Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

klaas41 schreefCOLONIk kaart alleen wat aan en dat jij op deze manier reageerd geeft al aan hoe je over disney denkt. Ik vind dat ik mijn mening mag geven en dat er in andere parken dingen anders gaan geeft mij nog wel het recht hierover iets te zeggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik zeg nergens dat jij je mening niet mag geven toch, ff serieus zeg, jij denkt mij te kennen na amper 4 zinnen knap van je :P maar ik ga je laten want heb ietsjes veel respect voor het beheer en eigenaren van deze site en totaal geen fut of zin in dit soort ........vul zelf maar in want je kent mij blijkbaar al goed :o succes in elk geval met je klacht en nog ff een pietluttige voetnoot: Reageert ;) :!:
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Je bent niet verplicht in het vak te gaan staan. Als je niet uit elkaar wilt worden gehaald moet je andere lokatie zoeken om de show te zien. Jammer er zijn u eenmaal regels en die regels zijn er ook om het vak niet overvol te laten komen met niet invalide. Als er wat gebeurt moeten ze er ook snel bij kunnen en niet langs tig kinderen en andere volwassenen wurmen. En er is nu eenmaal niet veel ruimte voor een gehandicapten vak dus willen ze zo veel mogelijk mensen de kans geven er gebruik van te maken. En niet piepen over nl parken bij de efteling mag je per ride max 3 begeleiders meenemen ipv 4 en bij shows mag je er maar 1 meenemen en moet rest op tribune gaan zitten of ergens anders aquanura kijken.
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

calimero schreefCOLONJe bent niet verplicht in het vak te gaan staan. Als je niet uit elkaar wilt worden gehaald moet je andere lokatie zoeken om de show te zien. Jammer er zijn u eenmaal regels en die regels zijn er ook om het vak niet overvol te laten komen met niet invalide. Als er wat gebeurt moeten ze er ook snel bij kunnen en niet langs tig kinderen en andere volwassenen wurmen. En er is nu eenmaal niet veel ruimte voor een gehandicapten vak dus willen ze zo veel mogelijk mensen de kans geven er gebruik van te maken. En niet piepen over nl parken bij de efteling mag je per ride max 3 begeleiders meenemen ipv 4 en bij shows mag je er maar 1 meenemen en moet rest op tribune gaan zitten of ergens anders aquanura kijken.
tja exactly my point...rustige locaties zijn er ook nog altijd genoeg .Efteling Ravelijn, invalideplaatsen zijn de slechtste plekken want dan zie je de show aan de achterkant kijkend op de poort en ook maar 1 begeleider mee maar gelukkig is het in NL super goed geregeld en dit is gekscherend bedoeld in de trant van maar gelukkig hebben we altijd de foto's nog ( zal het er maar meteen bij zetten om misverstanden te voorkomen)want blijkbaar heb ik vandaag mijn dag niet :lol:
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Gebruikers-avatar
josj
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2015, 11:12

Gewoon een beetje op tijd komen,mamma of pappa met de houder van de kaart in het hoekje en pappa en de rest van het gezelschap aan de andere kant van het touw.dan sta je gewoon naast elkaar door een touwtje gescheiden.
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Als je naast elkaar moet staan met touw er tussen sta ik liever allemaal samen. Maar is onze keuze.
Ik vind het beleid van Disneyland wel goed georganiseerd tov in Plopsaland.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
josj
Member
Member
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2015, 11:12

Het ligt natuurlijk ook aan het " handicap " wat de kaarthouder heeft om te kiezen voor dat vak en de rest gescheiden. dit is natuurlijk voor ieder gezelschap anders.
Maar het is zeker goed geregeld bij dlp.
Mariejos
Member
Member
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2017, 13:22

Morgen gaan we na hele lange tijd weer een dagje naar Disney. Nu las ik over de PriorityCard.
Wist niet van het bestaan hiervan.
Nu ben ik zelf zeer slechtziend, heb geen medische verklaring, maar wel een Nederlandse OV-begeleiderskaart. Zou dit voldoende zijn voor de PriorityCard?
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Mariejos schreefCOLONMorgen gaan we na hele lange tijd weer een dagje naar Disney. Nu las ik over de PriorityCard.
Wist niet van het bestaan hiervan.
Nu ben ik zelf zeer slechtziend, heb geen medische verklaring, maar wel een Nederlandse OV-begeleiderskaart. Zou dit voldoende zijn voor de PriorityCard?
Mogelijk is dit al genoeg voor een PriorityCard .
Je kan best meteen bij aankomst naar City hall gaan .
En vervolgens je kaart tonen .
Er is namelijk ook een icoontje voor blinden en slechtzienden .
Alvast veel plezier in Disneyland Paris en succes !!!

Voor meer info kan je op de onderste URL kijken

http://www.disneylandparis.be/nl/gasten ... perkingen/
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016

Als goed is accepteren ze de kaart. Is namelijk genoeg bewijs dat je slechtziend bent net al autipas. Veel plezier!
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

yolayo schreefCOLON
klaas41 schreefCOLONIk vroeg mij alleen af wie dan de verantwoordelijkheid neemt. Ik heb het gevoel dat er niet veel gezegt mag worden over disney.
Dit hebben ze gewoon niet goed geregeld. Als ze naast of achter de invalide plaatsen ook een vak is voor de partner met kinderen onder de 16 was er geen probleem maar dat zijn open vakken waardoor er probleem ontstaat als een mensen massa in beweging komt zoals bij de show s'avonds je iedereen kwijt raakt. Ik denk niet alleen aan mijzelf,als ik dan lees dat een kind van 6 maar in de rij moet staan voor een uur vraag ik mijzelf af of dit de bedoeling van walt disney was. Er gaat veel goed in disney maar zij moeten ook aan gezinnen denken dat is wat ik duidelijk probeer te maken

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Wie de verantwoordelijk neemt ben je zelf volgens mij, ik snap je punt wel en het komt bot mijn strot uit maar dat je het gevoel hebt dat er niks over Disney gezegd mag worden ligt bij jou en niet aan mij.

Ik kan je verzekeren dat het nergens zo goed geregeld is als bij DLP, heb al ontzettend veel parken gedaan maar in NL is het toch echt wel veel triester geregeld dan bij DLP. IN BE is het ook niet goed geregeld want de in en uitgangen zijn vaak moeilijk begaanbaar met rolstoel. DE mag de invalide nergens in. ESP is ook niet zo best geregeld qua begaanbaarheid voor een invalde.

Ze handelen gewoon volgens de Franse wet tja het park staat dan ook eenmaal niet in NL waar wetjes en regels met grote voeten overtreden worden door jan en alleman. Maar als het erop aan komt gaan ze bij Walibi, Slagharen Efteling ook echt niet op 1 klacht de regels veranderen.

Ook een kind van 9 kan heel handig naast het vak gaan staan hoor, dit hanteer ik nog als ik met meerdere personen ben.

Je hebt het invalidenvak, het is afgespannen met touw altijd, dan ga je op de kant staan waar het touw aan de zijkant hangt en je zet je kind recht naast het vak, geen probleem lijkt mij want als ik het kan met een tweeling van 9 en een dochter die ouder is die mij doet begeleiden kunnen anderen dat ook doen.

Ik persoonlijk vind een kind van 15 dat ook heus wel moet kunnen pfff ik zal wel te gemakkelijk zijn overal in, als ze met de fiets naar school gaan kunnen ze tenslotte ook omver worden gereden.
Ons gaat het ook niet om die vakken voor de parade, is gemakkelijk te regelen daar ja, dat de kinderen aan de kant kunnen staan, maar daar maken wij praktisch nooit gebruik van, maar ik snap wel dat ze zeggen dat dan een kind van bv 9 jaar niet mee mag in de attractie. Bij ons dus als ik de attractie wil doen met mijn man, ik dus begeleider, dan laat ik beter de kaart van zoontje niet zien, want dat mag niet samen. Dan moet ik hem en zijn broer daar maar laten wachten, tot wij terug zijn, tja, dat vind ik onverantwoord, dat ze vinden dat ze daar wel oud genoeg voor zijn, maar toch als je vraagt of de oudste zijn begeleider mag zijn, dat mag dan niet. En ja, wij gaan naar andere pretparken, en daar zijn we die problemen nog niet tegen gekomen. Gardaland bv zoals ik al meermaals aangaf is daar het allerbeste is, top geregeld daar! Bij ons in België bij Bobbejaanland het beste geregeld, en ja, in de Efteling hebben wij ook nog nooit problemen gekend.
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

calimero schreefCOLONJe bent niet verplicht in het vak te gaan staan. Als je niet uit elkaar wilt worden gehaald moet je andere lokatie zoeken om de show te zien. Jammer er zijn u eenmaal regels en die regels zijn er ook om het vak niet overvol te laten komen met niet invalide. Als er wat gebeurt moeten ze er ook snel bij kunnen en niet langs tig kinderen en andere volwassenen wurmen. En er is nu eenmaal niet veel ruimte voor een gehandicapten vak dus willen ze zo veel mogelijk mensen de kans geven er gebruik van te maken. En niet piepen over nl parken bij de efteling mag je per ride max 3 begeleiders meenemen ipv 4 en bij shows mag je er maar 1 meenemen en moet rest op tribune gaan zitten of ergens anders aquanura kijken.

Ik vind die redenering van 4 begeleiders anders flauw, meeste attracties zit je met 2 in een karretje, dus komt niet goed uit, dan maakten ze er beter 3 of 6 van. Tja, nooit goed genoeg zal ik nu te horen krijgen, maar ik vind dat zo een stomme logica. En in Efteling de shows hebben wij thans nog nooit problemen gehad, of is het omdat het ik en twee kinderen zijn dat we allen tesamen mogen?
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ja, die 4 vind ik ook raar!
Was een keer met 5 vrienden, waarvan 1 in een rolstoel. De achtbanen wilde een niet in, dus dat kwam wel mooi uit, bij ratatouille is we 1 via de single riders gegaan, ons was beloofd dat we dan toch samen mochten, daar waren ze aan het begin (of einde) van de rij niet blij mee :P
Maar bij its a small world waren ze erg streng, nee, er mochten er echt maar 4 mee. Ik dus niet mee, had toch een jaarkaart. Worden ze vervolgens in de speciale rolstoelboot geplaatst en hoeveel stoeltjes heeft die? 5... was dus gewoon een stoeltje leeg
Gebruikers-avatar
Princess Sas
Member
Member
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2017, 07:45

Weet iemand of je, als je geen oranje kaart gaat halen, toch met een rolstoel binnen kan in de shows? Mijn mama gaat in een rolstoel maar gaat wel gewoon aanschuiven voor de rest, het is voornamelijk omdat ze niet lang kan rondwandelen. Ze heeft wel een briefje van de dokter maar omwille van de maar 1 begeleider regel en we met de hele familie gaan zou het nogal stom zijn om daar gebruik van te gaan maken.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ik zou hem toch gebruiken hoor :) bij de shows zijn ze vaak wat makkelijker met het aantal, is mijn ervaring (niet de parade en illuminations)
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016

Princess Sas schreefCOLONWeet iemand of je, als je geen oranje kaart gaat halen, toch met een rolstoel binnen kan in de shows? Mijn mama gaat in een rolstoel maar gaat wel gewoon aanschuiven voor de rest, het is voornamelijk omdat ze niet lang kan rondwandelen. Ze heeft wel een briefje van de dokter maar omwille van de maar 1 begeleider regel en we met de hele familie gaan zou het nogal stom zijn om daar gebruik van te gaan maken.
1 begeleider geld alleen voor de kijkvakken voor de parade, show op podium voor kasteel en illuminatios, voor theatershows mag je gewoon jezelf en 4 begeleiders meenemen net als bij de attracties.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar