Was de tour ongeveer het zelfde? of hier en daar verschillen? zaken die je je kan herinneren die ik niet vermeld heb? of zaken die anders verteld werdenMinoKB schreefCOLONGeweldige topic, een aantal jaar geleden ook de tour gedaan met een Nederlands talige gids, maar op einde moesten we kiezen voor Fantasyland of Discoveryland, dat was minder, wij wilden beide...Maar leuk om het hier toch terug te lezen.
Disneyland Paris: Virtuele rondleiding doorheen het park
Elke tour is weer net even anders. Ligt aan de gids en de groep waar de intresses bij liggen. Hebben in beide parken tour gedaan in nederlands. De gids vertelde toen dat voor dis eyland alleen ze al voor 6 uur aan stof moeten leren die ze in de rondleiding kunnen gebruiken. Ze kunnen dus zelf kiezen wat wel en wat niet te vertellen.
als ze dit echt geleerd hebben, waarom zitten er dan soms fouten in hun verhaal? ligt dit aan cm? bron? of is sommige informatie niet specifiek genoeg?calimero schreefCOLONElke tour is weer net even anders. Ligt aan de gids en de groep waar de intresses bij liggen. Hebben in beide parken tour gedaan in nederlands. De gids vertelde toen dat voor dis eyland alleen ze al voor 6 uur aan stof moeten leren die ze in de rondleiding kunnen gebruiken. Ze kunnen dus zelf kiezen wat wel en wat niet te vertellen.
Plane crazy de eerste Mickey Mouse cartoon en niet Steamboat willy
Walt Disney niet animator van Mickey mouse maar Ub Iwerks
Enchanted tiki room de eerste audio animatronic attractie en niet great moments with mr lincoln
Helen Aberson, auteur van Dumbo geen Britse, maar New yorkse
mix van humor en gruwel in Phantom Mnor terwijl dit eerder verwijst naar Haunted Mansion
Ik heb soms mijn twijfels over de leerschool!
Ik denk dat de cm t vuur aan zijn schene wel moet gevoeld hebben, met al mijn vragen en opmerkingen
Mijn cm vertelde me inderdaad ook dat hij alleen over Mainstreet al 5 uur kon vertellen en dat was inderdaad ook het meest informatieve gedeelte samen met Fantasyland. ik post morgen of overmorgen nog discoveryland en daarna vul ik informatie aan. iedereen is vrij om in mijn bericht ongegeneerd zaken aan te passen of bij te voegen. Dit wordt onze virtuele rondleiding! een rondleiding voor en door de leden van Cafe Mickey!
-
Ik heb vandaag nóg een oude telefoon ontdekt: als je van New Century Notions (Flora's) binnendoor naar Candy Palace loopt, hangt rechts aan de muur ook zo'n oude telefoon, zoals door Japperboy in het eerste deel van zijn verhaal vermeld wordt. Ook hier zijn diverse gesprekken te volgen (al verstaat mijn dochter geen Engels, zo blijkt uit de foto
)

)

klopt wij hebben ook zowel de tour in het Disney Park gedaan en in studio's in het Nederlands en inderdaad die moeten dat echt van buiten blokken. Wij waren toen trouwens de eerste Nederlandstalige gasten die de tour deden voor die gids in het studio's park, was een beetje onwennig voor hem. Ik zou de tour eigenlijk nog wel eens willen doen, want deze is alweer zoveel jaar geleden en ben al zoveel interessante feiten vergeten...calimero schreefCOLONElke tour is weer net even anders. Ligt aan de gids en de groep waar de intresses bij liggen. Hebben in beide parken tour gedaan in nederlands. De gids vertelde toen dat voor dis eyland alleen ze al voor 6 uur aan stof moeten leren die ze in de rondleiding kunnen gebruiken. Ze kunnen dus zelf kiezen wat wel en wat niet te vertellen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Disneyland Paris Tour: deel 5: Discoveryland
Disneyland Paris is het enigste Disneyland park dat een Discoveryland heeft in plaats van een Tomorrowland. Omdat het hele land niet opgedragen is aan het leven van morgen, maar aan de ontdekkers en grote denkers van onze tijd zoals Jules Verne, Michelangelo, George Lucas, H.G. Wells ... Dat en omdat Fransen 'Tomorrowland' niet goed kunnen uitspreken
Nu met het dance-festival Tomorrowland zou het ook voor veel verwarring zorgen. In dit deel van het park hebben we voor een groot deel het stoomtijdperk: Wat als de Elektriciteit niet was uitgevonden en alles werkte op stoom. Dit koperkleurige tijdperk noemen we ook wel het Jules Verne tijdperk.
Mocht het van Tony Baxter afhangen, kregen we geen Discovery land, maar Discovery Bay, maar wegens te klein budget is dit land er nooit gekomen. Voor een soort van Discovery Bay te beleven ga je best naar Disney Sea in Tokyo
Ingang Discoveryland

Als we het land willen binnen gaan zien we een groot beeld dat het sterrenstelsel uitbeeldt.Maar dit is ook te zien op de vlag van portugal, een verwijzing naar de vele ontdekkers van de wereld zoals Vasco Da Gama, Christoffel Colombus, ...

Naast dit beeld hebben we ook nog het prachtige rotswerk dat sinds kort helemaal gerenoveerd is en 's avonds een prachtig lava-effect creëert.
wanneer we links afslaan aan de winkel Constellations, vinden we de oudste vitrine van het Disneyland Park, buiten misschien een likje verf is er nog niets veranderd aan deze vitrine sinds openingsdag april 1992. We zien hier enkele belangrijke uitvindingen tentoongesteld zoals de stoomtrein.

Van le visionarium naar Buzz
Wanneer we verder stappen zien we hier de attractie van Buzz, maar dit was niet altijd zo het geval. Bij de opening van het park stond hier le visionarium. Een attractie waarbij 9-eye en de timekeeper je meenamen terug in de tijd. In deze attractie kon je 360° rond kijken en werd je terug gebracht in de tijd. Op een bepaald moment kwam je zelfs Jules Verne zelf tegen.

Videopolis

Wat verder zien we videopolis de zeppelin van het Hyperion cafe. Het ontwerp van de zeppelin komt van de film uit 1974 'The Island at the top of the world'
Wat verderop zien we Space Mountain, in het oorspronkelijke plan zou de ingang van Space mountain bij videopolis zijn. Je zou dan via een grote brug (buis) naar de mountain gaan. Maar het budget liet dit niet toe.
Van Discovery Mountain naar Space Mountain
Voor de opening van het park was er nog geen sprake van Space Mountain, maar van Discovery mountain. deze attractie zou er niet hebben uitgezien zoals deze er nu uitziet. Het zou een grote rollercoaster worden door een vulkaan, waarbij je ook een walk-through attractie zou hebben, waar nu ongeveer de fast Pass ingang is.
Door (nogmaals) een tekort aan budget is deze attractie er niet gekomen, maar wel Space Mountain: à la terre de la Lune, gebaseerd op het boek van Jules Verne, waarbij je door het kanon Columbia naar de maan geschoten werd.
Later kwam mission 2 en nu hebben we Hyperspace mountain. De cm schat dat deze attractie nog 5 jaar zal blijven voor hij weer terug zal veranderen naar space Mountain Misson 2
Disneyland Paris is het enigste Disneyland park dat een Discoveryland heeft in plaats van een Tomorrowland. Omdat het hele land niet opgedragen is aan het leven van morgen, maar aan de ontdekkers en grote denkers van onze tijd zoals Jules Verne, Michelangelo, George Lucas, H.G. Wells ... Dat en omdat Fransen 'Tomorrowland' niet goed kunnen uitspreken
Mocht het van Tony Baxter afhangen, kregen we geen Discovery land, maar Discovery Bay, maar wegens te klein budget is dit land er nooit gekomen. Voor een soort van Discovery Bay te beleven ga je best naar Disney Sea in Tokyo
Ingang Discoveryland

Als we het land willen binnen gaan zien we een groot beeld dat het sterrenstelsel uitbeeldt.Maar dit is ook te zien op de vlag van portugal, een verwijzing naar de vele ontdekkers van de wereld zoals Vasco Da Gama, Christoffel Colombus, ...

Naast dit beeld hebben we ook nog het prachtige rotswerk dat sinds kort helemaal gerenoveerd is en 's avonds een prachtig lava-effect creëert.
wanneer we links afslaan aan de winkel Constellations, vinden we de oudste vitrine van het Disneyland Park, buiten misschien een likje verf is er nog niets veranderd aan deze vitrine sinds openingsdag april 1992. We zien hier enkele belangrijke uitvindingen tentoongesteld zoals de stoomtrein.

Van le visionarium naar Buzz
Wanneer we verder stappen zien we hier de attractie van Buzz, maar dit was niet altijd zo het geval. Bij de opening van het park stond hier le visionarium. Een attractie waarbij 9-eye en de timekeeper je meenamen terug in de tijd. In deze attractie kon je 360° rond kijken en werd je terug gebracht in de tijd. Op een bepaald moment kwam je zelfs Jules Verne zelf tegen.

Videopolis

Wat verder zien we videopolis de zeppelin van het Hyperion cafe. Het ontwerp van de zeppelin komt van de film uit 1974 'The Island at the top of the world'
Wat verderop zien we Space Mountain, in het oorspronkelijke plan zou de ingang van Space mountain bij videopolis zijn. Je zou dan via een grote brug (buis) naar de mountain gaan. Maar het budget liet dit niet toe.
Van Discovery Mountain naar Space Mountain
Voor de opening van het park was er nog geen sprake van Space Mountain, maar van Discovery mountain. deze attractie zou er niet hebben uitgezien zoals deze er nu uitziet. Het zou een grote rollercoaster worden door een vulkaan, waarbij je ook een walk-through attractie zou hebben, waar nu ongeveer de fast Pass ingang is.
Door (nogmaals) een tekort aan budget is deze attractie er niet gekomen, maar wel Space Mountain: à la terre de la Lune, gebaseerd op het boek van Jules Verne, waarbij je door het kanon Columbia naar de maan geschoten werd.
Later kwam mission 2 en nu hebben we Hyperspace mountain. De cm schat dat deze attractie nog 5 jaar zal blijven voor hij weer terug zal veranderen naar space Mountain Misson 2
In Disneyland ca zijn ze ook na een lange tijd hyperspace mountain terug gegaan naar het originele. Als je goed kijkt dan zie je wel nog veel decorstukken van mission 2 waarop geprojecteerd wordt. De nieuwe schermen kunnen ook ingeroepen worden voor speciale effecten van space mountain en misschien kunnen we zelfs eventueel een ghost galaxy verwachten ooit tijdens halloween periode. Maar dat is allemaal speculatie.Stitch87 schreefCOLONTerug veranderen? Serieus? Daar hebben ze dan wel geld voor
... Konden ze het even goed non-star wars gelaten hebben :/
Mochten ze willen dat star wars voor altijd bleef hadden ze de nieuwe voertuigen ook meer een star wars thema gegeven en op lange termijn ook het exterieur veranderd

[/u