runDisney 2017 Disneyland Parijs

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Jeetje wat een route, mag je trots op wezen!

Begin maar niet over blaren. Het is voor mij een hele lange zoektocht geweest om het juiste te vinden. Ik heb aanleg en heb zelden blaren, ik hoef normale schoenen niet in te lopen, ik kan op militaire kisten lopen zonder problemen maar had alleen bij het begin van mijn hardloopperiode last van blaren. na het aanpassen van schoenen, sokken, opnieuw schoenen, opnieuw sokken en opnieuw schoenen loop ik nu blaarloos.

Mijn grootste verschil zit in Nike Compressiekousen. Deze bieden enorme steun voor kuiten, helpen mijn schenen te herstellen na afloop maar hebben ook een heel passende voetstuk wat zo glad en strak zit dat het geen blaren oplevert. Mijn schoenen hebben het liefst verhoogde zolen bij de hakken, maar neutraal qua vorm (geen overpronatie oid.)

Morgen begin ik aan wat vorig jaar mijn eerste training was. I'll keep you posted ;-)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
fairy tale
Member
Member
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2013, 21:11

Ooh als ik lees hoe iedereen traint krijg ik het toch een beetje warms. Ik heb nog nooit een halve marathon gedaan. Maar ik ge mijn uiterste best doen met het stukje lopen en stukje rennen en weer lopen en rennen. :oops:
Ik heb deze week de avond 4 daagse bij ons in de stad mee gedaan dus 4 dagen 10 km lopen. Onze buren liepen mee dus ik kon niet op mijn snelle tempo lopen. (Hun lopen langzamer) maar heb het zonder problemen makkelijk gelopen en een dag alleen maar regen.

Maar ik heb er zo veel zin in. En met doorzettingsvermogen kom je ook al heel ver en geloof me die heb ik.
Second star to the right and straight on until morning,
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Stijneke schreefCOLONHebben jullie speciale gear die jullie gebruiken?
Bedoel je speciale gear tegen blaren? Ik heb af en toe blaren, kan niet echt zeggen waar het nu door komt. Wat bij mij wel helpt is body glide, het ziet er eigenlijk uit als een deodorant stick met een creme waarvan je maar een klein laagje hoeft op te smeren. Het geeft een bescherm laagje op de huid die wat stroef aanvoelt om schuren te voorkomen. Ook ideaal voor andere plekken, gebruik het soms ook bij mijn bh rand. Voor de 10K loop ik met een hempje, met daaroverheen een blousje. De bodyglide gebruik ik dan ook op mijn bovenarmen om het schuren van de mouwen te voorkomen.
Oh, en ik heb speciale hardloopsokken. Je hebt zelfs anti blaar sokken van bijvoorbeeld Nike.
fairy tale schreefCOLONOoh als ik lees hoe iedereen traint krijg ik het toch een beetje warms.

Maar ik heb er zo veel zin in. En met doorzettingsvermogen kom je ook al heel ver en geloof me die heb ik.
Komt wel goed fairytale! De meeste mensen trainen ongeveer tot 18-19km voor een halve marathon. Disney is zo speciaal dat je als langzamere loper of iets minder getrainde loper het ook makkelijk kan halen door de soepele tijdslimieten en het grote aantal lopers. Vorig jaar waren er zooooveel wandelaar op de halve marathon! Ik bedoel dan niet runwalkrun maar echt wandelaars! Gaat goed komen hoor, de magie trekt je voort! Met wandelen heb jij al zo'n goeie basis gecreëerd dat hardlopen ten goede komt.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
fairy tale
Member
Member
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2013, 21:11

Bedankt Laura dit geeft me een goed gevoel. En wat meer zelfvertrouwen.
Second star to the right and straight on until morning,
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

fairy tale schreefCOLONBedankt Laura dit geeft me een goed gevoel. En wat meer zelfvertrouwen.
Fijn zo meid! You got this! :sorc:

Gebruikers-avatar
Stijneke
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2016, 16:00

Stijneke schreefCOLONHebben jullie speciale gear die jullie gebruiken?
Dankje allemaal voor de vele tips voor de blaren, maar met de speciale gear doelde ik eerder op sporthorloges, hardloopschoenen, oortjes,... ? Ik ben namelijk zelf nogal verslaafd aan mijn Polar V800 op dat vlak, samen met bijhorende hartslagsensor en voetsensor bezorgt me dat redelijk wat statistieken. Daarnaast loop ik sinds een half jaar met draadloze oortjes wat ook extra 'vrijheid' geeft. Muziek komt dan weer van mijn iPhone die veilig en handig verpakt zit in een armband en case van lifeproof.
Ik loop al jaren met Brooks, meer bepaald de ravenna-reeks. Nu sinds enkele maanden op de ravenna 8 overgeschakeld, topschoenen, maar ik vermoed ook dat mijn blarenprobleem sinds deze schoenen begint op te spelen, wel enkel bij de langere afstanden (Tijd meer dan 45 minuten).
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

Ik gebruik altijd mijn Garmin sporthorloge, en verder heb ik mijn telefoon mee voor spotify en oordoppen met koord (nooit geen last van de snoeren gehad). En ik heb een flipbelt bij me, om de telefoon, huissleutel, ID en eventueel water en een gelletje mee te nemen.

Voor runDisney eigenlijk niet veel anders, alleen bij goed weer neem ik mijn compactcamera mee in de hand (vorig jaar ook mee gerend), hotelkamerpas en neem geen water mee. En ik zal geen muziek draaien, ik vond het zonder veel fijner door Disney! (Officieel is runDisney ook niet zo blij met oordoppen, omdat je dan eventuele aanwijzingen niet kan horen)

Gebruikers-avatar
mcjas
Member
Member
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2015, 12:34

hoi allemaal,

Ook ik ga voor het eerst mee lopen met de 10K, en heb er erg veel zin in.
Ik zou heel graag de photopass willen aanschaffen, maar door alle ander kosten zit dat er niet echt in qua budget.
Nu las ik dat je per PP meerder bib's kan registreren, dus vroeg ik me af of iemand de PP aangeschaft heeft en nog ruimte heeft voor een bib erbij, zodat we de kosten kunnen delen.

Alvast bedankt,

MJ
Gebruikers-avatar
Stijneke
Member
Member
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2016, 16:00

mcjas schreefCOLONhoi allemaal,

Ook ik ga voor het eerst mee lopen met de 10K, en heb er erg veel zin in.
Ik zou heel graag de photopass willen aanschaffen, maar door alle ander kosten zit dat er niet echt in qua budget.
Nu las ik dat je per PP meerder bib's kan registreren, dus vroeg ik me af of iemand de PP aangeschaft heeft en nog ruimte heeft voor een bib erbij, zodat we de kosten kunnen delen.

Alvast bedankt,

MJ
Hoi MJ, veel succes. Ik heb een photopass run aangeschaft waar momenteel alleen ik gebruik van maak. Indien je wil, mag jij daar ook gebruik van maken.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321

Vandaag was de Bridge to Bridge run. Vorig jaar was dit mijn eerste training voor DLP half, en toen liep ik 1:20:50 op 10 Mile/16.1K. Dit jaar veel beter! Ruim 3 minuten sneller.

Niet alleen heb ik een enorm persoonlijk record, 1;17:40 gelopen, maar ook onverwacht even later nog de 5K wedstrijd gelopen. (Een van de studenten die meedeed met het bedrijven team van mijn werk kon niet). Totaal niet voorbereid gelopen, in mijn Disney shirt en met mobiel in de hand,

Halve marathon in de benen dus.
Owja, oude record op 10M was 1:18:50, dus ook daar ruim 1 minuut vanaf.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
pinocchio
Member
Member
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 00:52

Ha Koen, ik heb ook de bridge to bridge 10engelse Mijl gelopen, maar meer als voorbereiding op de HM van Eindhoven (8 oktober) dan als voorbereiding op de Disneyrun...

jammer dat we elkaar niet gesproken hebben. we zijn volgens de uitslagenlijst blijkbaar exact op hetzelfde moment over de startlijn gegaan (12:02:48) en bij de 5km lag ik 6 seconden voor je (12:26:58 om 12:27:04)..
daarna ben je me blijkbaar voorbij gestoven :oops:
super tijd van je. maar ik was ook enorm blij met mijn 1:20:23 netto tijd (PR voor 10EM) precies 5 minuten per km (12km/u) gemiddeld.

bij de disneyrun ga ik niet zo snel rennen, daar wordt het vooral genieten ga ik het vooral als duurloop lopen.
(ik zie op je finishfoto dat je een lange tight aanhad en een redelijk forse hoofdtelefoon op... ik heb je inderdaad tijdens de loop een keer voorbij zien komen.... )
last year: 23-26 sept 2016: Disneyland Half Marathon Weekend, Inaugural Party, Cafe Mickey Meets, 5k, Halve Marathon, Dream Castle, upcoming: 21-24 sept 2017: Half marathon weekend, 5k,10k,HalfMarathon, Bibbidi-Bobbidi-Boo-challenge, Hotel Cheyenne
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321

Toevallig zeg Pinocchio! Ik kende zelf alleen maar mensen op de 6 en 3 EM, dus heb ook niet echt rondgekeken in de startvakken, en had je waarschijnlijk zelfs dan zo snel niet herkend.

Maar ik ben onder de indruk van je tijd! 1:20:23 is superstrak, ik heb menig 10M wedstrijd daarboven gelopen. Mag je trots op wezen.
Ik heb hem heel constant kunnen lopen. Al mijn 5KM splits waren tussen de 4:52 en 4:50 dus ik heb vrijwel geen verval tijdens de hele race gehad. Ik moet toegeven, tussen het stuk van de 5-7 km kwam ik op een dood stukje van het parcours; ik had niemand in mijn tempo, soms zelfs stukken alleen met een toch wel stevige wind. Ik heb even aangezet, aangesloten bij de vrouw die echt al sinds de start constant zon 200 meter voor me bleef en sindsdien de hele race met haar gelopen. We hadden precies het juiste tempo voor elkaar, na afloop nog even gepraat en het was heel grappig om zo mensen te leren kennen.

Als jij dit al laat zien tijdens een rustige 10M, en zo constant op die 12 kmh kan rennen, dan weet ik zeker dat jij in Disney lekker rustig kan doen, wat foto's mee kan pakken en alsnog supersnel zal finishen! Vanaf 16 KM doorlopen tot de 21 is altijd makkelijk, vind ik zelf.

En trouwens: ik ben vrij herkenbaar met de koptelefoon; ik ren altijd met muziek op en zeker wanneer het even lastig is, ga ik gewoon playbacken en dan kan ik weer gas geven. Zal er vast bijzonder uitzien ;-)

Edit: heb zelfs de krant gehaald! Puur als sfeer foto hoor ;-)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Brigges
Member
Member
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2016, 19:40

Wat zijn jullie allemaal snel. Ik heb gisteren meegedaan aan een sponsorloop in Moerstraten. 1:12 uur. Precies 10 kilometer per uur, maar dat tempo ga ik geen 21 kilometer volhouden. Het wordt mijn eerste HM dus sowieso een PR ;-). Ik hoop op 7 minuten per kilometer en binnen 2,5 uur binnen te zijn. Genieten van alles om mij heen ga ik vooral doen tijdens de 5k en 10k. Nog drie trainingen op het programma voor ik naar Parijs vertrek, maar dan moet het wel een beetje knap weer worden want rennen in de regen is echt niet aan mij besteed.

Zijn jullie er klaar voor?
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Uit nieuwsgierigheid, wanneer gaan jullie al naar dlp? Beetje om in te schatten of er in het begin van de week al meer volk zal zijn of niet ;)
Gebruikers-avatar
kimmyb
Member
Member
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2015, 19:56

Goed bezig allemaal! Dit wordt ook mijn eerste halve marathon... Ik ga niet echt voor een supersnelle tijd, ik wil 'm gewoon goed uitlopen :)
Eerst heb ik aankomende zondag de Dam tot Damloop (16K) als soort van warming up voor het weekend erna!

Dus ik denk dat ik er wel klaar voor ben! (Even afkloppen...)

O, en ik ben er vrijdag pas hehe.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar