Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

Aaah dat is heel fijn dan kunnen we de volgende keer toch die attracties doen! Bedankt voor het snelle antwoord :)
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Ik zou half augustus alleen naar Disneyland gaan met mijn kids omdat mijn man naar festival is.
Al denk ik dat dit zwaar ga zijn voor mij alleen.
Mijn zoon heeft groene kaart en zou eventueel een gratis begeleider kunnen meenemen met ons naar Disneyland.
Het probleem is niemand ken die alleen is en dus met ons mee kan voor 2 dagen... behalve dan een dochtervan kennis die 16 jaar is.
Kan je als 16-jarige binnen met kaartje van begeleider? Controleren ze leeftijd?
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Nee ze mag niet als begeleider kaartje halen en begeleider zijn. Ze vzijn agen naar leeftijd en evt paspoort of id kasrt. Je moet nl 18 jaar zijn. Al paar x met vrienden gehad die 20 en 25 zijn en er ook zo uit zien die id moesten tonen althans de 20jarige. Ook bij rides werd geregeld leeftijd gecheckt. Je kan wel zelf kaartje halen en haar die laten gebruiken dus niet zeggen dat het voor haar is maar hou er rekening mee dat ze niet als begeleider mag optreden bij rides. Ook mag jij als begeleider geen andere minderjarige tegelijk begeleiden in een ride.
Bv laatst bij snall world stond een oudere man sie een jong meisje ong 8 jaaren jongen met duidelijk geestelijke beperkingmee has. Die stonden te wachten bij small world in gehandicapten vak zeg maar. Omdat hij enigste colwassenen was moest ie meisje katen zitten, met de jongen de ride doen en dan de jonge ergens stallen enmetbmeisje de ride doen dacht zelfs door gewone rij. Of 30 min wachten, dat was sluitingstijd denk dat dan medewerker mee zou zijn gegaan. De 16 jarige zal wel voor jong kind bij verschillende rides als begeleider worden toegelaten van kind zonder groene kaart via gewonen rij.
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

@ calimero: waarom zou een minderjarige met mijn dochter (zonder groene kaart) in gewone wachtrij moeten gaan als mijn zoon 4 mensen mag meenemen via speciale uitgang?
Als ik alleen met mijn kids naar Disneyland ga, mag mijn dochter ook samen met ons via speciale uitgang binnen en zit ze alleen in de attractie, nog nooit heeft daar iemand probleem van gemaakt
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016

Minnie1979 schreefCOLON@ calimero: waarom zou een minderjarige met mijn dochter (zonder groene kaart) in gewone wachtrij moeten gaan als mijn zoon 4 mensen mag meenemen via speciale uitgang?
Als ik alleen met mijn kids naar Disneyland ga, mag mijn dochter ook samen met ons via speciale uitgang binnen en zit ze alleen in de attractie, nog nooit heeft daar iemand probleem van gemaakt

Nee je snapt me niet. Je zoon mag mensen meenemen. Als jij met drie minderjarige daar staat. Mag je niet met ze alle drie tegelijk in bv small world want elk kind moet worden Begeleid. Maar als jij met je zoon gaat zonder de andere twee want die worden als minderjarige gezien. Mogen ze officieel zeggen dat die via de gewone rij moeten want dat zijn geen kaart gebruikers. Via de gewone rij vragen ze eigenlijk nooit naar leeftijd van tieners. Denk dat de leeftijd van 16 niet als probleem word gezien en jullie allemaal tegeleijk ergens in mogen maar kan zijn dat ze je opsplitsen want je hebt 3 minderjarige bij je.
En bij parade en illuminations mag er officieel maar 1 begeleider mt je zoon mee het vak in. Er zijn verhalen bekend van gezinnen met 1 papa en een mama en twee kindjes waar gewoon tegen werd gezegt dat kindjes maar alleen ergens moesten gaan staan of wachten tot papa en mama uit de ride terug waren.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Denk alleen dat ze het probleem niet hebben o dat de 9-jarige vrij zeker alleen mag zitten. Ik was een keer met een vriendin en haar zoontje met een oranje kaart (1 begeleider, was voor de aanpassing) en ons werd doodleuk gezegd, ja, hij is 9, laat hem maar alleen in de gewone rij, hier waren wij het absoluut niet mee eens, maar het mag dus wel, dus voor het meegaan zou het ook geen probleem moeten zijn, denk ik
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

calimero schreefCOLON
Minnie1979 schreefCOLON@ calimero: waarom zou een minderjarige met mijn dochter (zonder groene kaart) in gewone wachtrij moeten gaan als mijn zoon 4 mensen mag meenemen via speciale uitgang?

Nee je snapt me niet. Je zoon mag mensen meenemen. Als jij met drie minderjarige daar staat. Mag je niet met ze alle drie tegelijk in bv small world want elk kind moet worden Begeleid. Maar als jij met je zoon gaat zonder de andere twee want die worden als minderjarige gezien. Mogen ze officieel zeggen dat die via de gewone rij moeten want dat zijn geen kaart gebruikers. Via de gewone rij vragen ze eigenlijk nooit naar leeftijd van tieners. Denk dat de leeftijd van 16 niet als probleem word gezien en jullie allemaal tegeleijk ergens in mogen maar kan zijn dat ze je opsplitsen want je hebt 3 minderjarige bij je.
En bij parade en illuminations mag er officieel maar 1 begeleider mt je zoon mee het vak in. Er zijn verhalen bekend van gezinnen met 1 papa en een mama en twee kindjes waar gewoon tegen werd gezegt dat kindjes maar alleen ergens moesten gaan staan of wachten tot papa en mama uit de ride terug waren.

Zij is begeleider van haar minderjarige andersvalide zoon, en die andere minderjarigen zijn gewoon minderjarigen dacht ik toch, geen andersvaliden, dus die mag zij ook gewoon mee de attractie binnen nemen, dat is geen probleem hoor, ben ook al dikwijls met mijn zoontje meegeweest als begeleider, dan mijn andere zoon, en de twee neefjes die er bij waren, als de andersvalide maar 1 volwassen begeleider er bij heeft, is het voldoende
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016

vdbemdsa schreefCOLON
calimero schreefCOLON

Zij is begeleider van haar minderjarige andersvalide zoon, en die andere minderjarigen zijn gewoon minderjarigen dacht ik toch, geen andersvaliden, dus die mag zij ook gewoon mee de attractie binnen nemen, dat is geen probleem hoor, ben ook al dikwijls met mijn zoontje meegeweest als begeleider, dan mijn andere zoon, en de twee neefjes die er bij waren, als de andersvalide maar 1 volwassen begeleider er bij heeft, is het voldoende
Ligt aan de soort invaliditeit. Nu zelf 2 x gezien bij small world dat mensen die in hun eentje 2 mensen begeleide, een kaart gebruiker en 1 minderjarige dat die werden geweigerd of om en om er in moesten of heel lang wachten. Het ligt er puur wat de handicap is. Daar zit verschil tussen hoe wat de regels zijn. Zelf al meerdere keren ook meegemaakt dat aan mij werd gevraag wie mijn begeleiders waren en hoe oud, mn man en vader laatste x o nee dat was geen probleem en dan mag u meteen mee. Als ik er een had moesten we langer wachten.
Amazone
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2017, 22:03

Ik ben op zoek naar info of ik als invalide ( franstalig papier van het ziekenfonds 66+) iemand gratis mee binnen mag nemen. Kan blijkbaar alleen daar aan een speciale kassa worden aangevraagd maar als dat niet toegelaten wordt kunnen we beter vooraf nog aan goedkopere tickets proberen te geraken. Ik zit niet in een rolstoel maar heb bij sommige dingen wel hulp nodig. Mn dochter van 25 zou me vergezellen. Alvast bedankt voor de info!
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016

In deze topic vind je alle info over invaliden.

http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... f=28&t=127
Amazone
Member
Member
BerichtenCOLON 3

Bedankt voor de tip!
Amazone
Member
Member
BerichtenCOLON 3

Ik heb dit hier uitgebreid gelezen maar het us me nog altijd niet duidelijk of een begeleider van een invalide gratis binnen mag in Disneyland. Dit werd mij verteld maar vind nergens deze info.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016

Amazone schreefCOLONIk heb dit hier uitgebreid gelezen maar het us me nog altijd niet duidelijk of een begeleider van een invalide gratis binnen mag in Disneyland. Dit werd mij verteld maar vind nergens deze info.
Ja er mag een begeleider gratis mee binnen maar je moet een dokterverklaring hebben of een europese gehandicapten parkeer plaats of een autipas. Uit hoofd gezegt. Heb zelf een groene kaart van disney en krijg daar een caretaker ticket op. Moet wel vaak verklaring arts laten zien. En mijn kaart is gekoppeld aan mn haarkaart.
Weet niet de preciese eisen.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Je vind mss hier de info viewtopic.php?p=24746#p24746

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
klaas41
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2011, 15:27

Ik heb een vraag over de groene kaart. Bij atracties mogen 4 personen naar binnen, maar bij de parade 1 persoon. Nu is dat geen probleem als je volwassenen bent, maar hoe doen jullie dit met kinderen,want mij werdt verteld dat 1 kind mee mag en dat de begeleider maar buiten moet blijven staan met het ander kind. Mijn kinderen zijn 9 en 15. Mijn vrouw heeft de groene kaard. Hoe lossen jullie dit op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar