Disney voor mindervaliden
- Minnie1979
- Member

- BerichtenCOLON 475
- GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24
Ik heb zonder autipas ook groene kaart gekregen voor mijn zoon met ass voor gans jaar (samenlopend met onze jaarkaart)

Hallo,
Ik weet niet of de vraag hier al eens gesteld is geweest... Ik heb sinds 2 jaar de diagnose fibromyalgie, spasmofelie en cvs. Momenteel in ziekte verlof daar ik op korte tijd veel verslechterd ben. Stappen gaat trager , meer rusten, lang rechtstaan lukt niet krijg dan verschrikkelijk pijn rolstoel heb ik niet ,mijn jongste zit nog in de buggy en als ik daar steun van heb lukt het enigsinds nog op mijn gemakje te stappen ... Krijg ik op basis van deze diagnose ook een priority card? En is het voldoende dat mijn huisarts dit formuleert ? Of hoef ik nog een ander document? Ik heb geen invalidenkaart. Graag jullie ervaringen hieromtrent. Zal ook eens trachten met disney zelf contact op te nemen.
bedankt.
Ik weet niet of de vraag hier al eens gesteld is geweest... Ik heb sinds 2 jaar de diagnose fibromyalgie, spasmofelie en cvs. Momenteel in ziekte verlof daar ik op korte tijd veel verslechterd ben. Stappen gaat trager , meer rusten, lang rechtstaan lukt niet krijg dan verschrikkelijk pijn rolstoel heb ik niet ,mijn jongste zit nog in de buggy en als ik daar steun van heb lukt het enigsinds nog op mijn gemakje te stappen ... Krijg ik op basis van deze diagnose ook een priority card? En is het voldoende dat mijn huisarts dit formuleert ? Of hoef ik nog een ander document? Ik heb geen invalidenkaart. Graag jullie ervaringen hieromtrent. Zal ook eens trachten met disney zelf contact op te nemen.
bedankt.
- D-Tekenaar
- Member

- BerichtenCOLON 12207
- GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49
Beste Doke ,
Je gaat met de juiste dokters papieren wel een EAC krijgen .
Maar het probleem is dat ze Fibro in Disneyland Paris als een tijdelijke ziekte zien .
Dus je gaat een Oranje kaart krijgen . En zal dus tijdens ieder bezoek weer langs de dokter moeten voor de juiste papieren .
Je gaat met de juiste dokters papieren wel een EAC krijgen .
Maar het probleem is dat ze Fibro in Disneyland Paris als een tijdelijke ziekte zien .
Dus je gaat een Oranje kaart krijgen . En zal dus tijdens ieder bezoek weer langs de dokter moeten voor de juiste papieren .
- Miss_Leonie
- Member

- BerichtenCOLON 149
- GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53
Vorig weekend met mijn autipas gewoon een groene kaart gekregen, ik had wel voor de zekerheid een doktersverklaring mee. Maar toch niet nodig gehad. Ligt misschien soms ook aan de medewerker.Minnie1979 schreefCOLONOp de website van autipas staat dat de pas niet telt in Disneyland zonder doktersattest las ik onlangs.
Voor events moet iedereen kaartje kopen. Ook de begeleider.
Ik heb zojuist via de mail het bericht ontvangen dat bovenstaande niet correct is. De begeleider heeft gratis toegang tijdens het event!calimero schreefCOLONVoor events moet iedereen kaartje kopen. Ook de begeleider.
“U kunt per jaarkaart 6 tickets kopen aan een prijs van 44 euro of aan een disneyhotel boeking toevoegen aan 29 euro per persoon en u kunt inderdaad een gratis begeleidersticket ophalen bij de guest relations op 31 december.”

- Maria-Anna
- Member

- BerichtenCOLON 440
- GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04
Wij hebben een andere ervaring.calimero schreefCOLONVoor events moet iedereen kaartje kopen. Ook de begeleider.
Bij events ook steeds de begeleidersticket op kunnen halen.
.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Ik heb specifiek aangegeven dat het om de toegang van Disneyland Park gaat, na 19:00 uur, dus het event waarvoor je de tickets moet bijkopen.moorhunhe schreefCOLON"op 31 december" kan ook gewoon betekenen voor de dag zelf? Zou er toch rekening mee houden en genoeg geld mee hebben voor moesten ze je weigeren voor een gratis kaartje.

- Minnie1979
- Member

- BerichtenCOLON 475
Wij gaan volgende week zaterdag dagje naar Disneyland met vriend van mij die een Discovery jaarkaart heeft, hij mag niet binnen op 11 november.
Mijn zoon heeft groene kaart, dus zou ik mijn vriend willen meenemen als begeleider van mijn zoon. Maar ik heb nog nooit beroep gedaan op het gratis ticket.
Ik vraag mij af dat dit geweigerd kan worden door een CM? Heb een recent doktersattest ook.
Iemand ervaring met de kaartjes voor begeleider?
En zijn die tickets voor beide parken of één park?
Mijn zoon heeft groene kaart, dus zou ik mijn vriend willen meenemen als begeleider van mijn zoon. Maar ik heb nog nooit beroep gedaan op het gratis ticket.
Ik vraag mij af dat dit geweigerd kan worden door een CM? Heb een recent doktersattest ook.
Iemand ervaring met de kaartjes voor begeleider?
En zijn die tickets voor beide parken of één park?

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat het geweigerd werd. Neem alle medische verklaringen mee, plus de groene kaart natuurlijk (is dat een die geldig is voor de duur van zijn jaarkaart?).
Naar Guest Relations lopen en daar krijg je het. De rij bij Studio's is meestal korter dan bij Park. Het kaartje is voor beide parken geldig, het is een gewoon dagkaartje.
Naar Guest Relations lopen en daar krijg je het. De rij bij Studio's is meestal korter dan bij Park. Het kaartje is voor beide parken geldig, het is een gewoon dagkaartje.

- Minnie1979
- Member

- BerichtenCOLON 475
ja is groene kaart die jaar geldig is met zijn jaarkaartKuki schreefCOLONIk heb het zelf nog nooit meegemaakt dat het geweigerd werd. Neem alle medische verklaringen mee, plus de groene kaart natuurlijk (is dat een die geldig is voor de duur van zijn jaarkaart?).
Guest Relations zijn dat die kassa's naast de ingang van Salon Mickey?

[/u