Heen lopen is meestal het probleem niet, terug gaat een stuk lastiger. Ik vraag het wel, wie weet en anders moet mijn gezelschap de auto even halen.
Dank je voor je reactie
Disney voor mindervaliden
Hallo allemaal,
Enkele jaren geleden ben ik via dit topic er achter gekomen dat er voor mensen met een vorm van autisme een pas aangevraagd kon worden door middel van een verklaring van de huisarts.
Nu wil ik volgend jaar weer graag naar Disney en las hier dat je als je zo'n bewijs hebt en een pas krijgt gratis een begeleider mee mag nemen. Weet iemand welke leeftijd daar aan vast zit?
Ook las ik, dat als je een jaarkaart hebt (wat dat is in mijn geval het goedkoopste, ik wil 3 dagen gaan) je elke keer opnieuw een pas moet aanvragen, gaat dat niet gewoon op de 3 dagen dat je er bent en dan de volgende keer weer opnieuw vragen? Of moet ik elke dag weer opnieuw langs het loket?
Als je een jaarkaart aanvraagt, als (in dit geval) autist, komt dit dan ook op je jaarkaart te staan? Of moet ik daarvoor ook elke keer weer een verklaring mee nemen?
Alvast bedankt!
Enkele jaren geleden ben ik via dit topic er achter gekomen dat er voor mensen met een vorm van autisme een pas aangevraagd kon worden door middel van een verklaring van de huisarts.
Nu wil ik volgend jaar weer graag naar Disney en las hier dat je als je zo'n bewijs hebt en een pas krijgt gratis een begeleider mee mag nemen. Weet iemand welke leeftijd daar aan vast zit?
Ook las ik, dat als je een jaarkaart hebt (wat dat is in mijn geval het goedkoopste, ik wil 3 dagen gaan) je elke keer opnieuw een pas moet aanvragen, gaat dat niet gewoon op de 3 dagen dat je er bent en dan de volgende keer weer opnieuw vragen? Of moet ik elke dag weer opnieuw langs het loket?
Als je een jaarkaart aanvraagt, als (in dit geval) autist, komt dit dan ook op je jaarkaart te staan? Of moet ik daarvoor ook elke keer weer een verklaring mee nemen?
Alvast bedankt!
Het iedere dag langs gaan, gaat om het begeleider kaartje, niet om de groene (of oranje) kaart, die krijg je voor de duur van je verblijf of afhankelijk van de aandoening de hele periode van je jaarkaart.
Ik weet niet of je met alleen een groene kaart recht hebt op een begeleiders kaartje, dit is lig zo met een autipas of een invalide parkeerkaart, maar ik geloof niet dat de groene kaart voldoende is
Ik weet niet of je met alleen een groene kaart recht hebt op een begeleiders kaartje, dit is lig zo met een autipas of een invalide parkeerkaart, maar ik geloof niet dat de groene kaart voldoende is
Iedereen die ene groene kaart krijgt en zo wie zo onder de categorie valt dat je ten alle tijden een begeleider bij je moet hebben heeft recht op een dageljks vrij toegang kaartje voor een begeleider. En Nee dat kaartje kan je niet op de 1e dag halen voor de komende 3 dagen. Je zou dan namelijk kaartjes kunnen verkopen zonder ze te gebruiken. Het is een service dus beetje moeite er voor doen is normaal. Je moet dus dagelijks voor begeleiderskaartje lansg de rolstoel kassa of guest relations loket.olafLover schreefCOLONHet iedere dag langs gaan, gaat om het begeleider kaartje, niet om de groene (of oranje) kaart, die krijg je voor de duur van je verblijf of afhankelijk van de aandoening de hele periode van je jaarkaart.
De groen kaart zelf is voor langere tijd geldig. In combi met jaarkaart heel het jaar tot je jaarkaart verloopt.
Voor groene kaarten die aan daggasten word gegeven weet ik niet van of je daar gratis begeleiderskaart voor krijgt.
Je moet begeleid worden door een volwassenen van 18 jaar of ouder. Je kind mag niet jou begeleiden bij de attracties en krijgt ook geen gratis kaartje.
samy schreefCOLONEne kant is het ook logisch dat je elke keer opnieuw een "begeleiders" kaart moet halen
18+ ging ik wel vanuit, maar het kan ook zijn dat ze liever 21+ hebben, mijn vragen zijn in ieder geval beantwoord. Bedankt!
Las vandaag op facebook dat ze meerdere mensen hebben opgepakt die hun begeleiderskaartjes voor 30 euro of meer door verkochten. Gelukkig zijn ze er dus scherp op en weten ze dat het word gedaan. Slaat nergens op om door te verkopen.
- Maria-Anna
- Member

- BerichtenCOLON 440
- GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04
Hoe halen ze het in hun hoofd om ze door te verkopen!calimero schreefCOLON Las vandaag op facebook dat ze meerdere mensen hebben opgepakt die hun begeleiderskaartjes voor 30 euro of meer door verkochten. Gelukkig zijn ze er dus scherp op en weten ze dat het word gedaan. Slaat nergens op om door te verkopen.
Misschien kunnen ze beter digitale tickets invoeren, gekoppeld aan de digitale ticket/jaarkaart van de hulpvrager.
.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Op naam afgeven en bij binnenkomst je idkaart laten zien naast toegangsticket... het is een enorme dienst en daar mag je zelf best een beetje moeite voor doen...Maria-Anna schreefCOLONHoe halen ze het in hun hoofd om ze door te verkopen!calimero schreefCOLON Las vandaag op facebook dat ze meerdere mensen hebben opgepakt die hun begeleiderskaartjes voor 30 euro of meer door verkochten. Gelukkig zijn ze er dus scherp op en weten ze dat het word gedaan. Slaat nergens op om door te verkopen.![]()
Misschien kunnen ze beter digitale tickets invoeren, gekoppeld aan de digitale ticket/jaarkaart van de hulpvrager.
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
- D-Tekenaar
- Member

- BerichtenCOLON 12207
- GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49
ofwel een appart soort kaartje invoeren dat in de verste verte niet lijkt op een gewoon dag ticket
https://www.looopings.nl/weblog/9240/Di ... licht.html
Bericht er over op looopings. Ze hebben voor 205.000 euro verkocht a 30/35 per kaartjes.
Bericht er over op looopings. Ze hebben voor 205.000 euro verkocht a 30/35 per kaartjes.
Op het moment is het behoorlijk streng om de begeleiderskaartjes te krijgen in elk geval......id/ paspoort is nodig +groene kaart+jaarpas+doktersverklaring bij je anders is het jammer maar helaas

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips

[/u