Wij hebben 5/06 het ontbijt gedaan in Plaza Gardens (8u00)
Persoonlijk vond ik het veel aangenamer dan Café Mickey. Het is ruimer je hebt meer plaats het buffet is veel uitgebreider en lekkerder. Ook is Plaza Gardens een mooiere locatie nu denk je misschien wat maakt dat uit maar voor de achtergrond in de foto's is dit mooi meegenomen.
Het eten:
Verschillende broodjes (pistolets), koffie koekjes, croissants en een gewone boterham die je kan toasten.
Verschillende soorten cornflakes
Eitjes die je zelf kan koken en roerei
Amerikaanse pannenkoeken, pannenkoeken en poffertjes
Ruim keuze aan beleg zowel kazen als vleesjes
Diverse yoghertjes ook soja!
Verschillende stukken fruit
English Breakfast: witte bonen, roerei, gebakken aardappelen, spek, worstjes, ..
En ik zal misschien nog wel wat gemist hebben maar dit is me allemaal bijgebleven.
Ik zelf ben grote fan van het roerei met bacon en toast lekker op zijn engels maar de ham en salami in disney vind ik persoonlijk ook zeer lekker.
Disney figuurtjes:
Mickey: Nam veel tijd bij elke tafel over het algemeen, onbewust had hij mij over geslagen wanneer hij aan onze tafel was, we hebben dit gemeld en door rustig te blijven zitten tot op het einde hebben ze Mickey laten terug komen en zo heb ik toch nog een foto met hem

Katrien: Was gehaast, ik vroeg voor een selfie en ze deed het teken dat ze geen tijd had ook al was ze helemaal nog niet lang aan onze tafel, en ging door. Katrien gaf een erg overhaast gevoel, wat een beetje jammer was aangezien ze ook weg was voor mijn moeder er mee op de foto kon. Gelukkig dankzij de Cast Members is ook Katrien uiteindelijk terug aan onze tafel gekomen net als Mickey.
Dagobert: Nam rustig zijn tijd zo wel aan onze tafel als andere tafels en was zeer aangenaam.
Iejoor: Was het eerste figuurtje dat bij ons langs kwam en één iemand van onze tafel was nog bij het buffet eten aan het uitkiezen, dit is natuurlijk altijd een beetje het nadeel bij dit systeem. Opzicht nam Iejoor wel echt zijn tijd aan onze tafel dus we hebben niet te klagen ondanks Iejoor geen tijd had om nog terug bij ons te komen.
Tijgertje: Nam ook rustig zijn tijd, doet een lekker een beetje zot zo als altijd.
Knorretje: Nam ook rustig de tijd
Bij ons kwamen ze na de eerste 3 (winnie the pooh) figuurtjes ook vragen of we ze allemaal gezien hadden, dit gebeurt niet altijd! Dus zelf aangeven is de boodschap!
Tips:
- Leg je handtekeningen boekje open op een nog te tekenen pagina op de rand van de tafel langs waar het figuurtje komt zo kunnen ze snel en makkelijk tekenen verliezen ze niet te veel tijd en blijft er genoeg tijd voor foto's over.
- Ga niet met te veel tegelijk naar het ontbijt buffet zo dat iemand desnoods kan recht springen en iemand gaan halen als er een figuurtje naar jullie tafel komt wanneer iemand eten is gaan halen.
- Ga naar het buffet kort na 8 uur wanneer de figuurtjes er nog niet zijn, wacht dan tot de eerste 3 gepasseerd zijn (indien mogelijk) als je ver zit van waar ze beginnen heb je nog veel tijd. Wanneer de eerste 3 gepasseerd zijn is het de ideale moment om nog eens eten te gaan halen voor de volgende 3 figuurtjes er aan komen. Het hangt er ook een beetje vanaf waar je zit. Indien je zit waar ze beginnen wacht tot ze gepasseerd zijn en ga dan eten halen indien je ver zit van waar ze beginnen ga je best eerst een paar keer eten halen.
- Indien iemand aan je tafel of iedereen een figuurtje of meerdere gemist heeft ga dit melden aan de Cast Members die verantwoordelijk zijn voor de 'characters' en meld hen dit. Ze kunnen namelijk niet rieken dat ze iemand zijn overgeslagen of dat iemand juist naar het buffet was dus als je het niet aangeeft weten ze dit niet. Geef je dit aan doen ze hun uiterste best om deze alsnog langs te sturen indien er tijd over is. Geduld hebben en begrip voor de situatie is de boodschap.
- Indien mogelijk boek voor de eerste lichting toen wij buiten kwamen was het echt SUPER druk, over het algemeen heb ik overal ervaren dat voor de eerste lichting kiezen het verstandigste is, het rustigste en het minst overhaast.
Conclusie:
Als je alles leest ga je misschien de indruk krijgen ik niet een al te beste ervaring had ivm de disney figuurtjes. Ondanks dat we een beetje pech hadden met Iejoor en dat we met drie waren en iedereen één figuurtje gemist had was het een super ervaring. En ik heb dit alles behalve 'slecht' ervaren omdat over het algemeen de figuurtjes echt wel de tijd met je namen wat in Café Mickey net allemaal net iets mer over haast aanvoelden. Ook heb je hier ineens zes figuurtjes ontmoet wat wel de moeite is het zou kunnen dit in Café Mickey ook het geval is maar ik dacht altijd dit er minder waren. Ik zou het Plaza Gardens ten zeerste aanraden is zeker zijn meerprijs waard zo wel voor het eten als voor de ontmoeting met de figuurtjes. Ik ben fan en ga er zeker terug!