runDisney 2017 Disneyland Parijs

aloft
Member
Member

Laura schreef:That's a wraps ya'll! Zal morgen.eens begin maken met TR [WINKING FACE]
Kort gezegd vond ik de 5K leuker dan de 10K, en vond het toch wel dieptriest dat de medailles op waren! Character en castmembers waren weer top, lekker enthousiast! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Mooie collectie!

Bel wel benieuwd waarom je de 5 beter vond dan de 10. Bij mij was dat precies andersom. Ik denk -ook als ik de ervaring van Koen lees- veel uitmaakt in welk vak je startte.

Bij 5 zat ik vooraan in vak C, maar dat betekende al lange rijen voor de characters. Dus daar heb ik er veel overgeslagen. Achteraf was ik al binnen voordat de laatsten uit C vertrokken, maar dit was m'n eerste RunDisney ervaring, dus wilde geen risico lopen.

Bij 10 stond ik redelijk vooraan in vak B. Dat betekende ook wel flinke rijen, zeker in het begin. Vanaf km 5 of 6 werd het beter te doen om een character stop te maken.

De kidsraces waren wel leuk, maar vond ze slecht aangekleed qua photopass en karakters. Donald en Daisy stonden aan te moedigen halverwege, maar daar mocht je niet mee op de foto. Na de finish kon je dan nog snel met 1 figuur op de foto, ook hier lange wachttijden. Geen Mickey te zien, terwijl dat voor veel kinderen wel Het symbool is. Dat was wat jammer eerlijk gezegd.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
RunningKoen
Member
Member

De kidsraces hebben waarschijnlijk de meeste kritiek gehad: de oudste hebben superlang moeten wachten, medailles op, en inderdaad weinig extra's rondom de race. Deels logisch: je kan niet 10 character stops maken op 100 meter, maar bijvoorbeeld een Mickey aanwezig is jammer.

Discussievraagje: was het verstandig om de halve marathon medaille te geven aan de kids die geen medaille kregen? Ze wisten dat er genoeg waren, dus het argument 'stom want dan hebben volwassenen straks niks', die telt niet meer. Ik snap dat je de kids iets wil geven. Maar een zware metalen medaille waar 21KM op staat terwijl je maar 1 KM hebt gelopen? Niet de beste oplossing. Wat merchandise was beter geweest. Denk dat de meeste kids even blij waren geweest met iets kleins, of een character die extra lang blijft voor veel foto's.

Denk dat de 10K overall ook positiever wordt bekeken dan de 5K.

Vorig jaar merkte je aan alles dat het een eerste editie was, en het ging top.
Dit jaar merkte ik in ieder geval dat ze heel erg hard hun best doen om hun plek binnen runDisney te krijgen en een regular weekend te worden. Dat is heel anders en ook die overgang verloopt vrij goed. Er zit meer systeem in, dingen van vorig jaar zijn verbeterd, en ze zijn nog zoekende hoe ze een aantal dingen moeten aanpakken.

Ik bekijk races wel meer als een hardloper dan een disney fan. Ik ben compleet vergeten om te kijken wat er op de Tower of Terror werd geprojecteerd naar de finishes omdat ik gewoon aan het sterven ben op dat moment. De finish line in een park klinkt verleidelijk en verkoopt vast goed. Meest praktische en fijne punt? Nope. Het valt lastig in de route, onlogisch zelfs, en je mist de ruimte om een goede finish zone in te delen.
Afbeelding
kizzy
Member
Member

Wij hebben enkel de 5 km gedaan, was super en we proberen volgend jaar opnieuw mee te doen, misschien wel de 10 km , maar dat gaan we nog moeten afwachten of het lukt voor zowel ons als de kinderen dan bijna 8 en 9....
Ik vond het persoonlijk wel jammer dat in de 5 km in verhouding wel een groot stuk backstage was. Vooral omdat het al donker was, dus je er ook niet zoveel van kon zien.
Ze promoten het als een familyrun, maar dan is het op vrijdagavond (in het donker) niet altijd ideaal.....
Ik had persoonlijk ook meer van de photopass verwacht, want is toch veel geld als je maar 1 race doet, ze hadden deze misschien ook beter opgedeeld in prijs
Laura
Member
Member

Waarom ik de 5K leuker vond dan de 10K? Ik had zelf totaal geen last van de donkere stukken, kon alles prima zien. Ik vind de kleuren prachtig in het donker! We starten in A (10K in B), en het voelde echt als een VIP vak. We hadden maar een stuk of 20 mensen voor ons. Geen irritatie (zoals bij de 10K wel) van mensen die op het laatste moment aankakken en dan zichzelf nog naar voren dringen. Bij de 5K was het eerste character Belle & Beest waar bijna geen rij voor stond, daarna nog 2 character stops gemaakt (Chopin+Esmeralda en Aristocats, ook kleine rij). Het voelde allemaal veel relaxter. Tuurlijk waren er minder photostops en photopass fotografen, maar het parcour was veel rustiger en de rijen minder lang.
Wat ons ontzettend tegen viel van de 10K waren de gigantische rijen. Eerste waren de 3 biggetjes, dat ging vlot. Maar daarna waren Japie Krekel en Pinokkio, maar ze zeiden dat ze zo gingen wisselen en zou Pinokkio en Gepetto terugkomen. Toen zijn we uit de rij gestapt. Jasmine en Sultan gedaan, de draak van de parade en Aurora en prins. Maar toen... we stonden 20min lang in de rij voor Stitch en Angel, we hadden een wissel meegemaakt, en die ging heel vlot, ze waren maar 2 min weg. Maar na die pauze waren ze terug voor nog geen 5min en toen was het "They're leaving now and won't come back!" Dat kan je niet maken! Je moet een rij afsluiten, wij stonden ruim 20min in de rij en hadden nog meer dan 70 andere mensen na ons! Stitch en Angel liepen langs de rij en het was een gedrang om een foto te maken. Het is mij dus gelukt, maar mijn vriend mocht er niet meer mee op de foto!
Terwijl we in de rij stonden werd het parcour ook heel erg leeg... We werden door heel weinig mensen nog gepasseerd en waren ons opeens bewust dat we erg veel tijd waren verloren door deze stop. We renden door en de meeste characters waren al weg, en de photografen waren ook al weg! Ik vind dat helemaal niet kunnen voor de mensen die in C starten en de 10K wandelen! Ik heb niets tegen wandelaars, zij leggen net zo goed die hele 10K af als hardlopers en verdienen ook foto's en characterstops!
Vanaf kilometer 4 tot en met 7,5 waren alle characters weg! Bij 7,5km zagen we Jessie en Woody, en ondanks dat wij verkleed als hun waren, was de rij al gesloten helaas... Daarna alleen nog Jack en Sally gezien, maar die rij was te lang. Ook is ons parcour behoorlijk afgesneden! Ipv de lus na 6km moesten we rechtdoor en waren we na 200m al bij km 7.

Dus ja, hele persoonlijke ervaring waarom wij de 5K beter vonden dan de 10K. Bij de 10K waren heel veel mensen (hardlopers en wandelaars!) die zich niet hielden aan de etiquette: met 5 man breed lopen, langzame (hard)lopers moesten wij behoorlijk om heen zigzaggen.

En trouwens, de HM medaille is ietsjes groter dan die van 2016! :D Ik wist wel dat ik niet gek was of het me verbeelde haha!

Afbeelding
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Dat is inderdaad niet al te goed geregeld zo te horen. Echt jammer.
Volg onze avonturen op instagram
kizzy
Member
Member

Wij stonden in de eerste helft van vak b, maar toen we aankwamen bij belle en het beest was de rij al tot aan de grote poort, bij esmeralda viel de rij al bij al nog mee, kdenk dat er zo een twintig voor waren, maar de kinderen waren niet zo een fan van chopin, dus hebben we ook maar verder gegaan.
Bij de aristocats (alle 3) viel de rij al bij al nog mee en bij gaston was mijn man al beginnen aanteschuiven, dus konden we direct op de foto, chance want dat was ondertussen ook al een redelijke rij geworden
De rij van ratatouille was ook enorm lang dus hebben we deze ook overgeslaan.
We hebben dan nog wel pluto , goofy en chip gezien in runnersoutfit, hier hebben de kinderen wel een foto, maar door het tegenlicht en weinig tijd niet zo duidelijke foto's.
Het is zoals laura zegt, het doet er veel aan in welk vak je sta...

Maar hie de vakken worden ingedeeld daar versta ik me helemaal niet aan!
Ik had gedacht dat mijn man en de twee kinderen zeker in hetzelfde vak zouden zitten (door dezelfde achternaam) en had verwacht dat ik in een ander vak ging zijn omdat mijn achternaam met een v is en de hun met een d.
Toen we onze nrs gingen halen had ik en de kinderen B en mijn man C. We hebben dit daar dan kunnen omwisselen dat mijn man ook in het B vak kon starten
RunningKoen
Member
Member

Laura, ik snap jouw gevoel heel goed! Fijn dat je 5K zo positief was, zeker omdat je 10 wat dat betreft wat tegenviel.

Maar wat jij had op de 10, hadden veel mensen op de 5. Corral C ging flink later van start. A had nog wat schemer, maar bij C was het gewoon donker. En C had dus op de 5 ook de rijen die jij bij de 10 ervaarde.

Dit was niet te vergelijken met de ochtend runs; daar wordt het juist lichter als je later start. Het was echt te donker voor corral C.

Dat ze char stops afsloten tijdens de run is echt kwalijk, en iets wat anders moet! Snap dat dit jouw ervaring compleet verpeste. Maar qua parcours was de 10 leuker en niet zo back stage.

Bij de 5 maakte je echt wat lusjes om aan die 5KM te komen, en dat was allemaal back stage studio.

Het geen wat mij nog misschien het meest irriteert is dat mensen fotostops dubbel doen. Ze pakken hun mobiel om een selfie te maken en dat kost zo ontzettend veel tijd. Ik ben overal gestopt, heb de fotograaf zijn of haar werk laten doen en was in 2 tellen weer weg. Op het moment dat mensen niet kunnen wachten tot photopass fotos zijn verwerkt en per se een selfie willen om eerder online te gooien, dan worden de rijen lang. Persoonlijke ergernis.
Afbeelding
Kuki
Member
Member

Dat was ook mijn punt van ergernis bij de caracters, dat sommigen zoveel foto's wilden. Eerst eentje samen, dan elk apart, nog eentje met je mobiel en dan nog eentje van de fotograaf. Ik heb zelf echt nog geen 2 tellen overal gestaan, gelijk weer door!
Afbeelding

Afbeelding
kimmyb
Member
Member

Ik vond dat van de foto’s nemen ook vervelend inderdaad. Wij waren ook zo weer weg, omdat we de photopass hadden. Gisteren bij de halve marathon mocht je bij veel characters ook zelf geen foto’s meer maken van de cast members of alleen een selfie om de rijen sneller door te laten stromen! Dat vond ik heel goed.
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

kizzy schreef: Maar hie de vakken worden ingedeeld daar versta ik me helemaal niet aan!
Ik had gedacht dat mijn man en de twee kinderen zeker in hetzelfde vak zouden zitten (door dezelfde achternaam) en had verwacht dat ik in een ander vak ging zijn omdat mijn achternaam met een v is en de hun met een d.
Toen we onze nrs gingen halen had ik en de kinderen B en mijn man C. We hebben dit daar dan kunnen omwisselen dat mijn man ook in het B vak kon starten
Maar je mag dus eigenlijk niet samen met je kinderen rennen? :o

We zijn ons aan het orienteren, beiden meiden zouden het leuk vinden, maar als ik niet met hun samen kan lopen......
Volg onze avonturen op instagram
Princess Sas
Member
Member

Je mag bijna altijd wel van vak veranderen om samen te lopen merk ik... Wij zijn met 2 ook een vak gezakt om samen met de andere 3 te kunnen lopen en de personen die voor ons stonden mochten een vak stijgen om samen te kunnen lopen. Ze zorgen er gewoon voor dat het ongeveer dezelfde hoeveelheid mensen per vak blijft.
Afbeelding

Afbeelding
Brobos
Member
Member

Skiewer schreef:Hi,

Is er hier nog iemand met 2 plekken op de fotopass beschikbaar, ik heb toch we spijt dat ik deze niet genomen heb.... Alvast bedankt
Voor de moeite!
Ben je al voorzien? ik heb er nog 2 beschikbaar!
kizzy
Member
Member

Je mag/moet samen lopen, je moet gewoon zorgen dat bij de ophaling van je loopnrs, de vakken overeenkomen, je kan het daar steeds laten aanpassen zodat je op het moment van verzamelen geen problemen hebt
Bump
Member
Member

Ik vond zelf ook de 5k leuker om te lopen. Beide races in C gestart ook beide aan het begin van de corral gestaan maar merkte dat de rijen voor karakters bij de 10k ook echt heel veel langer waren dan bij de 5k. Ik vond dat het donker was ook wel wat sfeer brengen al mogen ze op bepaalde stukken wel iets meer licht aanbrengen of alle lampen maken backstage.

De grote frustratie is inderdaad dat er soms niet efficiënt foto's werd gemaakt bij de karakters vooral wanneer een hele groep op de foto gaat en dan in alle mogelijke combinaties en selfies. Sommige fotografen gingen daar goed mee om en vroegen dat ze snel doorgingen maar de meeste lieten de mensen maar foto's maken. Ook de organisatie op het eind van de snacks kan ook gewoon veel makkelijker hopen leren ze ervan. Zelf heb ik niets van de tekorten van medailles mee gekregen al dacht ik inderdaad ook al dat je vrij makkelijk een extra medaille kon ophalen. Kleine moeite om je BIB-af te stempelen zodat je er geen extra meer krijgt.

Al met al een leuk weekend en nu is het wachten op de foto's. Ik ben heel erg benieuwd!
RunningKoen
Member
Member

Mama van prinsesjes schreef:
kizzy schreef: Maar hie de vakken worden ingedeeld daar versta ik me helemaal niet aan!
Maar je mag dus eigenlijk niet samen met je kinderen rennen? :o

We zijn ons aan het orienteren, beiden meiden zouden het leuk vinden, maar als ik niet met hun samen kan lopen......
Je mag altijd bij je kinderen rennen op de 5KM!

Ik zie verschillende mensen die aangeven dat je "gewoon" je startvak kan laten aanpassen. Ik vind dit niet de beste oplossing. Niet alleen kost het de organisatie veel moeite, het kost jezelf meer tijd terwijl er al vooraf een heel simpele en duidelijke oplossing was voor dit probleem.

Als je niet in hetzelfde corral zit, mag je altijd een corral lager starten zodat je samen kan lopen. Als de een B en de ander C heeft, mag je gewoon samen in C starten.

Startvakken horen voor spreiding op de route te zorgen. Als iedereen samen in B wil, in plaats van aansluiten in C, heb je straks een B vak dat veel te groot is, terwijl juist in C ruimte over is voor mensen die afzakken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Archief 2017”