelen en die kaart dan kunnen overhandigen aan bijv. mijn zwager (man van mijn schoonzus).

Ik neem aan dat je bedoelt dat jullie dan samen met je zwager het park gaat bezoeken op dezelfde dag.
Ja dat klopt, dan gaan we samen.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Kuki schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLON

Ja dat klopt, dan gaan we samen.
Dan kan hij volgens mij gewoon mee als begeleider met je zoon ja.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

olafLover schreefCOLONNee, een eac is naar mijn weten niet genoeg voor een gratis begeleiderskaartje. Maar mogelijk heb ik het mis
Met een EAC krijg je wel zogenaamde care taker ticket. Alleen moet je duidelijk er op staan dat je ten alletijden een begeleider nodig hebt. Dit zijn alle logo's achter op met een rood sterretje er bij.

Bij mij vragen ze de ene keer wel of verklaring van mij arts of medisch paspoort andere x niet. Maar komt ook omdat van buiten af niet goed te zien is wat de problemen zijn. Nadeel van heel je leven al voor de buitenwereld alles verstoppen wat er in hoofd afspeelt. Als je me beter kent zie je het wel in een oog opslag aan mijn gezich en handelen en praten. Vandaar dat bij de speciale kassa vaak om verklaring word gevraag.

Kuki, hou er wel rekening mee dat jullie niet met twee kaarten tegelijk van de ride als een grote groep gebruik kunnen maken. Ligt er ook heel erg aan wat de handicap is waarvoor de kaart is aangevraagd. Maar over algemeen maf eerste de ene kaart gebruiker met groepje in de ride. En daarna de volgende pas, bij sommige rides is dat. Over algemeen mogen vooral geestelijke ziektes/handicaps niet met zn alle tegelijk. Vaak maar 1 kaarthouder per x en volgende als die er uit is.
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228

Klopt ook die twee kaarten, maar niet voor elke attractie, hangt ook af welke icoontjes er aangeduid staan. Bij ons is dat dus ook lastig, ik moet dus en begeleider zijn voor mijn echtgenoot en begeleider voor mijn zoon. Ze mogen dan zogezegd niet te samen in de attractie als we het "eerlijk" spelen, dus de beide kaarten laten zien. Dus als ik er dan met mijn man in ben, moet ik mijn zoontje maar laten wachten, tesamen met mijn andere zoon die dan ineens wel "volwassen" genoeg is om hem op te passen, maar als begeleider fungeren is hij niet "volwassen" genoeg. Dus wat doen we meestal, gewoon 1 kaart gebruiken he, ik kan ze toch moeilijk alleen laten staan; en wat nog meer gebeurt, mijn man gaat praktisch nergens meer in, gaat gewoon meer mee voor de fun en wacht wel buiten ergens op ons aan de attracties
Gebruikers-avatar
Kuki
Member
Member
BerichtenCOLON 69

calimero schreefCOLON
olafLover schreefCOLON Kuki, hou er wel rekening mee dat jullie niet met twee kaarten tegelijk van de ride als een grote groep gebruik kunnen maken. Ligt er ook heel erg aan wat de handicap is waarvoor de kaart is aangevraagd. Maar over algemeen maf eerste de ene kaart gebruiker met groepje in de ride. En daarna de volgende pas, bij sommige rides is dat. Over algemeen mogen vooral geestelijke ziektes/handicaps niet met zn alle tegelijk. Vaak maar 1 kaarthouder per x en volgende als die er uit is.
Klopt. Maar ik zie dat ze bijv. bij Buzz wel meerdere groepen tegelijk doen, het hangt gewoon af van de CM. En op de pas van mijn zoon kunnen we met zijn 5, niet iedereen wil altijd in de attractie, dus dan gaan alleen degenen die willen. Maar zoals het er nu naar uitziet, heeft onze "groep" dan in totaal 3 prio kaarten, dus we kunnen wat schuiven, zeg maar.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528

Daar heb ik het dit weekend met een vriendin ook over gehad, zij en haar zoontje hebben beide een erfelijke aandoening waardoor ze in een rolstoel zitten, maar nog wel kunnen lopen. Bij haar zoon is het nog iets beter en in de Efteling mag hij als haar begeleider mee (voor de aanpassing van de regels), maar Disney mogen ze samen niet in. We hadden het er dus over met een groepje te gaan, twee begeleider kaartjes, maar bij de attracties wel maar 1 kaart laten zien zodat we allemaal tegelijk er in kunnen
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228

olafLover schreefCOLONDaar heb ik het dit weekend met een vriendin ook over gehad, zij en haar zoontje hebben beide een erfelijke aandoening waardoor ze in een rolstoel zitten, maar nog wel kunnen lopen. Bij haar zoon is het nog iets beter en in de Efteling mag hij als haar begeleider mee (voor de aanpassing van de regels), maar Disney mogen ze samen niet in. We hadden het er dus over met een groepje te gaan, twee begeleider kaartjes, maar bij de attracties wel maar 1 kaart laten zien zodat we allemaal tegelijk er in kunnen
Inderdaad, beste oplossing, bij ons is het dus altijd moeilijk, ik ben er meestal alleen met mijn echtgenoot in rolstoel en met de twee zonen, dus altijd een gepuzzel!
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528

Het is wel echt sneu, vanwege problemenmet zijn vader mocht hij 10 jaar het land niet uit. Nu kan het wel en gaan ze 4 weken door Europa reizen om alles in te halen, ook naar Parijs, maar Disney komen ze dus niet in samen.
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

Afgelopen keer hebben wij voor het eerst gebruik gemaakt van de EAC in combi met Dreampas.
Nu is mijn vraag, mijn moeder loopt met een rollator en ik begeleid haar dan naar het karretje, hoe zit dit met attracties als Buzz Light Year etc met karretjes die blijven bewegen?
Er staat namelijk bij dat het voor gehandicapten etc gewoon toegankelijk is. Worden ze tijdelijk stil gezet of hoe gaat dit eigenlijk?
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

SabinaH schreefCOLONAfgelopen keer hebben wij voor het eerst gebruik gemaakt van de EAC in combi met Dreampas.
Nu is mijn vraag, mijn moeder loopt met een rollator en ik begeleid haar dan naar het karretje, hoe zit dit met attracties als Buzz Light Year etc met karretjes die blijven bewegen?
Er staat namelijk bij dat het voor gehandicapten etc gewoon toegankelijk is. Worden ze tijdelijk stil gezet of hoe gaat dit eigenlijk?
voor mensen die minder mobiel zijn wordt de band inderdaad stil gelegd
Afbeelding

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar