runDisney 2017 Disneyland Parijs

MagieDeDisney
Member
Member

Aah, hopelijk wordt jouw proof of time dan nog veranderd!

Thanks, ik ga het druk krijgen met werk en school dus een schema was ook wel belangrijk :p Vooral aangezien mijn kostuums dit jaar veel werk nodig hebben en vorig jaar was ik klaar met de kostuums op vrijdagochtend, na de hele nacht eraan gewerkt te hebben, NOOIT MEER :lol:

Ik hoop dat mijn 10k kostuum uberhaupt door security komt :lol:
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
RunningKoen
Member
Member

Dat maakt me wel heel nieuwsgierig! Klinkt alsof je heel wat van plan bent. Ik steek gewoon al mijn moeite in de 5K, en doe de BBB challenge sportief.

Ik krijg hem in de weekenden wel af. Ik moet alleen nog wat details verven en vooral veel naaien. Dat is echt een rotwerkje eigenlijk, ik vind er niks aan.

Mijn Proof of Time was al goedgekeurd, dus ik zorg sowieso dat ik de proof en de goedkeuring geprint meeneem, zodat het eventueel nog op de expo kan worden gewijzigd. Ze hebben per ongeluk mijn tijd aangepast waardoor ik in een compleet verkeerd corral zou komen.
Afbeelding
pinocchio
Member
Member

Zooo, jij loopt dan wel heel snel koen, als je een proof of time hebt onder 1h30, dat haal ik bij lange na niet. Ik heb nog steeds geen medical confirmation... Zelfs niet na twee keer mailen. (op 7 augustus hebben ze er op mijn verzoek wel snel voor gezorgd dat ik hem opnieuw kon uploaden, de originele was (bewust) een fout document) . Maar daarna dus geen bericht meer...
last year: 23-26 sept 2016: Disneyland Half Marathon Weekend, Inaugural Party, Cafe Mickey Meets, 5k, Halve Marathon, Dream Castle, upcoming: 21-24 sept 2017: Half marathon weekend, 5k,10k,HalfMarathon, Bibbidi-Bobbidi-Boo-challenge, Hotel Cheyenne
RunningKoen
Member
Member

Ik heb een PR op de 10K ingestuurd die net binnen de geldigheid van de Proof of Time regels valt, om te kijken of ik geaccepteerd zou worden. Zelfs met die PR op de 10 zou ik krap aan 1:30 lopen, maar je hebt weinig te verliezen en er wel een corral mee te winnen.
Maar verder ren ik wel eens vaker wat wedstrijden en ik loop voor een recreant best netjes.
Drie weken later is de halve marathon van Amsterdam, daar hoop ik wel naar die 1:30 toe te kunnen werken en het daadwerkelijk te kunnen halen. De kans dat dat in Disney lukt lijkt me erg, erg klein.

Ik was er zelf ook verbaasd over dat ze mijn Proof of Time accepteerden. Ik denk dat er niet superveel mensen een PoT hebben ingestuurd en dat er nog wat ruimte over was in het startvak ;-) 1:30 is ook echt wel een strakke tijd.

Voor de aankomende halve marathon in Disneyland (Cali) doen er ruim 10.000 mensen mee op de halve marathon en een verwachtte eindtijd van 1:57 of sneller levert je al een plek in het A corral op. Daar moet je vanaf 2:45 al een Proof of Time inleveren, dus dat maakt het verschil met Parijs wel erg duidelijk.
Afbeelding
pinocchio
Member
Member

da's inderdaad een serieus snelle tijd Koen :thumbs: ! Groot gelijk dat je je 10K PR hebt ingestuurd. Maar bij de Disneyrun is het zonde om zo snel te rennen, zeker als je in het eerste corral mag starten. dan heb je hopelijk minder lange foto wachtrijen en kun je vast heel veel mooie foto's maken. om een idee te geven, ik heb vorig jaar 5 HM's gelopen tussen 1h53 en 1h58, maar in Disney heb ik iets van 2h12 gelopen (en drie weken later ook amsterdam in 1h57). ook heel veel passeerbewegingen (vooral van mensen die helemaal niet in het startvak hoorden/verkeerde tijd op hebben gegeven, maar daar heb je in het PoT startvak geen last van)

ik red zelfs als ik mijn beste 10K tijd met 2,11 vermenigvuldig niet de 1h30 :oops: dus geen PoT ingestuurd. Disney is voor mij (naast natuurlijk heel veel fun) een goede laatste lange duurloop voor de HM van Eindhoven op 8 oktober, daar hopelijk wel onder de 1h50
last year: 23-26 sept 2016: Disneyland Half Marathon Weekend, Inaugural Party, Cafe Mickey Meets, 5k, Halve Marathon, Dream Castle, upcoming: 21-24 sept 2017: Half marathon weekend, 5k,10k,HalfMarathon, Bibbidi-Bobbidi-Boo-challenge, Hotel Cheyenne
RunningKoen
Member
Member

Vorig jaar was er geen proof of time nodig, dat is de reden dat je in elk startvak wel een (klein) aantal mensen had die het tempo van dat vak niet aankonden.

tijdens de 5 en de 10K zijn er al genoeg foto momenten. Vorig jaar heb ik bijv. de incredibles voorbij gelopen zonder dat er een wachtrij was, maar het was zo vroeg in de race en ik had zo lekker mijn tempo te pakken dat dan de competitieve kant van mij overneemt. Als ik dit jaar ook echt meteen weer een goed tempo te pakken heb, doe ik geen enkele foto stop, en geniet ik puur van de omgeving.
Afbeelding
Laura
Member
Member

Vorige jaar was er ook wel een POT nodig als je de HM onder de 1,5uur kon lopen. Vorige jaar was er een Elite vak, daarna kwam het A startvlak. Als runDisney France ongeveer dezelfde methode als de McMillian Running Calculator gebruikt, is een 10K onder de 40:22 goed voor een HM onder de 1:30.
Tja, dat er veel mensen zijn in een verkeerd startvlak, dan moet runDisney France maar wat strenger zijn in het hanteren van een POT vind ik. Iedereen kan nu 1:35u of langzamer invullen om maar in een hoog startvlak te komen.
Iedereen rent de race op zijn manier. Voor sommige is het hun eerste HM, en weten ze dat ze veel zullen wandelen. Of je nu over bent in een snelle of langzame tijd, het blijft een prachtige prestatie! Een halve marathon is niet voor iedereen weggelegd.

Ik zal dit weekend eens verder gaan met mijn outfits. 1 onderdeel laat ik maken, en diegene is op vakantie, maar die had me gegarandeerd dat ze het voor de race af zal hebben...
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
RunningKoen
Member
Member

@Laura ik kan mij niet herinneren dat er vorig jaar uberhaupt een proof of time nodig was. Het was niet mogelijk om ergens bewijs te uploaden. Het Elite vak was op uitnodiging, want daar waren nog geen tien mensen in. Veel meer mensen dan de elites hebben een tijd rondom de 1:30 gelopen.

Het A startvak vorig jaar was toegankelijk zonder Proof of Time.

Ik ben het helemaal met je eens over de grens die ze in Parijs hanteren. 1:30 is erg streng. Ze zouden net als Amerika de 2:45 moeten gebruiken, zodat je de startvakken ook echt gericht kan gebruiken om de drukte over het parcours te verspreiden.

Sowieso ben ik benieuwd naar de corral indeling en locatie weer. 'Maar' vier startvakken is best groot en ik hoop dat ze van vorig jaar geleerd hebben en er meer maken om te kunnen spreiden.
Afbeelding
Laura
Member
Member

@RunningKoen
Ik ben ook wel voor meerdere startvlakken, en gewoon net als in de USA een POT voor de halve marathon inzenden. Wel zo eerlijk. Ik ga er maar niet verder op in, anders wijken we een beetje af van het topic runDisney Parijs :)
Ik was wel erg blij met de mini waves in het startvlak vorig jaar. Hierdoor kwamen we opeens vooraan te staan voordat we van start gingen. Ooh, wat waren die eerste 100meters magisch. Niemand voor ons, en rennen naar het Disneyland hotel en naar Mainstreet. Het zicht op het kasteel, zo gaaf al hardlopend!

Ben erg benieuwd wanneer rD France de official guide uitbrengt ("a couple weeks before the start"), dan hebben we alle info over hoeveel startvlakken er zijn.

Laura
Member
Member

MagieDeDisney schreef:
Ik hoop dat mijn 10k kostuum uberhaupt door security komt :lol:
Je hebt toch niet een soort van "wapen" nagemaakt? Ik noem maar even de laser blaster van Buzz bijvoorbeeld? Dat is het enigste wat ik zo kan bedenken wat wordt tegengehouden. En maskers.

MagieDeDisney
Member
Member

Wapens en maskers zijn inderdaad no-no's, dus dat heb ik sowieso vermeden! Het is gewoon een beetje groot en ik moet maar net een strenge medewerker tegenkomen voor de start... Op zich heb ik er ondertussen meer vertrouwen erin nu ik het zo veilig en stevig mogelijk maak, (het is ook weer niet zooo groot) maar sinds de 'nieuwe' RunDisney kostuum guidelines van vorig jaar zijn veel dingen in grijs gebied! Geen idee hoe streng de Fransen zijn vergeleken met de Amerikanen.
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
RunningKoen
Member
Member

Ze gooien nieuwe bibs in de verkoop, op 22 augustus.

Alleen de kids races zijn uitverkocht op dit moment, maar toch.

Ik verwacht de event guide, corral assignment ed. eigenlijk pas in de week van 11 september; De deadline is op 31 augustus en daarna nog een werkweek om alles te verwerken
Afbeelding
Laura
Member
Member

Voor eigen nieuwsgierigheid heb ik even nagezocht wanneer we bepaalde mails/info vorig jaar kregen:

dinsdag 6 september 2016 (16 dagen voor de Expo opende op donderdag 22-9-16, en het weekend startte) kregen we onze vouchers toe gemaild met onze startnummer. Deze voucher moest je uitprinten en meenemen naar de expo om je bib te ontvangen.

donderdag 15 september 2016 (7 dagen voor de start van editie 2016) werd de official guide uitgebracht online, met daarin alle info over het race weekend. O.a. de route en informatie over ontbijt voor hardloper stond erin.

Afbeelding

Let op, deze afbeelding is uit de official guide van 2016. Het is nog niet bekend of dit jaar de route hetzelfde zal zijn!

Laura
Member
Member

5K en 10K outfits zijn klaar! HM laat nog even op zich wachten. 5K besloten om voor makkelijk te gaan, waar we na de race makkelijk een jeans en vest/trui overheen kunnen doe voor de party na de tijd.
De sheriff badge voor de 10K wordt nog vervangen door een pin die ik volgende week krijg. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

mickey71
Member
Member

Ziet er leuk uit!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-T280 met Tapatalk