Disneyland Paris: Virtuele rondleiding doorheen het park

Alles over het Disneyland Park.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

disneyzot schreefCOLONAfbeelding

het gebouw is in ergere staat dan ik dacht , dit is een foto van begin 2015 en daar zijn de spijlen van het hekje aleen geruime tijd weg(gerot?) laten we hopen dat de renovatie van volgend jaar grondig is en zo blijft.Afbeelding
eerlijkheidshalve zijn alle foto's die op dit topic te vinden zijn van derden, dus geen foto's van afgelopen week, het zou best kunnen dat de spijlen wel al geretoucheerd zijn.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
disneyzot
Member
Member
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 04:44

2de foto is van mij ;);maar ik heb er nog 1 gevonden van vandaag van ed92 en je ziet dat de spijlen nog niet terug zijn. ik hoop dus met de renovatie van volgend jaar dat dit terug in orde komt. Afbeelding
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Echt super leuk dat je de tijd en moeite neemt om dit topic te maken! Erg interessant.

Waarom was er eigenlijk verwarring bij de naam EuroDisney?

Er was ook iets met de snoepjes in The Candy Palace, ik hoorde dat bij D-tales, ik weet niet meer precies hoe het zat, maar het was een heel gedoe om de juiste snoepjes in die buizen te krijgen, zonder dat ze verkleurden en zonder dat het heel donker werd.

Het stukje van het kaarsje bij de kazerne in WDW deed me meteen denken aan de boekenreeks Kingdom Keepers. Erg leuke boeken die veel vertellen over WDW, alhoewel sommige dingen wel fictie zijn, wordt dit kaarsje daar ook in besproken.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Laura schreefCOLONEcht super leuk dat je de tijd en moeite neemt om dit topic te maken! Erg interessant.

Waarom was er eigenlijk verwarring bij de naam EuroDisney?

Er was ook iets met de snoepjes in The Candy Palace, ik hoorde dat bij D-tales, ik weet niet meer precies hoe het zat, maar het was een heel gedoe om de juiste snoepjes in die buizen te krijgen, zonder dat ze verkleurden en zonder dat het heel donker werd.

Het stukje van het kaarsje bij de kazerne in WDW deed me meteen denken aan de boekenreeks Kingdom Keepers. Erg leuke boeken die veel vertellen over WDW, alhoewel sommige dingen wel fictie zijn, wordt dit kaarsje daar ook in besproken.
Een andere verklaring voor de naamsverandering is door de komst van de euro, dat deze munteenheid geassocieerd zou worden met disney was vreemd voor sommige. Dat van de snoepjes wist ik niet, je mag steeds dat bij mn originele bericht bijvoegen als je wil? Nadat ik met de volledige tour klaar ben, ga ik zelf nog details toevoegen zoals de Hidden wed in poort adventureland, ei die verwijst naar verhaal van sherezada enverhalen uit 1001 nachten,... (gids ging zeer snel over agrabah gedeelte vond ik)

Bij dat van de kaars refereer je naar lamp in walt's appartement in disneyland Californië? Het terug aan gaan van deze lamp na uitschakelen is inderdaad wel een broodje aap verhaal. Wel leuk om te weten dat dlp het zelfde doet in het kasteel en één licht voor Walt's inspiratie aanlaat. Zijn de kingdomkeepers al vertaald? Lijken mij zeerleuke boeken

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

Omdat ik het me maar zo vaag herinner over de snoepjes, ga ik het niet aanpassen in je verhaal (a)

Ik dacht dat het echt bij een brandweer kazerne was. In het boek woont daar Imagineer Wayne, die Walt ook heeft gekend (fictie dacht ik, maar de naam komt wel van een castmember die jarenlang bij Splash Mountain had gewerkt). Het zijn jeugdboeken en alleen nog in het Engels te verkrijgen. Er wordt ook het tunnelsysteem in WDW helemaal beschreven, en backstage bij de Pirates dat er een kelder zit wat vroeg gebruikt werd als tijdelijks gevangenis totdat de politie kwam. Wederom, fictie of niet? Als je de parken kent, en de boeken leest, wandel je er zo weer door. De schrijver heeft heel veel tours gedaan met castmembers en veel gesproken met imagineers.

Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Dat van dat licht deed me ook direct denken aan kingdom keepers :D. Ben al bijna een jaar blijven steken bij het 2de boek ... 1ste was in een week uit maar 2de leest om een of andere reden echt niet vlot :/. Zijn geen moeilijke boeken hoor in het engels :)
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Laura schreefCOLONOmdat ik het me maar zo vaag herinner over de snoepjes, ga ik het niet aanpassen in je verhaal (a)

Ik dacht dat het echt bij een brandweer kazerne was. In het boek woont daar Imagineer Wayne, die Walt ook heeft gekend (fictie dacht ik, maar de naam komt wel van een castmember die jarenlang bij Splash Mountain had gewerkt). Het zijn jeugdboeken en alleen nog in het Engels te verkrijgen. Er wordt ook het tunnelsysteem in WDW helemaal beschreven, en backstage bij de Pirates dat er een kelder zit wat vroeg gebruikt werd als tijdelijks gevangenis totdat de politie kwam. Wederom, fictie of niet? Als je de parken kent, en de boeken leest, wandel je er zo weer door. De schrijver heeft heel veel tours gedaan met castmembers en veel gesproken met imagineers.
Appartement van Walt is inderdaad boven brandweer kazerne op main street, maar dan wel in Californië, niet wdw. Dat een cm daar nu woont lijkt me fictie. De ondergrondse tunnels of utilidors in wdw, zijn dan weer echt ,om sneller als cm van de ene plaats naar de andere te komen. Denk dat ik me deze boeken ook eens aanschaf

Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

Even terugkomend op de verdwenen (rot?) spijlen van Phantom Manor. Ik vind het iets té toevallig dat alléén de spijlen zijn verdwenen voor het raam waarin de geest verschijnt. Alle overige spijlen lijken me onveranderd in tact, terwijl deze aan dezelfde weersomstandigheden blootstaan. Zou het daarom niet kunnen zijn, dat deze hier bewust zijn weggehaald, zodat de geest beter zichtbaar is?

Voor de rest: Jasper, chapeau voor het aanmaken van het topic! Super om door te nemen EN de reacties van iedereen te lezen!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Dat was ook mijn eerste gedacht. Maar is dan wel maar raar zicht. Zou er dan hier en daar wat uithalen zodat het minder opvalt.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

meest vreemde vind ik dan dat er voor het raam nog 1 spijl te zien is, waarom die ene laten staan? een rotte paal zou mij niet storen, zeker niet voor Phantom Manor, omdat het huis er net moet uitzien als vergane glorie.

Gebruikers-avatar
Tess81
Member
Member
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2015, 18:45

Morgen als m'n moppie slaapt deze rondleiding maar eens goed bekijken. Leuk dat je dit gestart bent Jasper.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

Inderdaad Jasper, dat er echt iemand woont is fictie. Zijn erg leuke boeken! Heb tot en met deel 4 uitgelezen, in deel 5 begonnen, maar nooit verder mee gegaan. Misschien toch maar eens doen.

Gebruikers-avatar
MinoKB
Member
Member
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2014, 17:35

Geweldige topic, een aantal jaar geleden ook de tour gedaan met een Nederlands talige gids, maar op einde moesten we kiezen voor Fantasyland of Discoveryland, dat was minder, wij wilden beide... ;-) Maar leuk om het hier toch terug te lezen.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Disneyland Paris Tour: deel 4 : Fantasyland

Links van het kasteel komen we zo Fantasyland binnen, het hart van het park! Walt liet zich inspireren door verschillende sprookje uit Europa en hier in Fantasyland worden al deze landen vertegenwoordigd: Frankrijk,Duitsland, Engeland, Italië, ...

Blanche Neige Et Les Sept Nains

Afbeelding

De eerste attractie die we zo tegen komen is deze van Sneeuwwitje en de zeven dwergen en tevens de allereerste animatie langspeelfilm van Walt Disney. Wanneer we voor de ingang staan, kunnen we soms de boze koningin zien piepen van achter haar gordijn. Nog een verdoken geheim, is dat de imagineers op het dak tussen sneeuwwitje en Pinocchio hun namen hebben gezet op op de dakpannen.

Dumbo the flying Elephant

Afbeelding

Wanneer we naar Dumbo kijken, zien we dat er een waterscheiding is. Dit is niet alleen omdat dit fraai oogt, maar heeft ook een symbolische betekenis. Alles wat achter het water zit speelt zich af in het Verenigd Koninkrijk. En als je Engeland wilt bezoeken dan moet je ook eerst over water.

Maar een opmerkzame gast ( ;) ) vraagt zich dan natuurlijk af wat dumbo daar dan doet, aangezien deze film zich toch in Florida afspeelt. euh... de schrijfster is van Groot-britanië??? euh..fout Helen Aberson, schrijfster van Dumbo is geboren en getogen in New York (zal ik mijn geld terug vragen? :P )

http://www.imdb.com/name/nm0008673/

Afbeelding

Zie je boven op de attractie de animatronic van Timothy de muis die een op-en neergaande beweging maakt met een veer in zijn handen? Wel die veer is zeer belangrijk in het verhaal van Dumbo, want het stelt Dumbo in staat te kunnen vliegen. Als deze animatronic niet meer zou werken, dan sluit de hele attractie.

The old Mill

Deze molen is een verwijzing naar een silly symphonie tekenfilm van Walt Disney 'The old Mill', wat belangrijk was aan deze tekenfilm, was dat het de eerste tekenfilm was die gebruik maakte van the Multi-plane Camera. Deze camera werd gebruikt om dieptezicht te creëren en werd later nog intensief gebruikt in Disney's latere films zoals Bambi en Pinocchio. Een leuk weetje is dat er nog 3 authentieke Multi-Plane camera's zijn ter wereld: eentje binnen the Walt Disney animation studio in Burbank, ééntje in het Walt Disney Family Museum in San Francisco en één hier in het Art of Animation gebouw in Parijs (dat ze die maar mooi plekje geven als de art of Animation show voorgoed zal sluiten)

Achter deze molen huisde vroeger een attractie, een soort van reuzenrad in een soort emmer achteraan de molen.

Afbeelding

een beetje verder vanaf deze plaats, kan je ook een hidden mickey zien aan Space Mountain. Deze Hidden Mickey is maar van één plaats te zien in het park

Afbeelding

It's a small world

Afbeelding

Deze attractie werd net als great moments with mr Lincoln eerst gecreëerd in Calfiornië voor de wereldtentoonstelling met het thema: alle kinderen van de wereld. Deze attractie werd gesponsord door Unicef. In de attractie hoor je de muziek van the Sherman brothers die in je hoofd blijft zitten. The sherman brothers maakten ook muziek voor films zoals Winnie the Pooh, Mary poppins, Jungle book, ...
Verder kan ik niet veel meer vertellen over deze attractie. Ik kan wel nog vertellen dat de kledij van de animatronics ontworpen werd door de vrouw van marc Davis en het ontwerp en kleuren schema van de attractie we te danken hebben aan Mary Blair (die trouwens te zien is in een scene van It's a small world in Anaheim Californië)

Bella Note & ingang Fantasyland

Hier komen we in het Italiaanse gedeelte van het park, je ziet dat het gebouw wat schuin staat. Dit komt omdat er in Italië veel aardbevingen zijn. Normaal had je hier wat verder een ingang naar Fantasyland, maar deze werd weggehaald om dat de parade van ImagiNations hier niet onderdoor kon.
Laatst gewijzigd door 2 op Japperboy, in totaal 7 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

MinoKB schreefCOLONGeweldige topic, een aantal jaar geleden ook de tour gedaan met een Nederlands talige gids, maar op einde moesten we kiezen voor Fantasyland of Discoveryland, dat was minder, wij wilden beide... ;-) Maar leuk om het hier toch terug te lezen.
Was de tour ongeveer het zelfde? of hier en daar verschillen? zaken die je je kan herinneren die ik niet vermeld heb? of zaken die anders verteld werden

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar